Adam Audio - Offisiell Tråd - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 223
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    TacT og Lyngdorf er mye likt. Det var tidligere en og samme ting. Så vidt jeg har forstått er det i prinsippet fortsatt veldig likt, men det skal handle om geografiske markedsområder/rettigheter.

Disse benytter fortrinnsvis e-stegs korreksjon, altså korreksjon av høyttalere, rom og alt i en operasjon.

DEQX er noe helt annet. De bruker en helt separat korreksjonsprosess for høyttalerne. Så er det en helt adskilt prosess for å korrigere rommet. Den siste pleier jeg å gjøre manuelt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det var voldsomt så poppis Adam ble sånn plutselig.
    Ja, nå har snart alle på forumet ADAM.......

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Må vel ta det som et godt kjøps-argument.

Geir Arne

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge leve "forum-effekten"; Avantgarde Duo og ADAM, Swans, Svs og Epik..

Det er jo ikke til å legge skjul på at om en profilert bruker skaffer seg noe nytt og er storfornøyd så vil en god del andre også slenge seg på den samme bølgen.. Og bølger - som brukere - vil komme og gå...Personlig sitter jeg bare å lurer på hva det neste store etter ADAM blir..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å glemme Emotiva

Syntes det stort sett er bare bra. Grunnen til disse bølgene er vell at det er produkter med svært god pris/ytelse som tidligere har vært uoppdaget på det norske markedet. En slik bølge varer jo ikke evig, men det sørger for at produsenten får et fotfeste de kan bygge videre på senere.

Aktive systemer som Adam er fremtiden. Mindre bokser & bedre lyd.
    Jeg skal prøve å være klar med cash når Adam lanserer Tensor seriens oppfølger og dagens modeller havner på brukten

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    For ikke å glemme Emotiva

Syntes det stort sett er bare bra. Grunnen til disse bølgene er vell at det er produkter med svært god pris/ytelse som tidligere har vært uoppdaget på det norske markedet. En slik bølge varer jo ikke evig, men det sørger for at produsenten får et fotfeste de kan bygge videre på senere.

Aktive systemer som Adam er fremtiden. Mindre bokser & bedre lyd.
    Jeg skal prøve å være klar med cash når Adam lanserer Tensor seriens oppfølger og dagens modeller havner på brukten
    Dette syndromet har sine åpenbare fordeler; både det du påpeker men også det at avf ikke dør ut

Det skulle ha vært interessant å ha hørt et godt ADAM-oppsett og hørt om det er bare hype eller om det endelig er the real deal. Hørte det oppsettet som var på Hortenmessa i 2009, men det var såpass skuffende at jeg mistenker omgivelser og kringutstyr for å ødelegge litt for mye.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det er jo ikke til å legge skjul på at om en profilert bruker skaffer seg noe nytt og er storfornøyd så vil en god del andre også slenge seg på den samme bølgen.. Og bølger - som brukere - vil komme og gå...Personlig sitter jeg bare å lurer på hva det neste store etter ADAM blir..
    Nå har noen av de relativt få som har skaffet seg en eller annen ADAM-høyttaler gitt seg til kjenne i denne tråden, men utover det vil jeg på ingen måte sammenlikne eksponeringen denne tråden har gitt merket med diverse andre hypes.

Kommentaren min et par innlegg tidligere var egentlig ganske ironisk

Jeg er enig i det du skriver om profilerte brukere og "ukjent" utstyr. Jeg hadde ikke hørt om ADAM før akto snakket om å ha hørt de på en messe i Tyskland for lenge siden. Da var det ingen norsk importør heller.

Det kan være at andre oppfatter det anderledes enn meg, men jeg føler egentlig ikke at ADAM fremstår som en hype eller "det store" akkurat nå. Til det er det alt for få som har det, har hørt det og har grunnlag til å faktisk hype det og det er jo ikke direkte billig heller.. Men jeg er kanskje for lite opphengt i at det skal være en "hype" eller "det store"..

Edit: ADAM er sikkert ikke gull for alle, som med alt annet.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse

Jeg vet.... ;-)

Neida, det er vel ikke sååå mange som har Adam, men de som har det er jo profilerte brukere med både peiling og erfaring. Således blir jo fokuset stort når det blir fremlagt såpass bra som det blir.

Personlig synes jeg det er litt spennende å gå litt andre og uoppgåtte stier. Men i det noen kaster seg på det samme som meg, blir det da "forum-effekt"? Skillet er litt uklart her..... ;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,843
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flyttet innleggene angående tilgjengelighet, til Produkt- og prisjakt kategorien.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har flyttet innleggene angående tilgjengelighet, til Produkt- og prisjakt kategorien.
    DET var jo en grei vennetjeneste.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,843
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle vet at forummedlemmer ikke kan opptre som kommersielle aktører, og på bakgrunn av det ble et innlegg slettet. Siden ditt innlegg gjenga det slettede innlegget, måtte det selvsagt også modereres vekk.

Regner med at det ikke er alt for vanskelig å forholde seg til tema, selv etter flere "sidesprang"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM er ikke nødvendig. Denne tråden er kun "sidesprang" siden kentis innlegg @ i går kl. 19:05. Så skal man moderere, så må man gjøre det konsekvent.

Jeg oppfatter modereringen utilpass. Den kritikk som ble moderert er ikke noe anderledes enn hva som fremgår i et uttall ande tråder mot andre forhandlere her på forumet. Poenget er at skal man moderere så må man gjøre dette likt. Ikke stykkevis og delt. Så enkelt. Så utfordrende.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,843
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke moderert bort, den er bare flyttet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært så dårlig stemning det ble her plutselig..

Mitt innlegg var som jeg har presisert et ironisk svar til Hellnoobs innlegg om at Adam plutselig ble så populært (fordi 4-5 stk på forumet har Adam?). Det har også blitt hintet frempå i andre tråder at Adam nærmest er en hype... Dette er jo bare tull, og slikt blir det tullesvar av

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemningen er elendig. Og det skyldes elementære forhold påpekt år tilbake. Og, dårlig skjønn utvist når det gjelder moderering. Ikke værre enn det. Det er menneskelg å feile...

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Den er ikke moderert bort, den er bare flyttet
    DET er jo tull, Gorm. Du har jo sendt meg en PM der du sier at innlegget ble slettet. Jeg skal ikke oppgi hvorfor, men det ble slettet av en årsak.

For ordensskyld så kunne man latt essensen i mitt innlegg stå igjen etter å ha moderert bort det som måtte fjernes fra annen bruker enn meg. Såpass fleksibel KUNNE man ha vært.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,843
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktjakt delen ble flyttet, og det kommersielle innlegget fjernet. Hvorfor ditt innlegg ble fjernet står jo der svart på hvitt. Man kan ikke beholde "essensen", når innlegget kun er korte kommentarer -med quote- fra det slettede innlegget (fra kommersiell aktør). Det du måtte ønske å formidle angående produkter og importører står du fritt til å formidle. Dette så lenge det forholder seg saklig, samt "on topic". Dette er en teknisk tråd, og da forholder vi oss til det herfra. Innlegg angående produktjakt plasseres der de hører hjemme, og videre diskusjon rundt modereringen vil bli slettet. Misnøye angående dette kan presenteres i egnet tråd, for eksempel i kategorien feilmeldinger/support
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært så dårlig stemning det ble her plutselig..

Mitt innlegg var som jeg har presisert et ironisk svar til Hellnoobs innlegg om at Adam plutselig ble så populært (fordi 4-5 stk på forumet har Adam?). Det har også blitt hintet frempå i andre tråder at Adam nærmest er en hype... Dette er jo bare tull, og slikt blir det tullesvar av
    Nå er jo ikke du rett mann til å svare på det da. Alle vet jo at du hengte deg på Zu-hypen

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve og hente inn tråden igjen. Når deler av tråden er fjernet grunnet avsporing er det LITE hensiktsmessig å gjøre den om til en sutretråd om moderering. Modereringen er en gratis tjeneste, liker du den ikke finnes det alternative forum....

Anywho, min første uke med Adam nærmer seg slutten. Jeg begynte med en Hegel som kun var min på lånt tid. Dacmagic balansert inn på Hegel P4A mk2 og balansert videre viste seg å funke svært bra. Jeg byttet til Linn Unidisk når Hegelen skulle tilbake der den kom fra og det ble for meg et klart tilbakesteg. Linn'en er genial i form av at den er cd/pre og dac i en boks. Dessverre matcher den dårlig med Adam. Den er klart mer tilslørt enn hva Hegel og Cambridge var. Merker at jeg må skru høyere opp for at det skal svinge og selv da er det ikke som det skal være.

Siden det har blitt sagt så mye pent om Micromega PA20, og siden det dukket opp en på brukten, så var det vel på sin plass å slå til. Jeg spent på hva jeg kommer til å synes. Personlig synes jeg design er ganske lavmål og et stykke bak Hegel. Men det er jo tross alt lyden som betyr noe, og ifølge Snickers funker denne særs godt med Adam. Jeg velger å ta hans ord på dette, da han også har interesse av at høyttalerne som han har levert leverer optimalt (kanskje jeg er naiv? )

Samtidig opplever jeg voicingen og tuningen av høyttalerne til rommet som meget bra, noe som også skal tilskrives Snickers. Har i det hele tatt fått ekstremt god service gjennom hele handelen. Det er for meg viktigere enn en fancy nettside eller butikklokaler.

Og mitt valg av Adam hadde ingen bakgrunn i hype. Jeg hadde 2 hovedkrav, det ene var god lyd gjennom aktiv drift og det andre var et utseende jeg kunne leve med.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er i allefall utrolig lekre. Gamma (?) står på ønskelisten min nå for å få et enkelt kino-oppsett. Kun en pre og aktive høytalere er sweet.

Men hvordan syntes du de spiller?

Geir Arne

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellnoobs innlegg om at Adam plutselig ble så populært (fordi 4-5 stk på forumet har Adam?)
    Mitt innlegg - som de aller fleste av mine innlegg - var skrevet med de beste intensjoner og med tungen-i-kinnet. Min innebygde postteller har registrert at Adam-produkter blir nevnt med økende frekvens på forumet, samtidig som det dukket en offisiell tråd. Begge deler er utelukkende positivt for brukerne, forumet og kanskje også Adam.

Hvorvidt det er én eller mange brukere som har kjøpt seg Adam og/eller økt frekvensen vet jeg ikke, og bryr meg heller ikke om. Jeg tror heller ikke på så mange konspirasjonsteorier, så mitt to-setningers innlegg var først en tanke jeg kanskje ikke skulle skrevet i tråden fordi det er en ubegrunnet påstand, etterfulgt av en off-topic kommentar til g-h om prøvelytting.

Så strengt tatt skulle mitt innlegg aldri vært postet i denne tråden, og spesielt ikke etter at det utløste mye bråk, lidelse og anstrengelser for andre medlemmer og moderatorer.

Jeg skal ikke poste mer i denne tråden som ikke handler om Adam-teknikk.

:-D

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •