Onkyo klubben - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 22 av 54 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Får prøva med ny korrigering i dag. Kan vera mikrofonen stod for nærme bakvegg. Så det er lsngt betre å køyra fek 7 punkt enn 3, sjølvom alle er i same 3-setar?

"I menyen finner du også oppsett på hva forsterkeren skal gjøre med forskjellige innsignal. Der kan du stille inn f.eks. at hvis du får et 2 kanals signal skall den da automatisk slå seg i steriomodus. Dts og andre ekte multikanalslydinnput skal du bare sette på "strait decode" eller noe som ligner. Dette går da på hvert enkelt input. Så hvis du skal ha det likt på alle innputs er det en smule tungvint." Prøvde meg litt på detta i går, men anar ikkje kva (multichannel PCM eller kva det heiter) er. Har heller ikkje noko som heiter straight decode e.l. Einaste eg kan velja er dei forskjellige modusane, samt "last valid".
    Multichannel pcm er et "ukodet" lydsignal på samme måte som sterio men da med flere kanaler. Er ekte 5.1 det og hvis pcm strømmen har 6 kanals lyd eller 8 for den sags skyld.
    Prøv å ta romkorreksjonen litt foran lytteområdet ditt hvis du får lite bass, samtidig som du sprer det så stort som mulig. Hvafor kilde er det du har inn? Den tjukke PS3en sender forøvrig ut et PCM signal. er ekte 5.1, men det har allerede blitt dekodet av DACen i ps3en i stedet for å sende et kodet signal (Dts, Dolby D, osv) til forsterkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Multichannel pcm er et "ukodet" lydsignal på samme måte som sterio men da med flere kanaler. Er ekte 5.1 det og hvis pcm strømmen har 6 kanals lyd eller 8 for den sags skyld.
    Prøv å ta romkorreksjonen litt foran lytteområdet ditt hvis du får lite bass, samtidig som du sprer det så stort som mulig. Hvafor kilde er det du har inn? Den tjukke PS3en sender forøvrig ut et PCM signal. er ekte 5.1, men det har allerede blitt dekodet av DACen i ps3en i stedet for å sende et kodet signal (Dts, Dolby D, osv) til forsterkeren.
    Til kilde brukar eg for det meste ACRyan Playon HDmini, tilkobla med HDMI. Til CD/DVD/Bluray brukar eg panasonic BDP 80 (eller noko slikt), tilkopla med HDMI. Så PCM er ferdig dekoda 5.1 lyd? Omtrent på same måte som når den gamle DVD-spelaren min dekoda 5.1 signalet på film og sendte det analogt pr. kanal til den gamle forsterkaren min? Kan dette gå gjennom HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Til kilde brukar eg for det meste ACRyan Playon HDmini, tilkobla med HDMI. Til CD/DVD/Bluray brukar eg panasonic BDP 80 (eller noko slikt), tilkopla med HDMI. Så PCM er ferdig dekoda 5.1 lyd? Omtrent på same måte som når den gamle DVD-spelaren min dekoda 5.1 signalet på film og sendte det analogt pr. kanal til den gamle forsterkaren min? Kan dette gå gjennom HDMI?
    Ja, om det er analogt eller hvordan det er det vet jeg ærlig talt ikke. sikkert noen andre her inne som kan svare på det. Du skal kunne sende alle lydsignal igjennom hdmi, så det er ikke noe problem. Du får sjekke innstillingene på kildene dine hvis du blir plaget med å få kodete signal til onkyoen din. PCM kan også være mono og sterio sånn btw. Er bare en betegnelse på en lydstrøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får setta den på last valid, og sjå kva som skjer.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig deling etter bruk av audyssey...

Hei!

Noen som skjønner dette?

Har Dali Fazon sat til front og bak (4 1/2 tommer), spiller fra 86 hz og oppover...
    Som center har jeg Fazon lcr (2 x 4 1/2 tommer), spiller fra 76 hz...
    Subwoofer, 2 x xtz 10 tommer...

Forsterker: Onkyo sr-608.

Når jeg kjører audyssey rom korrigering får jeg følgende:
    (begge subwoofere med crossover på max)

front: 120 hz
    surround: 90 hz
    center 60 hz.... !!!
    sub: 120 hz...

Dette er jo små høytalere uten særlig bass... Hvordan klarer forsterkeren og sette center til 60?

Dette må jo være helt galt???

Håper på svar og forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Hei!

Noen som skjønner dette?

Har Dali Fazon sat til front og bak (4 1/2 tommer), spiller fra 86 hz og oppover...

center 60 hz.... !!!

Dette er jo små høytalere uten særlig bass... Hvordan klarer forsterkeren og sette center til 60?

Håper på svar og forslag
    Høres det feil ut? Center kanalen går vel utenom subbene, så er naturlig at den vil prøve seg så dypt som mulig for å gjengi et så "rett" lydbilde som mulig. Høres det grusomt ut kan du jo sette crossover manuelt

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dritt lei av Onkyo Receiver

Har en TX-SR506 som eg har lyst til å slenge på sjøen hveeeeer gang strømmen går, går alle innstillingene tilbake til fabrikk innstillingene. Blir møkka lei av å kalibrere den hver gang etter et strømbrudd, eller om eg tar ut kontakten! Hva i alle dager tenkte de på når de lagde denne receiveren?!?
    Går snart over til Pioneer...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Hei!

Noen som skjønner dette?

center 60 hz.... !!!

Håper på svar og forslag
    Det hender at det settes feil hz her, sett den til 80hz...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips på noe mulighet for å bruke 12v triggeren her på noe annet enn sone 2 eller?
    Har 2 effektforsterkere som jeg gjerne skulle ha skrudd på.. Iallfall den ene.
    Onkyo 709.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg gjerne på her..:-D har fått min første Onkyo i hus og er meget fornøyd :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei noen som vet hvordan jeg får alle 11.2 kanalene på min tx-nr 3008 til å spille samtidig? Må enten velge høyde fremme eller bredde fremme mens alt det andre er som jeg vil.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten eller, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Enten eller, ja.
    Er det enten eller altså???

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke Onkyo har noe som kan spille mer enn 9.2 samtidig.Har selv en 5508
    og der kan jeg bruke height + wide samtidig,men da må jeg kutte ut surround back.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Tror ikke Onkyo har noe som kan spille mer enn 9.2 samtidig.Har selv en 5508
    og der kan jeg bruke height + wide samtidig,men da må jeg kutte ut surround back.
    ok takk for hjelpen.ha en flott jul

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nettop satt opp min nye TX-NR609.. men, det er noen småting jeg stusser over, og håper veldig på at noen her kanskje kan hjelpe meg.

har kun testet bruken av spotify foreløpig.. dette har funket bra men opplever noen problemer. tidvis så hopper volumet opp og ned, og jeg hører forvrengninger i lyden under avspilling. dette forsvinner i blandt om jeg bytter sang (...).

og når jeg så er i NET input ellers, oppstår det også problemer (enten er det noe som er galt eller så er det jeg som ikke har forståelse for fjernkontrollen).

problemet oppstår når jeg skal inn i audio-menyen for å endre på bass-nivå eller lignende. fjernkontrollen slutter rett og slett å "virke" og jeg får ikke navigert i menyen. eller det vil si, receiveren svarer liksom ikke.. fjernkontrollen lyser rødt når jeg trykker, så det er nok ikke denne som ikke virker som den skal.

så uansett når jeg er i audio-oppsettet (NET) så er det helt hålpløst, jeg får ikke endret på noe siden menyen er helt "fryst". dette skjer også innimellom på andre inputs, det virker nesten som det er litt random.

en eller to ganger har jeg på mirakuløst vis klart å komme meg inn i audio-menyen uten at den står bom stille, slik at jeg har fått endret litt på bass og lignende. men dette er frustrerende, det skal da ikke være slik?

jeg prøvde å ta en firmware update via trådløst nett for å se om dette kunne korrigere problemet.. fikk "completed!" på displayet, og gikk derfor bort til receiveren og skrudde den av og på igjen, manuelt (ettersom det var null respons via fjernkontrollen). men problemene er der fortsatt.

har jeg gjort noe feil, eller oversett noe?

og er det noen andre som har opplevd lignende problemer med spotify / NET-modusen?

skal prøve å få testa en annen musikk kilde etterhvert.. men setter pris på tips!

edit:

prøvde å navigere i NET-menyen via panelet på selve receiveren og det fungerte.. men det fungerte ikke å navigere med kontrollen.. snålt.
    og når jeg spiller musikk via spotify så er plutselig volumet (kun varierende ved visse låter) kjempelavt mens bassen fortsetter ved normalt "nivå".
    og innimellom opplever jeg fortsatt at volumet går opp og ned under avspilling, med visse "artifacts".

hva er det egentlig dette kommer av? hvis det fortsetter slik ser jeg meg nesten nødt til å
    benytte meg av angreretten eller lignende.. med mindre det finnes en løsning for dette "problemet". sykt irriterende å spille musikk
    når den ene sangen på spotify låter bra, mens den andre blir helt sirkus med opp og ned-volum i hytt og pine.. det er ikke ekstremt, men merkbart.
    usj :/

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hiver meg på!

får hive meg med i denne tråden jeg og, i og med jeg akkurat har handlet meg litt Vintage Onkyo og har hatt flere Receivere fra Onkyo :-)

har for øyeblikket en Onkyo TX-NR905 som jeg er ekstremt fornøyd med, har ikke 3D men det bryr jeg meg heller ikke så mye om!

har dedikert musikk anlegg med
    Onkyo Integra a-807
    Onkyo Integra Dx-708

skal på med XTZ 99.23 så det blir gøy å høre hvordan det spiller :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niccen
    nettop satt opp min nye TX-NR609.. men, det er noen småting jeg stusser over, og håper veldig på at noen her kanskje kan hjelpe meg.

har kun testet bruken av spotify foreløpig.. dette har funket bra men opplever noen problemer. tidvis så hopper volumet opp og ned, og jeg hører forvrengninger i lyden under avspilling. dette forsvinner i blandt om jeg bytter sang (...).

og når jeg så er i NET input ellers, oppstår det også problemer (enten er det noe som er galt eller så er det jeg som ikke har forståelse for fjernkontrollen).

problemet oppstår når jeg skal inn i audio-menyen for å endre på bass-nivå eller lignende. fjernkontrollen slutter rett og slett å "virke" og jeg får ikke navigert i menyen. eller det vil si, receiveren svarer liksom ikke.. fjernkontrollen lyser rødt når jeg trykker, så det er nok ikke denne som ikke virker som den skal.

så uansett når jeg er i audio-oppsettet (NET) så er det helt hålpløst, jeg får ikke endret på noe siden menyen er helt "fryst". dette skjer også innimellom på andre inputs, det virker nesten som det er litt random.

en eller to ganger har jeg på mirakuløst vis klart å komme meg inn i audio-menyen uten at den står bom stille, slik at jeg har fått endret litt på bass og lignende. men dette er frustrerende, det skal da ikke være slik?

jeg prøvde å ta en firmware update via trådløst nett for å se om dette kunne korrigere problemet.. fikk "completed!" på displayet, og gikk derfor bort til receiveren og skrudde den av og på igjen, manuelt (ettersom det var null respons via fjernkontrollen). men problemene er der fortsatt.

har jeg gjort noe feil, eller oversett noe?

og er det noen andre som har opplevd lignende problemer med spotify / NET-modusen?

skal prøve å få testa en annen musikk kilde etterhvert.. men setter pris på tips!

edit:

prøvde å navigere i NET-menyen via panelet på selve receiveren og det fungerte.. men det fungerte ikke å navigere med kontrollen.. snålt.
    og når jeg spiller musikk via spotify så er plutselig volumet (kun varierende ved visse låter) kjempelavt mens bassen fortsetter ved normalt "nivå".
    og innimellom opplever jeg fortsatt at volumet går opp og ned under avspilling, med visse "artifacts".

hva er det egentlig dette kommer av? hvis det fortsetter slik ser jeg meg nesten nødt til å
    benytte meg av angreretten eller lignende.. med mindre det finnes en løsning for dette "problemet". sykt irriterende å spille musikk
    når den ene sangen på spotify låter bra, mens den andre blir helt sirkus med opp og ned-volum i hytt og pine.. det er ikke ekstremt, men merkbart.
    usj :/
    Når du går inn i audiomenyen går fjernkontrollen i "recivermodus" og fungerer ikke i "net" lenger. Trykk på "net" knappen igjenn, og den virker. Hvis lyden varierer mye kan du jo prøve Dolby Volume? Er volumforskjeller på spotifyen på pcen og så ble ikke overraska..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror ikke 609 har dolby volume (?) men har ikke sjekket det enda. men etter å ha lest innlegget ditt så gikk jeg inn i audio-setup for NET modusen, og der var det stilt inn noe feil.. PL II game på musikk og slik.. kanskje ikke så rart at volumet hoppa og lyden vrengte seg til tider.. vet ikke om dette er nøyaktig årsak til "problemet" vi nå snakker om at jeg hadde, men nå er all musikk på spotify helt fin og jevn, ikke noe volumhopping og ingen forvrengninger i lyden.

så takk for tipset! (er en skikkelig newb) :evil:

Newcomer tempestyo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg med her jeg også. Har solgt min TX-SR608 og venter nå på en TX-NR709 8)

Side 22 av 54 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •