Rotel-klubben - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 209

Tråd: Rotel-klubben

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    RA-1062 ( stereo i stuen )

RB-1070 ( effekt brokoblet til center i hjemmekinoen )

Begge er kjøpt hos BM audio til en veldig hyggelig pris
    For det jeg betalte for de nye, så fikk jeg mye for pengene

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har

- Rotel RB-1092 som driver Swans F2.2F
    - Rotel RB-1091 som driver Swans F2.3C

Disse forsterkerne blir stående til

eller til jeg får lyttet til Primares UFPD (egenutviklet klasse D) når de kommer i form av effekttrinn og blir overbevist om at de er bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beermatey
    Debuterer herved...

Har i dag "arvet" en Rotel RSX-972 forsterker. Er pr ikke eier av en eneste høyttaler, og det er jo en jungel der ute av forskjellige merker og varianter. JEg har lyst på noen gode front ht som gir god lyd opplevelse på både film og ren stereo fra cd. I tillegg må de helst ikke koste all verden, max 5k for paret. For å si det med Ole Brum; Ja takk, begge deler :?

Så spørsmålet mitt til dere blir om det er noen som har erfaringer med Rotel og ht komboer, eller bare generelt tips om ht som er gode til en fornuftig pris. Det står Impedance 8 Ohms minimum bak på den, så da lurer jeg på om det funker med ht som oppgir 4-8 ohms??

Anyone??
    Har ikke høyttalerforslag, men tenkte jeg skulle nevne noe viktig. Hvis du bruker den vanlige cd (analoge) inngangen på denne forsterkeren så vil forsterkeren konvertere signalet til digitalt signal for så å konvertere den tilbake med sine egne DAC'er til analogt. Desverre er det ingen "analog bypass" på denne forsterkeren, MEN hvis du kobler cd spilleren på "5.1 Ch Input" på frontinngangene og setter reciveren på 5.1 Ch Input, så vil du få en "analog bypass" på denne forsterkeren.

Lykke til videre i jakten på passende høyttalere.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er det lite interesse for Rotel, eller?

Jeg lurer på om noen har erfaring med RB-06 og brokobling.
    Jeg har RB-06. Bruker den normalt til mine Surround Back høytallere. Men min andre effekt forsterker var på verksted, så jeg brukte den i 3 uker på mine fronter, Klipsch RF-63, og til min store overraskelse så var denne faktisk en god del bedre, selv om jeg biampet med min Marantz MM8003. Når jeg koplet tilbake så merket jeg at en del kontroll i bass området forsvant igjen.

Kommer til å bestille RMB-1575 snart.

Har ikke brokoplet den, men det skal ikke være noe problem så lenge man følger bruksanvisingen til punkt å prikke. Men de 70 wattene den er kraftige nok til det meste.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har RB-06. Bruker den normalt til mine Surround Back høytallere. Men min andre effekt forsterker var på verksted, så jeg brukte den i 3 uker på mine fronter, Klipsch RF-63, og til min store overraskelse så var denne faktisk en god del bedre, selv om jeg biampet med min Marantz MM8003. Når jeg koplet tilbake så merket jeg at en del kontroll i bass området forsvant igjen.

Kommer til å bestille RMB-1575 snart.

Har ikke brokoplet den, men det skal ikke være noe problem så lenge man følger bruksanvisingen til punkt å prikke. Men de 70 wattene den er kraftige nok til det meste.
    Det ble ikke noe av RB-01. I stedet så står det en RMB-1575 i rack'et.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyst til å gjøre oppmerksom på at RMB-1575 ikke er en 5-kanals versjon av RB-1572.

Fra tråden: A View into the Rotel 15 Series Class D Amps - AVS Forum

RB-1572
    L = ICE500A MK2
    R = ICE500A MK2

RMB-1575
    L = ICE500ASP ??
    R = ICE500ASP ??
    C = ICE500A MK2 connected to L ICE500ASP ? - de ducted from images below, to be confirmed.
    SL = ICE500A MK2 connected to L ICE500ASP
    SR = ICE500A MK2 connected to R ICE500ASP

Det irriterer meg at ikke L, R og C bruker samme "forsterkeropplegg" i 1575. ASPene har egen strømforsyning, de nye modulene har ikke det, og må enten få det fra en separat strømforsyning, som i 1572, eller hente strøm fra en ASP-modul.

Jeg skal ikke si forskjellene er hørbare, men puristisk sett er det en plage :-)

Hvis Snickers-Is leser dette, har han sikkert verdifulle kommentarer!

Mine Roteler har forøvrig 1000ASP overalt, "gammelt" men godt.

EDIT: fjernet en M for mye i RB-1572.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel derfor 1572 er brutalt forsinket og 1575 har vært her en stund allerede. Men 1575'en får jo jevnt over bra skussmål og cons'ene er jo bare ubetydelige.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    RMB-1575
    L = ICE500ASP ??
    R = ICE500ASP ??
    C = ICE500A MK2 connected to L ICE500ASP ? - de ducted from images below, to be confirmed.
    SL = ICE500A MK2 connected to L ICE500ASP
    SR = ICE500A MK2 connected to R ICE500ASP

Det irriterer meg at ikke L, R og C bruker samme "forsterkeropplegg" i 1575. ASPene har egen strømforsyning, de nye modulene har ikke det, og må enten få det fra en separat strømforsyning, som i 1572, eller hente strøm fra en ASP-modul.
    Hvis L og R bruker en type, og C, SL og SR bruker en annen. Så er det vel ikke vanskeligere enn at du bruker C, SL og SR til frontene, og L og R til surround?

Den vet jo ikke selv hvilke kanal den forsterker opp. Det burte vel ikke være vanskeligere

Den skal vel gi samme watt til alle kanaler, og eventuelle forskjeller i volum må man jo kompansere for uansett.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis L og R bruker en type, og C, SL og SR bruker en annen. Så er det vel ikke vanskeligere enn at du bruker C, SL og SR til frontene, og L og R til surround?
    Helt enig. Men det skal visstnok være slik at 500A MK2 + separat strømforsyning er "bedre" enn 500ASP, som igjen er "bedre" enn piggybacked 500A MK2 (dvs. hvor den bruker en ASP som strømforsyning), så en har det dilemmaet :-)

Jeg beklager om dette skaper kløe for noen - det gjør det for meg :-)

Og vi snakker ikke om forskjeller i krefter eller volum, men "lydkvalitet" - hva nå det er.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Men det skal visstnok være slik at 500A MK2 + separat strømforsyning er "bedre" enn 500ASP, som igjen er "bedre" enn piggybacked 500A MK2 (dvs. hvor den bruker en ASP som strømforsyning), så en har det dilemmaet :-)

Og vi snakker ikke om forskjeller i krefter eller volum, men "lydkvalitet" - hva nå det er.
    Det er jo litt rart om de bruker "bedre" komponenter i surround enn i front, er det ikke?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det gjør de ikke:

500A MK2 + separat strømforsyning > 500ASP > piggybacked 500A MK2 (dvs. hvor den bruker en ASP som strømforsyning).
    1575 har 500ASP til frontene, men "bare" piggybacked 500A MK2 til surrounds.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger inn et spørsmål her, siden det virker som om dere snakker om alt som har med Rotel å gjøre:

Jeg er er mye ute og reiser for tiden, og har ikke fått tid til å handle hi-fi når jeg har vært hjemom. Derfor har jeg god tid til å ombestemme meg og spekulere på alternativt utstyr.

Et slik alternativ er Rotel RC-1550 + RB-1552.

Rotel er riktignok rimeligere enn det meste annet ved direkte sammenligning av komponentene -- men denne kombinasjonen blir likevel et par, tre tusen dyrere enn tilsvarende integrerte forsterkere.

Noen som har gode argumenter for å velge denne Rotel-kombinasjonen, fremfor en integrert forsterker i prisklassen 10-15.000?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det gjør de ikke:

1575 har 500ASP til frontene, men "bare" piggybacked 500A MK2 til surrounds.
    Da misforstod jeg til en forandring.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Slenger inn et spørsmål her, siden det virker som om dere snakker om alt som har med Rotel å gjøre:

Jeg er er mye ute og reiser for tiden, og har ikke fått tid til å handle hi-fi når jeg har vært hjemom. Derfor har jeg god tid til å ombestemme meg og spekulere på alternativt utstyr.

Et slik alternativ er Rotel RC-1550 + RB-1552.

Rotel er riktignok rimeligere enn det meste annet ved direkte sammenligning av komponentene -- men denne kombinasjonen blir likevel et par, tre tusen dyrere enn tilsvarende integrerte forsterkere.

Noen som har gode argumenter for å velge denne Rotel-kombinasjonen, fremfor en integrert forsterker i prisklassen 10-15.000?
    Vurderer samme kombo selv. Noen innspill? Jeg vil bruke den til B&W 685 høytalerene mine.

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rmb 1095 og b&w

Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Noen som har prøvd Rotel RMB-1095 med B&W CM9 og/eller B&W 805S ? Er disse 2 bra match med denne Rotel forsterkeren ?
    Har hatt rotel rmb 1095 i ca et år nå. Hadde først 803n og htm2n i front og 805n bak og dette funket veldig bra. Har nå byttet ut 803 med 802 og htm2n med krell og 1095 leverer fortsatt veldig bra. Hvordan det spiller sammen på S serien er derimont uvisst. Men hos meg er det en god match. Kjører avr 3808 som pre

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner det med lydkvalitet.

Men uansett så er en senterhøytaller såpass forskjellig fra de normale frontene, hvis man ikke har helt like høytallere. At det også utgjør nok forskjell til at man ikke vil merke forskjellen ville jeg tro.

Tipper Rotel har lagt til bedre lydkvalitet for stereo, og hvis det er som det sies at den har egen strømforsyning, så er det vel for å forhindre tap der. Positivt på sin måte. Men selv med splittet strømforsyning så burte de vel ha kjøre ting likt på alle kanaler.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i alt du skriver, AndersT2.

(Ihvertfall alt i forrige innlegg :-))

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ROTEL RB-1090 effektforsterker. En skikkelig kraftkar av en amp som driver det meste.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg har akkurat solgt min RB 1562 klasse-D Rotel!
    Pioneer lx 51 spilte både høyere og bedre alene syns jeg!
    Litt skuffende!!
    Så jeg er ingen "Rotel-venn" for øyeblikket!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Og jeg har akkurat solgt min RB 1562 klasse-D Rotel!
    Pioneer lx 51 spilte både høyere og bedre alene syns jeg!
    Litt skuffende!!
    Så jeg er ingen "Rotel-venn" for øyeblikket!
    Hva mener du med høyere?

Var det på samme volum nummer?
    Det vil utgjøre en forskjell.

Jeg måtte høyere på volumkontrollen min med RB-06 enn med Marantzen jeg normalt bruker. Men de kunne spille like høyt om jeg ville. Og det var mere ro og kontroll i lydbildet.

Mange har gått i volumfella.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •