Onkyo klubben - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 13 av 54 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blæh! er med :D

Hei, må vel melde meg inn her med min nyinnkjøpte tx-nr 3008 Så langt fornøyd, men har ennå mye testing som gjenstår Kjører kun et 3.0 system, men planen er å bygge ut til 5.0 og senere 5.1. Men, ting tar tid. Er litt småirritert på autokalibreringen, i og med at den slår av alt av bass som er. Men har tatt manuell kontroll over EQ, mens volumjustering og distanse er det audyssey som står for. Fungerer flått sålangt. Ble positivt overrasket av hvor mye pulver som bor i den, og har ennå ikke biampet hecoene mine. (Kommer etterhvert, men mangler kabler.)
    Noen som har ideer om noen bakHT som ser greie ut for en billig penge? Skulle også hatt 28 stk bananplugger, men det koster jo sjorta! (1000,- sånn ca)

cheers

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3008 er en kjempereciever med masse krefter og Audessey XT32 gjør en fantastisk jobb. Hva mener du med at den slår av all bass?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mener vel at kalibreringen skrur ned bassen. Han er ikke den første som skriver det..

Visste ikke at Onkyo har en egen app ute på app store, til receiverene..
    Den så ganske fin ut, grei å ha i fremtiden..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    3008 er en kjempereciever med masse krefter og Audessey XT32 gjør en fantastisk jobb. Hva mener du med at den slår av all bass?
    etter å ha kjørt audessey finnes det verken trykk eller dynamikk ved musikkspilling. Har endret litt på eq i forhold, og da livet det frem. Kan muligens ha noe med at jeg ikke har sub, men hva vet jeg.. Etter litt personlig tweaking ble det ihvertfall knallgod lyd her også. (Stua er så langt fra ideell som du kan få det mtp. lyd) og nå er bakht på plass

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Han mener vel at kalibreringen skrur ned bassen. Han er ikke den første som skriver det..

Visste ikke at Onkyo har en egen app ute på app store, til receiverene..
    Den så ganske fin ut, grei å ha i fremtiden..
    app som fjernkontroll? eller noe annet snacks? til Anderoid eller Icrap?

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    app som fjernkontroll? eller noe annet snacks? til Anderoid eller iPhone*?
    App som fjernkontroll ja. Se her, 0:32.

YouTube - ‪Onkyo TX-NR609 7.2 Channel THX A/V Receiver (Tech review)‬‏

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    app som fjernkontroll? eller noe annet snacks? til Anderoid eller Icrap?
    Det er til begge, både Icrap, og Android

Sjekk ut her for Android, der er det flere til Android ihvertfall :-)
    onkyo - Search Android Apps on AppBrain

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må og selv melde meg inn her, har nettopp kjøpt en 3008 usett / hørt ifra Elkjøp til ca 9100kr.

Lurer herved om det er noen som har noe erfaring med denne sammen med Klipsch(RF82, RC64 og RS62) + SVS Ultra 13 Sub?

Tenker og på å kjøpe meg en sub til, som kommer til å gå sammen med Klipsch frontene, og bare bruke SVS til LFE.

Lurer på denne sub`en XTZ 99 W10.16. Blir den for liten?
    XTZ 99 W10.16 pianolakk 10" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Må og selv melde meg inn her, har nettopp kjøpt en 3008 usett / hørt ifra Elkjøp til ca 9100kr.

Lurer herved om det er noen som har noe erfaring med denne sammen med Klipsch(RF82, RC64 og RS62) + SVS Ultra 13 Sub?
    (snip)
    3008 er en råtass av en forsterker som driver det aller meste uten problemer. Om du velger Klipsch eller XTZ her blir litt hipp som happ, da forsterkeren din vil ta styringen uansett på høyttalere i denne prisklassen. Hør på hva den presterer før du investerer i flere aktive sub'er. Det er ikke sikkert du trenger dem. Må få gratulere deg med kongeforsterker.

Newcomer sulamit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. har kjøpt meg en onkyo 609 og er fornøyd med den, men det er en ting jeg lurer på.

jeg bruker pc til å spille av film og musikk(all musikken min er gjort om til flac),
    jeg bruker songbird som avspiller til musikken. Alt blir sendt over HDMI via grafikkortet i pcen. skal det da stå PCM i displayet på receiveren når jeg spiller musikk.?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sulamit
    hei. har kjøpt meg en onkyo 609 og er fornøyd med den, men det er en ting jeg lurer på.

jeg bruker pc til å spille av film og musikk(all musikken min er gjort om til flac),
    jeg bruker songbird som avspiller til musikken. Alt blir sendt over HDMI via grafikkortet i pcen. skal det da stå PCM i displayet på receiveren når jeg spiller musikk.?
    Det er helt riktig. PCM står for Pulse Code Moulation,og det er dette formatet all ukomprimert digital lyd blir overført på. Alternativene er DTS og Dolby Digital, som er komprimerte lydformater.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mangler nok litt effekt i 3008 kontra Emotiva xpa-1 ja. Ved vanlig musikkspilling er det ikke så stor forskjell som man skulle tro, men det vistes veldig fort da jeg prøvespillte bass i love you... meen, hva kan man egentlig forvente :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Hei!

Lurte på om nokon glupe sjeler her kunne hjelpa meg med nokon instillingar på pappan sin 707.

Har kopla til 5.1 høgtalrasett og sjekka at dei er riktig kopla.
    Har kopla HDMI frå pc til HDMI 1.
    Har kopla HDMI ut på Onkyoen til HDMI på TV.
    Har kopla optisk ut på dvd til optisk inn 1 på Receiver.
    Har kopla audio ut på paraboltuner til TV/Tape på receiver.

Her er problema:

Frå pc får eg bilete på tven, men ikkje noko lyd. Har satt GAME til HDMI 1.
    Når eg setter på cd i dcdspelaren får eg lyd, men berre stereo. Får ikkje opp instillingar for å velja 2.1 stereo.

Nokon som kan hjelpa meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Hei!

Lurte på om nokon glupe sjeler her kunne hjelpa meg med nokon instillingar på pappan sin 707.

Har kopla til 5.1 høgtalrasett og sjekka at dei er riktig kopla.
    Har kopla HDMI frå pc til HDMI 1.
    Har kopla HDMI ut på Onkyoen til HDMI på TV.
    Har kopla optisk ut på dvd til optisk inn 1 på Receiver.
    Har kopla audio ut på paraboltuner til TV/Tape på receiver.

Her er problema:

Frå pc får eg bilete på tven, men ikkje noko lyd. Har satt GAME til HDMI 1.
    Når eg setter på cd i dcdspelaren får eg lyd, men berre stereo. Får ikkje opp instillingar for å velja 2.1 stereo.

Nokon som kan hjelpa meg?

Hei. for å få lyd u suben må du inn i lydmenyen og aktivere dobbel bass eller noe sånt. lyd ifra pc via hdmi til reciver kan være stress ja. lydsignalet ifra pc kan ikke ha en høyere bitstream enn 448. som er det som er max det onkyoen takler. Oppsettet jeg bruker ifra pcen er: vlc / mediaplayer - k-lite codec pack. - win32 waveout 448kbps og forced dolby detection. allt dette finner du i k-lite sin ffdshow audio del på output. +settings i vlcplayer (kun bitstream delen)
    Etter å ha skrevet hele denne romanen kan jeg jo også nevne at det kan være så enkelt som at hdmi kabelen er for dårlig. Det kan også være lydmaskinvaren (programmvaren ifra f.eks Realteck eller Creative) som klusser det til. Jeg bruker kun driverene for lydkort og skjermkort, så lar jeg windovs årdne resten :-)

Mvh Martin h

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har en Onkyo TX-3007 og en Nad C272 effektforsterker, er de noen mulighet for å koble dei ilag sånn at når jeg slår på Receiveren så slår Naden seg på? Eller må jeg reise meg fra sofaen hver gang? 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. for å få lyd u suben må du inn i lydmenyen og aktivere dobbel bass eller noe sånt. lyd ifra pc via hdmi til reciver kan være stress ja. lydsignalet ifra pc kan ikke ha en høyere bitstream enn 448. som er det som er max det onkyoen takler. Oppsettet jeg bruker ifra pcen er: vlc / mediaplayer - k-lite codec pack. - win32 waveout 448kbps og forced dolby detection. allt dette finner du i k-lite sin ffdshow audio del på output. +settings i vlcplayer (kun bitstream delen)
    Etter å ha skrevet hele denne romanen kan jeg jo også nevne at det kan være så enkelt som at hdmi kabelen er for dårlig. Det kan også være lydmaskinvaren (programmvaren ifra f.eks Realteck eller Creative) som klusser det til. Jeg bruker kun driverene for lydkort og skjermkort, så lar jeg windovs årdne resten :-)

Mvh Martin h
    Takk for hjelpa! Høyrtes vanskeleg ut. Går det an å kombinera HDMI bildet frå pc med analog lydtilkopling?

Når det gjeld suben går det ikkje an å komma inn i speaker setup menyen under DVD/BD av ein eller anna grunn...

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hei! Har en Onkyo TX-3007 og en Nad C272 effektforsterker, er de noen mulighet for å koble dei ilag sånn at når jeg slår på Receiveren så slår Naden seg på? Eller må jeg reise meg fra sofaen hver gang? 8)
    Både Onkyoen og Nad-en ser ut som å ha 12V trigger. Da er det bare å bruke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Både Onkyoen og Nad-en ser ut som å ha 12V trigger. Da er det bare å bruke det.
    Ok, er de bare en vanlig kabel med mini jack i begge ender?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, 3,5mm mini-jack (han til han).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Jepp, 3,5mm mini-jack (han til han).
    Var ikke lett dette..
    Koblet den på Out på receiver og til effekt. men fungerer ikke.. noe instillinger?

Fikk de til nå, men må trykke zone 2 og så slå den på/av.

Går de ikke an å slå på begge samtidig?
    Er 12v trigger in/out og zone 2/3 out. Bruker zone 2 nå.
    Men fungerer nå ihvertfall

Side 13 av 54 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •