Audio Physic Klubben. No Loss Of Fine Detail - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av høytalere

Denne guiden ble laget av den amerikanske importøren av Virgo III. Har selv et par hjemme på prøve, og for dem fungerte disse tipsene utmerket.
    Vurderer å kjøpe Virgo III, men må vel da også oppgradere forsterker og CD spiller. Noen som har noen anbefalinger å komme med?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å titter litt på AP senterht og syntes ikke disse er særlig lekre. Mon tro om de kommer med noen nye etterhvert????

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Centerhøyttalere index

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som ser "alright" ut er dessverre den minste. Synd de ikke kan lage like flotte senterhøyttalere som de ellers presterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Eneste som ser "alright" ut er dessverre den minste. Synd de ikke kan lage like flotte senterhøyttalere som de ellers presterer.

Jeg har Celcius 3 center'en. Ser fin ut i svart. Spiller fint med mine Virgo 2.
    Lenger oppe i tråden står det noe om at AP skal vinkles mye. Er ikke enig. Vinkler ikke mine inn i det hele tatt, og kjører veldig bred front og nærfeltslytting. Da forsvinner problematikken med refleksjoner i stor grad.
    Belia

7.2/2.0
    Epson, Pioneer, Bladelius, Audio Physic, Adyton, NewClassD, RME, Well Tempered.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig fått noen nydelige AP Spark inn i stuen og melder meg inn i klubben. For meg er dette et stort steg opp fra budsjettverdenen som jeg har beveget meg i alt for lenge skjønner jeg nå...

I utgangspunktet skulle jeg kjøpe noen små, kosehøyttalere til et nytt stereooppsett, men fikk et godt tilbud på Spark og bare klemte til. Dama gikk helt i fistel over det lekre designet (står skrått) så alt er bare fryd og gammen.

Alle mine fordommer ble gjort til skamme. De er langt ifra så kresne på plassering som antatt og bassen graver dybt med en stram gjengivelse. Har ingen problemer med å gjengi Timbaland eller Lady Gaga på en underholdende måte. Vi har en veldig allsidig bruk, film og musikk, listepop og metall, Andrea Bocelli og Alison Kraus. Konklusjonen min nå er at det absolutt er verdt å bruke penger på hifi.

Vi så julefilm i går og selv på moderate volum kunne jeg høre hvor krisp snøen var under skoene til skuespillerne. Flott dynamikk, vi skvatt til av scener i en familiefilm og vi fikk en følelse av at lyden virkelig drog oss inn i handlingen gjennom å skape stemning (...dårlig forklart).

Foreløpig spiller jeg med Arcam Diva A85, men tar gjerne i mot forsterkertips. Har søkt mye på nettet men finner veldig lite informasjon generellt om AP.

God Jul fra en meget lykkelig AP eier!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ap er overaskende lette å ha med å gjøre, men liker som regel litt toe-in plassering. Gratulerer med lekre høyttalere :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blåste diskanter :(

Der var det gjort >
    Jeg blåste begge diskantene på mine Scorpio mk1.
    Har tatt ut diskanten for å se modellnr på denne.
    Men kan ikke finne ut noen plass å få kjøpt diskanten.
    Noen her som kan hjelpe? Eventuelt oppgradering til mk2?

Peerless V-Line
    BC25BG16-04
    DPE44

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det enkleste å ta kontakt med OHFC?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jula er reddet.....

Det ordner seg for snille barn
    Skrudde ut diskantene for å se på skaden.
    Det virker som det er laget et svakt punkt i enden av slissen nærmest spolen.
    Så det var bare å lodde dette, så ble di god som ny

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med Cambridge Audio til AP? Tenker spesielt på Cambridge Audio 840A v.2.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Foreløpig spiller jeg med Arcam Diva A85, men tar gjerne i mot forsterkertips. Har søkt mye på nettet men finner veldig lite informasjon generellt om AP.
    Grattis med veldig flotte høyttalere! Nå vet jeg ikke hvilken utgave du har av Spark, men har hørt Spark 5 på Densen elektronikk og dette er en match made in heaven i mine ører. Dama di liker også garantert designet til Densen om dette er noe å ta hensyn til hehe. Densen i albino finish er noe av det penere jeg har sett av hifi-elektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har Densen forsterker til Audio Physic Yara høttalere og det spiller veldig bra. En god oppgradering fra Arcam AVR 200 (som jeg fortsatt bruker til hjemmekino). Designet på Densen er stilrent og flott 8)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Densen og Ap er en veldig god og velspillende kombinasjon :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Densen har jeg siklet på lenge, oser av lydkvalitet og hvilket design! Får desverre ikke prøvd i nær fremtid, da OHFC er 42 mil fra min leilighet.. Men skulle det dukke opp en Densen på brukten - vil det nok friste veldig. Heldigvis spiller Arcam`en så pass godt at jeg kan bruke litt tid på å velge. Er jo et hav, primare, hegel, naim, densen, nad, emotiva osv..osv..

Skal låne en Cambridge Audio 840 fra en bekjent, og selv om jeg ikke har helt troen på denne komboen er det artig med erfaringer. Kan jo bli positivt overrasket.

Så de første episodene av Generation Kill i går og dette var en lydbilde orgie av dimensjoner. Hørtes ut som om helikoptrene startet i Oslo og fløy helt opp til vestlandet. Flere ganger måtte jeg få bekreftende nikk fra samboeren fordi jeg lurte på om min AP begeistring tok litt overhånd..

Innimellom ble lydbildet litt uryddig, men med enda mer toe-in "forsvant" høyttalerne fullstendig fra rommet.

Arcam`en har greit med krefter, iallefall til det volumet vi bruker hjemme. Det eneste jeg savner er mer kropp. Så dette blir et viktig kriterie ved valg av forsterker.

Er det noen som vet om det er finnes mulighet for å kjøpe Audio Physic "spikes"?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par AP Tempo som drives av en Copland CSA29 forsterker, noe som fungerer meget godt til tross for forsterkerens beskjedne 2x85w. Som Belia lenger oppe i tråden synest jeg det spiller best uten å vinkle høyttalerene i det hele tatt. Tempoene er vel de høyttalerne jeg har hatt lengst i hus, hvis jeg husker riktig (snart 4 år)
    Har for øyeblikket ikke noen bilder av opsettet, men det kommer etterhvert.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Har et par AP Tempo som drives av en Copland CSA29 forsterker, noe som fungerer meget godt til tross for forsterkerens beskjedne 2x85w. Som Belia lenger oppe i tråden synest jeg det spiller best uten å vinkle høyttalerene i det hele tatt. Tempoene er vel de høyttalerne jeg har hatt lengst i hus, hvis jeg husker riktig (snart 4 år)
    Har for øyeblikket ikke noen bilder av opsettet, men det kommer etterhvert.

Hei,
    Er Tempoene vanskelig å plassere? Tenker på bla avstander mellom dem og til bak- og sidevegger...

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har plassert de 30 cm fra bakvegg, ca. 1 meter fra sidevegger, og 2 meter mellom de. Det fungerer helt greit. Kunne gjerne ha stått 10-20 cm lenger ut fra veggen, men det får de ikke lov til. Kan ikke si jeg opplever de som vanskeligere å plassere enn andre høyttalere jeg har hatt, som f.eks N803.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, spurte fordi jeg er i oppgraderingstanker fra Yara og Tempo kan da være et godt alternativ. Stuen er ikke veldig stor og har begrensning i plasseringsmuligheter 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandecker
    Hei,
    Er Tempoene vanskelig å plassere? Tenker på bla avstander mellom dem og til bak- og sidevegger...
    Har lyst å dele min erfaring ang Tempo VI. Har vært i villrede etter at jeg kjøpte mine Tempoer før sommeren da det eneste jeg har hørt siden kjøpet er bass. Ingen bra opplevelse å komme fra kjempelyd i ett av OHCs rom med gardiner, høyt under taket og annen elektronikk til ei stue hvor det eneste jeg hører er bass. Ble av OHC bedt om å prøve ommøblering (hvordan i huleste staver man ommøblering????), noe jeg har tro på ift lyd, men ikke ift forholdsvarighet med kona Har prøvd å selge dem uten å prostituere meg da jeg trodde Tempoen ikke kunne passe i min stue, dessverre har salg vist seg vanskelig. Så i kveld da kona er på jobbtur og stua er kun min: jeg satt høyttalerne 1 m fra sidevegg, ikke bare 50 cm. Kjenner igjen høyttaleren jeg kjøpte med bakgrunn i lyden fra OHC!!!! Og den er rett og slett fabelaktig! Avstand fra bakvegg er mindre viktig enn sidevegg. Utrolig deilig å endelig være fornøyd med en høyttaler jeg visste hadde et supert potensial.

Så svar på spørsmålet om de er vanskelige: nei, men enkelte feller må unngås.

Det er som fiffig i min misfornøyde periode er at jeg har hørt MANGE høyttalere for å finne en erstatter om jeg skulle få solgt. Og det har ikke vært enkelt å finne en høyttaler som matcher Tempoen ift pris. Om noen vil kjøpe dem til en ok pris så selger jeg, men ikke fordi jeg er misfornøyd, men fordi hifi er en hobby og litt lydendring er gøy Høyttalere til 25-40´er uansett ikke komplette, alltid et kompromiss ift dybde, dynamikk, design, detaljer, etc. Var innom Audiocompaniet forleden dag og fikk demonstrert et Klipschorn - steikje - hifi kommer aldri til å bli det samme etter den opplevelsen Takk til Christian!!! Selv halvannenmillioners Burmesteranlegg må vike for en slik opplevelse... iallefall min mening.

PS: Også enig i at en AP ikke nødvendigvis bør vinkles rett mot sweatspot, men må stå rettere, det fjerner noe av eldre APers masete diskantproblem.

Ha en fin lydkveld derute!

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at de har en veldig lav bruktverdi. Har model IV selv, prøvde å selge de for et års tid siden(hadde oppgraderingsspøkelse på besøk), liten respons, som endte i en kar som var villig til å betale 7000 danske, litt over en fjerdedel av nypris.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •