NAD klubben - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  3
Side 15 av 38 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 747

Tråd: NAD klubben

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har Denne? Hvordan vil den funke på Dynavoice F6?

EDIT: Kom på at jeg trenger radio da må jeg vel kjøpe egen tuner, ønsker ikke bruke så mye på det. Får jeg en for 5-1000 kr?
    Evt. så har jo Proson en stereo forsterker til 1800,- med radio.

NAD C715 passer fint til det jeg skal ha, noen som har hørt lyden i den, blir vel ikke for liten for to F6?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom'sHifi
    Noen som har tips for bilde innstillinger når det gjelder NAD T577?
    Hvordan er lyden i dine CM7 med NAD??
    Har disse sammen med Marantz og synes de er "kjedelig" lyd med lite dynamikk og "pondus".

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    s
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Hvordan er lyden i dine CM7 med NAD??
    Har disse sammen med Marantz og synes de er "kjedelig" lyd med lite dynamikk og "pondus".
    Comboen med NAD C375 BEE og B&W CM7 er en knallmach.Den har både muskler og har stålkontroll på høytalerne,mørk lyd med mye bass og mye deltaljer.
    Etter min smak så kan jeg anbefale nad på b&W og helst NAD 375BEE....
    Men det er bare dra innom en HK butikk for en prøvelytt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom'sHifi
    s
    Comboen med NAD C375 BEE og B&W CM7 er en knallmach.Den har både muskler og har stålkontroll på høytalerne,mørk lyd med mye bass og mye deltaljer.
    Etter min smak så kan jeg anbefale nad på b&W og helst NAD 375BEE....
    Men det er bare dra innom en HK butikk for en prøvelytt
    Skal til Hifiklubben i morgen og ta en lytterunde.
    Tenkte også på NAD C275BEE effektrinn??
    Må nesten beholde min Marantz receiver.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!

Hvor mye kan man gi for en "NAD T973" for idag ? Er det en solid brikke i et 7.1 oppsett eller bør man gå for noe annet? spiller sammen med Dami Concept serien...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg herved inn i NAD klubben med S100, S200 og en t585 dvd spiller. Har Dali Concept 10 høytalerer, en Dali Ikon sub og kabler fra Tara Labs, meget fornøyd med dette oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aktivitet i NAD Klubben

Hei,
    det ikke mye aktivitet i NAD Klubben.

Er det ingen som har positive eller negative ting å fortelle
    8)

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg lurer på om de nye Nad cd spillerene fortsatt har div. problemer, gjelder vel spes. c545

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe kan jeg alltids komme med nå, når jeg har fått summet meg litt etter påsken. Etter at jeg i høst begynte å handle inn nye høytalere (type B&W), ble jeg etterhvert som de kom i hus og jeg koblet de opp, fort klar over at den gamle Denon 2308 som stod på stua også måtte byttes ut.. Måtte nok få i hus noe med mer muskler til dem, så reciever og effektforsterker fra NAD ble bestillt, men ble liggende i eskene til rett før påske da elektrikkeren endelig kom å la opp en ny kurs til stua.

Men det var virkelig verd ventetiden. Påsken ble brukt til å koble opp, prøve seg fram på innstillinger (NAD recieveren hadde også en enkel, oversiktelig og selvforklarende meny med mange fine muligheter, i motsetning til den gamle Denon), og nyte et kraftig oppgradert lydbilde med mer trøkk og detaljer. Er enda ikke ferdig å leke med instillinger og programere fjernkontroll og slikt, men er så fornøyd med NAD at jeg også bestillte meg en NAD blu-ray spiller. Håper den også holder samme standard som forsterkerene

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir nok fornøyd med Blu-ray spilleren også, veldig raske i oppstart!

Nad Receivere er nogså undervurdert når det kommer til krefter og lydkvalitet! De eier det meste i samme prisklasse..

T765 og oppover er også moduloppbygget, så når alle andre må bytte receivere når hdmi 1.4 kommer, så kan NAD eiere bare bytte et lite kort, moduler er alt under produksjon.
    Rart det ikke er flere produsenter som tenker slik..

BTW så skulle jeg egentlig bare få meldt meg inn i klubben med mine nyinnkjøpte M25 + M15HD :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgte samme reciever og effektforsterker som meg du også ja Ja, NAD har blitt ganske fremtidsrettet med modulene sine.. Nye lydformater blir vel heller ikke noe problem med disse modulene..

Liker både hastighet og bildekvalitet på NAD's blu-ray spillere, så gleder meg til M56 kommer i hus.. Har et lite håp om at den skal klare å erstatte PS3 til musikk og film streaming også..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en T785HD , men jeg misunnner dere som har tatt steget opp til M25 + M15HD. Det er et vakkert par.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varf å hørte på følgende igår:
    NAD M2 integrert
    NAD M5 cdspiller
    VDH Magnum
    Dali Helicon 400mk2.

Dette satte sine spor, stereo perspektiv og dybde i lyden.. fikk med til å tenke. Jeg må jobbe veldig med mitt oppsett, fordi det låter ikke langt så bredt og dypt som det gjorde på HFK grensen. Forsterkeren var også, som M3, vannvittig pen og virka solid.

Det er faktisk så ille at jeg VURDERER utbytte, men den mangler PRE OUT, men har da en digital out som jeg muligens kan bruke til et suboppsett vha en DAC.
    Men først skal det sjekkes ut mer med mitt eget oppsett, hvor Roomperfekt hjelper en masse... men dette satte sine spor. Kan jo være at H400 er endel lettere å plassere enn de gedigene H800m2. Tror og håper det siste, siden jeg mener jeg fikk mer stereoperspektiv og dybde med M3 og H800mk2 før jeg kjøpte dem... uansett:

NAD M2 imponerte STORT!! og jeg tror faktisk den er godt verdt de 40000kr'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste minus med M15HD + M25, er at de sammen med diverse spillkonsoller, dvd-spiller og en senterhøytaler med noe vekt, er at totalvekten overskrider grenseverdiene for en billig ikeabenk. Min har begynt å knele på midten, og fått bananform, så jeg må vel få ut fingeren å bygge noe mer holdbart før den knekker helt sammen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrok
    Eneste minus med M15HD + M25, er at de sammen med diverse spillkonsoller, dvd-spiller og en senterhøytaler med noe vekt, er at totalvekten overskrider grenseverdiene for en billig ikeabenk. Min har begynt å knele på midten, og fått bananform, så jeg må vel få ut fingeren å bygge noe mer holdbart før den knekker helt sammen
    :-P

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrok
    Det er vel tross alt ikke noe minus med Nad oppsettet, men heller Ikea "bananmøbelet! ditt

Du er klar over at M56 har identisk innmat som T577 ? Så du betaler litt ekstra for å få design i Master serien.

@ skorob:
    Når det gjelder M2 så stemmer det at du får bedre pressisjon, dybde og bredde i lydbildet, sortere bakgrunn og større tillstedeværelse, det til tross et vanskelig og lite demorom du hørte det i..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Hei som nad eier så er jeg vel velkommen her håper jeg

Har noen spørsmål da og dette er muligens det samme uansett merke da, MEN jeg bruker noen nad 216 for å drive senter og fronthøytalere, bruker en Denon AVR3808A foran disse igjen, problemet er da som følger:

Det låter veldig bra på enkelte lydnivåer, men det virker som om f.eks 10% lyd gir 10% lyd i alle kanaler, men om jeg øker opp til 20% så spiller nad'ene (front og center høyere) dette blir bare "værre og værre" jo mer jeg skrur opp, det blir da ikke noen sammenheng med volumene og jeg får heller ikke kalibrert forsterkeren til dette her. Det er med andre ord ikke noe linearitet i lyd mengden opp imot signalet som denon'en sender ut...
    Muligens dårlig forklart, men håper dere skjønner... Er det noen løsning på dette her? (anlegget spiller sånn sett finere uten NAD'ene innkoblet, men samtidig er jeg jo ikke i nærheten av samme effekten i bassene når det skal spilles høyt og nad'ene ikke er koblet på...

noen som har noen gode løsninger eller tilsvarendes erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twg76
    Hei som nad eier så er jeg vel velkommen her håper jeg

Har noen spørsmål da og dette er muligens det samme uansett merke da, MEN jeg bruker noen nad 216 for å drive senter og fronthøytalere, bruker en Denon AVR3808A foran disse igjen, problemet er da som følger:
    Hei.

Velkommen velkommen ;-)

Er det slik at du får for høy lyd? Har du prøvd å skru ned signalet i receiveren?

Newcomer Zanto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har en NAD T163 V2.0
    Det jeg lure på om hva man bør sette Crossover Freq på?

Newcomer Zanto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zanto
    Hei jeg har en NAD T163 V2.0
    Det jeg lure på om hva man bør sette Crossover Freq på?
    Er det ingen som kan hjelpe meg ?

Side 15 av 38 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •