NAD klubben - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  3
Side 36 av 38 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 747

Tråd: NAD klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84 Vis post
    http://www.hifiklubben.no/stereo/forsterker/

Ser at både M2 og M3 er fjernet fra hjemmesiden til HIFI Klubben :O
    Kan det være midlertidig vedlikehold av siden, utgåtte modeller eller at det kanskje kommer en ny versjon av disse?
    Fikk bekreftet fra Nettbutikken/kundeservice at i alle fall M2 og M3 er utgått.
    Spennende å se om det kommer noe nytt snacks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84 Vis post
    http://www.hifiklubben.no/stereo/forsterker/

Ser at både M2 og M3 er fjernet fra hjemmesiden til HIFI Klubben :O
    Kan det være midlertidig vedlikehold av siden, utgåtte modeller eller at det kanskje kommer en ny versjon av disse?
    Fikk bekreftet fra Nettbutikken/kundeservice at i alle fall M2 og M3 er utgått.
    Spennende å se om det kommer noe nytt snacks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på lyttekveld hos hifi-klubbe i kveld og hørte på Dali Epicon-serien. Flott høyttalerserie, bra lyd selv om lytterommene ikke var spesielt gode.
    Hørte i den sammenheng at NAD c390dd, M3 og M2 er gått ut av sortimentet til HFK på grunn av nye EU-regulativer som sier noe om at standbystrøm skal være under 0.5 w, mens den på disse ligger mellom 0.5 og 1 watt. Så produktene er ikke utfaset og selges fortsatt utenfor eu og andre land som slavisk følger eu- direktiver selv om de ikke er medlem av eu (f.eks Norge).

Vil regne med at NAD ser på saken og klarer å fikse dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meg også som NAD medlem,ettersom jeg har en C375BEE og en C275BEE som driver et par CV XLS215 via en ASUS Essence One DAC til PC.

Selv om jeg er svært fornøyd med NADene i utgangspunktet,så får jeg overhodet ikke god lyd med denne komboen. Dvs MYE diskant og mellomtone er på plass (i kjent CV stil vel og merke) Men Bassen (som var grunnen for CV i utgangspunktet) er fullstendig flat,og i veldig mange tilfeller svært fraværende. Allså bass elementene virker og man kan se de beveger seg litt,men mitt Logitech Z-5500 PC anlegg spiller betydelig bedre totalt sett.

Det blir også bedre dersom jeg øker bassen fra midten til fullt på C375BEEen,men da kan jeg ikke spille særlig høyt igjen før dette høres forferdelig rørete ut.

Har tjukke høytalerkabler,og har byttet ut til "High end" phono kabler fra forsterker til DAC,samme med fra DAC til PC.
    Delefilteret på høytalerene er i utmerket stand,sikringene er i orden,og høytalerene fungerer egentlig som de skal - Men de leverer 0 krutt. dvs BASS.

Noen tips til hva jeg gjør feil her? Dette skal dundre ganske greit etter tidligere erfaringer (Da med mindre watt og rutte med til og med)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4life Vis post
    Ser meg også som NAD medlem,ettersom jeg har en C375BEE og en C275BEE som driver et par CV XLS215 via en ASUS Essence One DAC til PC.

Selv om jeg er svært fornøyd med NADene i utgangspunktet,så får jeg overhodet ikke god lyd med denne komboen. Dvs MYE diskant og mellomtone er på plass (i kjent CV stil vel og merke) Men Bassen (som var grunnen for CV i utgangspunktet) er fullstendig flat,og i veldig mange tilfeller svært fraværende. Allså bass elementene virker og man kan se de beveger seg litt,men mitt Logitech Z-5500 PC anlegg spiller betydelig bedre totalt sett.

Det blir også bedre dersom jeg øker bassen fra midten til fullt på C375BEEen,men da kan jeg ikke spille særlig høyt igjen før dette høres forferdelig rørete ut.

Har tjukke høytalerkabler,og har byttet ut til "High end" phono kabler fra forsterker til DAC,samme med fra DAC til PC.
    Delefilteret på høytalerene er i utmerket stand,sikringene er i orden,og høytalerene fungerer egentlig som de skal - Men de leverer 0 krutt. dvs BASS.

Noen tips til hva jeg gjør feil her? Dette skal dundre ganske greit etter tidligere erfaringer (Da med mindre watt og rutte med til og med)
    Brokobler du dem så har du mye av skylda der, mitt tips er å kjøre hver amp i stereo pr høyttaler, dvs fjerne brua mellom bass og resten bak på dem. Kjøre ene kanalen til bass og andre til resten (ikke kjøre dem i mono da NAD låter dritt og møkk i den modusen).

Kabler o.l. vil ikke gjøre stort her. Tror kanskje ny elektronikk er det du egentlig trenger, men sant skal sies, mye av kildene har også dårlig lyd, og dagen CV legger ikke til mer bass enn det kilden tilsier.

Det at du fikk "mer" bass med svakere forsterker (watt er dog en dårlig målestokk!!) kan være at NAD'en er tunet annerledes. At NAD'ene har bedre kontroll på CV'ene som stammer dem opp endel, så da blir det faktisk til tider også mer tampt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob Vis post
    Brokobler du dem så har du mye av skylda der, mitt tips er å kjøre hver amp i stereo pr høyttaler, dvs fjerne brua mellom bass og resten bak på dem. Kjøre ene kanalen til bass og andre til resten (ikke kjøre dem i mono da NAD låter dritt og møkk i den modusen).

Kabler o.l. vil ikke gjøre stort her. Tror kanskje ny elektronikk er det du egentlig trenger, men sant skal sies, mye av kildene har også dårlig lyd, og dagen CV legger ikke til mer bass enn det kilden tilsier.

Det at du fikk "mer" bass med svakere forsterker (watt er dog en dårlig målestokk!!) kan være at NAD'en er tunet annerledes. At NAD'ene har bedre kontroll på CV'ene som stammer dem opp endel, så da blir det faktisk til tider også mer tampt...
    Hei! Jeg har erfart at brokobling av nad c372 og c272 ga mer bass, og generelt god lyd (sammenlignet med en av dem alene). Syns det er snodig hvis etterkommerne c375 og c275 skulle låte dritt og møkk. Skulle gjerne også hørt andre her på forumet som kjører/har kjørt denne kombinasjonen som kan beskrive deres erfaring?
    mvh Andreas :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser seg at DACen min (Asus Essence One) flater ut alt av bass. Riktig fin og klar lyd,javell,men 0 bass og ingen equalizer -.- Fiklet endel med software equalizer i går,og det ble vesentlig bedre,men ser ut for jeg har alt for lite "kraft" til det jeg ønsker Blir ingen kløing i nesa av 2x nad på 150w :-/ Fin lyd,så absolutt,men ingen fyrverkeri mtp høytspilling,og trøkken er faktisk dårligere en suben på Z-5500 PC anlegget mitt :-/ Så har tydeligvis kjøpt litt feil her. Hensikten for min del var party anlegg,ikke hifi opplevelse pr seg nødvendigvis.

Skal prøve med en lånt Crown forsterker idag,så får jeg se. Dersom dette gir vesentlig bedre ressultater ender jeg vell med og havne ut av NAD klubben,like fort som jeg kom inn :|

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder NAD klubben-nad-kremmindre-jpg  
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg lurte på om noen kunne tenke seg hva NAD C352 er verdt? Den ble vel kjøpt ny i 2006, men er i veldig god stand. Helt feilfri. Veldig fin utvendig også.

Lurer på om nypris var rundt 5000,-

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger de her jeg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder NAD klubben-img_8737-jpg   NAD klubben-img_8776-jpg   NAD klubben-img_8741-jpg   NAD klubben-img_8746-jpg   NAD klubben-img_8743-jpg  

Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om forskjellene på M3+M51 VS M2 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4life Vis post
    Viser seg at DACen min (Asus Essence One) flater ut alt av bass. Riktig fin og klar lyd,javell,men 0 bass og ingen equalizer -.- Fiklet endel med software equalizer i går,og det ble vesentlig bedre,men ser ut for jeg har alt for lite "kraft" til det jeg ønsker Blir ingen kløing i nesa av 2x nad på 150w :-/ Fin lyd,så absolutt,men ingen fyrverkeri mtp høytspilling,og trøkken er faktisk dårligere en suben på Z-5500 PC anlegget mitt :-/ Så har tydeligvis kjøpt litt feil her. Hensikten for min del var party anlegg,ikke hifi opplevelse pr seg nødvendigvis.

Skal prøve med en lånt Crown forsterker idag,så får jeg se. Dersom dette gir vesentlig bedre ressultater ender jeg vell med og havne ut av NAD klubben,like fort som jeg kom inn :|
    Hva med å bytte ut den Asus dacen din hvis den er problemet? Kjører selv 2x Nadc275 biampet på en langt tyngre å krevende høyttaler, og her er det til tider så mye bass at jeg blir skremt. Tror ikke hverken forsterkerne eller høyttalerne er problemet hos deg, da denne komboen omentrent er legendarisk for max trøkk og partyfaktor. Mye kan skyldes kilden du kjører fra. Prøv å få lånt deg en Sonos connect spiller(som har en ganske bra dac innebygget) eller kjør pc med analog kabel for å teste. Ellers så kan det være plassering i rommet som gjør det. Bassen sitter som regel godt plantet i motsatt vegg av der høyttalerne står.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å vente på M22 da

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob Vis post
    Har hatt min C390 en stund nå, og den spiller fantastisk på mine CM9. Elsker submanagement, som gjør integrering av subben til en lek! Fjernkontrollen er av samme kvalitet som på reciverene dems, dvs HELT KONGE!

Noe minus:
    Utrolig treg til å starte opp (ca 15sek).
    Ingen egen IR-kode for HDMI1-3 (dvs, litt kjett for oss med harmony One, men det funker helt greit med litt mikk makk, men ikke bra).
    Blir veldig varm! (spess med tanke på at den er klasse D).
    NAD 375 er kraftigere (testet og erfart, men lyden er bedre i D390 syns jeg).

SiMPLY LOVE IT!!!!
    Noen som har en fiks for å få Harmony One til å velge HDMI 1-3 på C390DD?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elusive Vis post
    Noen som har en fiks for å få Harmony One til å velge HDMI 1-3 på C390DD?
    Jeg har et tips og som jeg gjør selv. Jeg har Harmony Touch, men regner med at prinsippet kan brukes på One også.
    Problemet med å velge innganger på C390 er jo at det ikke er direktevalg til innganger som er på MDC-modulene (hdmi, analog, phono, etc).
    Direktevalg er bare for standardinngangene. jeg tror heller det ikke er mulig å få til dette ettersom det ikke støttes på orginal-fjernkontrollen heller.

Men som en vei rundt dette kan du opprette en aktivitet som velger kilden.
    Det du må gjøre er å sørge for at kommandoene for source up/down virker fra fjernkontrollen. Jeg husker ikke om dette virket med standardoppsettet som hentes fra Logitech og jeg tror jeg måtte lære kommandoen fra NAD-kontrollen.

Lag en aktivitet som heter for eksempel HDMI1 og legg inn en kommando som gjør noe som dette:

Velg en standardinngang (høyeste INPUTx)
    Legg inn kommando for source up x antall ganger til du når ønsket HDMI-inngang (INPUTy)

Det er også mulig at du må sørge for at aktiviteten ikke slår komponenten av/på, noe Touch gjør som standard.
    Jeg måtte lære av/på-knappene fra NAD-fjernkontrollen og sette opp fjernkontrollen til at den ikke brukes til å slå komponenten av/på.

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips Skal prøve det du skriver.

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid Vis post
    Jeg har et tips og som jeg gjør selv. Jeg har Harmony Touch, men regner med at prinsippet kan brukes på One også.
    Problemet med å velge innganger på C390 er jo at det ikke er direktevalg til innganger som er på MDC-modulene (hdmi, analog, phono, etc).
    Direktevalg er bare for standardinngangene. jeg tror heller det ikke er mulig å få til dette ettersom det ikke støttes på orginal-fjernkontrollen heller.

Men som en vei rundt dette kan du opprette en aktivitet som velger kilden.
    Det du må gjøre er å sørge for at kommandoene for source up/down virker fra fjernkontrollen. Jeg husker ikke om dette virket med standardoppsettet som hentes fra Logitech og jeg tror jeg måtte lære kommandoen fra NAD-kontrollen.

Lag en aktivitet som heter for eksempel HDMI1 og legg inn en kommando som gjør noe som dette:

Velg en standardinngang (høyeste INPUTx)
    Legg inn kommando for source up x antall ganger til du når ønsket HDMI-inngang (INPUTy)

Det er også mulig at du må sørge for at aktiviteten ikke slår komponenten av/på, noe Touch gjør som standard.
    Jeg måtte lære av/på-knappene fra NAD-fjernkontrollen og sette opp fjernkontrollen til at den ikke brukes til å slå komponenten av/på.
    Har kommet et stykke på vei iht smørbrødlista du sendte, men...forsterkeren slår seg stort sett ikke på når jeg starter en aktivitet. Har overført på/av kommandoene fra original fjernkontroll til harmony one. Trykker jeg hjelp på fjernkontrollen og påfølgende "forsterker er ikke på", så fikser det problemet. Har tweaked en del med signalinnstillingene som oppvarmingstid, signalblokkering osv. Det ordner seg ikke, noen tips? Evt har noen de tidsintervallene jeg burde programmere med?

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har ting falt på plass Forsterker slår seg på som den skal, velger rett inngang og alt er velstand. Den velger også riktig HDMI inngang på forsterker (HDMI 1-3), ved ulike aktiviteter. Hvis noen trenger hjelp, er det bare å ta kontakt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har i dag et 7.2 oppsett med Dali ikon mk1 og en yamaha rx-a2030(nyinnkjøpt). Vurderer å anskaffe meg en effektforsterker til å drive frontene ikon 6 mk1. Da yamahaen spiste det meste av det årlige hjemmekino budsjettet er jeg ute å kikker på brukt markedet!
    Har sett litt på c270bee, men ser at jeg kan få c270 til en veldig billig penge. Har null erfaring med Nad og lurer da på om c270 er bra nok?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har en nad c270 som det er ett eller annet surr med er det noen her som har erfaring med den type nad?

Det som er er at den ikke slår seg ordentlig på, det kommer det første klikket som det pleier, men det siste klikket som også tender det grønne lyset å soft clippingen kommer ikke på. Det er ikke noe lyd i den eller noe! Noen som har noen erfaringer med dette?

Side 36 av 38 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •