NAD klubben - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  3
Side 17 av 38 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 747

Tråd: NAD klubben

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Biampe mener du ? og fjerne broene bak høyttalerne?

Teorien er jo at CLS 12 " er MAX kapabel for 300watt, noe NAD 218 helt sikkert glatt kan gi dem... mener CLS12" er mellom 150-200watt over tid.

Tror nok du fint kan bruke NAD 218 på fullrange CLS12, så kan du kjøpe en surroundreciver som du kobler de andre høyttalerene til .

Harman KArdon er det mange som syns har en kul sound som passer CV bra.
    NAD 218 har maksimum 230w visst du ikke teller "ekte NAD watt". Det blir vel biamping da ja.
    Tusen takk!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    NAD 218 har maksimum 230w visst du ikke teller "ekte NAD watt". Det blir vel biamping da ja.
    Tusen takk!

Ikke se deg blind på slikt! CV spiller vannvittig på en 15watter om alt er tilrettelagt .

edit: MAx shortterm er rundt 3-400watt på den der... og for å si det slik.. kjører du 200watt kontinuelig inn i CV 12".. så er det ikke NAD'en som sliter i lengden tror jeg .

EDIT2: Her har du forresten manualen : http://nadelectronics.com/content/10...09-NAD-218.pdf med spect helt i bånd så si..

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke se deg blind på slikt! CV spiller vannvittig på en 15watter om alt er tilrettelagt .

edit: MAx shortterm er rundt 3-400watt på den der... og for å si det slik.. kjører du 200watt kontinuelig inn i CV 12".. så er det ikke NAD'en som sliter i lengden tror jeg .

EDIT2: Her har du forresten manualen : http://nadelectronics.com/content/10...09-NAD-218.pdf med spect helt i bånd så si..
    Tusen takk skorob! Ikke rart du er en guru, hehe. Men jeg har et problem til: Noen ganger kommer det en altfor lav desibel (aner ikke hva det kommer av, og det er ikke sangen/filmen) og så skrus enten forforsterkeren eller effektforsterkeren seg av, eller så kommer det ikke noe lyd fra høytallerne. Hvorfor det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile (y)

bruker nad c355 på cls 12'ene mine

det fungerer skikkelig bra.
    er fornøyd

men tenker en nad effektforsterker også, noen tips ?

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassper
    bruker nad c355 på cls 12'ene mine

det fungerer skikkelig bra.
    er fornøyd

Du har litt lite effekt på de. Prøvde med en c355 jeg å, funka sånn 'bobb,bobb'. Kjøp deg en NAD 216 eller noe på finn!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så noen som testa XLS 215 på NAD M25 Hjemmekinoforsterker.

Er det egentlig nok ? Kunne vel pøsa på enda mere effekt, den drar vel ikke XLS 215 fullt ut i i det hele tatt? Tenker dere om det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassper
    NAD C272 er en knall forsterker, C372 kan jo også brukes som effektforsterker.

Finn.no - NAD C372

Finn.no - nad c 372

Finn.no - NAD C372 og NAD C272

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC

Er det egentlig nok ? Kunne vel pøsa på enda mere effekt, den drar vel ikke XLS 215 fullt ut i i det hele tatt? Tenker dere om det?
    M25 er et beist av et effekttrinn, og jeg kan ikke tenke meg at den har noen problemer med å drive XLS215. Du kan også biampe, så lenge du splitter pre out-signalet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får kanskje ikke guffa dem fult ut, men folk flest vet ikke hva som bor i XLS 215 uansett, men med M25 så kan det spilles VELDIG høyt, så tviler på at noen savner noe her .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Tusen takk skorob! Ikke rart du er en guru, hehe. Men jeg har et problem til: Noen ganger kommer det en altfor lav desibel (aner ikke hva det kommer av, og det er ikke sangen/filmen) og så skrus enten forforsterkeren eller effektforsterkeren seg av, eller så kommer det ikke noe lyd fra høytallerne. Hvorfor det?
    Aldri vært borti ditt problem gitt....

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri vært borti ditt problem gitt....
    Jeg skjønner ingenting jeg.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kanskje ikke guffa dem fult ut, men folk flest vet ikke hva som bor i XLS 215 uansett, men med M25 så kan det spilles VELDIG høyt, så tviler på at noen savner noe her .
    Hadde Cerwins sin 2,6 kw som effekt på CLS 215 her hjemme. Er det ikke så stor forskjell fra M25 som mange tror? (Btw, se bort ifra lydkvaliteten) bare hvordan de er mot hverandre i effekt. 2,6 har vel en del mer kontroll på 215 enn en M25?

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yoyo!

har b&w høytalersett med 683 i ledelsen.
    mere info her: AVforum.no - espen_rud's hjemmekino

drives av nad m25, meget fornøyd med denne,
    skal en gang i fremtiden bytte forforsterker fra min denon 2808 til nad m15hd.

mesteparten av musikken jeg spiller av,
    kommer fra pcen gjennom coax fra hovedkortet,

er det dumt av meg å kjøpe en dac nå, med tanke på at m15hd har en ganske god dac innebygget?

espen

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Nad-folk

Noen her som kan fortelle hva slags lydsignatur 375 har?

Er ute etter en varmtklingende og ikke for pågående forsterker til rundt 10 000 kroner og har tittet på denne men har ikke fått hørt den ennå.

Og hvordan vil den spille sammen med Dali Lektor 8/B&W 683?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    375 vil karakteriseres som varm i klangen ja. Det er jo en fin forsterker til 683 som krever en del strøm for å spille skikkelig. Klangmessig er nok Dali + Nad en bedre kombinasjon..

Men der bør du høre på høyttalerene først, så velger du en passendes forsterker til de.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Er ute etter en varmtklingende og ikke for pågående forsterker til rundt 10 000 kroner og har tittet på denne men har ikke fått hørt den ennå.

Og hvordan vil den spille sammen med Dali Lektor 8/B&W 683?
    NAD C375BEE er perfect match for Lektor 8/DM683. Hørt den på begge :wink: Jeg kjøpte dog ikke 683 eller Lektor 8, men 685. Er knallfornøyd :grin:

Lurer på om jeg ikke oppgraderer 685 til 683 en dag, spiller helt konge med 375. 375en er Sterk og spiller utrolig detaljert, varmt og klart til B&W 600 series. I utgangspunktet skulle jeg ha Cambridge 840 v.2, men NADen låter litt "tøffere", Cambridgen var litt mer nøytral syns jeg, selv om den også er gull til B&W

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Klangmessig er nok Dali + Nad en bedre kombinasjon..
    På hvilken måte?

Når det gjelder 683 er jeg først og fremst usikker på om den gir meg det trykket jeg vil ha i bunn. Her har jo Lektor 8 mer å gi, men til gjengjeld en ikke like stram bass som 683.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C375BEE er perfect match for Lektor 8/DM683. Hørt den på begge :wink: Jeg kjøpte dog ikke 683 eller Lektor 8, men 685. Er knallfornøyd :grin:

Lurer på om jeg ikke oppgraderer 685 til 683 en dag, spiller helt konge med 375. 375en er Sterk og spiller utrolig detaljert, varmt og klart til B&W 600 series. I utgangspunktet skulle jeg ha Cambridge 840 v.2, men NADen låter litt "tøffere", Cambridgen var litt mer nøytral syns jeg, selv om den også er gull til B&W
    Snakket med klubben idag. 375 vil holde til 683 sa de, men skal man ha max ut av de så måtte jeg høyere opp på elektronikk. Sa de hvert fall.

Hvem av de to høyttalerne opplevde du som best på type pop, elektronisk, rock musikk?

Det går mest i den slags hos meg, men også en del rolig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem av de to høyttalerne opplevde du som best på type pop, elektronisk, rock musikk?

Kan anbefalle B&W til elektronisk musikk, familien min hører bla. en del på elektronisk musikk og hele gjengen har B&W.

I mine ører er 683 en god allround høytaler.

Hører selv en del på Infected Mushroom og mine 683 spiller meget bra. Nå bruker jeg Rotel 1095, men før brukte jeg en C272 på de, noe som fungerte meget bra.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med klubben idag. 375 vil holde til 683 sa de, men skal man ha max ut av de så måtte jeg høyere opp på elektronikk. Sa de hvert fall.

Vel, skader sikkert ikke med mere power til DM683, men har snakket med flere selgere og alle av de jeg har snakket med mener at 375 drar DM683 Særdeles godt ! Noe jeg også syns da jeg hørte på dem. 375 er en kruttsak ! NAD og B&W er jo også en utrolig god kombo. Rotel skal visst også være kjempebra til B&W, men har aldri hørt den komboen, så skal ikke uttale meg noe om det. NAD M3 sank faktisk i pris da C375BEE kom ut på markedet og flere selgere på HFK sier at det er ikke SÅ store forskjeller på dem, som mange faktisk tror. Det er litt kult syns jeg
    (Eneste som kanskje er litt kjipt med 375en, ikke at det har noen betydning for de aller fleste, er at kontrollen som medfølger er møkk kjedelig. En stusselig plastikk-kontroll som ser ut som noe billig ..... . De kunne innvestert noen få kroner ekstra, og lagd noe som er litt mer stilig. Cambridge f.eks er flinke der syns jeg )

Jeg hører på nesten all type musikk og jeg syns DM685 fungerer meget godt på det meste. Savner kanskje litt ekstra trøkk til div. musikk, men det får du jo med DM683, 2x6,5". Lektor 8 har 2x 8" bassere og trykker kanskje litt mer, men jeg syns fortsatt at DM683 er en bedre allrounder enn Lektor 8. Spiller litt mere behagelig i de fleste sjangre, kanskje mest pga den geniale mellomtonen ?, men det er min smak. Lektor 8 er også en grisebra høyttaler, så du får velge det du syns er best.
    Lykke til

Side 17 av 38 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •