Vienna Acoustics - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 49 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 969
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg er helt enig der. Mellomtonen synes jeg personlig ikke er god nok i en høyttaler som kostet det den gjorde (er jo utgått nå). Når du betaler +- 70k for et par så kan du kreve rimelig mye spør du meg... på brukt'en derimot kan de jo være et røverkjøp! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vel, du om det. KEF Ref 205/2 koster ca 85k og Vienna sin "The Music" over det dobbelte. Det er vel knapt samme prisnivå.

Dessuten var nevningen av KEF i en Vienna-tråd (om det var det du reagerte på?) basert på matchingen med Naim-elektronikk, ikke som noe dissing av at Vienna ikke var bra. Jeg er jo ihuga fan av begge merkene, men føler ikke det er noe feil i å komme med kvalitative egenerfaringer, samme i hvilken tråd det skulle være... ;-)
    Virker på meg som om du har tolket meg til å være på krigsstien, Anfield. Dette var ikke min intensjon. Jeg er utelukkende opptatt av at sammenligninger med andre merker på samme elektronikk er fair.

Klimt er ikke ensbetydende med Die Musik. Der Kuss koster for eksempel 88K, men denne er dog en stativhøyttaler. Så sånn sett har du et poeng.

Er forresten akkurat tilbake ifra konserten i Oslo Spektrum med bandet Muse. En sterk opplevelse!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående kombinasjonen Vienna & Hegel, så benytter jeg selv en ren Hegel-rigg bestående av CDP4A mk2, P10 og H10 (serienummer 001 ) sammen med ulike Vienna-modeller - og diskanten er alt annet enn skarp.

Den er faktisk silkemyk...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Virker på meg som om du har tolket meg til å være på krigsstien, Anfield. Dette var ikke min intensjon. Jeg er utelukkende opptatt av at sammenligninger med andre merker på samme elektronikk er fair.

Klimt er ikke ensbetydende med Die Musik. Der Kuss koster for eksempel 88K, men denne er dog en stativhøyttaler. Så sånn sett har du et poeng.
    Ingen krigstanker i hodet her... :-) Tenkte bare å understreke poenget mitt litt.

Nok om det. Jeg har sagt det før og kan godt si det igjen: Det finnes få høyttalere som (for meg) vekker et så stort "må ha"-begjær som Die Musik. Det dumme er bare at uansett hvor hardt jeg prioriterer så vil jeg nok ikke kunne klare å kunne ta meg råd til denne. Så da får jeg klare meg med "billigere" høyttalere.

Totalt sett spiller jeg mer musikk, totalt sett bruker anlegget mitt mer nå, enn da jeg hadde fokus på å lytte etter forskjeller og å dissekere et utall antall testspor for å få frem forskjeller i utstyret. Fokus ble flyttet litt for mye en vei. Nå føler jeg mer at jeg er på rett spor med å sette opplevelsene i første rekke, og det er ikke minst Vienna sin fortjeneste. Matchet med gulle god elektronikk selvfølgelig... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må melde meg inn her. Etter å ha gått en lang stund og vurdert forskjellige høytalere endte jeg på Mozart. Etter et par timer, mange CDer og en flaske vin :-D er jeg veldig glad for valgt :-D:-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius78
    Må melde meg inn her. Etter å ha gått en lang stund og vurdert forskjellige høytalere endte jeg på Mozart. Etter et par timer, mange CDer og en flaske vin :-D er jeg veldig glad for valgt :-D:-D
    Hvilken finish? Bilder, klapp klapp, bilder osv.
    Og en mer utfyllende rapport takk:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Enig med du:-D
    (CavaleraRules). Hvordan er di strauss HT. Har tenkt å bruke det til side/bak HT i mitt nye oppsett. Er så sinssykt fornøyd med di nye HT, at tror ikke det blir utbytte på skikkelig lang tid. Da anntagelig til en større vienna modell!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, :-D Ble tradisjonell sort finish. Var det som passet best inn i stua og som var lettest å få aksept for. Må si jeg er imponert over det fysiske kvalitetsintrykket disse høytalene gir. Allerede når jeg pakket dem opp oste de av kvalitet. Litt morsomt at de pakker med et sett hvite hanske :-D

Lydmessig vil jeg si at de har et veldig stort lydbilde, samtidig som de er veldig behagelige å høre på. Mitt musikk repetoar består mest av artister som Dave Matthews Band, U2, Coldplay og Sting, men også en del klassisk. Hørte spesielt mye på siste plata til Dave i går kveld. Alt ble så mye tydeligere en jeg er vandt til. Trompetrekken kom mer fram, cymbalene ble mer markert og ikke minst bassen ble mye mer markert. Var flere bassriff som inneholdt toner jeg ikke kan huske å ha hørt før. Til tider synes jeg kanskje bass ble litt voldsom, må nok jobbe en del mer plassering for å få den helt på plass. Når høytalerene står nærme veggen hjalp det en del med plugggen som fulge med, må eksperimentere mer med det

Hører ganske stor forskjell på hvordan jeg plasserer dem. Best lyd ble det når jeg plasserte dem langt ut i stua med god avstand til både vegg og hverandre. Desverre har jeg litt trangt om plassen så jeg må nok dra dem en del fram og tilbake.

Har ikke helt orden på signaldelen enda. Planen er å bruke mac minien min koblet til via beresford caiman dac. Den er i bestilling, venter spent. Så foreløpig spiller jeg fra en pioneer blue ray (BDP-320), noe som neppe kan sies å være optimalt ops:

Skal se om jeg kan få lastet opp et par bilder i løpet av dagen. Er litt ledningskaos hos meg enda. Foreløpig står alt på et gammelt kjøkkenskap. Har tenkt å bestille noe i denne serien Hilmers Hus: Produkter. Problemet er at de har 6 ukers leveringstid

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    (CavaleraRules). Hvordan er di strauss HT. Har tenkt å bruke det til side/bak HT i mitt nye oppsett. Er så sinssykt fornøyd med di nye HT, at tror ikke det blir utbytte på skikkelig lang tid. Da anntagelig til en større vienna modell!!!!!
    Jeg er fornøyd med Strauss og synes de er meget bra, selv om jeg stadig vekk vurderer å bytte. Både pga. ønske om mindre høyttalere i mitt lille rom og et lite savn etter friskere og lysere mellomtone. Men så er man jo redd for å bytte bort det man liker også;-)

Men hva er det du sier? Skal du bruke disse til side/bak? De er jo mye større enn fronthøyttalerne dine!

Hva står forresten AMG for (bak BBG i signaturen din)?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fornøyd med Strauss og synes de er meget bra, selv om jeg stadig vekk vurderer å bytte. Både pga. ønske om mindre høyttalere i mitt lille rom og et lite savn etter friskere og lysere mellomtone. Men så er man jo redd for å bytte bort det man liker også;-)

Men hva er det du sier? Skal du bruke disse til side/bak? De er jo mye større enn fronthøyttalerne dine!

Hva står forresten AMG for (bak BBG i signaturen din)?
    Beklager så mye!! Nå ble det mye rot i navnene i hodet mitt. Leste strauss, tenkte waltz. Det burde vell egentlig stå Mg IKKE AMG. Altså Maestro Grand..
    Men hyggelig at du er fornøyd å da..:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Beklager så mye!! Nå ble det mye rot i navnene i hodet mitt. Leste strauss, tenkte waltz. Det burde vell egentlig stå Mg IKKE AMG. Altså Maestro Grand..
    Men hyggelig at du er fornøyd å da..:-D
    Ok, skjønner. Jeg begynte virkelig å lure;-)

Men hvis du vil teste Waltz, kan du jo bare prøve de du har i signaturen din.:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner. Jeg begynte virkelig å lure;-)

Men hvis du vil teste Waltz, kan du jo bare prøve de du har i signaturen din.:-)
    Har ikke fårr prøvd disse da rommet er under flytting, Må bare bygge ferdig garasjen, før rommet skal påbegynnes...Kult med andres inntrykk også.
    Mange baller i luften her...:-D

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I lunchpausen i dag tok jeg en tur innom BMH i Bergen for å se om de hadde noe moro fra Vienna stående. Jeg fant både Bach Grand, Mozart Grand og BCG. En veldig spennende kombo jeg hørte på var Mozart med en REL T3 sub. Etter 30 sekunder med fikling var suben sømløst integrert med frontene via høynivåinngangen. Det skal sies at jeg kun hørte på albumet Svarta Bjørn av Kari B, men jeg ble veldig positivt overrasket over hvor lett integreringa gikk. Mozartene låt som vanlig fantastisk, men det ekstra lille i bunnen var virkelig prikken over i'en. Suben var delt på ca 40 hz. Elektronikken var en Rotel 1067(ikke helt sikker på om jeg husker riktig) integrert og en kombinert DVD- og cd-spiller fra samme produsent. Jeg kan virkelig anbefale å ta en liten tur innom BHM for en lytt hvis en har anledning.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    I lunchpausen i dag tok jeg en tur innom BMH i Bergen for å se om de hadde noe moro fra Vienna stående. Jeg fant både Bach Grand, Mozart Grand og BCG. En veldig spennende kombo jeg hørte på var Mozart med en REL T3 sub. Etter 30 sekunder med fikling var suben sømløst integrert med frontene via høynivåinngangen. Det skal sies at jeg kun hørte på albumet Svarta Bjørn av Kari B, men jeg ble veldig positivt overrasket over hvor lett integreringa gikk. Mozartene låt som vanlig fantastisk, men det ekstra lille i bunnen var virkelig prikken over i'en. Suben var delt på ca 40 hz. Elektronikken var en Rotel 1067(ikke helt sikker på om jeg husker riktig) integrert og en kombinert DVD- og cd-spiller fra samme produsent. Jeg kan virkelig anbefale å ta en liten tur innom BHM for en lytt hvis en har anledning.
    I såfall, flytt Mozartene inn i det andre rommet og hør på Ayre, og det noe dyrere Rotel settet. Meget bra.

Tror jeg nærmer meg disse nå. Noen som har testet en integrert Krell eller Bladelius Thor på disse? Eller har en formening om hvordan det kan matche?

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Skjønner

Må innrømme at det kan være vanskelig å finne gulvstativer som holder samme designstandard som mange stativhøyttalere. Så der har du min fulle forståelse...
    Slenger opp noen bilder av stativene jeg endte med å kjøpe til mine Haydn. Kan være greit om noen trenger inspirasjon. Som kjent var ikke jeg veldig imponert over de originale stativene. 60 cm er ganske perfekt for min sofahøyde.
    Jeg oppdaget i allefall at stativjungelen kan være like uoversiktlig som andre jungler.
    Disse stativene er fra Custom Design og er sandfylt. Om de har noen lydmessige fordeler tør jeg ikke svare på..
    PS: "racket" er IKKE Custom Design :roll:
    Vienna Acoustics-haydn1-rev-1-jpg

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slett ikke dumt

noen forslag til effektforsterker til mine bcg? bruker yamaha z7 som forforsterker...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Slenger opp noen bilder av stativene jeg endte med å kjøpe til mine Haydn. Kan være greit om noen trenger inspirasjon. Som kjent var ikke jeg veldig imponert over de originale stativene. 60 cm er ganske perfekt for min sofahøyde.
    Jeg oppdaget i allefall at stativjungelen kan være like uoversiktlig som andre jungler.
    Disse stativene er fra Custom Design og er sandfylt. Om de har noen lydmessige fordeler tør jeg ikke svare på..
    PS: "racket" er IKKE Custom Design :roll:
    Vienna Acoustics-haydn1-rev-1-jpg
    Lydmessige fordeler eller ei, de stativene er rett og slett utrolig lekre!
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er endelig Principal Grand offisielt sluppet, og produktbladet som vi fikk se for 2 måneder siden ligger nå på hjemmesidene. Merkelig hvor lang tid det har tatt. Uansett, jeg gleder meg til å lese de første testene av suben.

Et lite bilde for å ikke glemme hvordan den ser ut. Jeg synes den er pen 8)
    Vienna Acoustics-principal-grand-jpg
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Nå er endelig Principal Grand offisielt sluppet, og produktbladet som vi fikk se for 2 måneder siden ligger nå på hjemmesidene. Merkelig hvor lang tid det har tatt. Uansett, jeg gleder meg til å lese de første testene av suben.

Et lite bilde for å ikke glemme hvordan den ser ut. Jeg synes den er pen 8)
    Vienna Acoustics-principal-grand-jpg

Blir spennende å følge med på denne! Til prisen, bør denne virkelig være knakende god. Spennende og flott og se på!!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Das har jeg solgt mine gamle ht, og er nå farlig nær å bestille et par Mozart. Lånte et par hjem i helgen, og syns de spiller utrolig bra. I min nåværende stue, tror jeg heller ikke det er noe poeng å gå opp til BBG heller, var mer enn nok bass...

Kan bli en god jul, dette. Tror forøvrig det blir sorte, da hvit ikke passet inn like bra som jeg trodde.

Side 8 av 49 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •