Onkyo klubben - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 12 av 54 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hatt AVX-380 en stund nå. Byttet ut frontene med Dali concept 6 og veldig fornøyd med det. Sikkert en god start for meg, kostet bare 2500..

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Surround.no parallellimporterer Onkyo? Overraskende nok har de suverent lavest pris på Onkyo 3008, som koster 11990,- hos dem, mot 15000 hos Elkjøp og 20000 hos Komplett!

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som har poppelyder fra reciveren?

Har en onkyo 807 som lager lyder. Tror det har med varmen og ekspandererende plastikk.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Noen som vet om Surround.no parallellimporterer Onkyo? Overraskende nok har de suverent lavest pris på Onkyo 3008, som koster 11990,- hos dem, mot 15000 hos Elkjøp og 20000 hos Komplett!
    Svarer meg selv her til informasjon for andre. Jeg sendte en e-post til Surround og fikk til svar at de kjøper fra Mono. Så da er dette receivere fra offisiell importør til superpris!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg herved inn i Onkyoklubben selv Fikk akkurat min 3008 i posten på fredag og venter nå bare på mine Kef Q900 og Q600

Noen som har noen erfaringer med den komboen?

B.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler man egentlig til f.eks denne bassen til HT-R380? XTZ 99 W10.16 sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Receiveren har jo ikke Sub pre out.
    Den er kanskje for svak til å drive Dali concept serien også?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på om jeg burde kjøpe ny receiver. Har sett litt på tx-nr609, som ikke koster altfor mye.
    Men jeg vet ikke hvor mye det gjør med lyden. Jeg kan ikke så mye om det, men ht-r380 har vel 100w per kanal mens nr609 har 160. Det høres jo ut som om det skulle blitt endel bedre. Hva sier dere? Er det er bra receiver å bruke til dali concept serien? ..Har jeg noe spesiell grunn til å oppgradere?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Jeg lurer litt på om jeg burde kjøpe ny receiver. Har sett litt på tx-nr609, som ikke koster altfor mye.
    Men jeg vet ikke hvor mye det gjør med lyden. Jeg kan ikke så mye om det, men ht-r380 har vel 100w per kanal mens nr609 har 160. Det høres jo ut som om det skulle blitt endel bedre. Hva sier dere? Er det er bra receiver å bruke til dali concept serien? ..Har jeg noe spesiell grunn til å oppgradere?
    Ta en titt på 608-708-808 Siden 9 serien er helt ny, og disse på tur ut er det helt fantastiske priser på Tx-nr XXX8 serien har bestillt meg en flett ny Tx-nr 3008 nå. veiledende pris 25000,- Ny nå koster den kun 11000,- AMAZING

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk det skal jeg sjekke. Men det jeg lurer mest på er hva som er vitsen med å oppgradere. Som sagt så kan jeg ikke så mye om hva som er bra og hva som er dårlig, og hva som blir bedre når det gjelder lyden..
    Er det for å spille høyere eller for at elementene skal være mer kontrollert, bedre dynamikk osv? Har det så mye å si at jeg vil merke stor forskjell om jeg oppgraderer?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk det skal jeg sjekke. Men det jeg lurer mest på er hva som er vitsen med å oppgradere. Som sagt så kan jeg ikke så mye om hva som er bra og hva som er dårlig, og hva som blir bedre når det gjelder lyden..
    Er det for å spille høyere eller for at elementene skal være mer kontrollert, bedre dynamikk osv? Har det så mye å si at jeg vil merke stor forskjell om jeg oppgraderer?
    Det er klart at jo dyrere og mer påkosta reciever, jo bedre surroundprosessor - dermed mer dynamisk lydbilde, og bedre kompensering mellom alle kanalene. Bedre dynamikk, renere og mer detaljert lydbilde (film).
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ein kammerat som har onkyo 1008 som skal være 9 gange 180 watt i 6 ohm,og det jeg ikke skjønner, hvorfor utgir di i 6 ohm når det er i 8 ohm dem egentlig skal regnes ut i så det betyr,at det er igjen sånn ca litt over 100 watt i 8 ohm,eller litt i under kant av 100 watt, det da i ein forsterker til nesten 15000....hmmmmmm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyos nummerserie X0Y fungerer slik at høyere X angir bedre forsterkerdel, bedre DA-konvertere, sånn cirka det som er i det analoge domenet. Mens Y angir de tekniske mulighetene, surroundformater, HDMI-standard etc, altså hovedsaklig i det digitale domenet.

Så dersom du fokuserer på mest mulig digitale muligheter så kan du legge pengene i høy Y, og 9 som er nyest er dyrest. Men dersom du vil ha bedre lyd og kraftigere forsterker bør du legge pengene i høy X. Modell 609 har høy Y men lav X, og er på mange måter en entry-level forsterker proppet med digitale spesifikasjoner.

Sitter med en 803 selv, og da jeg kjøpte denne var 804 den nyeste, men jeg ville legge mer penger i selve forsterkerdelen, og fant ut at 03-serien hadde nok av teknikaliteter for mitt bruk. Dermed fikk jeg en super forsterker til lite penger.

Mitt tips er å se etter forrige modell til redusert pris. I dag koster 809 10000 kroner mens 808 fås til 7500. Modell 1109 koster 14990 mens 1108 fås til 9990. Her er det mye å spare, og det er mulig at du vil finne 808 til ned mot 5000 kroner i løpet av sommeren om du ser deg litt om. Da får du suverent mye mer for pengene enn ved en 609. Modell 609 kan ikke utvides med effektforsterkere, og har relativt svak forsterkerdel selv så den anbefaler jeg ikke.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ONKYO TX-NR5008B og ONKYO TX-NR3008B dem siste modellene, eller kommer det snart nye rett rundt hjørne?
    Ser Denon kommer snart med nye.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Er ONKYO TX-NR5008B og ONKYO TX-NR3008B dem siste modellene, eller kommer det snart nye rett rundt hjørne?
    Disse er på tur ut. Kommer nye modeller etter jul

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg kunne legge Onkyo AVX-380 ut på finn for å se om noen er interessert. Så mye koster den nå:
    Onkyo hjemmekino - Elkjøp
    Jeg kjøpte pakka i januar.
    Hvor mye synes dere jeg skal legge den ut for da? 2900?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Disse kom i fjor. Det er x09 og x009 som er årets modeller. De begynner alltid med de laveste først, og deretter de høyere. Siste som har kommet i ny utgave er 1009. Toppmodellene er nok like rundt hjørnet. De bruker å komme nå i sommermånedene.

Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg har ein kammerat som har onkyo 1008 som skal være 9 gange 180 watt i 6 ohm,og det jeg ikke skjønner, hvorfor utgir di i 6 ohm når det er i 8 ohm dem egentlig skal regnes ut i så det betyr,at det er igjen sånn ca litt over 100 watt i 8 ohm,eller litt i under kant av 100 watt, det da i ein forsterker til nesten 15000....hmmmmmm
    Det er ikke slik, rett frem, å lese spesifikasjoner på receivere.

Modellen 1008 har 9 kanaler som hver (alene) kan yte 180 watt i 6 ohm i et gitt frekvensspekter (1kHz). Selve strømforsyningen er på 830 watt. Trekker du fra varmetap, da dette er en A/B-konstruksjon, og hva som skal til for å drive den i idle, vil man kunne få noen få hundre watt ut av alle kanaler samtidig. I stereo vil man neppe nå 100-tallet til hver høyttaler med mindre man receiver-brokobler.

Det er ikke riktig å si at det er i 8 ohm det skal utregnes i. Det kan utregnes i både 2, 4, 6, 8 ohm etc. Impendansen til en høyttaler er ikke konstant i hele frekvensspekteret. De fleste høyttalere er som regel oppgitt til å være 4 eller 8 ohm.

1008 er forøvrig en utgående modell som nå kan fås for kr 8000, så et kupp et fullt mulig å gjøres.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Disse kom i fjor. Det er x09 og x009 som er årets modeller. De begynner alltid med de laveste først, og deretter de høyere. Siste som har kommet i ny utgave er 1009. Toppmodellene er nok like rundt hjørnet. De bruker å komme nå i sommermånedene.

Det er ikke slik, rett frem, å lese spesifikasjoner på receivere.

Modellen 1008 har 9 kanaler som hver (alene) kan yte 180 watt i 6 ohm i et gitt frekvensspekter (1kHz). Selve strømforsyningen er på 830 watt. Trekker du fra varmetap, da dette er en A/B-konstruksjon, og hva som skal til for å drive den i idle, vil man kunne få noen få hundre watt ut av alle kanaler samtidig. I stereo vil man neppe nå 100-tallet til hver høyttaler med mindre man receiver-brokobler.

Det er ikke riktig å si at det er i 8 ohm det skal utregnes i. Det kan utregnes i både 2, 4, 6, 8 ohm etc. Impendansen til en høyttaler er ikke konstant i hele frekvensspekteret. De fleste høyttalere er som regel oppgitt til å være 4 eller 8 ohm.

1008 er forøvrig en utgående modell som nå kan fås for kr 8000, så et kupp et fullt mulig å gjøres.
    ok.
    Jeg så bare kjapt på denne siden, og trodde det var dem siste utgavene.
    Receivers | Product Line | Onkyo USA Home Theater Products

Greit å spør før man handler ja:-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei jeg skal ikke ha noe onkyo,skal gå får ein sånn jeg da bare får utsyr nivået til dem,og hdmi inngangene og sånn,nope har aldri likt onkyo,hadde ein onkyo en gang som var målt 7*180 watt i 6ohm,på noen mellom store høytalere,som jeg fikk beskjed på at di skulle spille rent og fint,jau da skulle skru opp litt jeg og der sa det poff i både høytalere og forsterkeren ble ødelagt,så jeg ringte jeg opp i butikken jeg kjøpte dette,og snakket litt sammen og jeg fikk igjen hver ei krone jeg brukte å kjøpe det utstyret på,aldri meir onkyo til meg nei

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    her får du den til 10000 Onkyo TX-NR3008 receiver - Elkjøp

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    nei jeg skal ikke ha noe onkyo,skal gå får ein sånn jeg da bare får utsyr nivået til dem,og hdmi inngangene og sånn,nope har aldri likt onkyo,hadde ein onkyo en gang som var målt 7*180 watt i 6ohm,på noen mellom store høytalere,som jeg fikk beskjed på at di skulle spille rent og fint,jau da skulle skru opp litt jeg og der sa det poff i både høytalere og forsterkeren ble ødelagt,så jeg ringte jeg opp i butikken jeg kjøpte dette,og snakket litt sammen og jeg fikk igjen hver ei krone jeg brukte å kjøpe det utstyret på,aldri meir onkyo til meg nei

Her har du enten vært veldig uheldig med en defekt vare, eller så har noe vært koblet alvorlig galt. Den fysiske størrelsen på en høyttaler sier ikke nødvendigvis noe om hvor tung, eller lett, den er å drive. Store høyttalere fra Klipsch er lettdreven, mens slanke små fra System Audio er mer tungdreven.

Selv kom jeg til skade en gang og forsterke frontkanalene med 120 dB @ 100 Hz. Her gikk selvsagt receiver av og beskyttet både seg selv og høyttalerne.

Selv liker jeg Onkyo godt fordi de alltid byr på både mye krefter og elektronikk ihht pris. Nå er de først ute med spotify innebygget også.

Side 12 av 54 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •