Vienna Acoustics - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 49 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 969
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Gratulerer med flotte HT.
    Tror nok du kommer til å få mange behagelige timer med dette oppsettet.

Pioneer lx81 vill nok levere helt greit med krefter til ditt bruk.
    Pioneer og Vienna er også en veldig god komb!
    Tusen takk!

Tror det kan bli et veldig tøfft oppsett!

Har pakket ut og montert frontene nå, og prøvd litt musikk!

Nå er de ikke plassert optimalt enda, så får håpe det tar litt av skylda, for jeg blei ikke slått i bakken sånn umiddelbart men

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nye høyttalere! Btw: Du blir ikke slått ned av vienna, du blir dratt inn i musikken

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15
    Gratulerer så mye med nye høyttalere! Btw: Du blir ikke slått ned av vienna, du blir dratt inn i musikken
    Hehe, ja det er kanskje den beste beskrivelsen!:-D

Prøvde litt AB med med Rf62 mk2 nå.. og det er klart at følsomheten, hehe, er en annen verden på klipsch. .
    Jeg er kanskje litt bortskjemt med trøkk, men synes kanskje også at bassen, jeg har lest litt om på nett skal være veldig bra på vienna, mangler litt enda..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til kenneth: Hvilke innstillinger brukte du på Pioneeren når du hørte musikk?

Jeg har hørt musikk sammenhengene i to timer snart; så lyttetretthet er jo ikke et tema Meeen, i mine ører, så synes jeg egentlig det høres litt tamt ut... Litt skuffa nå, må innrømme det men..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Til kenneth: Hvilke innstillinger brukte du på Pioneeren når du hørte musikk?

Jeg har hørt musikk sammenhengene i to timer snart; så lyttetretthet er jo ikke et tema Meeen, i mine ører, så synes jeg egentlig det høres litt tamt ut... Litt skuffa nå, må innrømme det men..
    Det beste er vell Pure direkt, men om rommet er vanskelig er kansje stereo med Rk innkoblet best.
    Hvordan er innstillingenen etter RK er kjørt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Det beste er vell Pure direkt, men om rommet er vanskelig er kansje stereo med Rk innkoblet best.
    Hvordan er innstillingenen etter RK er kjørt?
    Hører også i pure direct så lenge det er cd og god innspilling.

RK satt db nivå til ca -0.5 db i front.

Eq økte litt rundt 1-4 khz, dempet litt i toppen.

Høyttalerne står nå med ca 35 cm fra bakpart av høytt til bakvegg, litt toe in og med god avstand til sidevegger..

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenneth: Fornøyd med Yamaha RXA 3010? Vurderer en slik en selv. Skal drive Mozart Grand, Senterhøyttaler(Maestro sikkert nok) og 2 bakhøyttalere(b&w dm685). Er det nok futt i den til drive dette ganske bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasseringstips for Mozartene mine mottas med takk! spes toe in etc.

Har fått bassen og mellom til sitte ganske bra, men av alle ting synes jeg s`er og T`er blir i spisseste laget.. Trodde egentlig man skulle oppleve en myk tilnærming i dette området, men jeg synes jeg hører mest at mellomtona er veldig lyttevennlig..

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tegning av rommet / plassering av høyttalerne ift sidevegger, og evnt akustiske tiltak (så langt) mottaes med takk.:wink:

Alternativt "null" toe-in som et forsøk, om det ikke allerede er prøvet.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tegning av rommet / plassering av høyttalerne ift sidevegger, og evnt akustiske tiltak (så langt) mottaes med takk.:wink:

Alternativt "null" toe-in som et forsøk, om det ikke allerede er prøvet.....
    Dette er to oppsett siden, men plasseringen er ganske lik.

Avstand fra bakvegg( fra bakbaffel) er ca 32cm
    avstand til sofa er ca 2.9m, de står med litt toe in, vil tippe ca 5 cm
    Avstand side vegg ca 55 cm.

er gardiner som dere ser på venstre, akustikk bak og på høyre vegg og floss på gulv..

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men av alle ting synes jeg s`er og T`er blir i spisseste laget.. Trodde egentlig man skulle oppleve en myk tilnærming i dette området, men jeg synes jeg hører mest at mellomtona er veldig lyttevennlig..
    dette er helt nye høyttalere? Kanskje litt mer innspilling gjør susen både på det siste i bassen samt diskanten..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    dette er helt nye høyttalere? Kanskje litt mer innspilling gjør susen både på det siste i bassen samt diskanten..?
    Ja det kan man jo spørre seg om , men jeg synes bassen er meget bra og det er kanskje det siste som kommer av min erfaring, jeg får la de stå på litt. .

Har nå brukt laser og fått høytt 100% riktig i fh til hverander..Har prøvd MYE toe in, ca 20 cm men nå står de med ca 7 noe som er ganske moderat, det er den beste jeg har funnet til nå..

Spilte Kjetil Saunes istad, og "måne blek" har en til tider vokal som ligger langt frem i lydbilde..S`ene hans er veldig tydelige, men på vienna vs. Klipsch vinner klispch her!! Og dette trodde jeg ALDRI jeg kom til å si..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch diskantene vil ha mindre spredning sideveis og derfor få mindre refleksjoner fra sidevegg. Domediskanter sprer mer i alle retninger.
    Litt av grunnene til at mange foretrekker bånddiskanter kontra domediskanter. Bånddiskanter sprer mindre sideveis og oppover.

Som plasseringstips for å få lydbildet til å sitte er jeg fan av å bruke Roger Waters - plata Amused to death. Spesielt sangen Tree Wishes. Jo lenger bak du får kvinnestemmen fra venstre, jo bedre. Hører du den direkte fra høyttaleren har du bommet. F.eks på veggen med sakosekken burde du klare.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Klipsch diskantene vil ha mindre spredning sideveis og derfor få mindre refleksjoner fra sidevegg. Domediskanter sprer mer i alle retninger.
    Litt av grunnene til at mange foretrekker bånddiskanter kontra domediskanter. Bånddiskanter sprer mindre sideveis og oppover.

Som plasseringstips for å få lydbildet til å sitte er jeg fan av å bruke Roger Waters - plata Amused to death. Spesielt sangen Tree Wishes. Jo lenger bak du får kvinnestemmen fra venstre, jo bedre. Hører du den direkte fra høyttaleren har du bommet. F.eks på veggen med sakosekken burde du klare.
    Takk for svar Svend!

Brukte den igår, og dama sitter oppe til venstre, i gardinene å snakker, tom med samboer hørte dette!
    Og bikkja er LANGT bak på høyre flanke Konge cd!!

Men trodde dempinga på sidenene skulle ta mer av sibilantene selv omd et er Dome?!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasseringstips for Mozartene mine mottas med takk! spes toe in etc.

Har fått bassen og mellom til sitte ganske bra, men av alle ting synes jeg s`er og T`er blir i spisseste laget.. Trodde egentlig man skulle oppleve en myk tilnærming i dette området, men jeg synes jeg hører mest at mellomtona er veldig lyttevennlig..
    Jeg synes at Mozart og Beethoven Baby grand er lysere og mer fremtredende i toppen enn Bach grand, men jeg har hørt på de to første med en annen forsterker enn sistnevnte, så jeg har ikke fått gjort en direkte sammenlikning...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar power metal.

Desverre er det noe med rommet og elektronikken min som ikke blir bra. Har vært å hørt på et annet oppsett med Vienna og det låt helt annerledes enn hos meg. .

Blei en "dum" affære dette, men for å ikke starte et utskiftningsrace igjen, så det blir salg av Vienna settet mitt..lagt annonsen på hifisentralen foreløpig.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med VA og Denon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Noen som har erfaring med VA og Denon?
    Kun med stereoforsterker, hadde Denon pma-2000ae med bach grand. Jeg synes ikke det var noen vellykket kombo. I forhold til Cambridge var bassen veldig upresis (/slapp) og vokalen virket enda mer tilbakelent, kanskje pga mer fokus i de lavere frekvensene? Da jeg byttet ble jeg overrasket over hvor stor forskjellen faktisk var.

Det kan hende det er noe annet med surroundreceiverne dems. Jeg har har faktisk aldri prøvd surroundreceiver hjemme, siden det stort sett går i musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Skal du bruke VA i surround, eller stereo. Stereo eller surround forsterker, altså? Hvorfor Denon? Har du det fra før og ønsker VA, eller hva er utgangspunktet?

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna
    Skal du bruke VA i surround, eller stereo. Stereo eller surround forsterker, altså? Hvorfor Denon? Har du det fra før og ønsker VA, eller hva er utgangspunktet?

Har en Denon surroundreceiver, vurderer VA.

Blir Hegel etterhvert, men i første omgang Denonen om den ikke blir solgt.

Side 41 av 49 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •