NAD klubben - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  3
Side 32 av 38 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 747

Tråd: NAD klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fin tråd. Hadde NAD 317, NAD 326BEE og en eller annen surroundreceiver fra NAD engang. 317 var jeg fornøyd med, den drev Cerwin LS-10 bra synes jeg, men med 326BEE var jeg ikke helt fornøyd. Kjøpte den før jeg kjøpte Harman 980. 326-en taklet ikke Tannoy-ene under stress, så måtte bare kvitte meg med den. Surroundreceiveren husker jeg ikke så mye av, husker den var gammel og hadde mye muskler, ikke så mye mer. En grå klump iallefall. Hadde det ikke vært for mangel av krefter på 326-en, så hadde jeg garantert ikke valgt å selge den. Var faktisk veldig glad i den lille i titanium. Men taklet som sagt ikke Tannoy R3 under stress, så gikk over til HK-980. NAD 317 solgte jeg til fattern. Som nå er solgt videre til en fra Trøndelag med et par Jamo. Jeg og fattern testa den på Tannoy Saturn S6, og den låt utrolig bra til alder å være. Den slet litt på tyngre musikk sånn som gammel Kiss og Satyricon, men ellers var det strålende. Ikke den beste matchen til Tannoy, men låt utrolig bra. NAD skal ha mye skryt, selv om jeg har sagt litt av hvert av NAD. NAD er strålende for de fleste, men til mitt brukt blir det på en måte litt slapt, eller litt mer "slitsomt". 326 fortjener å selge i bøtter å spann, spesielt hvis du har små stativhøyttalerne eller lignende.

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er greie priser på NAD C270??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Hva er greie priser på NAD C270??
    Trodde 2500kr sku være normalt.. helt til jeg kom over denne:

NAD 275BEE - Torget

2000kr for en 275 er råbilli!

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto, Skorob. Det var billig!

Jeg skal etterhvert ha en effektforsterker til noen bakhøyttalere. 275 kunne vært aktuell der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn he eg og, trofast NAD kunde. Nå har eg NAD T757 sammen med 2stk NAD c272 i hjemmekino, en god gammel NAD 310 eg fikk til konfirmasjonen min da den annkom verde,den overrasker stadig med fin og flott lyd,blir nå brukt i pub`n i kjeller stua sammen med argon 6220. De spiller utrolig nok fyldig og fint til rolige cognac stunder. Både NAD 317 og 319 samt c375 har vært innom men dessverre blitt solgt. Fremover nå blir eldre produkt fint plassert i kjeller ettersom nye kommer i hus.

Newcomer old cerwin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    melder meg inn med nad 2400pe og forhåpentligvis snart 2stk nad 218thx :-D har også hatt 317 og 2stk 216

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp med nad t753/ får ikke lyd

heisann, får gi det et siste forsøk før jeg kaster hele naden.. har nå spurt de jeg kjenner som kan noe om nad i det hele tatt,og ringt hifiklubben men ingen løsning å få..

for noen måneder siden så kjøpte jeg cerwin vega ve serien. ve12 front, ve5 bakhøytalere, ve5 center. forsterker hadde nettopp hatt service hos hifiklubben..

fram til nå så har jeg kun brukt fronthøytalere på vanlig rca inngang, og har funket kjempe fint med god lyd..

så her for noen dager siden så skulle jeg koble til resten av høytalerne og bruke det i hjemmekino, og ingenting skjer.

bruker optisk kabel fra ps3 og inn på nad ettersom dette er en litt eldre utgave og ikke har hdmi.

skjønner virkelig ikke hva problemet er, har bare susing i høytalerne så er sikkert bare en bagatell

men er litt blank på området så må ha hjelp
    lurer på om det er en slags innstilling eller noe på forsterker som man skal slå på når man bruker optisk kabel, har sitti og trykt på alt av knapper nå så er rimelig lei hela greia.. håper noen har noe som kan være til hjelp..
    kan legge ved bilder av hvordan den ser ut bak så ikke jeg har kobla noe feil bak der...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kunne se menyen til forsterkeren, må du koble den til en TV med kompositt- eller s-video-kabel fra "monitor out". For å få opp menyen, trykker du "pil høyre" på fjernkontrollen.

I menyen gjør du valg om hvilke høyttalere som er koblet til, og hvilken input de digitale inngangene skal kobles mot. Hvis du ikke har stilt inn dette, er innstillingene sannsynligvis feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey takk! skal prøve det ut med en gang, mene her ser vi hvor blank jeg er på dette området, kompositt kabel? s-video kabel? litt flaut men

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komposittkabel er slik standard gul kabel som man får sammen med en rød og en hvit. Den røde og hvite kan du forsåvidt også bruke, de er helt like. (Det er samme kabelen som man har mellom CD-spiller og forsterker, forøvrig). Så lenge du har en gul rund plugg bak på TV-en, har du sikkert en riktig kabel liggende et sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja nå er jeg med vettu takk for hjelpa

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M51 - AES/EBU input bedre enn coax?

Får vel melde meg på her, nå som jeg har fått comboen M51/M3 i hus :-)

I OM'en for M51 anbefales det å bruke AES/EBU-inngangen, da denne ifølge NAD er "velegnet til å håndtere signaler med høy sampling-rate". Utfordringen er at mine signalkilder ikke har tilsvarende utganger. Siden M51 kun har èn coax-inngang, har jeg kjøpt en rca/xlr overgang (her: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...7992;c:100237). Noen som vet om det blir bedre lyd ved å kjøre coax ut fra kilde via overgang inn på AES/EBU i M51?

Har forøvrig lest på andre fora at man ikke bør sette "fixed volume" for høyt. Default på min var -7db. Kan den settes høyere enn dette (feks på 0db) uten at det oppstår problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad T567...

Hei,

Er det noen der ute som vet hvordan jeg gjør NAD T567 sonefri?

På forhånd takk

/Bjørn A.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nkv7
    Hei,

Er det noen der ute som vet hvordan jeg gjør NAD T567 sonefri?

På forhånd takk

/Bjørn A.
    Har samme spiller og vet jeg holdt på med dette for en stund siden. Husker ikke om jeg fikk endret dvd til sonefri, men er ganske sikker på at jeg ikke fikk endret bluray til sonefri.
    Min forrige Nad spiller var noe med at man skulle taste pi (3,14159) på fjernkontrollen, så kom en egen meny opp.
    Du kan forsøke å søke etter LG spillere da den er bygd på dette.
    Evt hør med hifi-klubben.

Edit: ta en titt og prøv noen av mulighetene som står på denne siden. LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

C272 trøbbel

Noen som har kjennskap til at C272 kutter på en kanal?
    Har 2 stk stående til å drive frontene. Begge i mono.
    Etter litt spilling så kutter den ene forsterkeren, samme forsterker kutter om jeg bytter høyre / venstre så reciver leverer til begge kanalene.
    Har hatt forsterkeren inn på service hos hifi klubben for ca 9 mnd siden med samme feil.
    Er det bare å fortsette med å levere inn eller finnes det en varig løsning på problemet? :P

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært en del tull med C272, du kan sikkert lese litt på nadelectronics om dette.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i NAD leieren jeg også, har en C390DD som driver et par B&W 805D.

Meget fornøyd med dette

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det har vært en del tull med C272, du kan sikkert lese litt på nadelectronics om dette.
    Kjapt søk på nadelectronics ga ikke noe info om dette, kun manual og specs

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Er i NAD leieren jeg også, har en C390DD som driver et par B&W 805D.

Meget fornøyd med dette
    Gratulerer! vurderer og bruke feriepengene og kjøpe en slik forsterker selv.
    Bruker du Naden til blu-ray og tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn med en nad c375 som driver dali zensor 7, veldig fornøyd med denne kombinasjonen :-D . Men på veldig veldig lavt volum er det bare lyd i høyre høyttaler, plager meg ikke da jeg ikke spiller på så lavt volum men lurer på om det er en feil

Side 32 av 38 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •