Adam Audio - Offisiell Tråd - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 223
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt overrasket over at Linn ikke gikk gjennom nåløyet, men anyhow.... matching er matching og en vet ikke alltid før det er utprøvd. Som et match-alternativ kan jeg ta Benchmarken i lommen en dag og komme oppom.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Litt overrasket over at Linn ikke gikk gjennom nåløyet, men anyhow.... matching er matching og en vet ikke alltid før det er utprøvd. Som et match-alternativ kan jeg ta Benchmarken i lommen en dag og komme oppom.
    Det hadde vært spennende ja. Spesielt å kjørt den som dac og pre samtidig. Er veldig sugen på en slik løsning og Benchmark har jo også en slik løsning.

@Hellnoob: Demo kan nok bli mulighet etterhvert, men først vil jeg finne noe jeg er fornøyd med.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man matcher jo ikke bare til høyttalerne, men også til rommet og frekvensgangen man har. Derfor trenger ikke andres erfaringer bety så veldig mye, selv om det er snakk om samme høyttalere. En grei pekepinn kan det selvsagt være.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    ...ifølge Snickers funker denne (Edit: Micromega PA20) særs godt med Adam. Jeg velger å ta hans ord på dette, da han også har interesse av at høyttalerne som han har levert leverer optimalt (kanskje jeg er naiv? )
    Nå er det vel han som selger Micromega også, og selgere anbefaler jo ofte sine egne produkter...

Gratulerer uansett med flotte høyttalere og forhåpentligvis mye godlyd! :-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,847
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråd flyttet til Klubb/entusiast kategorien etter forespørsel fra trådstarter
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg brukte DPA-1 på mine Delta og det var ikke den beste matchen.
    Må innrømme at etter 1 mnd med denne i hus (jeg tok sjangsen) så lurer jeg på hva du slet med. Det spiller kanonbra her, og jeg sliter ikke med noe impedansematch i det hele tatt

Kan virkelig anbefales. Dog kjører jeg uten RP nå.

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant dette på nettet og sikkert det eneste bilde av beta i sort.

Newcomer Midgard Audio sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært ute og luftet kameraet litt:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rå høyttaler, ingen tvil om det.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var MEGET lekker i sort.

Geir Arne

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Ingen aktivitet i denne tråden siden februar??

Har alle ADAM-entusiaster gått og lagt seg, eller er det rett og slett opptatt med å spille musikk?

Eller har ADAM gått filleveien sammen med distributøren? Ser at Midgard sine hjemmesider ikke lenger eksisterer, og har også forsøkt å sende mail uten å få svar. Da antar jeg at ADAM ikke lenger er å få på det norske markedet (da gjennom norsk distributør)? Noen som vet noe og kan klargjøre litt rundt dette??

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Har alle ADAM-entusiaster gått og lagt seg, eller er det rett og slett opptatt med å spille musikk?

Eller har ADAM gått filleveien sammen med distributøren? Ser at Midgard sine hjemmesider ikke lenger eksisterer, og har også forsøkt å sende mail uten å få svar. Da antar jeg at ADAM ikke lenger er å få på det norske markedet (da gjennom norsk distributør)? Noen som vet noe og kan klargjøre litt rundt dette??
    ADAM er definitivt å få tak i fremdeles. Det vil også komme noen forhandlere litt spredt rundt.

Geir Arne

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe info Geir Arne, så del den gjerne. Fortsetter Midgard som før, eller er det en ny importør i Norge?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo lenge vært mange andre forhandlere av Adam men mulig de bare forhandler pro utstyret og ikke hjemmeutstyret?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADAM har skilt ganske klart mellom pro/studio og hjemmesegmentet. Ergo har det kun vært en forhandler/distributør av eksempelvis Tensor og Coloumn-serien til ADAM, og det har vært Midgard Audio.

Istemmer med Einarher, ganilsen. Har du info er det kjekt om du forteller oss det du vet fremfor at det skal fortsette med uvitenheten som rår i øyeblikket.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en prat med daglig leder i Midgard Audio viser deg seg at nettsiden bare er nede grunnet tekniske problemer en plass.

Det kommer til å fortsette som før såvidt jeg vet mtp Midgard Audio.

Geir Arne

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Vi har ikke lagt oss, men byttetrangen har en tendens til å forsvinne når en først har fått Tensor i hus

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men selv om byttetrangen er hemmet, er vel ikke evnen til å fortelle om høyttalerne og deres prestasjon det... ;-)

Du er fornøyd altså?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger vel i ordene at jeg er fornøyd, men du har forsåvidt rett i at det ikke trenger å hemme en fra å fortelle om de

Jeg har ikke hørt nok på Tensor Delta til å kunne skrive så veldig mye nyttig om dem, men det har jo blitt noen timer med Gamma med tiden. Det er ikke overraskende en del likheter mellom dem, men de oppleves også ganske forskjellig grunnet bassresponsen i Gamma. Sånn sett vil jeg si at Gamma og Beta er mye nærmere hverandre klangmessig. Diskant- og mellomtonegjengivelsen kjenner du jo selv godt til?

Når det er sagt er det vel få stativhøyttalere som kan skilte med den samme bassresponsen som Delta gir en. Så vidt jeg vet har man ikke de samme tuning-mulighetene på Delta som man har på Gamma og modellene over. På Delta kan man justere diskanten +/- 4dB, samt to "shelving filters" (+/- 6dB) som kan justeres fra 6 Khz og oppover og fra 150 hz og nedover. Kort fortalt fungerer et shelving filter progressivt, dvs at frekvensen justeres gradvis synkende eller stigende (+/-). Det er ingen tvil om at disse justeringsmulighetene kan komme godt med, noe du jo vet fra erfaring med 50hz-justeringen du har på Vantage.

På mine Gamma har man justering av diskant, shelving filter over 6Khz samt et filter med valgfri frekvens og Q under 150 hz som man kan justere opp/ned.

Felles for alle modellene er at om man finner en aktiv høyttaler som man liker lydsignaturen i, er veien lang tilbake til en passiv høyttaler

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontakt vansker.

Har prøvd og få kontakt med snikkers mange ganger de siste ukene og lagt inn melding på svarer. Har ikke greid og få kontakt. Dette sammen med hjemmeside som ikke virker får meg til og tenke mitt. Håper jeg tenker feil.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •