Onkyo klubben - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 16 av 54 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Du bør slå på Audyssey Dynamic EQ.Det pleier og hjelpe på lyden Når du ikke bruker sub,så bør du sette front høyttalerne til Full Band.Det kan du sikkert gjøre med centeren også.RC-64 er jo ganske svær8)
    Har kjørt Audyssey, dog bare i 3 posisjoner.

Men hva med Listening mode, dynamic eq. Dynamic vol osv?

Er ganske ny med å ha så mange valgmuligheter, så jeg følte det var enklere å tråle litt tips her inne, enn å sitte lenge å trykke og feile selv.

Front og center står i full band, det ordnet Audyssey, det høres ikke gærnt ut nå, men jeg føler jeg har bommet på en innstilling eller to!

Btw, er det forskjell på DTS og dolby lyd på filmer, sett bort fra kvaliteten?

Så nettop Master and Commander, og jeg må bare si at det var høyst underholdende, men jeg tror her er mer å hente.

-Thomas-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audyssey

Audyssey beskriver selv ganske bra teknologien og har endel tips på sine hjemmesider - Audyssey - Audio Dock, Home Theater System and Audio Technology | Audyssey.

Dynamic Volume from Audyssey - Automatically Controls Volume | Audyssey
    Dynamic EQ from Audyssey - Rich Sound at Any Volume | Audyssey

For info om hvordan gjøre en Audyssey EQ skikkelig - se denne lange tråden:
    "Official" Audyssey thread. - AVS Forum- se faq og setup-guide.

Lykke til

- THXJan

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av THXJan
    Audyssey beskriver selv ganske bra teknologien og har endel tips på sine hjemmesider - Audyssey - Audio Dock, Home Theater System and Audio Technology | Audyssey.

Dynamic Volume from Audyssey - Automatically Controls Volume | Audyssey
    Dynamic EQ from Audyssey - Rich Sound at Any Volume | Audyssey

For info om hvordan gjøre en Audyssey EQ skikkelig - se denne lange tråden:
    "Official" Audyssey thread. - AVS Forum- se faq og setup-guide.

Lykke til

- THXJan

Har fått lest en del nå, mye god info rundt Audyssey!

Men jeg ble aldri helt klok på listening mode, hva er å foretrekke? Regner med at dette muligens kan være ganske individuelt, prøvde forskjellige når jeg så Master and Commander ikveld. PLII movie, THX, bla. Følte at PLII movie var den som gav best lyd, men dypbassen som rf-83 har å komme med, var aldri til stede. Kan Audyssey ha gjemt bort denne? De står allerede til Full Band.

Hvilke grunninstillinger har dere å anbefale?

Skal flytte sofa litt, og kjøre ny Audyssey config imorgen med ihvertfall 6 posisjoner, og ha iPadn oppe, som referanse når jeg kjører gjennom.

-Thomas-

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,705
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av RFdude

Men jeg ble aldri helt klok på listening mode, hva er å foretrekke? Regner med at dette muligens kan være ganske individuelt, prøvde forskjellige når jeg så Master and Commander ikveld. PLII movie, THX, bla. Følte at PLII movie var den som gav best lyd, men dypbassen som rf-83 har å komme med, var aldri til stede. Kan Audyssey ha gjemt bort denne? De står allerede til Full Band.

Skal flytte sofa litt, og kjøre ny Audyssey config imorgen med ihvertfall 6 posisjoner, og ha iPadn oppe, som referanse når jeg kjører gjennom.

-Thomas-
    Alle moderne surroundreceivere dekoder automatisk det signal den får fra DVD eller Blu-ray spiller og har du stilt inn riktig på din avspiller=bitstream...., så skal du få full surround pakke.
    Disse andre innstillingene du driver og roter med gjelder BARE når du vil prøve å få til liksom surround fra et STEREO signal fra TV-dekoder-playstation osv....
    Nå har jeg aldri hatt Onkyo, men det er bare å sette opp mikrofon og la receiveren din stille seg inn. ...Men husk at nivået fra vanlig TV titting og til filmtitting er ganske stort:
    Tv Titting hos meg er mellom -25-35 db, mens film er stort sett rundt -10-12 db. Men det er Yamaha jeg har...
    Og selv om dine Klipsch går langt ned, så kan de ikke sammenlignes med en sub...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-Thomas-
    Flott forsterker du har fått deg... Ang listening mode er ikke dette noe du skal rote med til film med DD, DTS, DTS HD MSTR osv. Det er kun som nevnt her for å gjøre et vanlig stereo signal om til surround som i film på tv som ikke har digitalt lydspor. Når du ser dvd eller bluray skal det stå i displayet på recieveren DTS, Dolby D eller DTS HD MSTR hvis innstillinger er riktige. Dynamic Eq skal være på hvis du skal bruke Audessey. Vil og anbefale deg å bruke alle åtte målepunktene når du utfører romkorreksjon samt å passe på at ikke setter mikrofonen for nærme vegg, sofarygg o.l. En sub eller to er og å anbefale for at det skal trøkke ordentlig
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    ...Vil og anbefale deg å bruke alle åtte målepunktene når du utfører romkorreksjon...
    Jeg har egentlig bare to posisjoner som brukes, og var av den oppfatning av at dersom jeg bare målte ved disse to (men jeg må jo måle ved minst tre), for at den skulle rette all godlyden mot disse to punktene.
    Men det er best å bruke så mange målepunkter som man kan?
    For at receiveren skal få målt mest mulig av rommet?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott forsterker du har fått deg... Ang listening mode er ikke dette noe du skal rote med til film med DD, DTS, DTS HD MSTR osv. Det er kun som nevnt her for å gjøre et vanlig stereo signal om til surround som i film på tv som ikke har digitalt lydspor. Når du ser dvd eller bluray skal det stå i displayet på recieveren DTS, Dolby D eller DTS HD MSTR hvis innstillinger er riktige. Dynamic Eq skal være på hvis du skal bruke Audessey. Vil og anbefale deg å bruke alle åtte målepunktene når du utfører romkorreksjon samt å passe på at ikke setter mikrofonen for nærme vegg, sofarygg o.l. En sub eller to er og å anbefale for at det skal trøkke ordentlig
    Hei
    Er ikke enig i alt som blir skrevet her.Listening modes er ikke bare for å gjøre stereo om til 5.1 eller 7.1.De brukes også for å gjøre 5.1 om til 7.1, (eller som i mitt tilfelle til 9.1(2)),ved bruk av høyde eller breddehøytt.(Jeg bruker høydehøytt.)Her ligger også diverse THX og andre modes som kan legges opp på lydsporet dersom man ønsker dette.Ikke noe
    galt i det,her er det smak og behag som gjelder.
    Audessey er alltid aktiv dersom den ikke blir slått av.Dynamic Eq kommer i tillegg dersom man ønsker dette.

MVH
    Onkyo 5508 eier.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har hjulpet en kompis med å sette opp en 608, og støtte på noe pussig.

På TV / DVD input, så kommer OSD volum opp på skjermen når man justerer, men når jeg velger PC input, så kommer ikke volumet opp på skjermen.
    Hva kan det skyldes, det skal vel ikke være sånn?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Hei
    Er ikke enig i alt som blir skrevet her.Listening modes er ikke bare for å gjøre stereo om til 5.1 eller 7.1.De brukes også for å gjøre 5.1 om til 7.1, (eller som i mitt tilfelle til 9.1(2)),ved bruk av høyde eller breddehøytt.(Jeg bruker høydehøytt.)Her ligger også diverse THX og andre modes som kan legges opp på lydsporet dersom man ønsker dette.Ikke noe
    galt i det,her er det smak og behag som gjelder.
    Audessey er alltid aktiv dersom den ikke blir slått av.Dynamic Eq kommer i tillegg dersom man ønsker dette.

MVH
    Onkyo 5508 eier.
    Ikke noe galt i å bruke forskjellige modes over original lydsporet hvis en vil det men ser ikke poenget i han sitt tilfelle med 5.0 oppsett å gjøre dette. Jeg mener det blir best å bruke lydsporet på filmen som det er, i de tilfellene jeg har testet dette har det vist seg å være best for min del. I bunn og grunn blir det personlige preferanser som avgjør, så å eksperimentere med de forskjellige innstillingene må til.... Blingset litt med Dynamic Eq men mener den må være på for best mulig lyd, men test og lytt
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Jeg har egentlig bare to posisjoner som brukes, og var av den oppfatning av at dersom jeg bare målte ved disse to (men jeg må jo måle ved minst tre), for at den skulle rette all godlyden mot disse to punktene.
    Men det er best å bruke så mange målepunkter som man kan?
    For at receiveren skal få målt mest mulig av rommet?
    Så mange du kan ja. Jeg pleier å bruke åtte målepunkter innenfor en firkant foran sofaen for å få litt avstand til vegg og sofarygg med hensyn til refleksjoner, ca 60-80 cm mellom punktene. Første måling er den lyden blir "rettet" mot for å si det enkelt.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne tenke meg å styre min receiver med iphone, men da trenger jeg internet på den. Litt usikker på om jeg skal kjøpe den usb saken, eller på en eller annen mystisk måte få satte en kabel i den. Er det noe forskjell på hva jeg kan gjøre med iphone appen etter hva jeg velger? På Onkyo.com står det at man kan f.eks skru av og på receiveren. Kan man skru på receiveren med appen hvis man bruker usb saken også?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mange du kan ja. Jeg pleier å bruke åtte målepunkter innenfor en firkant foran sofaen for å få litt avstand til vegg og sofarygg med hensyn til refleksjoner, ca 60-80 cm mellom punktene. Første måling er den lyden blir "rettet" mot for å si det enkelt.
    Takk for godt svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av THXJan
    Neste trinn er å kjøre inn alle firmwareupdates. Er på FW 1.02 og ser at siste er 1.08. Må også oppdatere DSP-firmware og HDMI-firmware.
    - THXJan
    Får svare meg selv her.

Firmwareupdate av 875 gikk til slutt.
    Main Firmware: Gikk greitt da jeg fant ut at jeg hadde satt en virtuell printerdriver til å peke på COM1: - det likte ikke update.exe. Etter at denne ble fjernet fungerte update som forventet. Gikk rett fra 1.02 til 1.08 uten problemer.

HDMI Update: Da FW var oppdatert gikk HDMI-update greitt - ingen problemer.

DSP Update: Denne fikk jeg ikke til - fikk ikke Onkyo-en til å skjønne cden jeg hadde brent (ja, oppdatering av denne foregår ved at du brenner en wav-fil til en cd som audio, og så spiller denne av på en spiller med optisk utgang). Jeg får se om jeg får lånt meg en annen cdspiller med optisk ut slik at jeg kan få inn denne også.

Foreløpig ser alt bra ut - nå er det bare å vente på at Klipschene(THX 7800-sett) skal ankomme fra UK. Blir sendt i morgen

- THXJan

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe galt i å bruke forskjellige modes over original lydsporet hvis en vil det men ser ikke poenget i han sitt tilfelle med 5.0 oppsett å gjøre dette. Jeg mener det blir best å bruke lydsporet på filmen som det er, i de tilfellene jeg har testet dette har det vist seg å være best for min del. I bunn og grunn blir det personlige preferanser som avgjør, så å eksperimentere med de forskjellige innstillingene må til.... Blingset litt med Dynamic Eq men mener den må være på for best mulig lyd, men test og lytt

Subwoofer blir mest trolig neste fritur, om ikke nå når lønninga kommer. Koster litt å være interresert i hifi, ihverfall når en driver litt med bil i tillegg

Men hva skal jeg da sette forsterkeren på? Setter jeg den i direct, får jeg bare stereo??

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skreiv her tidligere når du setter på en film med DTS, Dolby D el. skal det stå i displayet på forsterkeren, den oppdager disse lydsporene automatisk. Du må og sjekke at lydinntillingene i bluray spiller er riktige, skal stå på Bitstream.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okeeey, okey man lærer stadig, takk for gode innspill. Etter å nå ha lest litt, så ser det ut til at jeg skal anskaffe meg optisk kabel mellom PS3 og receiver, da jeg ikke kan få dolby/dts uten dette.

Sånt kan man desverre ikke vite uten å ha lest det. Ihvertfall ikke jeg, da jeg ikke er sååå godt kjent med de ulike bitratene og signaloverførings-metodene. Det løsner seg stadig opp, og blir mer klart, etterhvert som man trykker og leser litt.

Edit: Etter jeg fant Gorms tråd for Oppsett av ps3, så ble det litt mer trykking, og endring av innstillinger så prøvde jeg Master and Commanders kanoner igjen, men denne gang med DTS lysende på receivern. NÅ forstår jeg hva dere snakker om gutter.

HÆRLIG!

-Thomas-

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å nå ha lest litt, så ser det ut til at jeg skal anskaffe meg optisk kabel mellom PS3 og receiver, da jeg ikke kan få dolby/dts uten dette.
    -Thomas-
    Mulig jeg burde lese mer, er det ikke mulig å få dette gjenom hdmi?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Mulig jeg burde lese mer, er det ikke mulig å få dette gjenom hdmi?

Hvis du hadde lest editen også, så hadde du sett at jeg fikk det til likevel

-Thomas-

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man bruke iphone til å skru på receiveren med appen hvis man har receiveren koblet til nett med den trådløse wifi adapteren?

Side 16 av 54 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •