Von Schweikert Audio (VSA)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Von Schweikert Audio (VSA)

Von Schweikert er kanskje ikke det høyttalermerket som er mest utbredt i Norge. Men det er en importør for VSA som holder til i Bergen. Renaissance Audio og innhaveren Roald Mikkelsen har desverre ikke noe hjemmeside, så all kontakt må gå via telefon eller mail.

Jeg som tråd starter har selvfølgelig et par VS høyttalere som jeg nyter fullt ut. VSA har 10 års garanti eller mere på alle sine produkter noe som de står ved! Det ligger betydelig forskning rundt hver enkelt utgave noe som gjenkjennes når man lytter til deres produkter.

Nyttig info:
    -VSA homepage Welcome to Von Schweikert Audio
    -Tlf Renaissance Audio Roald M.: 45227819
    -Hjemmeside Renaissance Audio
    -Mail Renaissance Audio: spotlight.no@hotmail.com

VSA homepage har desverre ikke alle dagens modeller på sin hjemmeside, noe som kan skape en del forvirring. De som mangler pr dags dato er:

-VR4Jr Anniversary -VisiUN (center channel) -VR4SR Anniversary -Subwoofer VR3S -LCR-4

På denne siden håper jeg på mere info rundt VSA og deres nåverende og tidligere modeller samt eier erfaringer.

GALSKAPEN:

A.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har virkelig lyst til å høre Von Schweikert en dag, og kanskje eie

No skal eg til roald til helgen mest sannsynlig, så får kanskje tatt meg en lytt då... Men dette er noen virkelige flotte og spennende høytalere....

Kva har de av stativ høgtalere egentlig? Og korleis er din oppfattning av korleis de er på plassering....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Har virkelig lyst til å høre Von Schweikert en dag, og kanskje eie

No skal eg til roald til helgen mest sannsynlig, så får kanskje tatt meg en lytt då... Men dette er noen virkelige flotte og spennende høytalere....

Kva har de av stativ høgtalere egentlig? Og korleis er din oppfattning av korleis de er på plassering....
    Jeg hadde et par LCR15 høyttalere som egentlig er senter høyttaler, men jeg hadde de på stativ. De var veldig lett å plassere, men sammenlignet med gulvstående som VR4Jr MkII, så er gulvstående en god del vanskeligere å plassere. Bare noen cm til siden eller bak gjorde store forandringer på lydbildet og lydsignaturen.

Selvfølgelig er VSA VR1 stativhøyttaler som har fått mye god kritikk, vet ikke om de er å få tak i nye lengre.

A.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikkje LCR15 senter ht då??

Vet det ligger noen VR 1 på brukten på hfs for tiden; Von Schweikert VR1 bokhylle/stativhøytalere

Dette er vell kanskje ett godt kjøp? Frister litt:=)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikkje LCR15 senter ht då??

Vet det ligger noen VR 1 på brukten på hfs for tiden; Von Schweikert VR1 bokhylle/stativhøytalere

Dette er vell kanskje ett godt kjøp?

LCR15 er en senter høyttaler, men også brukt som par, noe som jeg gjorde selv. Deres senter VisiUN som har LF og HF tilpassninger bak på høyttaleren gjør den universal (UN).

Tror nok ikke VR1 er noe bomkjøp, de har gode spec, og til den prisen får du mye for pengene.
    Men desverre så har jeg ikke hørt de.

A.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok ikkje råd no så allikavell.. Nettopp kjøpt nye forsterkere og ny arm til platespilleren.. Ganske så blakk, men må begynne å lage planer for de neste oppgraderinger, blant anna ht... Alt er med i betraktning...:-D :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok ikkje råd no så allikavell.. Nettopp kjøpt nye forsterkere og ny arm til platespilleren.. Ganske så blakk, men må begynne å lage planer for de neste oppgraderinger, blant anna ht... Alt er med i betraktning...:-D :-D

Kjenner igjen det scenarioet der. :-D Lykke til!

A.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Kjenner igjen det scenarioet der. :-D Lykke til!

A.

Takk takk;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kontaktet joe @ vsa , angående bilder og produktinfo....null respons etter første samtale vår. Men den dagen jeg får det jeg trenger, vil disse produktene være mer synlige på web.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mujtaba
    har kontaktet joe @ vsa , angående bilder og produktinfo....null respons etter første samtale vår. Men den dagen jeg får det jeg trenger, vil disse produktene være mer synlige på web.

Selger du VSA produkter?
    Hadde vært fint med en mere oppdatert netside, og da gjerne med utgått produkter også. Retoriken er vel så viktig for oss forbrukere.
    Nesten bedre om du ringer å snakker med de! Ikke like flink til å returnere mailer.

A.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja kanskje det herr ambiance

Roald har jo spectron og kora, begge trenger mer oppmerksomhet.Skal ta en prat med han imorgen. Gallo ref 5 ryster hele chr. michelsens gate 2b ( i Bergen) idag....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Roald har jo spectron og kora, begge trenger mer oppmerksomhet.Skal ta en prat med han imorgen. Gallo ref 5 ryster hele chr. michelsens gate 2b ( i Bergen) idag....

Voldsome Gallo!

Ser man det ja. Fint at noen kommer på bane her.

Hilse Roald fra meg og Cor (USA).

Det er vel på tide at Roald får noen internett side oppe å gå! Noe lettere å forholde seg til.

A.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var eg i dag... Desverre var det ikkje Gallo som blei presentert, men Johnblue 8.. Noen veldig spennende saker...

Fekk til og med lånt med meg nokre preamper heim;=)

Beklager ot;=)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som har ventet på senterhøyttaler til å matche VR4 VR5 serien trenger ikke å vente mye lengre. Nå er Von Schweikert LCR-4 lansert og kan bestilles om ønskelig.

LCR-4 SPECIFICATIONS

Frequency Response – 32Hz to 25kHz (+/- 3dB)

Impedance – 4 ohms nominal

Power Rating – 50 watts to 200 watts r.m.s.

Sensitivity – 90dB @ 1watt 1/meter

Size – 9.5” tall x 22” wide x 14” deep

Construction - Triple-Layer laminated sandwich of resin impregnated MDF, artificial stone, and rubberized felt, 75mm total thickness, with honeycomb internal bracing. This hi-tech wall eliminates the colorations found in competing systems and is one of our “secret weapons” in the vocal clarity of this model. Bass loading is an infinite baffle, sealed box for maximum vocal clarity.

Bass/Mids – 2 pcs Scanspeak treated-paper units, 7” dia, with 38mm high power voice coils, Low Distortion Motors, cast frames, copper clad pole piece, and long throw suspensions. This is the same driver used in speakers at $15,000/pr.

Tweeter – 1 pc Scanspeak silk dome Illuminator tweeter, Low Distortion Motor, rear chamber cup, cast metal frame, and Ferrofluid liquid cooling for high-temperature protection. This tweeter is used in speakers costing $34,000/pr.

Input – One pair of WBT satin finish Rhodium plated five way binding posts/

Crossover – Fourth Order Global Axis Integration Network using premium film/foil caps, air core inductors, and metal film resistors,

Warranty – Ten Years, parts and labor (excluding abuse such as amplifier clipping).

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som jeg atter en gang har blitt lyd avhengi av VSA, har jeg tatt tid til å skrive en liten test. Her linken til testen http://avforum.no/forum/tester-audio...niversary.html

Det er forøvrig en god del nyheter på gang fra VSA, venter på ny info angående dette.

A.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •