Audio Physic Klubben. No Loss Of Fine Detail - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Kan skrive under på at de har en veldig lav bruktverdi. Har model IV selv, prøvde å selge de for et års tid siden(hadde oppgraderingsspøkelse på besøk), liten respons, som endte i en kar som var villig til å betale 7000 danske, litt over en fjerdedel av nypris.

Heldigvis kan både du og jeg delvis skylde på finanskrisa for skandinaviernes hang til å spare og ikke bruke som grunn for et tregt bruktmarked (blir småhissig av skambud...). Har fått ok tilbud, men, som sagt, vil ikke kvitte meg med gode høyttalere for hvilkensomhelst pris.

Og nå som jeg har funnet tilbake til god-lyden er de hvert hver eneste nypris-krone!!!!

Solgt du IV-erene? Er nysgjerrig på diskanten, har fått referert til dem som vanskelig å få til å lyde bra der, enig? Min far hadde Virgo 1 for 10-12 år siden, en grusom høyttaler såfremt innspilling, plassering, dagsform og medvind var på plass. Men når alt stemte var det noen fantastiske høyttalere!!!! Har en klar oppfatning om at AP de siste årene har gjort sine høyttalere mer tilgjengelig for folk flest, hvilket etter min mening er bra, og om du vil å ha veldig klar lyd/mye dynamikk etc så kjøp høyttalere som er spesialister på sine områder.

vh
    Geir

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke solgt de nei, de får leve til vi får en blass å bo jeg kan ha et dedikert rom. Når den tid kommer blir det nok kino, og da er ikke Tempoene så godt egnet som mye annet i prisklassen.
    De låter litt annerledes en model III, har desverre ikke hørt nyere versjoner av tempo. Jeg synest de låter bra, det er mulig noen meg gullører har problemer med at diskanten kan bli litt slitsom ved intens lytting over lengre tid. Nå sitter jeg ikke timevis å skifter sanger i hytt å pine for å lete etter feil og mangler, som jeg gjorde for noen år siden.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Nå sitter jeg ikke timevis å skifter sanger i hytt å pine for å lete etter feil og mangler, som jeg gjorde for noen år siden.
    Og bra er det! Det er innmari enkelt å sette opp ett anlegg i hifibutikker som imponerer på detaljert lyd, men som ved lengre musikklytting blir plagsomme. Det er tross alt ikke plingen i triangelet eller innpustingen til vokalisten som er musikken Akkurat derfor er Tempo VI en fantastisk god høyttaler!

Skulle gjerne hatt en høyttaler som kombinerte detaljer, dynamikk, dybde og "musikalitet". Så mens jeg venter på denne utopien får jeg glede meg over alle gode konserter som tilbys!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yara II evolution

Har nettopp kjøpt meg H200 fra hegel med Auio Physics Yara II evolution høytalere. Venter fortsatt på anlegget i spenning. Noen som har erfaring med disse høytalerne?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det går raskere for deg å få ett svar, om du spør i AP sin tråd på Sentralen.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke en spesielt stor fan av H200. Det er jo selvfølgelig en smakssak, men jeg synes den låter litt tynt, og kjedelig. Kan legge til at jeg ikke har hørt den på AP, men på SA Explorer og B&W 803. Du får ihvertfall rikelig med krefter.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer BKaz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Electrocompaniet til Audio Physic?

Har et par AW180 monoblokker m/tilh EC forforsterker som jeg skal finne meg et par høytalere til, men er slett ikke sikker på hva som passer sammen med disse, må det erkjennes.

Er det noen som har erfaringer med EC til Audio Physic, og i såfall hvilke? Tenkte meg kanskje noe i retning av et par brukte Tempo eller Virgo ll/lll eller ev noen mindre enn disse, men er litt redd for mismatching her. Ikke er det noen i nærheten jeg vet om som har AP heller, så derfor...anyone?

mvh BKaz

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HighEnd Munchen 2010

En Europa release som var utstilt under messa i Munchen var jubileumshøyttaleren Audio Physic Virgo 25. Denne har samme lekre finish som storebror Cardeas, og stiller med målene (HxBxD) 1045x230x400mm. Høyttaleren har en vekt på 30 kg. Den er bestykket med HHCT II diskant og HHCM mellomtone og kommer i finishene Maple, Black Ash, Cherry, Walnut, Ebony, White High Gloss (som avbildet) og Black High Gloss

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke forsterkere passer bra til Audio Physic?

Noe man bør tenke på? Varm/kald, mye futt i bunn osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Der var det gjort >
    Jeg blåste begge diskantene på mine Scorpio mk1.
    Har tatt ut diskanten for å se modellnr på denne.
    Men kan ikke finne ut noen plass å få kjøpt diskanten.
    Noen her som kan hjelpe? Eventuelt oppgradering til mk2?

Peerless V-Line
    BC25BG16-04
    DPE44
    Hehe. var en god cognac den kvelden ja:P Du får kose deg med innspillingen når du får de igjen fra overhalingen blir kjekt med scorpio v2 regner jeg med Du får bare finne deg no forsterkeri i mellomtiden. Hegelen blir vel ett savn frykter jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet linken til moddingen av delefilteret til Virgo 2 som Mørch og Eltek/Steen gjorde for noen år siden?
    Belia

7.2/2.0
    Epson, Pioneer, Bladelius, Audio Physic, Adyton, NewClassD, RME, Well Tempered.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audiophysic tempo 6

Audio Physic tempo 6

Kan bli mine nye høyttalere. Blir håper jeg.

Hva blir forskjellen/kan en forvente kontra mine mozart?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan svare deg, da jeg har hatt begge i samme rom;

Tempo 6 er jo et helt annet "dyr" og har mer ekstreme egenskaper over hele linja. Den er mer frempå og nøytral der Mozart blir bakpå. Bassmessig går de jo utenpå Mozartene med stor margin og har flott tilstedeværelse i mellombass og nedover. En meget god høyttaler jeg er svært glad for å ha kjøpt til hyggelig pris på OHC. Du sammenligner jo her en høyttaler til 33 000 mot Mozart som fåes ned mot 15 000 nye så det hadde jo vært rart om de var i samme "ballpark".

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg kan svare deg, da jeg har hatt begge i samme rom;

Tempo 6 er jo et helt annet "dyr" og har mer ekstreme egenskaper over hele linja. Den er mer frempå og nøytral der Mozart blir bakpå. Bassmessig går de jo utenpå Mozartene med stor margin og har flott tilstedeværelse i mellombass og nedover. En meget god høyttaler jeg er svært glad for å ha kjøpt til hyggelig pris på OHC. Du sammenligner jo her en høyttaler til 33 000 mot Mozart som fåes ned mot 15 000 nye så det hadde jo vært rart om de var i samme "ballpark".

Nå smiler jeg stort!

Var litt redd for å vere tamme,leste en plass om lite bass,ellers ser dei jo ikke så sinte ut :-D

Kjøper mine hos OHC også, til kjempepris, dei er mine,betalt litt, så får dei vel uti juni når feriepengene kommer. 8)

Men dette hørtes veldig bra ut.
    Ellers hva passer til dei av forsterker, Krell?
    Skal ha meg også hos OHC en brukt cd spiller,Burmester 992 men jakter en ikke for dyr forsterker forløbig.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovemusikk's hule.-php7jn2s7pm-jpg

Lovemusikk's hule.-phpz23mwvpm-jpg

Knallgode!

Bassen er mye bedre,renere og kraftigere og stuen dirrer mindre av en grunn.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde meg inn i klubben. Nettopp bestilt Tempo VI i sort pianolakk. Gleder meg stort.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Får vel melde meg inn i klubben. Nettopp bestilt Tempo VI i sort pianolakk. Gleder meg stort.
    Må få lytteinntrykk :-D
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først et par bilder:

Har kun en dag med disse. Må si meg utrolig fornøyd med det jeg har hørt til nå. Sliter bittelitt med bassen, men skal kvitte meg med TV-benken, og gi de litt mer rom så tror jeg dette blir bra.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Først et par bilder:

Har kun en dag med disse. Må si meg utrolig fornøyd med det jeg har hørt til nå. Sliter bittelitt med bassen, men skal kvitte meg med TV-benken, og gi de litt mer rom så tror jeg dette blir bra.
    Lytteinntrykk?

8)
    Høyttalere:

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •