Vienna Acoustics - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 49 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 969
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Et liv uten god musikk, blir rett og slett fattig......
    Vise ord fra en klok, eldre herre med god smak.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner trykket av og til, så jeg sitter å vurderer om jeg skal gå til innkjøp av en sub til mine kjære BCG-er.. Noen som har noe å anbefale?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigve
    Jeg savner trykket av og til, så jeg sitter å vurderer om jeg skal gå til innkjøp av en sub til mine kjære BCG-er.. Noen som har noe å anbefale?

Vienna Principal Grand? Regner med at den matcher BCGene godt, men den er jo dyr. Ellers er jeg godt fornøyd med REL. Det ligger et par ute på brukten for øyeblikket tror jeg.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg har lyst til å svi av så mange tusenlapper på min første sub. Har aldri eid en sub, så da er det kanskje greit å begynne noe rimeligere. En prisklasse rundt 5 - 6 tusen synes jeg er en grei start. Eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigve
    Vet ikke helt om jeg har lyst til å svi av så mange tusenlapper på min første sub. Har aldri eid en sub, så da er det kanskje greit å begynne noe rimeligere. En prisklasse rundt 5 - 6 tusen synes jeg er en grei start. Eller?
    Da ville jeg kansje sett på svs Feil oppstod
    Eller kansje Xtz XTZ 99 W12.16 High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Kommer litt ann på hva du er ute etter?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ble til slutt 152/155XS

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    20W er da ingenting. Kun 1 dB mer headroom....

Om 60-80W er nok avhenger i stor grad av følsomhet på høyttalere, hvor mye roomgain man har, hvor høyt man regner med å spille og hvor dynamiske innspillinger man skal mate de med. Vel så viktig er det kanskje hvordan forsterkeren takler utfordrene laster. Av samme grunn er det også umulig å sette en gylden regel for hvor mange Watt som er "nok".

Man får jo gjerne et greit inntrykk bare av å prøve. Høres det bra ut, så er det gjerne det.

De kommer om noen dager og jeg gleder meg..men jeg trenger htt kabel tips for jeg glemte å bestille naim sine, og nå vil jeg ha lyyyd! Kanskje noe fra soundgarden eller hifiklubben så kan jeg bare stikke innom og hente og svisj så har jeg lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da blir det spennende å høre hvordan emotiva xpa-2 blir på mine vienna BBG. Tror det blir en knakkende match. Blir også innkjøp av 4 stk vienna Waltz til di bakre kanaler til den nye kinoen.:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Ja, da blir det spennende å høre hvordan emotiva xpa-2 blir på mine vienna BBG. Tror det blir en knakkende match. Blir også innkjøp av 4 stk vienna Waltz til di bakre kanaler til den nye kinoen.:-D
    Gratulerer med Vienna hele veien rundt!
    Du må komme med lytteinntrykk når godsakene er i hus.
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haarek66
    De kommer om noen dager og jeg gleder meg..men jeg trenger htt kabel tips for jeg glemte å bestille naim sine, og nå vil jeg ha lyyyd! Kanskje noe fra soundgarden eller hifiklubben så kan jeg bare stikke innom og hente og svisj så har jeg lyd
    Chord er en god match med Naim-elektronikk. Usikker på om det finnes noen forhandler nær deg, men det er et tips uansett.

Gratulerer med gulle god elektronikk forresten. Hadde jeg ikke valgt rørutstyr fra Ayon så hadde det nok blitt elektronikk fra Naim. Hvem vet hva fremtiden bringer, dog... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Gratulerer med Vienna hele veien rundt!
    Du må komme med lytteinntrykk når godsakene er i hus.
    Takker for det. Selvfølgelig skal lytteintrykk deles:-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Chord er en god match med Naim-elektronikk. Usikker på om det finnes noen forhandler nær deg, men det er et tips uansett.

Gratulerer med gulle god elektronikk forresten. Hadde jeg ikke valgt rørutstyr fra Ayon så hadde det nok blitt elektronikk fra Naim. Hvem vet hva fremtiden bringer, dog... :-)
    Hva slags Naim-elektronikk har du testet på Vienna Rune? Hvilken elektronikk på hvilke høyttalere? Har du fått testa noen av de dyrere riggene til Naim?

Ble mye spørsmål på en gang, men regner med det kommer et velforklarende svar på alle som alltid:-D

Naim er "farlig" vanedannende:-D Og har jeg forstått deg rett så er det glimrende match med Vienna?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim har en lydfilosofi som jeg personlig synes passer meget godt med Vienna, spesielt Mozart som jeg testet mest på. Vi har forsøkt NAC112x/NAP150x, Nait5i og SuperNait med godt resultat.

Enda bedre match med Naim er KEF sin Reference-serie. Nå er dette riktignok en Vienna-tråd, men jeg nevner det allikevel. Noe av den aller beste lyden jeg noensinne har hatt i eget rom er KEF Reference 205/2 med Naim-elektronikk. Bare så synd at prisen der er et såpass godt stykke fra Vienna sine.

Egentlig kun et luksusproblem. Vienna eller KEF. Lykkelig med lyden blir du uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Happy

Gladmelding allerede i dag. Naim'en er i hus. Fikk desverre ikke mekket sammen alt før det ble kveld, så det ble lite tid til lytting.... Men får ta det og fintuning av ht plassering i morgen....
    AAH happy
    :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ...Enda bedre match med Naim er KEF sin Reference-serie. Nå er dette riktignok en Vienna-tråd, men jeg nevner det allikevel. Noe av den aller beste lyden jeg noensinne har hatt i eget rom er KEF Reference 205/2 med Naim-elektronikk. Bare så synd at prisen der er et såpass godt stykke fra Vienna sine.

Egentlig kun et luksusproblem. Vienna eller KEF. Lykkelig med lyden blir du uansett...
    Vienna har jo nå også fått en Referanse-serie (Klimt) og det er kanskje mere rettferdig å foreta en sammenligning på samme prisnivå. Men greit nok

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Principal Grand? X3MHC? Er nysgjerrig på den suben.
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første partiet med Principal Grand er nå på vei fra Wien til importøren her i Norge, så da drøyer det ikke lenge før de første inntrykkene dukker opp...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Det første partiet med Principal Grand er nå på vei fra Wien til importøren her i Norge, så da drøyer det ikke lenge før de første inntrykkene dukker opp...
    Takk for svar! Vi gleder oss 8)
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Vienna har jo nå også fått en Referanse-serie (Klimt) og det er kanskje mere rettferdig å foreta en sammenligning på samme prisnivå. Men greit nok
    Vel, du om det. KEF Ref 205/2 koster ca 85k og Vienna sin "The Music" over det dobbelte. Det er vel knapt samme prisnivå.

Dessuten var nevningen av KEF i en Vienna-tråd (om det var det du reagerte på?) basert på matchingen med Naim-elektronikk, ikke som noe dissing av at Vienna ikke var bra. Jeg er jo ihuga fan av begge merkene, men føler ikke det er noe feil i å komme med kvalitative egenerfaringer, samme i hvilken tråd det skulle være... ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan vel ikke påstå at jeg er med i "klubben", men jeg har da et par Mahler stående :-D Har hatt de her i lengre tid og synes de gjør en meget god jobb alt i alt. De er koblet til en Hegel H200 samt en rørbasert Cayin CD-spiller. Det ble spurt i tråden om kombo'n Hegel/VA resulterte i spiss/hard diskant, men jeg synes ikke det i alle fall. De som har vært innom min batcave kan jo si litt om sine oppfatninger av lydsignatur og opplevelse.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si meg enig i det, Homecinema!
    Jeg har jo ved flere anledninger opplevd denne komboen hos deg, og sitter absolutt ikke tilbake med inntrykk av spiss / hard diskant!
    Skulle jeg i det hele tatt si noe om Mahler, måtte det i så fall være at mellomtonen kanskje er litt beskjeden?

Side 7 av 49 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •