Vienna Acoustics - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 49 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 969
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er det vell på tidet at jeg melder meg inn her, da jeg har blitt den heldige eier av vienna BBG. Lånte med meg en demo hjem, og da sett den.
    En flott HT med en silkemyk og varm klang. Dette er en HT som er verdt hver krone.
    Spilte kjempeflott sammen med Pioneer sclx-81 og Doxa effekt. Bruker Pioneer lx-71 som kilde. Blir nok Vienna i et 7.2 system nå.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Da er det vell på tidet at jeg melder meg inn her, da jeg har blitt den heldige eier av vienna BBG. Lånte med meg en demo hjem, og da sett den.
    En flott HT med en silkemyk og varm klang. Dette er en HT som er verdt hver krone.
    Spilte kjempeflott sammen med Pioneer sclx-81 og Doxa effekt. Bruker Pioneer lx-71 som kilde. Blir nok Vienna i et 7.2 system nå.
    Gratulerer så mye med knallgode høyttalere og velkommen i klubben! :-D
    Hvilken finish endte du opp med?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Gratulerer så mye med knallgode høyttalere og velkommen i klubben! :-D
    Hvilken finish endte du opp med?
    Det ble vell den "vanlige" sort piano det. Skal stå i kino, så det måtte bli en mørk farge.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble vell den "vanlige" sort piano det. Skal stå i kino, så det måtte bli en mørk farge.
    Sort piano er veldig lekkert! Har du fått høyttalerne i hus? Hvis så, er du klar for å dele noen lytteinntrykk med oss?
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Sort piano er veldig lekkert! Har du fått høyttalerne i hus? Hvis så, er du klar for å dele noen lytteinntrykk med oss?

Hadde Ht på demo i helgen, og bestemte meg ganske fort for at det ble kjøp.
    Helt nydelig, varmt og silkemykt, rett fra esken. Ble sittende å høre mellom mange gamle cder, satt faktisk langt utover natt. Skulle "bare" høre, noen sanger til.
    Byggekvaliteten er heller ikke noe å kjimse av. Bare vekten tilsier at dette er stabile saker. (59kg mot swans f2.2 64kg). Swans er jo betraktelig mye større, selv den med heftig byggekvalitet.
    Faktisk ganske "lett" dreven også.
    Gleder meg til det blir innkjøp av resten av 7.2 settet.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotte høyttalere! Har dessverre ikke hørt disse, men regner med det er bra saker. 59kg, det må være pr. par.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Gratulerer med flotte høyttalere! Har dessverre ikke hørt disse, men regner med det er bra saker. 59kg, det må være pr. par.
    OPS.Det stemmer det, Synes jeg plutselig var blitt veldig sterk ja.. Lettvektere på 30kg bare.:roll:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt nydelig, varmt og silkemykt, rett fra esken. Ble sittende å høre mellom mange gamle cder, satt faktisk langt utover natt. Skulle "bare" høre, noen sanger til.
    Høres herlig ut! Ingenting er som å oppdage gammel musikk på nytt. Bare gled deg til høyttalerne er ferdiginnspilte, de låter betraktelig bedre da. Angående bakhøyttalere i et framtidig 7.2 kan jeg anbefale Haydn Grand. Funker som snus.
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Det stemmer at produksjonen er begrenset til 500 par, ja.

Det er jo utrolig at slike kan havne på torget. Antar det skyldes et cash problem...

Hei

Det var jeg som la de (Haydn Grand SE) ut på bruktmarkedet. Har de fortsatt, men vurderer å legge de ut igjen. Grunnen til det er at jeg har problemer med å få de til å låte optimalt i min stue. Ikke høyttalerne sin feil, de er utrolig bra, men begrensede plasseringmuligheter. I tillegg skal det vel også nevnes at "noen" foretrekker små, nette gulvstående i stua, fremfor det som blir beskrevet som stygge høyttalerstativ...

Så... hvis det er noen Vienna fans her som føler seg fristet så ta gjerne kontakt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner

Må innrømme at det kan være vanskelig å finne gulvstativer som holder samme designstandard som mange stativhøyttalere. Så der har du min fulle forståelse...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger med på denne tråden og må bare legge til at jeg også er "med i" Vienna Acoustics fanclub. Har hatt flere høytalere fra dem opp gjennom årene; Beethoven, Maestro og Haydn Signature. Strålende høytalere som jeg har hatt mye glede av. I tillegg er jo byggkvaliteten av absoluttt høyeste kvalitet. Spør du meg er det få andre (Sonus Faber kanskje) som kan matche dette.

Jeg må innrømme at jeg fikk veldig lyst på et sett med Haydn Grand SE da jeg oppdaget at denne fantes. Den ser meget flott ut. Det er bare å gratulere dem som har skaffet seg et par... Disse blir nok vanskelige å oppdrive i fremtiden.

Så litt skamløs selvpromotering; Ta en titt på brukt-annonsene mine om du er ute etter et strøkent 5.0 Vienna oppsett i klassen over Grand-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Følger med på denne tråden og må bare legge til at jeg også er "med i" Vienna Acoustics fanclub. Har hatt flere høytalere fra dem opp gjennom årene; Beethoven, Maestro og Haydn Signature. Strålende høytalere som jeg har hatt mye glede av. I tillegg er jo byggkvaliteten av absoluttt høyeste kvalitet. Spør du meg er det få andre (Sonus Faber kanskje) som kan matche dette.

Jeg må innrømme at jeg fikk veldig lyst på et sett med Haydn Grand SE da jeg oppdaget at denne fantes. Den ser meget flott ut. Det er bare å gratulere dem som har skaffet seg et par... Disse blir nok vanskelige å oppdrive i fremtiden.

Så litt skamløs selvpromotering; Ta en titt på brukt-annonsene mine om du er ute etter et strøkent 5.0 Vienna oppsett i klassen over Grand-serien.

LL: Jeg har sendt deg en melding8)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er forelsket..

Var en tur på BMH forleden og hørte på Vienna beethoven concert grand og Mozart grand. Beethoven på dyr Ayre elektronikk hørtes utrolig bra ut. Mozart hørte jeg bare på rimelig Rotel, men skal ned en dag for å høre de på Ayre de også. Noe sier meg at det fort kan bli min neste ht, Beethoven blir for stor og dyr, tror jeg. Har hatt mine Infinity Kappa 600 i sju år, så det er vel på tide å bytte...

Ellers har jeg nå lest litt om disse både her og på Hifi Sentralen. er litt fascinerende å lese at noen mener de låter varmtog fyldig og kan trenge elektronikk som gjerne er litt frempå, mens andre anbefaler rør og EC. Vittig.. Selv oppfattet jeg de som mer fyldige og tror de vil være en god match til mine Talk Electronics.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Jeg er forelsket..

Var en tur på BMH forleden og hørte på Vienna beethoven concert grand og Mozart grand. Beethoven på dyr Ayre elektronikk hørtes utrolig bra ut. Mozart hørte jeg bare på rimelig Rotel, men skal ned en dag for å høre de på Ayre de også. Noe sier meg at det fort kan bli min neste ht, Beethoven blir for stor og dyr, tror jeg. Har hatt mine Infinity Kappa 600 i sju år, så det er vel på tide å bytte...

Ellers har jeg nå lest litt om disse både her og på Hifi Sentralen. er litt fascinerende å lese at noen mener de låter varmtog fyldig og kan trenge elektronikk som gjerne er litt frempå, mens andre anbefaler rør og EC. Vittig.. Selv oppfattet jeg de som mer fyldige og tror de vil være en god match til mine Talk Electronics.

Ja det er fort gjort da. Hadde samme følelsen selv:-D
    Du bør også høre på vienna Beethoven baby grand. Faktisk en stor del bedre enn mozart grand..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er fort gjort da. Hadde samme følelsen selv:-D
    Du bør også høre på vienna Beethoven baby grand. Faktisk en stor del bedre enn mozart grand..
    Tror ikke de hadde den inne, så da må jeg et annet sted. Spørs om jeg trenger noe større enn Mozart, er vel primært bassområdet som er bedre?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Tror ikke de hadde den inne, så da må jeg et annet sted. Spørs om jeg trenger noe større enn Mozart, er vel primært bassområdet som er bedre?
    I grove trekk, ja. Det er forskjeller i elementbestykning og delefrekvenser bl.a. men opplevelsesmessig er jeg enig i at den aller største forskjellen ligger i at Beethoven Baby Grand kan fylle langt større rom enn Mozart. Så her spiller jo romstørrelsen inn på valget.

Det aller flotteste med Vienna Acoustics sine høyttalere er måten de er "satt opp" på, der ingen frekvenser eller lydmessige områder er spesielt fremtredende i forhold til andre. Det er, spesielt på forum, ofte et fokus på å beskrive hvordan en høyttalers diskant, mellomtome og bassgjengivelse er. Vienna sine høyttalere smelter dette sammen på en meget forførende måte, uten å sette spesielt fokus på noe frekvensområde. Slik sett fremstår høyttalerne som meget musikalske, og med det mener jeg enkelt og greit hvordan jeg med disse høyttalerne rett og slett bare koser meg med musikken uten nevneverdig trang til å dissekere lyden. Musikken står i fokus, og det er for meg "nok av alt" i alle frekvenser.

Vienna blir ofte beskyldt for å ha en litt laidback diskant, og at noen opplever dette som kjedelig. Jeg er uenig med følgende begrunnelse: En svært tilstedeværende diskant blir du som oftest før eller senere lei av, og lyttetrettheten tar knekken på en før en ønsker. Ofte ender en da opp med å spille en plate eller to, så er det på tide med pause. Jeg har selv hatt høyttalere som har hatt denne egenskapen (Audiovector bl.a.). Nå kan jeg sitte i timesvis og kose meg med musikken og tar meg i å ikke savne noe som helst.

En annen god ting er at Vienna sine høyttalere kan matches med mye elektronikk. Og kan brukes til omtrent all musikk, og til både film og musikk i to kanaler. Jeg er jo av den oppfatningen at av den totale lydgjengivelsen, står rommet og høyttaleren for ca 60-70% av lyden. Resten kan du dele på kilde, forsterkere, kabler and the lot. Jeg ville nok ha foretrukket en forsterker som ligger i det nøytrale område -->oppløst og detaljert fremfor for avrundet og "sidrumpet" elektronikk. Men her står det om smakssak, og dersom en koser seg mer med musikken med EC enn Hegel på Vienna, så er det det eneste riktige for den personen. Musikk er ytterst subjektivt, og det er kun hver enkelt lytter som sitter med sin egen fasit.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å lese en så god og positiv beskrivelse av en høyttaler, Rune!
    Har selv hatt gleden av et par Bach Grand i kinoen / lytterommet her, hvor de gjorde en fremragende jobb!
    De måtte etterhvert vike plass for et par ML Vista (som faktisk har vært dine en gang ;-)), uten å si at forskjellen var himmelstormende!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

En annen god ting er at Vienna sine høyttalere kan matches med mye elektronikk. Og kan brukes til omtrent all musikk, og til både film og musikk i to kanaler. Jeg er jo av den oppfatningen at av den totale lydgjengivelsen, står rommet og høyttaleren for ca 60-70% av lyden. Resten kan du dele på kilde, forsterkere, kabler and the lot. Jeg ville nok ha foretrukket en forsterker som ligger i det nøytrale område -->oppløst og detaljert fremfor for avrundet og "sidrumpet" elektronikk. Men her står det om smakssak, og dersom en koser seg mer med musikken med EC enn Hegel på Vienna, så er det det eneste riktige for den personen. Musikk er ytterst subjektivt, og det er kun hver enkelt lytter som sitter med sin egen fasit.
    Vel, ingen kan beskylde Talk for å være sidrumpa, så det tror jeg blir en god match. Må ha det, bare må ha det. Infinity Kappa 600, anyone?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hyggelig å lese en så god og positiv beskrivelse av en høyttaler, Rune!
    Har selv hatt gleden av et par Bach Grand i kinoen / lytterommet her, hvor de gjorde en fremragende jobb!
    De måtte etterhvert vike plass for et par ML Vista (som faktisk har vært dine en gang ;-)), uten å si at forskjellen var himmelstormende!
    Først; Takk for gode ord. Next: Så det var der de havnet tilslutt...:-D Godt at du nyter dem og musikken din. Uten musikken og gode opplevelser er jo denne hobbyen lite verdt. ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, og de står ganske trygt her! 8)
    Og de, og musikken de formidler, nytes i fulle drag! Hver eneste kveld!
    En hobby skal man jo ha.
    Og jeg har hatt mange, oppigjenom tiden. Men ingen så sjelsettende og frydefull, som denne!
    Et liv uten god musikk, blir rett og slett fattig......

Side 6 av 49 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •