Onkyo klubben - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 20 av 54 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Jeg har en Onkyo TX-SR608 som jeg gjerne skulle ha oppdatert.
    Har aldri oppdatert en forsterker før, men skulle ikke tro det var vanskelig å finne oppdatering.

Noen som vet hvor jeg finner oppdateringa til denne ? Meningen er at jeg skal laste det ned på en minne penn.

Har funnet en oppdatering på onkyo 609, men kan vel ikke bruke denne?
    Tror ikke det går og oppdatere 608
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo jævelig dårlig hvis det ikke skal gå an å oppdatere 608, hva er grunnen til dette?

Kan det være fordi det rett og slett ikke har kommet noen oppdatering ennå og at det vil komme i senere tid?

Er ihvertfall veldig fornøyd med forsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noen nettverksport på 608 nei, er jo en Sr og ikke en Nr..

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo jævelig dårlig hvis det ikke skal gå an å oppdatere 608, hva er grunnen til dette?

Kan det være fordi det rett og slett ikke har kommet noen oppdatering ennå og at det vil komme i senere tid?

Er ihvertfall veldig fornøyd med forsterkeren
    Vet ikke grunnen til det,men du må opp til 708 for og kunne bytte Firmware,608 har vel heller ikke nettverk
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Vet ikke grunnen til det,men du må opp til 708 for og kunne bytte Firmware,608 har vel heller ikke nettverk

Kan nok stemme det. men hva er egentlig forskjellen på 608 og 609 ?
    Er 608 mye dårligere forsterker generelt eller? Er ihvertfall fornøyd med den. Har hatt den over 1 år nå, så tenkte det kunne være greit å oppdatere litt... men da fikk jeg ihvertfall svar på at dette ikke var noe poeng

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok stemme det. men hva er egentlig forskjellen på 608 og 609 ?
    Er 608 mye dårligere forsterker generelt eller? Er ihvertfall fornøyd med den. Har hatt den over 1 år nå, så tenkte det kunne være greit å oppdatere litt... men da fikk jeg ihvertfall svar på at dette ikke var noe poeng

Behold 608en din mener jeg da. Er ikke noen store forskjeller på 608 og 609 egentlig. litt mere watt i 609, litt penere å se på, nettverk, og en "betaverson" av spotify er vel det som er forskjell. Med tanke på hva du får for en brukt 608 kontra hva det koster for en ny 609 er det en nobrainer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefaling av høytalere til TX-NR1009?

Noen tips til denne tråden:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ml#post1733881

På forhånd takk :-D

Steffan

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer

Onkyo 876 klipper lyden/bilde vises ikke.

Onkyo 876-CD hd-pvr dekoder-Pioneer 5090 er koblet sammen via hdmi.
    Når jeg skal se tv kobler komponentene på men Reciever klipper lyden med jevne mellomrom og det vises ikke bilde på skjermen.
    HDMI symbolet i displayet i reciever blinker.
    Bildet kommer riktignok etter endel minutter med av/på,strømkutt her og der osv.......irriterende.

HDMI kabler er prøvd byttet.

Hvor kan feilen ligge ???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei! har gått til innkjøp av en Onkyo TX-NR609, og sitter og lurer på om jeg skal gå til innkjøp av en dali consept 6 høytalerpakke,noen her som vet om de er en brukende match?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kim_a_84
    hei! har gått til innkjøp av en Onkyo TX-NR609, og sitter og lurer på om jeg skal gå til innkjøp av en dali consept 6 høytalerpakke,noen her som vet om de er en brukende match?
    Hvis du samtidig ønsker andre tips til Onkyo: "Alle" som har komboen Onkyo/Klipsch mener dette er en god match, men Onkyo/Dali kan sikkert andre si noe om. Selv har jeg hatt litt eldre Dali, som også ble prøvd mot Onkyo, men synes kanskje komboen ble noe spiss i diskanten.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte en onkyo 609 idag på lefdal sitt tilbud! melder meg inn i klubben! hadde egentlig lyst på en 808 fra fjorårets serie, da jeg synes de var 808 og oppover var skikkelig råe, men men....fattig student

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo og Dali er en flott match til film, til musikk vet jeg ikke da jeg har dedikert stereo forsterker...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en veldig fin kombo, har hatt den selv. Men nå har jeg oppgradert til Zensor. Du bør ta en titt på Zensor serien selv, den er helt ny og enda bedre. Du får mye for pengene!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg kommer til å prøve med concept først,da det er mitt første virkelige annlegg.min bror har ett par 505 og de er 15 år gamle og en 8 tom dali sub,og det syns jeg spiller helt fenomenalt,så frister å prøve concept 6 pakken,da det er en 12 subb,er spent på om forsterkeren klarer å drive daliene,det er egentlig det jeg lurer på så om du kunne svart på det hadde det vert topp

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan endeleg melda meg inn i klubben, då 875 er på veg i posten

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

me too .. er herved onkyo frelst .. TX-NR5009 .. FOR EN MASKIN! =)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått 875 i hus og kopla opp! Først eiintrykket er at dette er ein kraftkar. Lengre, høgare og mykje tyngre enn min gamle receiver, som ikkje var så verst.

I bruk: Så mykje instillingar at eg vert svimmel. Veit ikkje kva som skal vera på eller av. Har ikkje peiling på kva "mudus osv" eg skal bruka, eller bruker (display funker ikkje). Og for ein lyd! Rett og slett heilt forferdeleg. Lyden er skarp som f... og nesten utan bass.

Reknar med at dette lar seg ordna med korrekte instillingar. Eg har tukla litt med instillingana, utan å verta spesielt klok på det. Til no var beste alternativet til musikk å setta frontale til fulltone, dobbel bass på og skru diskanten ned så mykje som mogleg. Kan nokon hjelpa meg til å finna godlyden?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt romkorreksjon? Ellers så er manualen greit å skumme gjennom.... Jeg hadde 876 tidligere, var godt fornøyd med den så vil tro det er bra med potensiale i 875 og med riktige innstillinger. Frontene til full hvis du har sub er ikke å anbefale, 60-80 hz kan være greit her så får du mindre problemer med eventuelle utfasinger. Dobbel bass er vel heller ikke noe greit men prøv deg fram. Er og mye bra tips i denne tråden...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Har du kjørt romkorreksjon? Ellers så er manualen greit å skumme gjennom.... Jeg hadde 876 tidligere, var godt fornøyd med den så vil tro det er bra med potensiale i 875 og med riktige innstillinger. Frontene til full hvis du har sub er ikke å anbefale, 60-80 hz kan være greit her så får du mindre problemer med eventuelle utfasinger. Dobbel bass er vel heller ikke noe greit men prøv deg fram.
    Har køyrt romkorreksjon, men får testa litt og køyra den igjen. Manualen har eg desverre ikkje.

Kva er SCM eller var det SMC forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Lurer i disse dager på å kjøpe en Emotiva XPA-3 for kanskje å få mer effekt. Vil en XPA-3 gi mer effekt til frontene(Mentor 6 og Mentor Vokal) enn det 3008èn kan levere?
    Jeg lurer på noe av det samme har ikon 8

Side 20 av 54 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •