Vienna Acoustics - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 969
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke si slikt. Sikler på Hegel H300 selv på mine Beethoven Concert Grand

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ikke si slikt. Sikler på Hegel H300 selv på mine Beethoven Concert Grand
    hehe, er egentlig BCG jeg er ute etter selv, men fikk ett så godt tilbud på BBG at jeg måtte bare slå til

Hvor mye effekt krever egentlig Concert Grand for å få full kontroll?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen ganger lurt på om jeg skal teste H200 på Bach Grand, men i framtiden vil jeg oppgradere til BBG eller Mozart SE (brukt), når jeg får råd.
    Men jeg er litt redd for at det kan bli for skarpt, for jeg testet en gang musical fidelity M6i på BBG og Mozart SE på stereofil, og det ble alt for skarpt.

Boyka, vet du hvordan lydsignaturen på H300 er i forhold til H200? Høres det bra ut selv med musikk med dårligere produksjon?

Akkurat det med forskjellig typer musikk og innspillinger har mye å si. Noen som kjører på med en bra produsert innspilling av Brandenburg Concertos kan si at det ikke er skarpt, så fyrer jeg løs hjemme med Keeper of the Seven Keys Pt. II av Helloween (1988 ) med et helt annet resultat.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boyka:

Jeg syntes min Rotel RMB-1575 med 250w greier seg meget bra. Jeg spiller ikke ekstremt høyt. Men jeg er ofte imponert over hva den komboen leverer i bassområdet.

Power Metal:

Nå er jo Helloween litt "naturlig" lyst, og dermed kanskje litt skarp. Tok kjapt å testet litt med albumet du nevnte, både originalen og Extended utgaven (remastered), og sistnevnte er ørlite skapere enn originalen. Men kan ikke si er syntes det er noe galt med hvordan de høres ut. Det er liksom slik de faktisk skal høres ut.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke sammenlignet H300 vs H200.
    Hadde vært artigt å teste, ser H200 ligger helt nede i 10k for en brukt nå.

Jeg har bare middertidligt satt det opp da jeg flytter imorgen faktisk, og vil da jobbe mer med plassering etc. Men er veldig fornøyd Gledermeg til å få prøvd med DAC-loop funksjonen på H300!

Anders:

Ah du har den ja, har hørt den Rotel komboen på BCG; BBG; Mozart SE & Grand og Haydn SE Den funker meget bra, vurderte dette selv :-D
    (Den effekten, med tilhørende Pre)

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rør amp på Vienna Acoustics

Hei.

Er veldig godt fornøyd med slik oppsettet spiller pr idag, men er litt nyskjerrig på hvordan rør eventuelt vil fungere på mine Vienna Acoustics :roll: .

Jeg har absolutt null erfaring med rør, men tenker på å feks teste ut med en brukt Music Angel eller lignende som ikke koster allverden 2 - 4K.

Hva vil dette gi eller ikke gi meg lydmessig i forhold til Hegel oppsettet, tenker da på selve lydsignaturen.

Musikksmaken er alt fra akkustisk til acdc :roll: og spiller det meste av musikken på CD eller flac.

Har heller ikke behov for å spille så høyt at naboene våkner :-)

Erfaringer og innspill både for og mot mottas med takk
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Hei.

Er veldig godt fornøyd med slik oppsettet spiller pr idag, men er litt nyskjerrig på hvordan rør eventuelt vil fungere på mine Vienna Acoustics :roll: .

Jeg har absolutt null erfaring med rør, men tenker på å feks teste ut med en brukt Music Angel eller lignende som ikke koster allverden 2 - 4K.

Hva vil dette gi eller ikke gi meg lydmessig i forhold til Hegel oppsettet, tenker da på selve lydsignaturen.

Musikksmaken er alt fra akkustisk til acdc :roll: og spiller det meste av musikken på CD eller flac.

Har heller ikke behov for å spille så høyt at naboene våkner :-)

Erfaringer og innspill både for og mot mottas med takk
    Hei,
    Det ligger en Musical Fidelity A1008 for salg nå, denne kan jeg virkelig anbefale til Vienna! Spiller helt fantastisk på mine BBG, styrer høyttalerne med jernhånd hele veien. Helt fantastisk å høre på, mitt innspill, lykke til! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr x
    Blir virkelig spennede å se/høre den nye serien fra vienna. Med en del godsaker fra klimt serie i designet til Consert Grand serien, tror jeg dette blir en meget bra serie.
    Den nye Beethoven Imperial Grand bruker en forenklet 5” versjon av Viennas egenutviklede koaksialelement, samt superdiskanten fra Die Musik, kombinert med tre 7-tommers Spidercone basselementer, laget av Scanspeak etter Gansterers spesifikasjoner.
    Fikk plutselig lyst å kjøpe nye Vienna, noen som har hørt noe mer om denne? Evt Mahler? Føler BBG er ett hakk under lista mi, mangler den siste prikken på terningen. Bevares, en ht i toppklasse prisen tatt i betraktning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maholst
    Fikk plutselig lyst å kjøpe nye Vienna, noen som har hørt noe mer om denne? Evt Mahler? Føler BBG er ett hakk under lista mi, mangler den siste prikken på terningen. Bevares, en ht i toppklasse prisen tatt i betraktning.
    Hadde akkurat imortøren på besøk, og di nevnte at det blir realise på den gulvstående til sommeren. Di skulle ta den inn så fort det lot seg gjøre.
    Den skulle bli levert i samme farger som Consert Grand serien.
    Fare for at det havner et par i stuen her også!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.logan
    Hadde akkurat imortøren på besøk, og di nevnte at det blir realise på den gulvstående til sommeren. Di skulle ta den inn så fort det lot seg gjøre.
    Den skulle bli levert i samme farger som Consert Grand serien.
    Fare for at det havner et par i stuen her også!
    Fytte grisen! Tru hva de koster. Snakket med importøren idag, 75.000,- for ett par Mahler. 3 ukers leveringstid. Det er jo lenge å vente til sommeren men den som venter på noe godt...? Noen som har erfaring med Mahler, eller har hørt de? La BBG'ene ut på auksjon idag, vil ha mer "Vienna" i stuen Er det noe vits å oppgradere til BCG? Bedre å vente på Imperial, eller kline til med Mahler? Kom gjerne med synspunkter

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Mahler i kinoen over lengre tid. En stor og meget solid høyttaler for å si det mildt. God og tight bass - bra diskantgjengivelse, men mitt ankepunkt mot Mahler er mellomtonen. Den synes ikke jeg er tilstrekkelig åpen. Det er noe tilslørt med den og til den prisen det er snakk om her mener i alle fall jeg at den ikke holder mål. Jeg hadde de matchet med Hegel H200 (som jeg fortsatt har) - ikke nødvendigvis den optimale kombinasjonen, men H200 er relativt nøytral og har nok pulver til å drive dem uten problemer. Hvis pris-range er pluss minus 75k så tror jeg kanskje jeg ville sett på andre alternativer...i det prisleiet der finnes det også veldig mange gode kjøp på bruktmarkedet! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Har du hørt noen fra Concert serien, tenkte bare hvordan mellomtonen er i forhold til Mahler. Det er jo en gammel modell, kanskje verdt å vente på Imperial Grand.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Beethoven Concert Grand, men det var ikke i kinoen så det blir ikke helt det samme. Hørte den nede hos Stereofil. Synes dog den er en meget god høyttaler og jeg ville nok vurdert den og kanskje heller lagt mer penger i elektronikken, men det kommer jo litt an på rom den skal stå i osv. Det er jo mange faktorer som spiller inn på helheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler ikke at elektronikken er dårlig i oppsettet mitt, sitter bare med en følelse av at ampen har potensialet til å drive Vienna av bedre kaliber ende jeg har nå. Kunne omså tenkt meg "The Kiss". Hvor mye mer får man med Concert Grand i forhold til Baby Grand?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler ikke at elektronikken er dårlig i oppsettet mitt, sitter bare med en følelse av at ampen har potensialet til å drive Vienna av bedre kaliber ende jeg har nå. Kunne omså tenkt meg "The Kiss". Hvor mye mer får man med Concert Grand i forhold til Baby Grand?

Det ligger vell et par kiss ute til salgs på brukten nå.
    Har selv hatt et par av disse i kinoen, der er det ikke mangel på mellomtone/oppløsning hvertfall.
    Og nå vet jeg ikke hvordan musikk du pleier å høre på, men om ikke det er veldig tung elektronika er det mulig du klarer det uten subber, da disse leverer ganske lagt ned med tanke på HZ.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på forskjellig rock, hard rock, noe metal, og litt pop. Favorittene er eksempelvis Pink Floyd og Dire Straits. Har jeg rett om Concert Grand bare blir mer bass enn det jeg har nå? Ser at eneste forskjellen er en basselementene, der mine har 2x6" og Concert har 3x7". Skal sjekke ut brukten!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer RODA sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøffe! Tar nok litt tid å bli vant til de nye føttene, etter å ha sett på de gamle i årevis...

Newcomer RODA sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt mer bilder av Mozart SE

Legger ut et par bilder til vennene

Mvh
    RoDa

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har sammenlignet VA Mozart Grand SE mot VA Beethoven Baby Grand ?.

Dersom ja, hvor store eller små forskjeller er det egentlig ?

Utgjør det ene ekstra basselementet så mye at det forsvarer prisforskjellen ?

På forhånd takk for svar.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Side 46 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •