Audio Physic Klubben. No Loss Of Fine Detail - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 91 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mine trofaste gamle Snell J IV høttalere har nå tatt kvelden, så det var nå på tide å erstatte disse med noe nytt. Tok en runde hos det jeg fant av HIFI-forretninger i Oslo sentrum for å finne en brukbar erstatning til ca 10K. Jeg hørte på alt mulig fra PSB Imagine T, diverse Dali og B&W samt Klipch RC63II, uten å bli veldig overbevist. Oppdaget så at OHC har halv pris på AP Yara II serien. Hørte først på Evo utgaven, og det låt fyldig og fint, men siden jeg også vil bruke høyttalerne i hjemmekinoen syns jeg kanskje det var litt lite trykk. Endte til slutt opp med å høre på Superior utgaven, og da falt det meste på plass for meg. Vet at demorom osv ikke er ideelt, men tror nok at disse vil passe bra hjemme hos meg :-) Det ble en bestilling av disse med tilhørende senter-høyttaler, noe som totalt kom på 13.500 penger. Blir spennende å se hvordan ting fungerer i praksis når jeg får høytterne om et par uker.

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skaffet til veie ett par Audio Physic Scorpio II (Puls?) og lurer på om noen her inne kan fortelle litt om forskjellene for de ulike versjonene av denne høyttaleren. Det ser ut som mine er en slags versjon av 25 års-utgaven bortsett ifra at jeg ikke har 25 års-emblemet nedpå høyttaleren som de skal ha. Det ser ut som at mine har de samme elementene (så langt jeg kan se) som 25-utgaven,men selger opplyste at mine var en "Puls/Plus"-versjon. Disse er kjøpt nov/des 2012. Noen som kjenner til dette og kan opplyse meg?

mvh

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CookieMonzta
    Har skaffet til veie ett par Audio Physic Scorpio II (Puls?) og lurer på om noen her inne kan fortelle litt om forskjellene for de ulike versjonene av denne høyttaleren. Det ser ut som mine er en slags versjon av 25 års-utgaven bortsett ifra at jeg ikke har 25 års-emblemet nedpå høyttaleren som de skal ha. Det ser ut som at mine har de samme elementene (så langt jeg kan se) som 25-utgaven,men selger opplyste at mine var en "Puls/Plus"-versjon. Disse er kjøpt nov/des 2012. Noen som kjenner til dette og kan opplyse meg?

mvh
    Det er stort sett OHC som gjør at det kommer så mange spesielle versjoner virker det som. Dem vet nok også forskjellen, om det er noen.

Har du samme diskantelementet som Scorpio 25 er dette en god versjon. Disse har en kone-diskant, istedenfor de mer vanlige dome-diskantene.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det er stort sett OHC som gjør at det kommer så mange spesielle versjoner virker det som. Dem vet nok også forskjellen, om det er noen.

Har du samme diskantelementet som Scorpio 25 er dette en god versjon. Dette har en kone-diskant, istedenfor de mer vanlige dome-diskantene.

Geir Arne
    Det ser ut som nevnt tidligere at mine høyttalere har de samme elementene som Scorpio 25 ved visuell inspeksjon. Jeg skal sende en mail til OHC og etterlyse mer informasjon om de ulike versjonene. Takk for svar.

mvh

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg limer inn svaret jeg fikk ifra OHC vedrørende forskjellene mellom de ulike variantene av Scorpio:

"Dette er en høyttaler som er laget spesielt for oss, det er grunnen til at den ikke finnes på AP sine hjemmesider.

Det er en "blanding" av de to generasjonene Scorpio (II/25) med diskant fra første generasjon Virgo 5.

Lydmessig er de nærmest en Scorpio 25 og som alle Scorpio modeller er det viktig med en kraftig forsterker for å få de til å svinge."

mvh

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vurdert mange alternativer som nye høyttalere i stua endte jeg til slutt med å gå tilbake til Audio Physic. Tidligere har jeg hatt Avanti 5, men etter at vi snudde anlegget i stua ble de i største laget. Valget denne gangen falt derfor på et par hvite Scorpio 2 Plus. Dette er en av spesialversjonene til OHFC med samme bestykning som Scorpio 25, og 4 aktive basselementer i push-push konstruksjon. Godt å ha AP tilbake i hus etter et par års fravær.

Audio Physic Klubben. No Loss Of Fine Detail-ap-scorpio-2-plus-jpg

Audio Physic Klubben. No Loss Of Fine Detail-audio-physic-scorpio-ii-jpg

Audio Physic Klubben. No Loss Of Fine Detail-audio_physic_scorpio_25-jpg

Her er forøvrig et bilde av anlegget mitt sånn det så ut med Avanti 5 i hus
    Audio Physic Klubben. No Loss Of Fine Detail-avanti-ayon-jpg

aa
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å lese hva du synes med dem etter en tids bruk. Jeg fikk ML ESL til å fungere enda bedre hos meg enn AP Scorpio. Men eiergleden av AP var fortsatt stor.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ML ble sterkt vurdert. Ethos var til test i januar, og imponerte stort. Dessverre syntes kona de ble litt for høye, og hadde feil finish. Iblandt må man bare bøye seg for den bedre halvdels vilje
    Scorpio er jeg så langt veldig fornøyd med. De nye elementene, og ikke minst overgangen fra push-pull til push-push i bassen har løftet denne modellen til nye høyder
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scorpio 25 er en knallgod høyttalere til prisen! Og så lekker å se på.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Etter å ha vurdert mange alternativer som nye høyttalere i stua endte jeg til slutt med å gå tilbake til Audio Physic. Tidligere har jeg hatt Avanti 5, men etter at vi snudde anlegget i stua ble de i største laget. Valget denne gangen falt derfor på et par hvite Scorpio 2 Plus. Dette er en av spesialversjonene til OHFC med samme bestykning som Scorpio 25, og 4 aktive basselementer i push-push konstruksjon. Godt å ha AP tilbake i hus etter et par års fravær.

Audio Physic Klubben. No Loss Of Fine Detail-ap-scorpio-2-plus-jpg

Audio Physic Klubben. No Loss Of Fine Detail-audio-physic-scorpio-ii-jpg

Gratulerer med fine Scorpio. Flott oppsett du har.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0