NAD klubben - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  3
Side 33 av 38 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 747

Tråd: NAD klubben

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thokjell
    Melder meg inn med en nad c375 som driver dali zensor 7, veldig fornøyd med denne kombinasjonen :-D . Men på veldig veldig lavt volum er det bare lyd i høyre høyttaler, plager meg ikke da jeg ikke spiller på så lavt volum men lurer på om det er en feil
    Gratulerer med NADEN!
    Er visst ganske vanlig med NAD forsterkere, merka det veldig godt når jeg hadde høyttalere med høy følsomhet, merker lite til det nå når jeg har høyttalere med lav folsomhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering til C390DD er tilgjengelig

Jeg vil nevnte at det er nå lagt ut oppdatering av firmware og testsekvenser for rom EQ til NAD C390DD på NAD sine hjemmesider.
    Jeg har lagt inn oppdateringene på min, men har ikke testet dette enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Jeg vil nevnte at det er nå lagt ut oppdatering av firmware og testsekvenser for rom EQ til NAD C390DD på NAD sine hjemmesider.
    Jeg har lagt inn oppdateringene på min, men har ikke testet dette enda.
    Jeg har også fått oppdatert min, men ikke testet ennå. Og det kommer nok ikke til å skje før akustiske tiltak er gjennomført.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Jeg har også fått oppdatert min, men ikke testet ennå. Og det kommer nok ikke til å skje før akustiske tiltak er gjennomført.
    Ser fra avatar at du har NAD C390DD - Dali Mentor 2 - Dali Mentor Sub.
    Hvordan synes du dette oppsettet fungerer? Fornøyd med det?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fra avatar at du har NAD C390DD - Dali Mentor 2 - Dali Mentor Sub.
    Hvordan synes du dette oppsettet fungerer? Fornøyd med det?
    For min del fungerer det veldig bra. Hadde det tidligere i en normal stue, med alle de utfordringer som fulgte med der. Har nå fått eget rom i kjeller til oppsettet, og venter på 5 stk. Rockfon Industrial, 8 cm. tykke. Med ramme bak vil de bli nærmere 13-14 cm. tykk, så det vil forhåpentligvis hjelpe.

På den type musikk jeg hører mest på (progressiv rock, noe metal, noe akustisk), fungerer oppsettet veldig bra. Jeg opplevde dog at det falt noe igjennom på eldre rock.

Mentor Sub er et godt tilskudd til resten, og brukes like så gjerne på musikk som på film. Har Auralex Subdude under Mentor Sub.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd. Går jo selvfølgelig med tanken på å prøve noe annet innimellom, men det har til dags dato ikke blitt testet noe annet.

Hvordan fungerer C390DD med Monitor Audio?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    U
    For min del fungerer det veldig bra. Hadde det tidligere i en normal stue, med alle de utfordringer som fulgte med der. Har nå fått eget rom i kjeller til oppsettet, og venter på 5 stk. Rockfon Industrial, 8 cm. tykke. Med ramme bak vil de bli nærmere 13-14 cm. tykk, så det vil forhåpentligvis hjelpe.

På den type musikk jeg hører mest på (progressiv rock, noe metal, noe akustisk), fungerer oppsettet veldig bra. Jeg opplevde dog at det falt noe igjennom på eldre rock.

Mentor Sub er et godt tilskudd til resten, og brukes like så gjerne på musikk som på film. Har Auralex Subdude under Mentor Sub.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd. Går jo selvfølgelig med tanken på å prøve noe annet innimellom, men det har til dags dato ikke blitt testet noe annet.

Hvordan fungerer C390DD med Monitor Audio?
    Byttet fra Abrahamsen til Nad, av alle ting. Var meget godt fornøyd med den gamle komboen, men flytting til ny leilighet fremtvang noen endringer i oppsettet. Ble også lokket av muligheten for å redusere antall komponenter drastisk ved å bruke C390DDen.

Men i gamle leiligheten var det bedre lytteforhold og jeg klarte ikke å få tilbake skikkelig godlyd i den nye. Kjørte da en kveld med masse bytting frem og tilbake mellom nad og Abrahamsen for å sammenligne og kom faktisk frem til at jeg ville bytte forsterkere. Det var da fra v3 og 2xv4 til nad-en. Det var selvfølgelig merkbart mer trykk i abrahamsen med mer effekt, men på normale til ganske høye lyttevolum trykker naden like bra. I tillegg var det mye klarere lyd, ingen sus i høyttalerne, diskant og mellomtone kommer veldig godt frem. Sikkert mer nøytral i klangen enn abrahamsen, men jeg liker fyldig lyd, kan godt være på den basstunge siden. Men fortsatt vil jeg si at naden ga meg nok av dette. Det var heller ikke spesielt spisst i toppen, som enkelte forsterkere kan være på MA GS20. Og med en vekt på 7,7 kilo og med alle tilkoblinger rett i forsterker med eliminering av dac og effekter og forforsterkere, så veide disse fordelene opp for tapet av muligheten for å spille høyere. Noe jeg ikke får gjort uansett.

S alt i alt er jeg fornøyd med nad og MA.

Men i leting etter litt mer kompakt oppsett fom fortsatt gir trykk og stor lyd, så har jeg startet litt åmse på muligheten for å bruke stativhøyttalere og sub. Og dali mentor er et alternativ. Jeg må få lyttet til dette hos hifiklubben i nærmeste fremtid. Men det er noen store sko å fylle etter GS20, så det sitter nokså langt inne å bytte. Men man vet aldri.

Ser du skal inn med mye demping. Er det et problemrom som må temmes? Eller er det vanskelig å integrere sub og høyttalere på en god måte?
    Når det gjelder gammel rock så er det vel noe de fleste systemer sliter med. Kan ikke akkurat sin at det låter gromt her i huset heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    U

Byttet fra Abrahamsen til Nad, av alle ting. Var meget godt fornøyd med den gamle komboen, men flytting til ny leilighet fremtvang noen endringer i oppsettet. Ble også lokket av muligheten for å redusere antall komponenter drastisk ved å bruke C390DDen.

Men i gamle leiligheten var det bedre lytteforhold og jeg klarte ikke å få tilbake skikkelig godlyd i den nye. Kjørte da en kveld med masse bytting frem og tilbake mellom nad og Abrahamsen for å sammenligne og kom faktisk frem til at jeg ville bytte forsterkere. Det var da fra v3 og 2xv4 til nad-en. Det var selvfølgelig merkbart mer trykk i abrahamsen med mer effekt, men på normale til ganske høye lyttevolum trykker naden like bra. I tillegg var det mye klarere lyd, ingen sus i høyttalerne, diskant og mellomtone kommer veldig godt frem. Sikkert mer nøytral i klangen enn abrahamsen, men jeg liker fyldig lyd, kan godt være på den basstunge siden. Men fortsatt vil jeg si at naden ga meg nok av dette. Det var heller ikke spesielt spisst i toppen, som enkelte forsterkere kan være på MA GS20. Og med en vekt på 7,7 kilo og med alle tilkoblinger rett i forsterker med eliminering av dac og effekter og forforsterkere, så veide disse fordelene opp for tapet av muligheten for å spille høyere. Noe jeg ikke får gjort uansett.

S alt i alt er jeg fornøyd med nad og MA.

Men i leting etter litt mer kompakt oppsett fom fortsatt gir trykk og stor lyd, så har jeg startet litt åmse på muligheten for å bruke stativhøyttalere og sub. Og dali mentor er et alternativ. Jeg må få lyttet til dette hos hifiklubben i nærmeste fremtid. Men det er noen store sko å fylle etter GS20, så det sitter nokså langt inne å bytte. Men man vet aldri.

Ser du skal inn med mye demping. Er det et problemrom som må temmes? Eller er det vanskelig å integrere sub og høyttalere på en god måte?
    Når det gjelder gammel rock så er det vel noe de fleste systemer sliter med. Kan ikke akkurat sin at det låter gromt her i huset heller.
    Redusering av antall komponenter var også viktig for min del. Gikk fra 7 bokser til 2.

Jeg gikk fra pre/power-sett fra Holfi til C390DD. La merke til de samme tingene du snakker om; ingen sus, mer fokus på mellomtone og diskant, samtidig som bassen er akkurat passe.
    Jeg fikk testet C390DD med Mentor 2 flere ganger før jeg gikk til innkjøp. Om du skal gå for stativhøyttalere med en eventuell sub, er det veldig greit å få testet dette godt først (og helst flere ganger).

Vel, det er et kjellerrom med harde flater. Ganske mye ekko i rommet. Jeg håper å få gjort noe med dette ved bruk av akustikkplater, så tar jeg det derfra. Sub og høyttalere integreres ganske så greit, særlig om man bruker litt tid på det.

Du har forsåvidt ganske så rett angående gammel rock. Men C390DD faller mer gjennom enn andre forsterkere jeg har hørt. Desto bedre klarer den seg på den musikken jeg lytter mest til, så jeg klager ikke.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!
    Det har begynt å smelle når jeg slår på forsterkeren, hva kan det skyldes?

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Hjelp!
    Det har begynt å smelle når jeg slår på forsterkeren, hva kan det skyldes?
    Kjent nad problem. Utgangstransistorer som skal mute signal som er røket. Må nok inn på service.
    Slikt skjer ofte hvis man kobler fra og til ting mens den står på. Feks koble til sub når enten sub eller forsterker står med strøm på.
    På mine tidligere nader har jeg fått fikset slikt minst 3ganger. Alle ganger blitt dekket av reklamasjon/garanti. Aldri hatt dette på min T785

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Kjent nad problem. Utgangstransistorer som skal mute signal som er røket. Må nok inn på service.
    Slikt skjer ofte hvis man kobler fra og til ting mens den står på. Feks koble til sub når enten sub eller forsterker står med strøm på.
    På mine tidligere nader har jeg fått fikset slikt minst 3ganger. Alle ganger blitt dekket av reklamasjon/garanti. Aldri hatt dette på min T785
    Ok, takk for svar.
    Har koblet til hdmi-switcher og lap-top og dvd-spiller og optisk kabel fra tv nylig, har muligens glemt å slå av NADen eller noe annet utstyr.
    Da må den på service ja, får klare meg med en BOSE sounddock i mellomtiden.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går og grubler, skal man kjøpe NAD C390DD eller ikke.
    Skal brukes 50/50 til tv og musikk.
    Har lest noe om lip synk, og at det kan bli problemer, noen som har erfaring med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går og grubler, skal man kjøpe NAD C390DD eller ikke.
    Skal brukes 50/50 til tv og musikk.
    Har lest noe om lip synk, og at det kan bli problemer, noen som har erfaring med dette?
    Kan ikke si at jeg har lagt merke til dette. Har HDMI-modulen installert i min forsterker. Kan si fra når jeg har fått testet dette.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt flere Nader. Har aldri hatt problemer med lipsync. Isåfall har det vært andre ting enn forsterkern sin feil.
    På min kan jeg uansett justere sync rett på forsterkern om så skulle være behov for.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si at jeg har lagt merke til dette. Har HDMI-modulen installert i min forsterker. Kan si fra når jeg har fått testet dette.
    Flott:-D

Har fått en demo av NAD C390DD og likte den veldig godt.
    Det eneste "problemet" er dersom det blir problemer ved bruk av HDMI og tv, visstnok skal dette være et problem med spesielt Samsung sine tv.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Har hatt flere Nader. Har aldri hatt problemer med lipsync. Isåfall har det vært andre ting enn forsterkern sin feil.
    På min kan jeg uansett justere sync rett på forsterkern om så skulle være behov for.
    Surround forsterkere har mulighet for synkronisering av lyd og bilde, noe NAD C390DD ikke har.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott:-D

Har fått en demo av NAD C390DD og likte den veldig godt.
    Det eneste "problemet" er dersom det blir problemer ved bruk av HDMI og tv, visstnok skal dette være et problem med spesielt Samsung sine tv.
    Har dessverre ikke fått testet ennå, prøver å få gjort det i løpet av morgendagen. Jeg har en eldre Metz som skjerm nå. Grunnet flytting før jul er ikke alt helt oppe og kjører ennå, og det er derfor en stund siden jeg har sett film via C390DD. DVD og BD spilte (såvidt jeg kan huske) uten noen form for problemer med lipsync der vi bodde sist, samme med filmer via Apple TV. DVD/BD spilles av via en Cambridge 651BD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg en rask tur nede i kjelleren og testet. Avatar på DVD og BD ble satt på, og jeg merket ikke noe til problemer med lipsync. Husk at dette er på en Metz-TV.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg en rask tur nede i kjelleren og testet. Avatar på DVD og BD ble satt på, og jeg merket ikke noe til problemer med lipsync. Husk at dette er på en Metz-TV.
    OK. Flott:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i klubben med min NAD C315BEE. Vurderer å oppgradere nå snart da. Det står mellom NAD 375BEE eller en Cambridge Azur 851A. Synspunkter, eller er er Nad-medlemmer innhabile her? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i klubben med min NAD C315BEE. Vurderer å oppgradere nå snart da. Det står mellom NAD 375BEE eller en Cambridge Azur 851A. Synspunkter, eller er er Nad-medlemmer innhabile her? 8)

Side 33 av 38 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •