Vienna Acoustics - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 49 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 969
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det gjør ikke vondt å se på The Music og The Poetry. Lekre kreasjoner.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått mine Beethoven Baby Grand i hus. Var så heldig at jeg fikk satt de opp sammens med CM9 og hørt forskjellene. Ett lite amatør referat: Først var finishen helt fantastisk, kan jo speile seg i disse høyttalerene. Likte ikke spike systemet. Skal se meg om etter noen andre spikes, forslag? Så hørte jeg på forskjellig musikk. Det første som slo meg var den kjellerdype bassen disse 2x6" elementene klarer å spille. Det durer og slår noe alvorlig og en kjenner det godt i mellomgulvet. Stuen min er 25 kvm så det ble litt meget, må nok stikke noe i bassportene for å dempe det litt. Mellomtonen er behagelig og detaljert. Fantastisk å lytte til, samme med diskanten. Det hele blir en nytelse, og en kan lene seg tilbake og kose seg med musikken. Fantastiske høyttalere, elsker dem!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maholst
    Likte ikke spike systemet. Skal se meg om etter noen andre spikes, forslag?

. Det første som slo meg var den kjellerdype bassen disse 2x6" elementene klarer å spille. Det durer og slår noe alvorlig og en kjenner det godt i mellomgulvet. Stuen min er 25 kvm så det ble litt meget, må nok stikke noe i bassportene for å dempe det litt.
    Har selv Concert Grand på ca samme kvadrat størrelse. Og syntes bassen er perfekt. De har mye mer bass en din. Hvor nær bakvegg har du dem? Mine står vel med fronten ca 84 cm bra bakvegg. Testet selv når jeg hadde Klipsch RF63 med 3 store bass porter bak, både med noe i bass portene. Og best lyd var å ha de åpne som de kom fra produsent, og heller dra de ut fra bakvegg. Det samme gjelder nok for VA.

Når det kommer til spiksene så er jeg nok helt enig med deg. Dumt å måtte legge dem ned for å skru disse inn. Selv bruker jeg rammene, men bruker spikes fra ViaBlue (xtremecable.no) Disse finnes også med overganger, slik at man kan skru dem direkte i hullene under også.

Man kan også kjøpe ved små plater som spiksene kan vile på for å ikke ødelegge parkett. Disse er verdt å ta med, er lettere å flytte på dem litt også hvis man har parkett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har selv Concert Grand på ca samme kvadrat størrelse. Og syntes bassen er perfekt. De har mye mer bass en din. Hvor nær bakvegg har du dem? Mine står vel med fronten ca 84 cm bra bakvegg. Testet selv når jeg hadde Klipsch RF63 med 3 store bass porter bak, både med noe i bass portene. Og best lyd var å ha de åpne som de kom fra produsent, og heller dra de ut fra bakvegg. Det samme gjelder nok for VA.

Når det kommer til spiksene så er jeg nok helt enig med deg. Dumt å måtte legge dem ned for å skru disse inn. Selv bruker jeg rammene, men bruker spikes fra ViaBlue (xtremecable.no) Disse finnes også med overganger, slik at man kan skru dem direkte i hullene under også.

Man kan også kjøpe ved små plater som spiksene kan vile på for å ikke ødelegge parkett. Disse er verdt å ta med, er lettere å flytte på dem litt også hvis man har parkett.
    De står ganske nærme da jeg bor i en midlertidig leilighet der stuen er kun 25 kvm. Avstand fra vegg nå er ca 55 cm fra frontene og inn til vegg. Kan med nød flytte du ut så jeg får ca 60cm. Er vel bare jeg som er vant til den mer eller mindre fraværende bassen i CM9. Det durer jo så bilder og slikt vibrer på veggene når man trør litt til på volumet. Blir vel vant til det 8)

Takk for spike-tips! Det er greit nok som det er, men når man skal flytte dem i posisjon for kritisk lytting er det noe tungvint. Disse metallplatene som ligger løst under er jo litt av en patent.

Ellers undrer jeg på hva slags kabler dere bruker på Vienna? Har Van Den Hul nå, men tenkte å unne høyttalerene litt mer kvalitet enn som så.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De står ganske nærme da jeg bor i en midlertidig leilighet der stuen er kun 25 kvm. Avstand fra vegg nå er ca 55 cm fra frontene og inn til vegg. Kan med nød flytte du ut så jeg får ca 60cm. Er vel bare jeg som er vant til den mer eller mindre fraværende bassen i CM9. Det durer jo så bilder og slikt vibrer på veggene når man trør litt til på volumet. Blir vel vant til det 8)

Takk for spike-tips! Det er greit nok som det er, men når man skal flytte dem i posisjon for kritisk lytting er det noe tungvint. Disse metallplatene som ligger løst under er jo litt av en patent.

Ellers undrer jeg på hva slags kabler dere bruker på Vienna? Har Van Den Hul nå, men tenkte å unne høyttalerene litt mer kvalitet enn som så.
    Jeg bruker kimber kable 8tc. Nordost skal også være bra på vienna.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde med van den hul cs 122 (+qed airlock), men synes det var bedre med Supra Classic 2.5mm2 høyttalerkabel. Forskjellen var minimal(!) og jeg ville sett om det er andre komponenter som jeg kunne oppgradert først. Men det kan jo hende det finnes bedre match enn vdh.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig fornøyd med VDH foreløpig. Holder på med husprosjekt nå, der skal alt av kabler integreres i vegger, blir kjøpt nytt da uansett. Skal heller fleske til med en god platespiller i denne omgang Blir bare mer og mer imponert over Vienna, meget klar og behagelig lyd.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der også kjører jeg ViaBlue. Selvlagde kabler, da jeg får tilpasset lengde og utseende akuratt som jeg ønsker selv.

Newcomer RODA sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vienna Acoustics Mozart Grand Symphony Edition

...langt navn på høyttalerne skal det være! 8)

Fikk levert et par Mozart fra Stereofil på lørdag.
    Veldig hyggelige folk å handle med! :-D

Har lenge fundert på et par høyttalere fra Vienna, men først nå turte jeg ta spranget.
    (Kjøpte først et par brukte Mozart (ikke-SE) før disse nye)

Endelig er jeg "hjemme" igjen med lyden i stua!!
    Fungerer utmerket i min stue uten akustikktiltak og har en sound som kler både musikken min og ørene mine. Knallfornøyd!!

Noen bilder av dem:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer.

Tror jeg skal bytte til spader på mine også, ser mye bedre ut enn bananer som stikker ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig nice, gratulerer!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, RoDa. Fant du mer roen med Vienna enn Sonus faber, altså?

Newcomer RODA sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Takker alle tre!
    Ja, Anfield, dette skulle jeg gjort for lenge siden.
    Har lest gamle PMer og det begynner å bli en stund siden vi først skrev om Mozart nå...hehe

En høyttaler som spiller så til de grader på lag med musikken at det er en fryd!

Det var også lærerikt å kunne høre både gamleMozart og SE i samme rom.
    Stemmer veldig bra at de har forbedret høyttaleren!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RODA, hva synes du er den største forskjellen mellom mozart og mozart SE?

At noen synes det er for mye bass med bbg og andre ikke er ikke så overraskende med tanke på at type musikk/produksjon har mye å si for mengden bass. Hvor mye bass man vil liker er også induviduelt. Formen på rommet kan jo også spille inn.

Om ca et halv år flytter jeg inn i en flunkende ny leilighet, men jeg vet ikke om jeg burde vurdere mozart grand se, eller bbg. Er også kjedelig om det blir for heftig for naboene. Hvordan er lydisoleringen i nye bygg?

Newcomer RODA sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    RODA, hva synes du er den største forskjellen mellom mozart og mozart SE?]
    - kraftigere, dypere og strammere bass
    - spiller mer ut i mellomtonen, ikke like oversuperhøfligpågrensentilkjedelig som original Grand

R

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal

Om ca et halv år flytter jeg inn i en flunkende ny leilighet, men jeg vet ikke om jeg burde vurdere mozart grand se, eller bbg. Er også kjedelig om det blir for heftig for naboene. Hvordan er lydisoleringen i nye bygg?
    min erfaring er at nye bygg er godt isolert både for lyd og vær.

mvh remi lund

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remil
    min erfaring er at nye bygg er godt isolert både for lyd og vær.

mvh remi lund
    Mann har endel krav til nye bygg. Spesilet i leiligheter.
    Der kommer det brannkrav inn. Og er det opprettholdt brannkrav, kan du være helt sikker på at lydlekasjen inn til naboen er minimal.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Gratulerer.

Tror jeg skal bytte til spader på mine også, ser mye bedre ut enn bananer som stikker ut.
    ser du så mye bak HT du a????

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    ser du så mye bak HT du a????

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Mr Logan, det forplikter å ha slike høyttalere som du har, derfor, kan du vennligst forandre navnet i signaturen din til enten the music, eller die musik?:-D

Har selv hatt die musik, men måtte downsize pga at jeg bor i leilighet, og selv en stor leilighet er for liten til die musik

Har noen stygge planer om å skaffe meg enebolig, og da er sjangsen stor for noe fra VA
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Side 44 av 49 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •