Onkyo klubben - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 18 av 54 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    bestilte emotiva umc1 for å teste nå i sta og drar og henter onkyon om en uke eller to -- så får vi se om jeg går for en av de eller om jeg dobler prisen .. synes emotiva hvis man har alt i emotiva ser pent ut .. sikkert siden jeg egntlig er mcintosh fan .. derfor skjærer det i meg når man må benytte seg av en reciever som er plain kjedelig å se på men bra innvendig =) jeg liker at alt skal holde samme stilen .. ellers blir det litt som å ha pianolakka front høytalere .. men rosentre center og hvite bakhøytalere ..

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjør ikke noe galt i å velge Onkyo, de er absolutt på høyde om ikke bedre enn andre kjente forsterkere i samme prisklasse. Nå som de og er kommet med Audessey XT32 tas lyden til nye høyder med Onkyo Jeg har selv 3008èn og er veldig fornøyd. Oppgraderte fra Onkyo 876 som og var en potent og ikke minst "ett fyrverkeri av en forsterker som" Lyd og Bilde så fint sier det i testen.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg helt villt her nå til lønninga kjem så jeg får hentet onkyo .. skal begynne å gå over all elektronikk her nå og flytte om på kinoen =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Du gjør ikke noe galt i å velge Onkyo, de er absolutt på høyde om ikke bedre enn andre kjente forsterkere i samme prisklasse. Nå som de og er kommet med Audessey XT32 tas lyden til nye høyder med Onkyo Jeg har selv 3008èn og er veldig fornøyd. Oppgraderte fra Onkyo 876 som og var en potent og ikke minst "ett fyrverkeri av en forsterker som" Lyd og Bilde så fint sier det i testen.
    Hvordan opplever du forskjellen i lyden fra 876- 3008, lurer litt da jeg vurderer å oppgradere til 5008.
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden kom mer ut i rommet, "in your face" om du vil. Lyden ble mer detaljert og tredimensjonal samt at midbass og bass var mye mer til stede. Det var en wow opplevelse å bytte til 3008, den gir virkelig mer liv i høyttalerne og lydopplevelsen. Mye av takka her skal vel Audessey XT32 ha som er veldig forbedret fra XT....
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet forskjellen mellom 3008 og 5008 - både til film og musikk?

Vet at 5008 har en mer oppløst DAC, men er det mulig å høre forskjell på disse 2 modellene -film/musikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden kom mer ut i rommet, "in your face" om du vil. Lyden ble mer detaljert og tredimensjonal samt at midbass og bass var mye mer til stede. Det var en wow opplevelse å bytte til 3008, den gir virkelig mer liv i høyttalerne og lydopplevelsen. Mye av takka her skal vel Audessey XT32 ha som er veldig forbedret fra XT....
    Hei.
    Var dynamic EQ og Dynamic volume på i disse testene ? Jeg har selv 875 som bare har Multeq XT og ikke hverken dynamic EQ og Dynamic Volume. Det jeg lurer på er om en oppgradering til Multeq XT 32 "er verdt pengene", eller om det er Dynamic EQ og Dynamic Volume som gir best forbedring på moderate lyttenivå - isåfall kan jeg "nedgradere" til en Denon 1912.

- THXJan

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra XT med DynamicEQ til XT32 med DynEQ, og forskjellen var stor nok til å forsvare det i mine øyne.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Noen som har testet forskjellen mellom 3008 og 5008 - både til film og musikk?

Vet at 5008 har en mer oppløst DAC, men er det mulig å høre forskjell på disse 2 modellene -film/musikk?
    Anyone...?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry
    så da denne onkyoen lydmessig burde vel være masse bedre enn emotiva sin umc ? kan hende jeg går for emotiva xpa 1 x2 i tillegg .. må skjekke litt specs på de først ang noise nivå på onkyo og emotiva
    Hadde ett par Xpa-1 tidligere, og de kan jeg virkelig annbefale. Har en tx-nr3008 nå, og effektmessig ble det nedtur. Umc-1 ville jeg styrt unna. Hadde en tidligere, og den hang seg opp, og klusset bestandi med pcen (hdmi tull) Onkyo er knall i mine øyne, men har du tungdrevene HT, så kjør på med eget effektrinn om du har råd.
    -Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp med en sr tx707.

Har en rekke komponenter som f.eks xbox, pc osv som jeg ønsker å kjøre gjennom hdmi til 707.

Problemet:
    tven som brukes er en plasma av noe eldre stand og har ikke hdmi. Det er en eller annet Medion 42", gammelt ræl.

løsninger: ?
    tven har dvi, scart og rgb.

DVI
    Første som slo meg var at jeg kunne bruke en overgang fra hdmi til dvi inn til tv, men her kommer det altså null bilde. Kan det være selve overgangen som er for dårlig eller støtter ikke onkyoen denne løsningen?

Scart:
    ute av bildet.

RGB:
    Kan eller vil onkyoen kunne omforme digitale(hdmi) inn, til analog(rgb) ut?

Siste løsning:
    Bytte tv, ville helt klart vært det beste, men det er veldig vanskelig å trumfe gjennom dette hos fruen da, hun akkurat har "arvet" tven av foreldrene.

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Trenger litt hjelp med en sr tx707.

Har en rekke komponenter som f.eks xbox, pc osv som jeg ønsker å kjøre gjennom hdmi til 707.

Problemet:
    tven som brukes er en plasma av noe eldre stand og har ikke hdmi. Det er en eller annet Medion 42", gammelt ræl.

løsninger: ?
    tven har dvi, scart og rgb.

DVI
    Første som slo meg var at jeg kunne bruke en overgang fra hdmi til dvi inn til tv, men her kommer det altså null bilde. Kan det være selve overgangen som er for dårlig eller støtter ikke onkyoen denne løsningen?

Scart:
    ute av bildet.

RGB:
    Kan eller vil onkyoen kunne omforme digitale(hdmi) inn, til analog(rgb) ut?

Siste løsning:
    Bytte tv, ville helt klart vært det beste, men det er veldig vanskelig å trumfe gjennom dette hos fruen da, hun akkurat har "arvet" tven av foreldrene.

Takk
    Ville satset på trumfen der ja. De bør gå ant å bruke HDMI inn på forsterkeren, og da hente RGB ut. Har ikke prøvd dette selv, men siden muligheten er der burde det gå. Blir lite med HD da, men burde bli bilde

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer i disse dager på å kjøpe en Emotiva XPA-3 for kanskje å få mer effekt. Vil en XPA-3 gi mer effekt til frontene(Mentor 6 og Mentor Vokal) enn det 3008èn kan levere?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer i disse dager på å kjøpe en Emotiva XPA-3 for kanskje å få mer effekt. Vil en XPA-3 gi mer effekt til frontene(Mentor 6 og Mentor Vokal) enn det 3008èn kan levere?
    Skulle tro det ja.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kalibrerer setter receiveren frontene på -7, senteren på -6, surr på -10 og -9 og bassen på -15. Hva er vitsen med det? Kan den ikke bare sette dem nærmere 0?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi at den justerer lyden til 85db til der mikrofonen står på første måling, kan være ting i rommet som gjør at det er så ulikt. Viktig at første måling er i sweetspot og ikke i nærheten av vegg, sofarygg.

Men sub på -15, da må du skru ned volumet på subben litt og kjøre kalibreing om igjen. Dette fordi -15 er maks av hva den kan skru ned subben, så er mulig den gjerne ville ha skrudd den ned til -18, noe som ikke er mulig.

Hvis du er stødig i engelsk kan disse linkene være til god hjelp : "Official" Audyssey thread. - Page 191 - AVS Forum

Technology FAQ | Audyssey

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi at den justerer lyden til 85db til der mikrofonen står på første måling, kan være ting i rommet som gjør at det er så ulikt. Viktig at første måling er i sweetspot og ikke i nærheten av vegg, sofarygg.

Men sub på -15, da må du skru ned volumet på subben litt og kjøre kalibreing om igjen. Dette fordi -15 er maks av hva den kan skru ned subben, så er mulig den gjerne ville ha skrudd den ned til -18, noe som ikke er mulig.

Hvis du er stødig i engelsk kan disse linkene være til god hjelp : "Official" Audyssey thread. - Page 191 - AVS Forum

Technology FAQ | Audyssey
    Det er vel 75db8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter mikrofonen 70 cm fra bakvegg, oppå sofa ryggen. Er det dumt?
    Skal skru sub'en ned og måle nå snart tenkte jeg, så får vi se hvordan det går.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjept spm om Onkyo 5007/5008:

Har denna komponent inn? Sånn at eg får lyd og bilde via receiveren til PJ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 komponent innganger på 5008 i alle fall.

Side 18 av 54 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •