Onkyo klubben - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 21 av 54 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva kjører du på de 3008. Lurer på å kjøpe en sånn, til ikon 8 og resten av ikon serien til 5.1 er det nok..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vill å melde meg inn her! :P med min tx-sr508 :P

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har køyrt romkorreksjon, men får testa litt og køyra den igjen. Manualen har eg desverre ikkje.

Kva er SCM eller var det SMC forresten?
    Dynamic EQ er jo en fordel og ha på
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Dynamic EQ er jo en fordel og ha på
    Hm? Og det er?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har køyrt romkorreksjon, men får testa litt og køyra den igjen. Manualen har eg desverre ikkje.
    Manual 875

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm? Og det er?
    With Audyssey Dynamic EQ, you can enjoy great sound
    even when listening at low volume levels.
    Audyssey Dynamic EQ solves the problem of
    deteriorating sound quality as volume is decreased by
    taking into account human perception and room acoustics.
    It does so by selecting the correct frequency response and
    surround volume levels moment-by-moment so that the
    content sounds the way it was created at any volume level
    — not just at reference leve

About Audyssey Dynamic EQ®
    Audyssey Dynamic EQ solves the problem of
    deteriorating sound quality as volume is decreased by
    taking into account human perception and room
    acoustics. Dynamic EQ selects the correct frequency
    response and surround levels moment-by-moment at
    any user-selected volume setting. The result is bass
    response, tonal balance and surround impression that
    remain constant despite changes in volume. Dynamic
    EQ combines information from incoming source levels
    with actual output sound levels in the room, a
    prerequisite for delivering a loudness correction
    solution. Audyssey Dynamic EQ works in tandem with
    Audyssey MultEQ® XT to provide well-balanced sound
    for every listener at any volume level
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Det er berre å ha Audyssey på med andre ord? Har den på no, men får vel køyra ny romkorreksjon...

Takk for svar forresten.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må være på ja, noe av poenget det... kjør RK med alle måleposisjoner. Jeg pleier å måle framfor sofaen i en firkant med ca1m mellom hver måling, vikitg at mikrofonen ikke er for nærme vegg/sofarygg.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då køyrer eg ny romkorreksjon i kveld. Merkar det er for lenge sidan eg har hatt nytt utstyr...

Takk for hjelpa

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ohoi onkyo klubben !

Jeg har fått problemer her , skulle koble til sur. Bak høytalerne i dag til min onkyo tx-nr 5009 .. Kobler på utgangene bak på forsterkeren til jeg får rca en til effekt forsterkeren .

Så er alt koblet og jeg kjører full audyssey 32 setup.. Søt fungerer til man skal gå fra sur bak høyre til sur bak venstre .. Da flytter ikke bildet / den blå høytaleren seg fra høyre til venstre .. Lyden gjør det .. Men jeg får beskjed om speaker detection error .. Noen som har vært borti lignende ??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    va instillingar/modus er å foretrekka når ein ser film på min Onkyo 875? Når eg trykker på surround-knappen kjem det jo opp mykje artig å velja i. Neural 5.1, neo 5.1 cinema osv... Kva meiner folk er best?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    va instillingar/modus er å foretrekka når ein ser film på min Onkyo 875? Når eg trykker på surround-knappen kjem det jo opp mykje artig å velja i. Neural 5.1, neo 5.1 cinema osv... Kva meiner folk er best?
    DTS Eller DD DDHD osv når det er mulig ellers er det vel bare å finne den du liker best?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Må ærlig inrømma at eg ikkje har studert fjernkontrollen så mykje. Styrer lydkilden (DVD, Bluray, Divx osv) kva lydmodus eg får bruka?

Fant i alle fall ein THX-knapp i går Der kunne eg velja DTS neo og Dolby pro logic II.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Må ærlig inrømma at eg ikkje har studert fjernkontrollen så mykje. Styrer lydkilden (DVD, Bluray, Divx osv) kva lydmodus eg får bruka?

Fant i alle fall ein THX-knapp i går Der kunne eg velja DTS neo og Dolby pro logic II.
    Har du feks DTS eller Dolby Digital (AC3) som lydkilde, er disse i ekte 5.1 lyd, og du får andre valg om du kun har 2 kanaler som lydkilde. Har man kun 2 kanaler, er andre valg enn feks stereo (stereo er 2.1 lyd) i simulert 5.1 lyd, som feks Dolby pro logic II - altså ikke ekte 5.1 lyd. Derfor får du ulike valg etter hva du setter på.

Bluray har vel også av og til opptil 7.1 i ekte surroundlyd, så der får du trolig enda flere valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slit fortsatt litt med å finna ut kva lydmodus som skal brukast. Litt av grunnen er at displayet mitt ikkje fungerer. Og så har eg nett gått frå analog 5.1 receiver, der eg valgte lydmodus i dvd-spelar (som inneholdt dekoderen), og satt berre receiver på 5.1. Då hadde eg vanleg dolby 5.1 lyd.

No spelar eg av det meste av film frå mediaspelaren min, der eg ikkje har peiling på kva lyd filmfilene har. (står vel noko i filnamnet), men får ikkje opp noko informasjon på dette i mediaspelaren. Kan ikkje velja forskjellig der heller. Den speler berre av lyden som er på fila ser det ut som.

Derfor veit eg ikkje kva eg skal velja på receiver, for å få den lyden som passar filmen, om det gir meining... Eg kan jo velja aller desse sorround modusane på vanleg mp3 og om eg vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slit fortsatt litt med å finna ut kva lydmodus som skal brukast. Litt av grunnen er at displayet mitt ikkje fungerer. Og så har eg nett gått frå analog 5.1 receiver, der eg valgte lydmodus i dvd-spelar (som inneholdt dekoderen), og satt berre receiver på 5.1. Då hadde eg vanleg dolby 5.1 lyd.

No spelar eg av det meste av film frå mediaspelaren min, der eg ikkje har peiling på kva lyd filmfilene har. (står vel noko i filnamnet), men får ikkje opp noko informasjon på dette i mediaspelaren. Kan ikkje velja forskjellig der heller. Den speler berre av lyden som er på fila ser det ut som.

Derfor veit eg ikkje kva eg skal velja på receiver, for å få den lyden som passar filmen, om det gir meining... Eg kan jo velja aller desse sorround modusane på vanleg mp3 og om eg vil.
    Om lydsignalet inn til forsterkeren er ac3 eller et annet ekte 5.1 lyd vil trolig Onkyoen finne det rette formatet automatisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den byttar i alle fall ikkje over til anna instilling automatisk. Ser ikkje ut som eg blir klok på den...

Sliter og med romkorreksjonen. Etter å ha køyrt den og brukar Audessey, er det ekstremt skarp lyd når eg høyrer på musikk i stereo. Til tross for at eg har diskant på -3db og bass +1. Det er faktisk betre å køyra med equalizeren av når eg høyrer på cd. Det kan jo ikkje vera rett...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den byttar i alle fall ikkje over til anna instilling automatisk. Ser ikkje ut som eg blir klok på den...

Sliter og med romkorreksjonen. Etter å ha køyrt den og brukar Audessey, er det ekstremt skarp lyd når eg høyrer på musikk i stereo. Til tross for at eg har diskant på -3db og bass +1. Det er faktisk betre å køyra med equalizeren av når eg høyrer på cd. Det kan jo ikkje vera rett...
    Prøv å ta deg ei ny måling. Husk minimum 1M ifra vegger og så mange målepunkt som mulig. I menyen finner du også oppsett på hva forsterkeren skal gjøre med forskjellige innsignal. Der kan du stille inn f.eks. at hvis du får et 2 kanals signal skall den da automatisk slå seg i steriomodus. Dts og andre ekte multikanalslydinnput skal du bare sette på "strait decode" eller noe som ligner. Dette går da på hvert enkelt input. Så hvis du skal ha det likt på alle innputs er det en smule tungvint.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøva med ny korrigering i dag. Kan vera mikrofonen stod for nærme bakvegg. Så det er lsngt betre å køyra fek 7 punkt enn 3, sjølvom alle er i same 3-setar?

"I menyen finner du også oppsett på hva forsterkeren skal gjøre med forskjellige innsignal. Der kan du stille inn f.eks. at hvis du får et 2 kanals signal skall den da automatisk slå seg i steriomodus. Dts og andre ekte multikanalslydinnput skal du bare sette på "strait decode" eller noe som ligner. Dette går da på hvert enkelt input. Så hvis du skal ha det likt på alle innputs er det en smule tungvint." Prøvde meg litt på detta i går, men anar ikkje kva (multichannel PCM eller kva det heiter) er. Har heller ikkje noko som heiter straight decode e.l. Einaste eg kan velja er dei forskjellige modusane, samt "last valid".

Side 21 av 54 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •