Onkyo klubben - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 17 av 54 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen her som har en how 2 for å spille av spotify fra pc`n til 609`n? Tusen Takk=)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er kommet noen ny firmware til PR-SC5508 i det siste?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    bare og søke det8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Problemer med den du har nå?

Ser ut som den siste firmwaren er fra 27-05-2011 på Onkyo sine sider.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som veit om Onkyo receiverane har knapp for sub av/på eller volum på LFE utgangen på fjernkontrollen?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke funnet noen av/på knapp på min, men etter noen trykk på fjernkontrolen (ingen direkte knapp, men et trykk på receiverknappen, og på audioknapp og så noen trykk på nedoverknapp, så kommer du fram til den til slutt), så kan man stille opp og ned subnivået (vises som +db eller -db).

Det er ikke fullt så tungvindt som det høres ut til når du blir vandt med det, da knappene reagerer raskt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Har sett nokon receivera har dette, og det virka lettvint. Men sidan det tydelegvis er forholdsvis enkelt på Onkyo og, så blir det onkyo. Takker nok ein gong for godt svar, Websen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Problemer med den du har nå?

Ser ut som den siste firmwaren er fra 27-05-2011 på Onkyo sine sider.
    Nei, ingen problemer, men liker å holde meg oppdatert. Den har stått ubrukt en stund, og jeg skal kjøre ny runde Audyssey nå allikevel, så da tenkte jeg det var greit å oppdatere.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Nokon som veit om Onkyo receiverane har knapp for sub av/på eller volum på LFE utgangen på fjernkontrollen?
    På fjernkontrollen til min 875 er det en knapp merket CH SEL hvor du kan justere innbyrdes nivå for samtlige kanaler - sub inkludert!

Du skulle ikke ha kastet den bruksanvisningen uten å lese den først.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, den er god

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

hallais .. bare lurer litt her .. i mine ører har altid onkyo vært no no nooo -- men det kan være navnet rett og slett .. =) men nå står jeg her da .. og vurderer en
    ONKYO TX-NR5008B

men slik for å finne ut litt .. hva vil dere si av andre merker jeg må opp til for å matche evnt slå denne ?

og er denne virkelig så strømsterk som den påstår ? trenger jeg da ikke min rotel rb 991 lengre ?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry
    hallais .. bare lurer litt her .. i mine ører har altid onkyo vært no no nooo -- men det kan være navnet rett og slett .. =) men nå står jeg her da .. og vurderer en
    ONKYO TX-NR5008B

men slik for å finne ut litt .. hva vil dere si av andre merker jeg må opp til for å matche evnt slå denne ?

og er denne virkelig så strømsterk som den påstår ? trenger jeg da ikke min rotel rb 991 lengre ?
    Hvorfor har Onkyo vært no no:???:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel helst fordi jeg har forbundet det og yamaha med elkjøp ..

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ingen seriøs begrunnelse. Elkjøp har også solgt Klipsch høyttalere, så det forekommer rett som det er at Elkjøp også selger skikkelige produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo .. men det er nå det jeg altid har blitt fortalt da .. at man kjøper ikke stereo på elkjøp .. men kan noen komme med noe som går på det jeg faktisk spurte om da ?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare si at ONKYO TX-NR5008B er et fantastisk godt produkt (har testet tidligere toppmodell TX-NR906, og den var fantastisk).

Du kan sikkert fint sammenligne den med andre produsenter som Yamaha, Marantz, Denon, Pioneer og Athem, og kanskje Harman-Kardon i ca samme prisklasse, men normalt har jeg sett at som oftest vinner Onkyo og Yamaha testene når de sammenlignes (men av og til vinner noen av de andre også - alt etter hvilken modell det gjelder).

Du ville absolutt blitt fornøyd, og hvis du ønsker enda mere punch, må du koble til en ekstra effektforsterker, som feks Emotiva XPA-5 (som jeg selv har - se linken min under) som strammer opp bassen enda bedre enn receiveren leverer - samtidig som du beholder den fantastiske kontrollen i lydbildet receiveren har.

Her kan du lese litt om receiveren: Pioneer SC-LX83 vs Onkyo TX-NR5008 | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller for å gjøre det lettere -- jeg har i dag en pioneer vsx 1019ah-k
    VSX-1019AH-K (Arkivert) - Pioneer Norge

og vil ha noe bedre en denne ..planen var å starte innkjøpet av electrocompaniet stereon jeg ville ha -.. ec 4.9 aw400 .. men da ec ikke har hdmi .. blir det vel så jeg kutter ut det ..

liker helst alt i samme merke .. så derfor på emotiva umc 1 .. og da med resten xpa 1x2 xpa3 x1 osv .. men er usikker på om emotiva engang vil være bedre enn pioneern .. derfor landet jeg litt på onkyo (ONKYO TX-NR5008B 9.2 AV-receiver Black)

jeg har ikke super peiling så derfor er det kjekt om noen av guruene her kan gi noen tips til ca 15 000kr s reciever eller løsninger .. det jeg så som gjorde meg intr var Burr Brown dac ene i onkyon ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi der kom det hjelp mens jeg skrev nytt innlegg ja .. ) når det kommer til efekt trinn .. så er vel onkyon jeg nevner så og si like kraftfull som xpa 5n ? ifølge det de skriver i alle fall .. på frontene mine i dag bruker jeg rotel rb 991 2x200w kl a/b .. som har drevet høytalerne her fint ..

Takker for den linken .. virker som om jeg kanskje går for en slik en .. tror vel ikke den må byttes med det første ?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet tidligere toppmodell Onkyo TX-NR906, og den var fantastisk som sagt, men det kan ikke sammenlignes med hva man får med å koble til en Emotiva XPA-5.

De måler watt på en skikkelig måte - den leverer det den lover, og litt mer, mens andre produsenter som Onkyo, Yamaha og lignende ikke leverer mer enn ca 1/3 av det de er oppgitt til, med unntak av Harman-Kardon (vet ikke om det har noe om de måler en kanal av gangen, men akkurat hvorfor det er slik kan sikkert andre si noe om).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så da denne onkyoen lydmessig burde vel være masse bedre enn emotiva sin umc ? kan hende jeg går for emotiva xpa 1 x2 i tillegg .. må skjekke litt specs på de først ang noise nivå på onkyo og emotiva

Side 17 av 54 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •