Onkyo klubben - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 26 av 54 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svar

Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Hvordan kilde har du ifra lyden? Dacen i Onkyoen er god nok for de fleste, så ser ikke helt hensikten med en "ekstra2 dac.
    Som nevnt fungerer ps3 streaming bra, og da får du også tatt i bruk dacen i Onkyoen. Kabel er ved det mest stabile, og her hos meg går lyd og bilde ifra pc gjennom hdmi uten problem. Onkyoen er også på nettverk, og nettverksspilleren i reciveren er det ikke noe å si på )
    Edit: tror xbox også har denne muligheten, men har ikke prøvd det selv, så kan ikke garantere det. Mediecenter som f.eks popcornhour er avhengig av kabel sist jeg skjekket, men det er en stund siden
    Jeg har en Acer Asprire 7720G med Vista home premium og den har ikke hdmi.
    Koblet Dac 1 opp på Onkyoen og i pc`n, lyden kom med en gang men skurrer, hakker og blir borte innimellom.
    Snakket idag med support på Hi-Fi klubben og de sa at Windows Vista hadde de hatt litt problemer med før...
    Dette kan jeg ikke forstå for vi er flere med samme pc i firmaet jeg jobber og de har kjøpt DAC 1 og har ingen problemer. Lyden er krystall klar.
    Så nå har jeg returnert varen idag.

Takker for svar :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Hallais folkens ... jeg har ett spørsmål her .. sitter og glaner på min onkyo tx nr 5009 og lurer litt på om det er no hemmelig menyer osv på denne ? skulle for eksempel gjerne hatt muligheten til at den kan dimme av alt lys etter tids avbrudd ? liker lyset i julet på den .. men ikke når jeg ser film =) også skulle jeg gjerne hatt osd meny på begge hdmi utgangene .. dette har jeg bare på tv .. ikke pj .. dette gjelder også volum opp ned osv .. er det noen som generelt har noen gode tips og triks ? den er satt på hdmi eller den outputs settingen til Both..

må si jeg virkelig liker denne kjempen ..

en ting til .. jeg bruker i dag min lascala htpc med hegel hd10 dac som lydkort til onkyoen .. vil det hjelpe noe eller kan man like gjerne bruke onboard lydkortet ? ser for meg at hegel dac en vil gi bedre lyd en onboarden vil .. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Onkyo Tx-nr 809 å det er jo en god del funksjoner i den, men merker spesielt i action scener at at lyden blir dempet veldig, akkurat som om man skur ned lyden, mens ellers i filmen er det god og fin fylde i lyden, bare akkurat når det liksom skal smelle som værst det blir dempet.

Er det noen som har noe bra oppsett for 809, sånn i forhold til alle filtere og innstillinger man kan sette på i receiveren?

Å der jeg sitter blir det kun best bass om jeg fasevender sub 180grader?!? har en B&W ASW10cm. har forøvrig CM9, CMC2 og CM1. Bi-amper CM9, de står med 40hz deling. CMC2 40hz deling og CM1 100hz deling.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om Dynamic Volume står på...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å om den gjør, skru av??

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikard_mi
    Å om den gjør, skru av??

Jepp

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med alle de THX innstillingene, å Loudness pluss.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i klubben.

Har nettopp fått i hus en PR-SC5509, flott sak

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Melder meg inn i klubben.

Har nettopp fått i hus en PR-SC5509, flott sak

LIKER

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått meg 709 og kjører med effektforsterkere rundt hele. Må bare si at jeg er dypt overrasket over lyden denne gir... Det jeg lurer på er om det vil ha noe for seg å benytte angreretten og gå for 809 (med samme effektforsterker)? Jeg vet det er bedre bildeprosessor i den men er det forskjellig prosessor i lyden? finner ikke info om dette...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikard_mi
    Hva med alle de THX innstillingene, å Loudness pluss.
    Alt står forklart i den rare tykke boken som følger med når du kjøpte Onkyo'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der står det godt skrevet om hva de forkjellige innstillingene er ment for, ikke hvordan de funker i praksis, å det var det som var mitt spørsmål, erfaringer etc. Så om du ikke har noe bedre og skrive, så ikke skriv noe.

Newcomer tempestyo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan alt fungerer i praksis er vel strengt tatt noe som kan variere fra oppsett til oppsett. Loudness plus, for eksempel, er jo en funksjon som skal gi detaljert lyd på lavt volum, så den har stått på siden dag 1 her, uten at jeg personlig kan si at jeg hører så mye forskjell når jeg har prøvd å slå den av. Kommer ikke helt fram av spørsmålet ditt om det er THX-instillingene inne i setup eller om det er de forskjellige lydinstillingene, og det er jo i grove trekk snakk om avstand mellom bakhøyttalere, og om du har en THX-sertifisert sub tilkoblet. Lydinnstillingene må du nesten høre deg fram til selv, hvis dette var en del av spørsmålet? Men å kjøre signalet direkte er ihvertfall det som passer seg best her hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Onkyo har lansert nye modeller i budsjettklassen

Onkyo | Onkyo unveils entry-level 2012 series home cinema receivers

Onkyo launches first four 2012 AV home cinema receivers, plus three AV packages | whathifi.com

Er det noen som tør å tippe når de nåværende modellene når bunnen? Vurderer TX-NR609 og Yamaha RX-V671. Må bare motta høytalersettet først :neutral:

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Melder meg inn; PA-MC5500

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har en 1009 modell. Spotify har funket greit i flere uker. Men plutselig ville den ikke logge seg på. Har prøvd flere ganger, også med andre kontoer. Har nett på forsterkeren, får lastet ned firmwire o.l. Noen tips til problemløsning?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når eg speler musikk frå laptopen via Aux2 slit eg med at signalet er for svakt. Eg får ikkje nok volum, sjølv om receiver og volum på pc står på fult. Er det nokon måte å fiksa på det?

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffank
    Hei. Jeg har en 1009 modell. Spotify har funket greit i flere uker. Men plutselig ville den ikke logge seg på. Har prøvd flere ganger, også med andre kontoer. Har nett på forsterkeren, får lastet ned firmwire o.l. Noen tips til problemløsning?
    Mener å huske at en kompis sa at det samme skjedde med han, bare på mobilen. For han var det bare å logge på spotify på en PC for å bekrefte premiumabonement eller lignende. Verdt et forsøk i det minste...

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Når eg speler musikk frå laptopen via Aux2 slit eg med at signalet er for svakt. Eg får ikkje nok volum, sjølv om receiver og volum på pc står på fult. Er det nokon måte å fiksa på det?
    Nøyaktig hvilken kobling benytter du mellom laptop og receiver?

Sjekk om pc-en din kan benytte denne type kabel: 5m TOSLink to 3.5mm Mini Toslink Optical Cable Only £15.49 at TVCables

Mange nye laptopper har ikke bare analog minijack til lyd ut. De kan svitsje mellom analog og digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation TX-NR609: Blue Screen

Heisann.
    I går så skjedde der noe rart med min Onkyo TR-NX609.
    Den sluttet å vise bilde, og nå viser den kun blå skjerm, uten at det har blitt endret på noen av instillingene.

Jeg får fint opp Onkyo menyen på skjermen, så ut-signalet over HDMI til prosjektor er OK.

HD Tuner er koblet til CAB/SAT (HDMI 3) med lyd over HDMI
    PS3 er koblet til Game (HMDI 4) med lyd over HDMI
    PC er koblet til PC (HDMI 5) med lyd over Coaxial 1

Alle viser kun blå skjerm :???:

Tok å resatte recieveren i går (Holdt VCR-knappen inn når man trykker på ON)
    Dette hjalp heller ikke.

Tok strømmen på den og testet på nytt i morgest, men samme feilen er der enda.

Noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre?

Side 26 av 54 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •