NAD klubben - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  3
Side 35 av 38 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 747

Tråd: NAD klubben

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har NAD 390 på CM9. Funger veldig bra. HDMI og digital inn er gull verdt.
    Hei

Synes du C390 har krefter nok til CM9?
    Bruker du subwoofer også til dette?, eventuelt hvor har du valgt å sette XO?

Hvordan opplever du dette oppsettet kontra CM9 og NAD M2?, og ikke minst en kombo bestående av NAD M3 og M51 dac?

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Hvordan opplever du dette oppsettet kontra CM9 og NAD M2?, og ikke minst en kombo bestående av NAD M3 og M51 dac?
    Jeg kjører C390 på CM8, og jeg er ikke helt fornøyd med kombinasjonen. Synes lyden er ullen, er særlig skuffet over at mellomtonen ikke er så fremtreden som jeg skulle ønske på en B&W høyttaler. Merker det særlig når jeg ser film, da blir dialogen ofte litt utydelig. Har jekket opp treble til maks på forsterkeren, og det hjelper, men er fortsatt ikke helt fornøyd.

Selv om det er praktisk med alle de digitale løsningene på C390 tror jeg en løsning med f.eks. Cambridge 840W effektforsterker (som dessverre har gått ut av produksjon) med en egnet forforsterker ville gitt bedre resultat på mine høyttalere.

Jeg vil gjerne høre hvilke erfaringer andre har med C390 i kombinasjon med CM-serien.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postbudet
    Jeg kjører C390 på CM8, og jeg er ikke helt fornøyd med kombinasjonen. Synes lyden er ullen, er særlig skuffet over at mellomtonen ikke er så fremtreden som jeg skulle ønske på en B&W høyttaler. Merker det særlig når jeg ser film, da blir dialogen ofte litt utydelig. Har jekket opp treble til maks på forsterkeren, og det hjelper, men er fortsatt ikke helt fornøyd.

Selv om det er praktisk med alle de digitale løsningene på C390 tror jeg en løsning med f.eks. Cambridge 840W effektforsterker (som dessverre har gått ut av produksjon) med en egnet forforsterker ville gitt bedre resultat på mine høyttalere.

Jeg vil gjerne høre hvilke erfaringer andre har med C390 i kombinasjon med CM-serien.
    Hei

Synes du problemet er primært på film og dialog, eller synes du forsterkeren også kommer til kort på musikk? Bruker du subwoofer også i oppsettet ditt?
    Hvis, hvilken subwoofer og delefrekvens benytter du deg av?

Har du sammenlignet oppsettet ditt med for eksempel NAD M3 og M51 dac?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM8 vs CM9 er jo faktisk slik du skriver, at CM8 blir mer ullen. CM9 er "mye" mer åpen, mens CM8 blir mer lik CM1.

En god forsterker på CM8 er Hegel H100 og oppover, fantastisk, men det kan blir for mye av det gode på CM9 ( selv om det er en kombo jeg liker veldig godt også). Hos meg er iallefall TV/film lyden veldig bra, da det er primært dette anlegget brukes til . MEn er jo langt unna Dali Mentor sin "klarhet" da, som er totalt overlegen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

NAD M3 på CM9 var ikke imponerende, og jeg likte faktisk ikke CM9 spesielt siden de fleste demo'er gikk i denne komboen.

Men så en dag hadde dem M2 inne på CM9, testet og jeg ble frelst: FANTASTISK, endelig åpner dem seg! Men.. 40000kr forsterker.... .

NAD C390 når ikke helt opp til M2 desverre, og er litt mer tilbakelent igjen og ikke like rå som M2 var, men til prisen får du 70% av M2 lyden og et hav av andre muligheter som M2 ikke har.

Men, vil også nevne, at på høyttalere som Dali Mentor, så er M3+M51 en bedre kombo, og gir nok med M6 den beste lyden totalsett av disse oppsettene. Men av div grunner valgte jeg CM9 og C390 som stue anlegg! M3 har også en fin submanager!!!!

Jeg bruker sub ja, xo på 60hz. Kan fint spille uten også, men velger å avlaste høyttalere / amp siden jeg har den muligheten i den . <-- og at den står sperret inne i et Unnu møbel, xo holder den iallefall litt kjøligere .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD M3 på CM9 var ikke imponerende, og jeg likte faktisk ikke CM9 spesielt siden de fleste demo'er gikk i denne komboen.

Men så en dag hadde dem M2 inne på CM9, testet og jeg ble frelst: FANTASTISK, endelig åpner dem seg! Men.. 40000kr forsterker.... .

NAD C390 når ikke helt opp til M2 desverre, og er litt mer tilbakelent igjen og ikke like rå som M2 var, men til prisen får du 70% av M2 lyden og et hav av andre muligheter som M2 ikke har.

Men, vil også nevne, at på høyttalere som Dali Mentor, så er M3+M51 en bedre kombo, og gir nok med M6 den beste lyden totalsett av disse oppsettene. Men av div grunner valgte jeg CM9 og C390 som stue anlegg! M3 har også en fin submanager!!!!

Jeg bruker sub ja, xo på 60hz. Kan fint spille uten også, men velger å avlaste høyttalere / amp siden jeg har den muligheten i den . <-- og at den står sperret inne i et Unnu møbel, xo holder den iallefall litt kjøligere .
    Hei

Vurderer selv C390DD og muligens NAD M3 & M51.
    Høyttalerne blir enten CM9 eller CM8.

Ønsker meg et stue-anlegg og kjøre 2.1 eller 2.2 system.

Har faktisk tenkt å hive dette inn i en UNNU benk selv.
    Problemet med UNNU benken er at den er noe liten i dybden, men gjør seg ellers svært godt i en ellers vanlig stue synes jeg. Ved å ta bort bakplaten i det midterste rommet på den største UNNU benken skulle det nok bli plass til M3 og M51 også. NAD C390DD får plass i en UNNU benk, men er mest bekymret for om den er kraftig nok.

Også ønsker jeg muligheten for å koble til subwoofer (C390DD/M3) og hdmi innganger til AppleTV, Blu-Ray spiller (C390DD/M51).

Subwoofer tenker jeg på PV1D.

En liten stue-stereo med så høy WAF som mulig.

NAD M2 er nok utenfor min rekkevidde per dags dato, også har den ikke noe PreOut desverre.
    Synes også at M2 gir litt lite valuta for pengene også nå når C390DD kommer spekket med så mange muligheter.

NAD burde kommet med en oppdatert versjon av NAD M2, med samme kraften som dagens versjon, samt mulighetene til C390DD.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Ser ut som din bønn er hørt !
    Link : HIGH END SHOW: Cambridge Audio unveils new amps and speakers | whathifi.com

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Synes du problemet er primært på film og dialog, eller synes du forsterkeren også kommer til kort på musikk? Bruker du subwoofer også i oppsettet ditt?
    Hvis, hvilken subwoofer og delefrekvens benytter du deg av?

Har du sammenlignet oppsettet ditt med for eksempel NAD M3 og M51 dac?

Det er ikke nødvendigvis det at forsterkeren ikke er kraftig nok til å drive høyttalerne, det er nok heller det at NAD-lyden ikke går så godt sammen med B&W-lyden. En lysere forsterker som Cambridge ville nok passet CM8 bedre, tror jeg.

Jeg synes heller ikke CM8 eller C390 er dårlige høyttalere/forsterker, jeg har bare paret dem på en litt uheldig måte.

Ellers er det først og fremst på film jeg synes lyden blir for udetaljert, på musikk fungerer oppsettet bedre (gitt at treble er skrudd på maks i forsterkeren).

Har en Dali Mentor sub med delefrekvens satt til 70hz i forsterkeren.

Har ikke testet høyttalerne med M3 og M51.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM8 vs CM9 er jo faktisk slik du skriver, at CM8 blir mer ullen. CM9 er "mye" mer åpen, mens CM8 blir mer lik CM1.

En god forsterker på CM8 er Hegel H100 og oppover, fantastisk, men det kan blir for mye av det gode på CM9 ( selv om det er en kombo jeg liker veldig godt også). Hos meg er iallefall TV/film lyden veldig bra, da det er primært dette anlegget brukes til . MEn er jo langt unna Dali Mentor sin "klarhet" da, som er totalt overlegen.
    Jepp, hadde Mentor 6 i mitt gamle oppsett, men hadde behov for å bytte til noe litt mindre. Savner den detaljerte lyden fra Mentor-serien, det er mulig jeg havner tilbake der igjen.

Ellers takk for anbefalingen om Hegel på CM8, skal ha det i bakhodet.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C370 er lagt til i samlingen. Flott forsterker, men jeg har aldri noensinne never ever i historien sett så mye støv på innsiden av en forsterker! Tydeligvis har den stått på gulvet. Det var et flere cm tykt teppe oppå trafoen, rart det ikke har tatt fyr Etter at støvsugeren min hadde bestått sitt livs største utfordring testet jeg forsterkeren, og den fungerte perfekt. Bra kjøp til kr.1750,- og i tillegg fikk jeg med et 12" XTZ-element til kr.50,- som visstnok skulle være dødt, men som også viste seg å fungere. Her blir det bygging av subwoofer.....

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å sikler litt på NAD390DD om dagen. Virker utrolig praktisk hvis man oppgraderer med hdmi modulen. Noen som har hørt 390dd sammen med XTZ? Tenker litt på å konvertere til stereo (2.1) og muligens da 390dd sammen med xtz99.26.

Noen som har erfaring, evt vil komme med antakelser i forhold til match?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Driver å sikler litt på NAD390DD om dagen. Virker utrolig praktisk hvis man oppgraderer med hdmi modulen. Noen som har hørt 390dd sammen med XTZ? Tenker litt på å konvertere til stereo (2.1) og muligens da 390dd sammen med xtz99.26.

390DD er en veldig fin forsterker, og den burde absolutt ha reservene til å drive dine XTZ. Dette er basert på plenty synsing og ellers god kjennskap til NAD generelt og etter å ha hørt 390DD på litt forskjellige høyttalere i kjente omgivelser.

(Jeg er faktisk sertifisert ekspert på NAD og har en fin plakett et eller annet sted.. Mest en gimmick, men gleden var stor da den kom i postkassen)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si litt om mine Nad forsterkere. Har en Nad t743 som jeg er ganske fornøyd med. Lyden mener jeg er flott og den gir god trøkk! Ulemper er at den blir varm og låser seg noen ganger. Det er ikke så kjekt. Og den suser litt når man ikke hører på noe. Også har jeg en Nad THX 216 som jeg er veldig fornøyd med. Den trøkker godt og kjører mine Fence Audio Big One veldig bra i forhold til at den egentlig ikke er kraftig nok til å kjøre høytalerne fullt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på disse jeg:
    NAD D 7050 - Audio System Components - CNET Reviews

. Ser jo helt konge ut. Blir iallefall til at jeg tester 7050 på mine Dali Lektor 2 når den kommer .

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser over det klages over komboen CM8 og C390DD. Har selv hatt C390DD på Gallo 3.5 og det var langt fra ullent. Overraskende god amp til pengene. Synd den er såpass plain i utseendet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho

Har hatt min C390 en stund nå, og den spiller fantastisk på mine CM9. Elsker submanagement, som gjør integrering av subben til en lek! Fjernkontrollen er av samme kvalitet som på reciverene dems, dvs HELT KONGE!

Noe minus:
    Utrolig treg til å starte opp (ca 15sek).
    Ingen egen IR-kode for HDMI1-3 (dvs, litt kjett for oss med harmony One, men det funker helt greit med litt mikk makk, men ikke bra).
    Blir veldig varm! (spess med tanke på at den er klasse D).
    NAD 375 er kraftigere (testet og erfart, men lyden er bedre i D390 syns jeg).

SiMPLY LOVE IT!!!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ser over det klages over komboen CM8 og C390DD. Har selv hatt C390DD på Gallo 3.5 og det var langt fra ullent. Overraskende god amp til pengene. Synd den er såpass plain i utseendet.
    Mulig meg du sikter til, men det var ment som en ren sammenligning mot CM9 . CM8 er mer "lukka" i lyden slik jeg oppfattet den iallefall.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min C390 en stund nå, og den spiller fantastisk på mine CM9. Elsker submanagement, som gjør integrering av subben til en lek! Fjernkontrollen er av samme kvalitet som på reciverene dems, dvs HELT KONGE!

Noe minus:
    Utrolig treg til å starte opp (ca 15sek).
    Ingen egen IR-kode for HDMI1-3 (dvs, litt kjett for oss med harmony One, men det funker helt greit med litt mikk makk, men ikke bra).
    Blir veldig varm! (spess med tanke på at den er klasse D).
    NAD 375 er kraftigere (testet og erfart, men lyden er bedre i D390 syns jeg).

SiMPLY LOVE IT!!!!
    Dette var interessant lesning. Ikke utelukkende positivt dog.. 15 sek på oppstart! Wow, det var litt.. Har selv Harmony One, hvordan gjør du da, må manuelt bytte kilde inn på ampen da eller? Har du hdmi-modulen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får melde meg inn i klubben med mitt første NAD produkt.

Koblet opp min nyinnkjøpte Nad C390DD i går
    Eie- og lyttegleden ble STOR, sammenlignet med min gamle Pioneer receiver 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hifiklubben.no/stereo/forsterker/

Ser at både M2 og M3 er fjernet fra hjemmesiden til HIFI Klubben :O
    Kan det være midlertidig vedlikehold av siden, utgåtte modeller eller at det kanskje kommer en ny versjon av disse?

Side 35 av 38 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •