Vienna Acoustics - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 969
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Haydn Grand veier 10 kg hver? Det var da voldsomt for en såpass liten tass?

Concept 2 som er omtrent like stor, veier bare 6kg

Spennende.....
    Kiloprisen er ikke avskekkende
    Den er virkelig solid og består knoketesten med glans. Jeg har ikke turt å åpne den for å se hvordan den ser ut innvendig, men hvis jeg tar motet til meg en dag skal jeg legge ut bilder av en "slaktet" Haydn Grand.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og igjen, disse er ikke spesielt kresne på forsterkeri?

Blir bedre og bedre dette - når kommer det 50% salg- haha

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Det tror jeg kan bli en innertier
    Det avskrekker meg iallefall ikke fra å prøve en gang. Hvilken av de trur du passer best i rommet jeg har nå?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og igjen, disse er ikke spesielt kresne på forsterkeri?

Blir bedre og bedre dette - når kommer det 50% salg- haha
    Ikke spesielt kresne annet enn at mørktklingende elektronikk kan gjøre det hele litt for mørkt og de trenger en del muskler for å levere. De er mer tungdrevne enn BCGene.

50% er for pyser, vi vil ha 70%

Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Det avskrekker meg iallefall ikke fra å prøve en gang. Hvilken av de trur du passer best i rommet jeg har nå?
    Hvor langt kan du trekke høyttalerne ut i fra bakveggen? Hvor stort er rommet (LxB)?
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spesielt kresne annet enn at mørktklingende elektronikk kan gjøre det hele litt for mørkt og de trenger en del muskler for å levere. De er mer tungdrevne enn BCGene.

50% er for pyser, vi vil ha 70%

Hvor langt kan du trekke høyttalerne ut i fra bakveggen? Hvor stort er rommet (LxB)?
    De kan nok trekkes opp i mot 30-40 cm ut(ved lytting). Uni Eiendom - Boligtorget : på denne siden ligger en grov skisse over hvordan rommet ser ut. Døra inn til soverommet ligger helt inn til kjøkkenbenk, og anlegget har fått plass mellom dør inn til soverom og glassdør ut til veranda. Ingen ideell løsning, men det fungerer, og når man bor med noen, må man inngå kompromisser.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    De kan nok trekkes opp i mot 30-40 cm ut(ved lytting). Uni Eiendom - Boligtorget : på denne siden ligger en grov skisse over hvordan rommet ser ut. Døra inn til soverommet ligger helt inn til kjøkkenbenk, og anlegget har fått plass mellom dør inn til soverom og glassdør ut til veranda. Ingen ideell løsning, men det fungerer, og når man bor med noen, må man inngå kompromisser.
    Kompromisser og oppvaskmaskin er de to viktigste ingrediensene for å oppnå et vellykket samboerskap

Jeg tror jeg ville ha gått for Mozartene siden de må stå såpass tett på bakveggen. Det kan bli i overkant mye bass fra BBGene. På den andre siden, bass er jo gøy...
    Jeg har hverken hatt BBG eller Mozart i stua, det nærmeste jeg kommer er BCG, så jeg bedriver halvkvalifisert gjetning. Anfield har Mozart og kan sikkert dele fordeler og eventuelle ulemper ved høyttalerne med deg.
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompromisser og oppvaskmaskin er de to viktigste ingrediensene for å oppnå et vellykket samboerskap

Jeg tror jeg ville ha gått for Mozartene siden de må stå såpass tett på bakveggen. Det kan bli i overkant mye bass fra BBGene. På den andre siden, bass er jo gøy...
    Jeg har hverken hatt BBG eller Mozart i stua, det nærmeste jeg kommer er BCG, så jeg bedriver halvkvalifisert gjetning. Anfield har Mozart og kan sikkert dele fordeler og eventuelle ulemper ved høyttalerne med deg.
    Du har forsåvidt rett der. Bass er moro, men for mye av det gode er ikke alltid å foretrekke. Nå skal det sies at mine Consonance Eric-Grand har 3 stk 6,5" i hver høytaler, og det går faktisk bedre enn fryktet. Er også relativt fornøyd med disse, men man vet jo aldri. Må nok ta en tur i tenkeboksen her, ja. Takker nå uansett for god og rask hjelp her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare skyte inn at jeg skulle ønske mine Dynaudio Focus 140 i rosewood så ut som Haydn Grand i rosewood 8)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig

Deler dine tanker om Mozart i denne settingen, da først og fremst med tanke på at de må stå såpass nærme bakvegg. Du kan gjøre mye med de medfølgende dempepluggene ved plassering nærme bakvegg, og du kan nok også få BBG til å funke, men da må den "tettes" helt. Og det er strengt tatt ikke ønskelig.

Da er det et safere valg med Mozart. Opplevelsesmessig er de største forskjellene mellom Mozart og BBG (bortsett fra selve størrelsen på høyttaleren) i bassfundamentet og er i stand til å fylle ganske mye større rom med godlyd. I mellomtone og diskantgjengivelse er lydsignaturen selvfølgelig svært lik. Men har du romstørrelsen og lommeboka i orden, velger du Beethoven Baby Grand....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haydn Grand veier 10 kg hver? Det var da voldsomt for en såpass liten tass?

Mentor 1 som er omtrent like stor, veier bare 5,2kg

Spennende.....
    Kabinettkonstruksjon og finish er noe Vienna virkelig har peiling på. Du skal endel opp i pris før du finner samme finish på Dali (no offence)...

Spørs om du ikke bare må kaste deg uti det, og teste ut en Vienna ved første mulighet her....:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Vil bare skyte inn at jeg skulle ønske mine Dynaudio Focus 140 i rosewood så ut som Haydn Grand i rosewood 8)
    Rosewoodfinishen er utrolig lekker! Et skikkelig praktmøbel!
    PS: Det er ikke for sent å bytte
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Helt riktig

Deler dine tanker om Mozart i denne settingen, da først og fremst med tanke på at de må stå såpass nærme bakvegg. Du kan gjøre mye med de medfølgende dempepluggene ved plassering nærme bakvegg, og du kan nok også få BBG til å funke, men da må den "tettes" helt. Og det er strengt tatt ikke ønskelig.

Da er det et safere valg med Mozart. Opplevelsesmessig er de største forskjellene mellom Mozart og BBG (bortsett fra selve størrelsen på høyttaleren) i bassfundamentet og er i stand til å fylle ganske mye større rom med godlyd. I mellomtone og diskantgjengivelse er lydsignaturen selvfølgelig svært lik. Men har du romstørrelsen og lommeboka i orden, velger du Beethoven Baby Grand....
    Da er det vel godt mulig at man må se litt på Mozart etterhvert. Må få tatt meg en tur og hørt ordentlig på de en dag. Som sagt får jeg ikke dratt de mer enn maks 30-40 cm ut, da anlegget står i ene enden av en langvegg.
    Fint å høre andres erfaringer og meninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mine Mozart fast rundt 40-45 cm fra veggen. Føler ikke behov for å bruke proppene da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Schönberg erfaringer

Noen som kan dele refaringer med VA's Schönberg høytaler serie? Jeg er på jakt etter et par gode høytalere for å starte et stereo/suround oppsett rundt. De er litt over mitt budsjett, men med den "added wife faktor" disse har er det ikke umulig at det kan la seg gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb "Dempe" plugger

Hei har etpar VA Mozart, som jeg har kjøpt brukt, uten skumgummi pluggene..
    Er det mulig å oppdrive slike eller er det noen som har tips om erstatninger (materiale / butikker osv osv)?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haarek66
    Er det mulig å oppdrive slike eller er det noen som har tips om erstatninger (materiale / butikker osv osv)?
    et par tennissokker gjør nytten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sikkert kontakte Interconnect som er importør.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius78
    Noen som kan dele refaringer med VA's Schönberg høytaler serie? Jeg er på jakt etter et par gode høytalere for å starte et stereo/suround oppsett rundt. De er litt over mitt budsjett, men med den "added wife faktor" disse har er det ikke umulig at det kan la seg gjøre
    Dersom det er "lifestyle" høyttalere med høy WAF du er på jakt etter, så kan du ikke gjøre det stort bedre enn dette

Du kan da på et senere tidspunkt f.eks. bygge ut til 5.1/7.1 med Webern og/eller Berg, samt subwooferen Subson.

Her er noen bilder:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sikreste er å kontakte importøren (www.interconnect.no). Mer strukturert og serviceinnstilt importør skal du lete lenge etter. Kjekt å få "originaldeler" med en gang....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som vet hvilke butikker, om noen, som skal ta inn Principal Grand for demo?
    SB Touch

Side 5 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •