NAD klubben - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  3
Side 26 av 38 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 747

Tråd: NAD klubben

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Blir nødt til å bytte lytterom til sommeren, så da må jeg bytte ut mine 683. Går fra ca. 25kvadrat til ca. 10

Stativ eller små gulvstående.. Hva passer på mine NAD komponenter? Har sett litt på Dali Ikon5 mk2, disse VET jeg spiller bra på dette. Men hva annet? CM1/5? Hvordan er Vienna + NAD? Har hatt Haydn Grand som jeg var MEGET fornøyd med på Roksan.
    ¨
    Musikk er det det går i, ikkeno' annet. Mye idm som f.eks Squarepusher, Aphextwin, Merzbow, etc. men merker det blir mer og mer klassisk i samlinga

Effekt er null stress da jeg lett kan gå for en 275 til

Prisklasse opp til 10k (ish).
    Mentor stativ? Å, eller noen brukte Dynaudio Focus 110/140 med en 275 brokoblet på hver. :twisted:

Geir Arne

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor, både 1 og 2, er under lupen Har også sett på 685 da jeg er meget fornøyd med 683'ene og lydsignaturen i de.

Forresten, finnes det to utgaver av 165BEE? Ser på bildet under at det er main-in til høyre for pre-out'ene, men jeg har sub-utgang der..

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -NAD c545 glimrende lyd, litt støy/ulyd fra drivverk ved avspilling av enkelte plater, spesielt i starten.

-NAD t577 glimrende lyd og bilde, ulyd når luken lukkes.

-Andre med samme erfaring?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har null erfaring med 545, men 565'en min er ihvertfall knysst, ikke mye lyd fra drivverket der

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Har null erfaring med 545, men 565'en min er ihvertfall knysst, ikke mye lyd fra drivverket der
    OK, takk for svar:-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FordFiesta: Vurderte du en Ny Marantz før du kjøpte 545'en din? Siden du som meg, har (hatt) Marantz cd spiller tidligere.

Min Marantz er fortsatt god som gull etter 10 år + ?!?!.

Noe jeg liker ekstra godt med Marantzen min er:
    - Den leser av CDer ekstremt fort og spiller med en gang
    - Overhode ingen knirkelyder what so ever
    - Bunnsolid
    - Spiller bra (meen, her har jeg ikke mye sammenligningsgrunnlag på anlegget jeg har nå)

Vil at min neste CD spiller skal være kvassere i lyden, mere detaljert om du vil, samtidig som den bevarer punktene jeg ramset opp. Uten at jeg legger så altfor mye i den, er fortsatt student nemlig.

Har sett litt på 545/565, ikke fått hørt så mye på de. Konkurrenten til disse to fra Marantz, blir CD6003 (som har fått kjempe bra kritikk, vant også "Best CD-player under 500 pounds 2009" av WhatHi-Fi) og SA7003.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    FordFiesta: Vurderte du en Ny Marantz før du kjøpte 545'en din? Siden du som meg, har (hatt) Marantz cd spiller tidligere.

Min Marantz er fortsatt god som gull etter 10 år + ?!?!.

Noe jeg liker ekstra godt med Marantzen min er:
    - Den leser av CDer ekstremt fort og spiller med en gang
    - Overhode ingen knirkelyder what so ever
    - Bunnsolid
    - Spiller bra (meen, her har jeg ikke mye sammenligningsgrunnlag på anlegget jeg har nå)

Vil at min neste CD spiller skal være kvassere i lyden, mere detaljert om du vil, samtidig som den bevarer punktene jeg ramset opp. Uten at jeg legger så altfor mye i den, er fortsatt student nemlig.

Har sett litt på 545/565, ikke fått hørt så mye på de. Konkurrenten til disse to fra Marantz, blir CD6003 (som har fått kjempe bra kritikk, vant også "Best CD-player under 500 pounds 2009" av WhatHi-Fi) og SA7003.
    Jeg har Maratzen enda, den er nedpakket i eske og plassert i et skap.
    Maratzen har en helt annen byggekvalitet, men jeg hadde lyst til å få et anlegg med komponenter i samme merke, under tvil så gikk jeg for NAD, da jeg hadde dab-radio og forsterker fra NAD fra før.
    Lyden til NAD passer meg bra da jeg hører mye på rytmisk musikk.
    Det er mulig at Marantzen overlever NADèn :-)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gesel:
    Forresten, finnes det to utgaver av 165BEE? Ser på bildet under at det er main-in til høyre for pre-out'ene, men jeg har sub-utgang der..
    Det finnes ikke 2 utgaver. Men kansje det kan være den gamle evt. På min står det Sub og ikke "Main"

Newcomer kirk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her som vet om det er mulig å spille av wav filer på usb enheten til NAD C565BEE cd spilleren?...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kirk
    noen her som vet om det er mulig å spille av wav filer på usb enheten til NAD C565BEE cd spilleren?...

Helt ærlig: Aner ikke, men kan få testet i løpet av dagen hvis du vil.. Må bare se om jeg finner USB-pinnnen først

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lånt meg en C275 til, så nå kjører jeg 2xC275 på mine Ikon5. De er relativt lettdrevne i utgangspunktet, men nå merker jeg at de hadde godt av enda litt mer effekt. La fort merke til at forsterkerene nå har enda mer overskudd til dynamikk. Er det verdt 6000,- ? Yes da, det kommer vel snart en permanent her i hus for nå ser jeg virkelig hvor god I5mk2 er

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD klubben-565-png

Newcomer kirk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var kjipt da... fryktet det her.. kun lossy format som er støtett... er helt ubrukelig den der usb dingsen da. er ikke vits å spille av mp3 på et highend produkt..

må vel gjøre som mann har gjort før brenne wav til cd-r plater.... *sukk* og jeg som hadde håpet på lage wav filer av mine lp plater i 96/196hz... jaja cd lyden på spilleren er det ikke noe å klage på i værtfall...

Newcomer kirk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta

den her støtter i værtfall wav og flac, eneste som mangler på den her er den 'scr' knappen hvor man kan styre 96/196hz(hvis dem ikke har kommet opp med noe annet som erstatning?)... helt tåpelig at dem ikke kunne ha laget støtte for dette i C565BEE spilleren.. :roll:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var kjipt da... fryktet det her.. kun lossy format som er støtett... er helt ubrukelig den der usb dingsen da. er ikke vits å spille av mp3 på et highend produkt..

må vel gjøre som mann har gjort før brenne wav til cd-r plater.... *sukk* og jeg som hadde håpet på lage wav filer av mine lp plater i 96/196hz... jaja cd lyden på spilleren er det ikke noe å klage på i værtfall...
    Vel... Det er jo uansett ganske kronglete å navigere gjennom mange låter lagret på en minnepinne med et så lite display som det tross alt er på spilleren. Du har ikke vurdert å koble til en datamaskin eller squeezebox på den optiske inngangen i stedet? Da får du utnyttet den gode DAC-en i spilleren og du får et mye bedre brukergrensesnitt.

Newcomer kirk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Vel... Det er jo uansett ganske kronglete å navigere gjennom mange låter lagret på en minnepinne med et så lite display som det tross alt er på spilleren. Du har ikke vurdert å koble til en datamaskin eller squeezebox på den optiske inngangen i stedet? Da får du utnyttet den gode DAC-en i spilleren og du får et mye bedre brukergrensesnitt.
    man lager mapper for vært album som mann har sangene i, så funker det bra. tanken var jo å få en direkte tilkobling med en usb minne penna, så mann slipper allt av mellom led som kan nedgradere lyden..

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har erfaring med t973?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man lager mapper for vært album som mann har sangene i, så funker det bra. tanken var jo å få en direkte tilkobling med en usb minne penna, så mann slipper allt av mellom led som kan nedgradere lyden..
    Stol på meg - om du lagrer mye musikk på en USB-pinne eller harddisk, tar det evigheter å bla gjennom mappestrukturer på en skjerm med to linjer.

Du degraderer ikke lyden om den går digitalt gjennom en PC og ut via optisk til CD-spillerens optiske inngang. Det spiller ingen rolle hvor mange ledd du har så lenge det er snakk om å overføre en datafil fra ett medium til et annet.
    Hvis du har en gammel bærbar PC med optisk utgang kan du formatere harddisken og gjøre den til en ren musikkilde. Eller du kan bruke din vanlige PC eller en squeezebox. Det blir ingen degradering av lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den her støtter i værtfall wav og flac, eneste som mangler på den her er den 'scr' knappen hvor man kan styre 96/196hz(hvis dem ikke har kommet opp med noe annet som erstatning?)...
    Klarer ikke å finne noe sted hvilke samplingfrekvenser og bitdybder den støtter. DAC-en oppgis riktignok til å støtte opp til 24 bit / 192 khz, men bitraten er oppgitt til maks 1,5 Mbps for FLAC og WAV/PCM, som jo tilsvarer litt over 16 bit / 44,1 khz for sistnevnte, og noe mer for FLAC avhengig av komprimeringsformat...

Side 26 av 38 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •