Onkyo klubben - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 10 av 54 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har gamle sorten PS3.. Og har nettopp fått 807, så jeg kan alltids sjekke. Blir vell til at jeg skal fyre inn en film ikveld i ny kinorommet

Hva setter du 807`en på for å få frem DTS HD MASTER??
    Det lille jeg har prøvd til nå har vært all channel stereo for å kjøre inn Klipschene..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Jeg har gamle sorten PS3.. Og har nettopp fått 807, så jeg kan alltids sjekke. Blir vell til at jeg skal fyre inn en film ikveld i ny kinorommet

Hva setter du 807`en på for å få frem DTS HD MASTER??
    Det lille jeg har prøvd til nå har vært all channel stereo for å kjøre inn Klipschene..
    Da må vi få noen bilder av rommet også..

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har tenkt å lage meg en "min hjemmekino" tråd.
    Må bare ta meg tid og gidde.. Er ikke akkurat den raskeste på sånt :P

Men aller først vil jeg ha alt på plass, ordentlig!!
    Nå har jeg ikke festet kablene skikkelig, og det mangler litt på veggene.
    Men når det er på plass.. DA!!!

Hva setter du Onkyoen på, for å få frem DTS M A i displayet da Antiloop??

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

onky m-508

har en gfa 5800 adcom effekt som jeg vurderer. Men har noen erfaring med onkyo sitt trinn m-508.. evnt hvor jeg kan skaffe en slik..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Har en ONKYO 606 som snart går ut vinduet!! Hver gang jeg skal se film eller spille på ps3`n min, så får jeg beskjed om ingen signal og må bak forsterkeren for å nappe HDMI ut av den, koble HDMI inn i tv´n for å sette oppløsningen til den laveste på PS3´n for så å sette HDMI tilbake i forsterkeren å gjøre om på innstillingene igjen.. VELDIG TUNGVINT!!!! Hadde samme problemet med HTPC´n også, men da det ikke ble sendt lyd igjennom hdmi der, så gikk kabelen rett i tv´n istedet... Er det noen innstillinger som er helt feil til meg eller er det et problem på disse forsterkerene?? Har lest en eller annen plass at det er "svakt" signal på HDMI utgangen som gjør at det kan være problemer og få signalet ut til tv, er det en del av problemet?? HJELP MEG ASAP, eller ta kontakt vist du er interessert i å kjøpe den Bor på stjørdal vist noen vil hjelpe Stiller med kaffe og sjokolade til den som kommer!!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jiframnes
    Har en ONKYO 606 som snart går ut vinduet!! Hver gang jeg skal se film eller spille på ps3`n min, så får jeg beskjed om ingen signal og må bak forsterkeren for å nappe HDMI ut av den, koble HDMI inn i tv´n for å sette oppløsningen til den laveste på PS3´n for så å sette HDMI tilbake i forsterkeren å gjøre om på innstillingene igjen.. VELDIG TUNGVINT!!!! Hadde samme problemet med HTPC´n også, men da det ikke ble sendt lyd igjennom hdmi der, så gikk kabelen rett i tv´n istedet... Er det noen innstillinger som er helt feil til meg eller er det et problem på disse forsterkerene?? Har lest en eller annen plass at det er "svakt" signal på HDMI utgangen som gjør at det kan være problemer og få signalet ut til tv, er det en del av problemet?? HJELP MEG ASAP, eller ta kontakt vist du er interessert i å kjøpe den Bor på stjørdal vist noen vil hjelpe Stiller med kaffe og sjokolade til den som kommer!!

Dette hørtes ut som samme problemet jeg hadde på min 707.
    En bekjent hadde også dette problemet på sin 806.
    Begge tilfellene var det feil på hdmi kortet.
    Så denne bør du bytte/reparere.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal vente til du blir helt fornøyd,tror jeg vi må vente
    en stund på tråden din.
    Jeg tenkte det samme og brukt 4år før jeg fikk lagd tråden
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare ta meg tid og gidde.. Er ikke akkurat den raskeste på sånt :P

Hva setter du Onkyoen på, for å få frem DTS M A i displayet da Antiloop??
    enig med gpt33 om dette, skal du vente til du er ferdig blir det jo ikke en tråd, det blir en reportasje med tilbakemeldinger. Lag tråden først som sist, utrolig med hjelp og motivasjon å få fra tilbakemeldingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte til Onkyo TX-SR607?

Tenkte dette var rette tråden for å få litt info.

Har i dag en Yamaha RX-V657 satt opp med Cerwin Vega CSLC 10 fronter, CLSC-6C senter, og CLSC-6 bakhøytalere + en CLSC-12 Sub

Vil gjerne ha HDMI og HD lydformatene og ønsker derfor å bytte receiver.

Kan få en demobrukt TX-SR607 til kr 2300

Har også sett på Denon 1911 som ser ut til å være hyggelig, men Onkyo ser iallefall på papiret ut til å levere mest effekt.

Så spørsmålet er egentlig, vil dere anbefale 607 til mitt oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på tur til å kjøpe et Klipsch surroundanlegg (RF-62 eller 82, RC-62, RS-42 (når jeg får tak i et par) og SVS PB10-NSD eller PC12-NSD), og trenger derfor en receiver. Har hørt mye bra om komboen Klipsch/Onkyo og tenkte dette kunne være rette stedet å få høre meninger om Onkyo.

Tenker da på noen alternativer: TX-NR807, TX-NR707(mangler en del funksjoner), TX-NR708 og kanskje TX-NR808 (litt dyr).

Ser ut som det billigste jeg kan få Onkyo TX-NR807 er en demo til 6000kr :-? På Elkjøp er det tilbud på Onkyo TX-NR708 til 6000kr. Hvordan vil disse to være sammenlignet med hverandre? Eventuelt er det Onkyo TX-NR808 til 7800-8000kr, noe som begynner å bli litt i drøyeste laget, eller TX-NR707 til 4000kr hos Lefdal.

Mvh.
    Espen Andreassen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm prøver på nytt med noen andre spørsmål.

Hvordan vil TX-NR807 (demo 6000kr) sammenlignes med TX-NR708 (6000kr tilbud)?
    Hvordan vil TX-NR807 (demo 6000kr) sammenlignes med TX-NR707 (4000kr)?
    Hvordan vil TX-NR707 (4000kr) sammenlignes med TX-NR708 (6000kr tilbud)?

Og i tillegg, i hvilke tilfeller er prisforskjellen forsvarbar?
    Lurer også på hvor viktig/bra internett er på TX-NR807 og på de nye modellene (TX-NR707 mangler vel dette)?

Eventuelt må jeg opp til 7600kr (studentrabatt) hos Dustinhome for TX-NR808.

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen direkte erfaring med noen av de overnevnte modellene, men jeg har en SR607 så jeg vet litt onkyo. Jeg mener og tror at den største forskjellene mellom SR707 og NR708, og nytt av året, er den nye HDMI-standarden 1.4 som er kompatibel med 3D. Så vist du kan leve uten HDMI 1.4 og har ett mer eller mindre begrenset budsjett, ville jeg helt klart ha gått for SR707. Dette er da bare min mening..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter firmware-oppdatering av Onkyo TX-NR808 og resetting av HD-PVR fra Canal Digital (tilbakestilling til standardinnstillinger) fikk jeg endelig TX-NR808 til å fungere, se
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1529052

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Onkyo 807 og når jeg bruker DVD/BD så kommer det en suselyd fra høyttalerene. Har Klipch RF-82 og RC-62. Noen som ha samme problemet eller er det vanligt?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eid 1 Onkyo før (805) som gikk bokstavlig opp i røyk, og via Google så var ikke det en uvanlig happening. Etter å ha vurdert mye frem og tilbale, så har jeg valgt å prøve Onkye en siste gang (1007). Mine Yamahareceivere har aldri hatt feil. TX-NR1007 får jeg håpe holder. * krysse fingrene *

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SR608 + Concept 10 ?

Noen som har erfaring med TX-SR607 eller 608 og relativt store høyttalere som Dali Concept 10 ?
    Lurer på om 608 vil greie å drive disse tilfredsstillende uten å gå varm med en gang. C10 er 6 ohm og har 2x10" hvis noen lurte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på PR5508. Har sett på denne opp mot Integra 80.2, og ser at det er omtrent samme saken. manualene er omtrent ordrett avskrift, bl.a.

Noen som har 5508 og kan si litt om ulemper med denne i daglig bruk? har en Denon 4308A, og denne gjør ALT helt riktig, men jeg trenger ikke effektforsterkerne i den lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått til innkjøp av en stk Onkyo TX-NR3008. Blir spennede å se/høre hva denne kan levere opp mot Pioneer LX81 som jeg hadde før!
    Har egentlig aldrig prøvd en onkyo før, men har vell hørt at disse receiverene skal være overbevisende på hemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TX-SR508 og Sat sys høytalere

Sitat Opprinnelig postet av dalle1
    Tråd for de som har Onkyo forsterkere og vil diskutere litt om Onkyo.

De fleste kjenner til desse gode forsterkerne som har blitt veldig populere blandt folk her på fourmet

Mvh Dalle
    Hei.

Kan noen svare meg på oppsett eller tilkoppling av sat høytaler system ? Dette er pga at jeg ikke har kjøpt høytalere for 5.1 eller7.1 enda. De høytalerene jeg har er av merket Dali og det er 2 vegg høytalere (2 veis) og en passiv 2x8" sub kasse som delefilter for vegghøytalerene. Dvs 4 terminaler på subben hvorav 2 er H/V fra forsterker.:wink:

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Da har jeg gått til innkjøp av en stk Onkyo TX-NR3008. Blir spennede å se/høre hva denne kan levere opp mot Pioneer LX81 som jeg hadde før!
    Har egentlig aldrig prøvd en onkyo før, men har vell hørt at disse receiverene skal være overbevisende på hemmekino.
    Har du fått liv i Onkyoen din nå eller?¨
    Hva synes du sammenlignet med LX 81 da i så fall?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 10 av 54 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •