Rotel-klubben - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 209

Tråd: Rotel-klubben

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av URD
    Du har sikkert rett i det, men jeg har ikke lyst til å kjøpe noen nye høytalere mens jeg bor her....

Hmmm... Da må jeg bygge ny kasse da...
    Men da kan jeg like så godt koste på meg noen bedre diskanter...
    Blir dyrt uansett detta, har ikke lyst til å koste på disse høytalerne noe.

Kanskje noen bruke Cervin Vega hadde gjort seg i festkåken?? Kan ihvertfall ikke ha det som i dag, de største høytalerne du finner, men drittlyd.

Men hvis det er noen som har en RB-981 til salgs er jeg fortsatt interessert.

Hilsen SigURD
    Ligger ein RB-981 på HFS no. Om du vil betale 2500 + frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Får melde meg inn med

RMB 1575 5 * 250 W klasse D
    RCD 1520 CD Spiller
    CD 1580 Pre amp med bypass for hjemmekino.

Kommer fra Parasound JC 1 med A51 som er brukt til både kino og musikk. Parret med det største GX settet til Monitor Audio. Var litt skeptisk til at dette skulle låte hardt og spist men dette er en drømmematch. GX ene har jo bånddiskant som roer toppen mye og det virker som lydsignaturen på 15 serien er en del endret fra hva jeg husker med tidligere rotel forsterkere. Og i forhold til prisen synes jeg 15 serien er utrolig mye for pengene.

Koser meg med dette settet :-D
    Hei!

Jeg snuser litt på komboen RSP 1572 og RMB 1575. hvordan vil du beskrive lydsignaturen på effektrinnet, 1575? Både i forhold til Parasunden (som jo ikke er noen smågutt) og forøvrig? Jeg har ingen mulighet til å få hørt på utstyret først, så dette er et forsøk på å danne meg et bilde likevel, har ingen erfaring med kl. D-trinn. Støysvakt? Brum? Andre ting å tenke på?

Takker for innspill

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som har erfaring med Rotel RB 1510 klasse d effekt?
    Når jeg kaller denne varm i klangen, tar jeg da feil?
    Har alltid rotel låtet varmt? eller varierer det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Hei!

Jeg snuser litt på komboen RSP 1572 og RMB 1575. hvordan vil du beskrive lydsignaturen på effektrinnet, 1575? Både i forhold til Parasunden (som jo ikke er noen smågutt) og forøvrig? Jeg har ingen mulighet til å få hørt på utstyret først, så dette er et forsøk på å danne meg et bilde likevel, har ingen erfaring med kl. D-trinn. Støysvakt? Brum? Andre ting å tenke på?

Takker for innspill
    Blir mer og mer fornøyd med rotelsettet. Effekten er jo så klart konge på film og trøkker mer en nok. Stereoopsettet er noe helt annet en gammel rotel. Mye varmere og avslepen diskant. Kan låte noe innesluttet før man har spilt en sang eller to men kommer som en kule etterhvert. Jeg har jo den største pre og effekten og matchende cd spiller.

Parasounden opplever jeg som et hakk lysere og kanskje noe bedre mellomtone. Effekt er det nok av i begge oppsettene for mitt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rmb-1048

Hei! Trenger litt hjelp her. Har en Rotel rmb-1048 med 8*40 watt ved 8 ohm. Vil denne kunne drive B&W 683 eller tilsvarende ved bi-amping på en tilfredsstillende måte?

Takk for svar!

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thormann
    Hei! Trenger litt hjelp her. Har en Rotel rmb-1048 med 8*40 watt ved 8 ohm. Vil denne kunne drive B&W 683 eller tilsvarende ved bi-amping på en tilfredsstillende måte?

Takk for svar!
    B&W 683 krever meir enn 40W pr kanal. Lyd får du såklart, men tror det kan bli krevende for forsterkeren din, pluss at diskantene kan ta kveld. Ville heller sjå på noko rundt 200W for å få ut potensialet i 683. Om du skal Biampe, så kjører du den kraftigeste på bass, og den andre på diskant

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med det, ja. Takk for svar! Noen som vet om det er mulig å bridge rmb-1048?

Newcomer HifiJonas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har tenkt og kjøpe meg ett par Infinity Kappa 7.2i og har en abrahamsen V2.0 jeg skal bruke på diskant mellomtone og har lyst på noe rotel, har lurt på hva en Rotel RMB-1075 går for på brukten og om 2 stykk Rotel RMB-100 vil være nok?
    Takk for svar
    Jonas.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RSP-1575. Hvor gøy kan man ha det.

I går fikk jeg inn denne i stedet for den gamle Onkyo 1007 en jeg hadde.

Tanker var jo homogenitet da jeg allerede har 1572 5 * 200 wattern i klasse D.

Dette er bare helt enormt bra. Lyden spruter ut så uanstrengt og med kraft og finesse jeg aldri har hørt.

Anbefales på det varmeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Da rsp 1580 ser ut til og drøye lurer jeg på når 1572 kommer hit, noen som vet?

Denne får jo gode skussmål av bladfykene her hjemme. Tråler man utenlandske nettfora så meldes det dog om en del problemer/småfeil i softvaren. HDMI-tull osv. Samt en forholdsvis liten vilje/evne fra Rotel om å utbedre tingene.

Er dette noe dere som har kjøpt rsp-1572 merker noe til?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste receivere har nok problemer med enkelte HDMI dingser. Blad testene her hjemme har jo ikke all verdens utstyr å teste mot. Og utvalget i butikker her hjemme er heller ikke like stort som i resten av verden.

Så man vil lettere høre om feil der. Og det er som regel en del nettverksspillere og dekodere det florerer i hundretalls versjoner av som skaper problemene. Siden vi har så få tilbydere her hjemme av slikt, og dekoder leverandørene bruker kjente merker som regel, og har da som regel ikke problemer med dette.

Hadde nok ikke hatt noe i mot denne hvis jeg skulle valgt en i dag.

Litt synd kanskje at Rotel ikke er helt behjelpelig. Men tror vel ikke denne har software oppgradering direkte, og må kanskje inn til verksted? Og husk også at det er klagerene man hører best, ikke de som er fornøyde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Denne får jo gode skussmål av bladfykene her hjemme. Tråler man utenlandske nettfora så meldes det dog om en del problemer/småfeil i softvaren. HDMI-tull osv. Samt en forholdsvis liten vilje/evne fra Rotel om å utbedre tingene.

Er dette noe dere som har kjøpt rsp-1572 merker noe til?
    Funker glimrende hos meg. Bare elsker 1572 en min. Glem vanlige receevere dette trøkker

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:d

Må si at jeg er godt fornøyd med Rotel Rc1550 og Rb1572 på mine SVS MTS-01, men nå har det seg slik at jeg ønsker å prøve andre høytalere...
    Noen som har prøvd Klipsch RF63/83 på Rotel og er fornøyd?? Mener å ha lest at det kan bli litt "skjærende" og for lyst i toppen pga horndiskantene..?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RMB-1575 som er 5 kanals versjonen av 1572, og brukte de sammen med RF63 en stund. Kan ikke si jeg merket noe spesielt til det problemet. Brukte også Marantz som forforsterker som kan være litt lys.

Syntes det var en god kombinasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rsp-1570 vs. Rsp-1572

Hei.
    Lurer rett og slett på om det er andre forskjeller på 1570 og 1572 enn USB inngangen i front og støtte for 3D.
    Ser ikke for meg at prosessoren vil ha noe serlig effekt på blu ray bilde fra en god bd spiller uansett, men rett meg gjærne hvis jeg tar feil. Må selvfølgelig ha doble hdmi utganger da..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en RB-1070, svart av farge som ser etter annen eier.

PM om noen skulle finne den av interesse.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RMB1575 i hus, RSP1572 på vei

Hei

Hadde bestemt meg at noe måtte gjøres i kino og har derfor trådd til og handlet Rotel. Blitt lei all fokusen på Spotify, Airplay, og snart kommer vel og Fjasboka på receiver. Derfor ble det nå en leverandør som prioriterer lyden og ikke tant og fjas. Hentet en RMB1575 her om dagen og RSP1572 er på vei fra England.

I mangel av RSP'n må Yamaha 2010 gjore jobben som pre, noe den greier bra. RMB i kino'n ble som en vekkelse. Når jeg skaffet Klipsh RF82 ble jeg engenlig litt skuffet - de burde vel være mye beder enn mine gamle Patos, intill nå. Nå blomstrer de av en helt annen verden, både på musikk og film. I går så jeg 2Fast2Furious igjen og ble nesten blåst ut av kino'n - Wow.

Var og litt skeptisk til klasse D forsterkere, men det har endret seg. Nå venter jeg bare på RSP'n og håper den ikke skuffer. Det gjør den nok ikke for i følge tester er den den beste komponenten i komboen. Kan neste ikke vente til midten av neste uke.

Rapport følger...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom prosessorn RSP-1572 på fredag. Sammen med en sett Focal SR800 surround høytalere kjøpt av Roald i Stavanger, en hyggelig kar med mange like interesser (Hifi, akvarie mm), og sølvkabler (!) fra Bauhaus ble det omstokking i kinon i helga.

Er ikke helt å mål med alle innstillinger og forståelse av Rotel'n med det låter bra. Ikke like stor forskjell i lyd som når jeg gikk fra Yamaha RX-A2010 til RX-A2010 + RMB1575. Lyden er kanskje litt slankere men enda klarere, renere og stillere når det skal være stille. Må jobbe litt mer med sub mm før jeg er helt i mål, men det er dette som er morro :-D

En ting jeg stusser litt på - skal del lyse rundt volumknappen når den er på. Hos meg er det ikke lys og et søk på nett gir meg begge deler på bilder jeg ser. Spiller jo ingen rolle (....) men kanskje andre som har RSP-1572 som kan si hvordan deres er ? Ser det er et bilde lenger opp der det er lys rundt knappen, men der er og teksten i displayet blå. På min er teksten hvit - kanskje det finnes flere varianter ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i klubben med. RB-1572. Så langt fornøyd med denne vetle saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn her, med ny innkjøpt Rotel RA 11, som jeg har koblet opp med ett par nydelige Tannoy Eyris DC1 og en Abrahamsen dac.
    Dette blir den nye soveroms stereoen min.

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •