NAD klubben - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  3
Side 22 av 38 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 747

Tråd: NAD klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av meatball
    Hi
    Jeg er ny til klubben...og ingen erfaring med AVFORUM, beklager.

Kan noen hjelpe meg; Is there a 'hack' for the t-577 region code?

I despirate for region 1 or, of course, region free.....

Dvd-delen kan gjøres sonefri, ikke blu-raydelen. Contact your dealer to make it happen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel melde meg inn i gjen med over kill hehe nad 375bee koblet opp på et sett cv xls6 i påvente av nye ht som det viste seg og vere lang leverings tid på..

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad T785hd2

Ser at det kommer en ny NAD T785HD i februar el.mars. Nad T785HD2. Da kommer jeg til å bli med i NAD klubben å:twisted: . Nad er klare med hdmi1.4 og audio return moduler også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle teste dere NAD entusiaster.

Har kjøpt en NAD T747 surround receiver som hjerte i mitt lille hjemmekino system. Kjøpte den i mellomjula ca, koblet den opp for en uke siden og siden da har den bare gitt meg problemer.

Har ikke klart å finne ut hva som trigger problemene, og jeg bør få trigget problemet når jeg leverer den tilbake.

Menyen låser seg slik at jeg må restarte NAD'en (klarer ikke røre noe som helst i meny, men kan justere volum, thats it. Av og til kommer bare litt eller ingen tekst opp i meny, bare bakgrunnen), litt usikker på når dette sjer, og må av og til restarte opp til flere ganger før den (menyen) funker. Hender også at jeg ikke får lyd eller bilde eller noen av delene ved oppstart av NAD eller input utstyr, dette sjer også ved endring av input. Lyd/bilde kommer av og til hvis jeg bytter input et par ganger, men må som regel ty til omstart.

har virket som menyene klabber seg når den nylig er slått på, men kan gjerne sje flere timer etter. lyd og bilde dermot trur jeg klikker når den har stått på en liten stund. lyd og bilde forsvinner KUN ved oppstart/avslåing av NAD/utstyr eller ved bytte av input, ikke ved kontinuerlig bruk av samme input uten avslåing av utstyr.

Har koblet til ett par DM683 høyttalere (bikoblet) som høyttalere og den har bilde ut på en sony KLD-46T3500 LCD TV

På input har jeg lyd&bilde på NAD 557 bluerayspiller på HDMI 1, Bilde fra HTPC på HDMI 2 og lyd på optisk 1, Lyd&bilde fra dekoder på HDMI 3, samt analog lyd inn på Audio inn 5 (aldri hatt problem med denne)

Vet ikke om det har noe å si, men hvis jeg slår på HTPC før NAD får jeg en ekstremt liten oppløsning (560x480 elns).

Har prøvd med både orginal fjernkontroll og Harmony one så er ikke der problemet ligger.

Edit: Problemet lå i dekoderen

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er det noen i NAD klubben som har NAD m2? syns den virker veldig lovende! Hørt den engang på Dali mentor 6... det var skikkelig balsam .

Har M2 koblet opp mot B&W 805Dia nå, og det er virkelig et fantastisk produkt! Den har et hav av detaljer, og nok av krefter. Den er heller ikke like kjølig i lyden sammenlignet med lyngdorf, noe som gjør dette til et perfekt produkt til min bruk. Bruker stort sett digitale lydkilder (sonos), og da slipper jeg Dac til dette.

Nå er det bare å vente til 802DIA ankommer stuen før opplevelsen er komplett! :grin:

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD blue-ray spillere, er det noe å satse på? og hvilken modell anbefalles?
    Har egentlig kun behov for muligheten til å se film og at dvd-delen er sonefri.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    NAD blue-ray spillere, er det noe å satse på? og hvilken modell anbefalles?
    Har egentlig kun behov for muligheten til å se film og at dvd-delen er sonefri.
    Er selv godt fornøyd med Nad t577. Bildebiten er nok bedre på en mer påkostet Denon, men jeg elsker de enkle menyene og oppstarts-/lesetiden! At den har Usbinngang og innebygget nettverksfunksjon er jo heller ikke et minus. Å gjøre den sonefri tar ca 5 min hos Hifiklubben, så du kan se alle filmene du har
    At den nå koster rett over 3000 gjør det hele til et enkelt valg!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nadfolk.

Like før jul kjøpte jeg en Nad 218 som hadde fått ny trafo og +++.
    For en liten stund siden ville jeg sjekke dette om det så ganske nytt ut og om selger sa rett.

Når jeg skudde av topplokket så så det ut som ganske nytt ut, men når jeg ser på andre Nad 218 der innmaten vises så har min en stor trafo + en liten en mens di andre har bare en stor trafo.
    Noen som vet hva denn lille gjør? Det står vertfall Passed på den.

Første bildet er av min og det andre er en annen 218.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad T785

Får slenge inn litt her eg og då.

Etter mye sikling hos HFK ble det handlet tilslutt.
    Bilde:
    LCD skjermen er en 40" NAD med innebygd tuner og forsterker. Husker ikke spec på denne i farten. Denne blir nok byttet ut i nermeste framtid da vi skal ha oss 63" eller lignende..

Lyd:
    NAD T785 som driver følgende:
    Front: B&W DM683 (koblet med front og surround bak kanalene)
    Senter: B&W HTM61
    Bak: B&W DB686

Har ikke fått justert inn alt skikkelig enda da plasseringen er midlertidig, men syntes det spiller imponerende klart og fint :-D
    Mulig det må invisteres i noen subber etterhvert, men har nå kommet igang :-D

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Er selv godt fornøyd med Nad t577. Bildebiten er nok bedre på en mer påkostet Denon, men jeg elsker de enkle menyene og oppstarts-/lesetiden! At den har Usbinngang og innebygget nettverksfunksjon er jo heller ikke et minus. Å gjøre den sonefri tar ca 5 min hos Hifiklubben, så du kan se alle filmene du har
    At den nå koster rett over 3000 gjør det hele til et enkelt valg!
    Takk for tipset,skal sjekke NADt577.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gått fra NAD T747+557 til C165BEE+C275BEE+565BEE og må si det er en helt ny verden musikkmessig.

Det er kanskje ett lite prishopp opp, men når det kommer til lydkvalitet er det så sinnsykt mye bedre at jeg har problemer med skjønne at det er mulig. Bedre utnytting av CD samlingen min har jeg aldri hatt!

Har forresten B&W DM683 høyttalere

Film/surroundutstyr til stereo musikkavspilling er oppskrytt. "muligheten til utvidning til surround" er et dårlig argument når man ser (hører?) hva man får med ett dedikert stereoanlegg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    Har nå gått fra NAD T747+557 til C165BEE+C275BEE+565BEE og må si det er en helt ny verden musikkmessig.

Det er kanskje ett lite prishopp opp, men når det kommer til lydkvalitet er det så sinnsykt mye bedre at jeg har problemer med skjønne at det er mulig. Bedre utnytting av CD samlingen min har jeg aldri hatt!

Har forresten B&W DM683 høyttalere

Film/surroundutstyr til stereo musikkavspilling er oppskrytt. "muligheten til utvidning til surround" er et dårlig argument når man ser (hører?) hva man får med ett dedikert stereoanlegg.
    Å tro at T747 kan gi noe lydnirvana på effektsugene BW'er er også litt oppskrytt ... gjør som csalhus, kjøp noe som passer ihop... dvs T785 . Men det stereo oppsettet du nå har er veldig bra ja .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Å tro at T747 kan gi noe lydnirvana på effektsugene BW'er er også litt oppskrytt ... gjør som csalhus, kjøp noe som passer ihop... dvs T785 . Men det stereo oppsettet du nå har er veldig bra ja .
    Jeg var ikke ut etter surround. Ønsket bare inngangene. kjøper heller en DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe om noen nye stereoprodukter i NAD sin Masters serie?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad 218

Kjøpte meg en NAD 218 på brukten. Bruker den på frontene i min hjemmekino. Er meget godt fornøyd med den, spesielt på musikk ble det stor forbedring. Nå ønsker jeg meg også litt mer effekt på senter. Hvilken ville dere annbefale sammen med NAD? Ser helst etter brukt, da jeg føler jeg får mye mer for pengene da.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Noen som har hørt noe om noen nye stereoprodukter i NAD sin Masters serie?
    Det blir nok ikke lansert noe nytt innen stereo på en stund, pga (ny)lanseringen av M2. Er du ikke fornøyd med utvalget?

Arntost: Ville nok sett om jeg fikk tak i en c275. Denne fungerer godt hvis du ønsker mer effekt til center, for en rimelig penge.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut til at det blir så mange T785 hd2 som kommer til Norge.
    De skulle bruke restene av t785hd til oppgradering, men de er utsolgt i Norge såvidt jeg forsto. Den nye som kommer blir er en T787HD, men hvordan den blir er uvisst. De på HFK mente jeg kanskje måtte vente til over nyttår før den kommer hit. Da var det kanskje litt dumt å selge Harman kardon reciveren likevel da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Det blir nok ikke lansert noe nytt innen stereo på en stund, pga (ny)lanseringen av M2. Er du ikke fornøyd med utvalget?
    Før lanseringen av M2 gikk det rykter om en integrert forsterker som var rimeligere enn M3. Det skjedde jo ikke da M2 ble dobbelt så dyr..
    Så man får leve i håpet...

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Før lanseringen av M2 gikk det rykter om en integrert forsterker som var rimeligere enn M3. Det skjedde jo ikke da M2 ble dobbelt så dyr..
    Så man får leve i håpet...
    Vil alltid være rykter i forkant av lanseringer, men jeg synes igrunn det er bra at de lanserer noe som faktisk er betydelig bedre enn forrige modell. Og nyere teknologi koster desverre mer. Men håper selv det kommer noe nytt og spennende Men foreløpig er jeg en svært fornøyd eier av M2 :-D

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så et bilde fra CES 2011 at det kommer en del nytt fra NAD på receiver fronten? Blir meget spennende, de så tøffe og barske ut som vanlig !

Side 22 av 38 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •