Vienna Acoustics - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 49 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 969
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg får melde meg inn i denne klubben for andre gang, nå med mozart.

haydn rosewood og mozart rosewood står ved siden av hverandre.
    desverre er plasserings mulighetene mine mildt sakt jævlige, så her må endel tiltak til for å få mozart til å lyde som de skal.
    bordet må vekk, tv må på vegg til å begynne med.

generelt syntes jeg lyden i haydn og mozart er veldig lik, har kun hatt den i drøye 2timer. s mye kan jo forandre seg.
    første inntrykket er at det er mer av alt her nå.
    hittil er det spilt norah jones, mark knopfler og katie melua.

de spiller på roksan kandy int og / eller pioneer lx71.

haydn er forøvring til salgs om noen her inne er intresert.

mvh remi lund

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet! Har hatt akkurat den kombinasjonen selv, og det var balsam for både ører og øyne. Gratulerer!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sweet! Har hatt akkurat den kombinasjonen selv, og det var balsam for både ører og øyne. Gratulerer!
    joda, har jo brukt roksan til haydn enstund også. først hadde jeg en rotel 2x200watts effekt til dem, men fyfaen å mye bedre roksan er!

mvh remi lund

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en formening om hvordan Marantz vil være med Bach/Mozart Grand (har lyst til å oppgradere til mozart etterhvert)? F.eks PM-KI Pearl/PM-11/PM-15?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Noen som har en formening om hvordan Marantz vil være med Bach/Mozart Grand (har lyst til å oppgradere til mozart etterhvert)? F.eks PM-KI Pearl/PM-11/PM-15?
    Har ikke hørt dette sammen, men har heller ikke hørt om noen elektronik som ikke går med Vienna.
    Dette ble også nevnt under testen av The Kiss i det nye bladet WATT.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig

Testet faktisk Marantz PM-15s2 og SA-15s2 på The Kiss når de var i hus, og selv om det ikke var nok "pudder" i den forsterkeren til å virkelig forløse potensiale så var det klangmessig en god match det. Nå er riktignok både The Kiss og The Music noe mer "nøytrale" og ikke fullt så mørke i klangen som Convert Grand-serien, men det burde uansett ikke være fare på fære....

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Beethoven Concert Grand, med Marantz AV8003 som forforsterker og Rotel RMB-1575 som effektforsterker.

Hadde Marantz MM8003 som effetkforsterer før Rotelen, da på Klipsch RF-63. Og kan si meg enig i mange av anmeldelsene av Marantz, utrolig vakker lyd, men litt sparsomt med krefter av og til. Viennaene er litt tyngre å dra enn Klipschene, mens begge skinner med mye krefter.

Rotelen ga meg også litt mer detaljer i lyden enn jeg hadde med Marantzen, selv om det var ingenting å klage på der.

Har selv "nabo" problem (ønsker ikke spille sinnsykt høyt pga å ikke plage dem for mye ). De gangene naboen har vært borte og jeg har dratt på så spiller Viennaene fantastisk. God på normale nivåer, men ønsker man litt ekstra futt så funker det bedre mer mer krefter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere!

Jeg vurderer litt utbytte av oppsettet mitt, da volumet blir lavt og jeg ønsker en mer estetisk penere høyttaler.

Har pr dd et klipsch rf 62mk2 oppsett, men har da sett på Vienna som evt erstattere..

Har kikket litt på et brukt sett med Beethoven concert grand med maestro center. bak og sub kommer etterhvert.

Siden det står i en stue og jeg har solgt unna en del utstyr er et av poengene at de må drives av en Pioneer Lx 71 med ice moduler. ( dumt ikke Vienna har doble terminaler)
    Lurer derfor på om baby grand eller mozart grand vil være et bedre valg?

Sub(ber) vil bli noe ala velodyne, sunfire etc, men har et ønske om at frontene bør ha et ok trykk til musikk..

Hva er forresten ok pris på Beethoven concert grand og center, 4-5 år gamle..?

MVH Johan

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget av høytaller må du nok tenke litt på rom og plassering. Concert Grand gir mye bass. Spesielt ved plassering nær vegg bak. Har du ikke mulighet til å ha dem litt ut i fra vegg, så velg en av de mindre versjonene.

Jeg er meget fornøyd med mine, og har dem fra fronten mellom 84-90 cm fra bakvegg. (Målt fra hvert sitt hjørne).

Jeg hørte på Mozart hos Stereofil, men syntes det lille ekstra i bassen manglet, men resten var bra. Bassen var der men ikke stor. Men det kan ha vært pga lytterommet også (butikk arealet dems). Så jeg gikk for den større. Meget fornøyd. Spesielt med Maestro, den senteren er faktisk helt enorm, imponerer mer en frontene, spesielt i forhold til Klipsch RC-64.

Jeg hadde Klipsch RF-63 før Vienna. Lyd kvaliteten er en helt annen. Kjører Klipsch bak, og det er ikke noe problem. Men senter må ikke være Klipsch, passer overhode ikke sammen.

Men, hvis du syntes volumet er litt lavt i dag, og skal ha Vienna, med samme forsterker, så blir du nok skuffet. De er tyngre å drive, og vil dermed ikke nå samme nivå. Jeg kjører noen dB høyere (4-6) enn jeg gjorde med Klipsch. Jeg har Rotel RMB-1575 som driver dem, og de har mer kraft en Pioneeren du nevner.

Husk også at de ikke har bi-amping ikke er den store bakdelen ved bruk av receiver. De 2 kanalene du ikke bruker fra receiveren, fordeler sin kraft til de andre på en måte. Jo flere kanaler du drifter samtidig, jo mindre av trafo kraften blir fordelt til hver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Valget av høytaller må du nok tenke litt på rom og plassering. Concert Grand gir mye bass. Spesielt ved plassering nær vegg bak. Har du ikke mulighet til å ha dem litt ut i fra vegg, så velg en av de mindre versjonene.

Jeg er meget fornøyd med mine, og har dem fra fronten mellom 84-90 cm fra bakvegg. (Målt fra hvert sitt hjørne).

Jeg hørte på Mozart hos Stereofil, men syntes det lille ekstra i bassen manglet, men resten var bra. Bassen var der men ikke stor. Men det kan ha vært pga lytterommet også (butikk arealet dems). Så jeg gikk for den større. Meget fornøyd. Spesielt med Maestro, den senteren er faktisk helt enorm, imponerer mer en frontene, spesielt i forhold til Klipsch RC-64.

Jeg hadde Klipsch RF-63 før Vienna. Lyd kvaliteten er en helt annen. Kjører Klipsch bak, og det er ikke noe problem. Men senter må ikke være Klipsch, passer overhode ikke sammen.

Men, hvis du syntes volumet er litt lavt i dag, og skal ha Vienna, med samme forsterker, så blir du nok skuffet. De er tyngre å drive, og vil dermed ikke nå samme nivå. Jeg kjører noen dB høyere (4-6) enn jeg gjorde med Klipsch. Jeg har Rotel RMB-1575 som driver dem, og de har mer kraft en Pioneeren du nevner.

Husk også at de ikke har bi-amping ikke er den store bakdelen ved bruk av receiver. De 2 kanalene du ikke bruker fra receiveren, fordeler sin kraft til de andre på en måte. Jo flere kanaler du drifter samtidig, jo mindre av trafo kraften blir fordelt til hver.
    Takk for svar AT2

Jeg gikk også fra rf 63 og rc64 til rf62 og rc62 mk2. Synes absolutt ikke volumet er lavt idag, og sjeldent jeg spiller over -15 til film.
    Det er kanskje en gang i ny og ne jeg hører litt musikk rundt 100-105 db.. Har ei 7 uker gammel tulle i etasjen over så det begrenser seg jo litt. .

Poenget med å bytte er kvaliteten på det som spilles, altså ikke volum..

fikk mail fra Alan på x3mhc og han mente Concert ble for stor for receiveren, da de bruker samme selv, men at BBG og MG SE ville gå veldig greit.. ang bakvegg er jeg litt låst, tipper bakpart av høytt må stå ca 30 cm ifra.

Det ligger jo et sett her på brukten med Concert grand, center og bak men jeg synes prisen er litt høy når det er 4 år gammelt og brukt.. Vet ikke hva du vil si prisen bør være?

Om noen vet om noen brukte Baby grand eller Mozart grand så send meg gjerne PM!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg nevner volum er jo at du skriver det er litt lavt.
    Kvaliteten Vienna mot Klipsch så er det bare å kjøre på.

30 cm fra bakvegg, målt til bakside av høytaller er meget godt, målene jeg nevnte er fra front av høytaller til bakvegg, blir ca det samme som du kan få til.

Concert Grand er ikke oppgradert på mange år, mulig det kommer en ny snart siden Mozart fikk en SE oppgradering. Concert Grand holder seg i pris, fordi de også holder seg i kvalitet. Rett før jeg kjøpte mine, så var det en som solgte sine for 20 tusen hvis jeg ikke husker feil. Ikke noe problem at de er verdt det, så lenge bruker ikke har ramponert dem. Det er bare å sjekke over front dekselene, om de er pene. Disse sitter så hardt at jeg aldri kommer til å ta dem av igjen.

Maestro senteren må du nok kjøpe ny, vil tro de sjeldent dukker opp brukt, skjer det så betal det selger ønsker. Den er helt fantastisk. Trodde RC-64 var den råeste i prisklassen og nedover (under 10.000,-). Viennaen er vel i ny pris ca 500,- billigere enn RC-64 var i sin tid. Og den spiller mange ganger bedre, både detaljer og bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Grunnen til at jeg nevner volum er jo at du skriver det er litt lavt.
    Kvaliteten Vienna mot Klipsch så er det bare å kjøre på.

30 cm fra bakvegg, målt til bakside av høytaller er meget godt, målene jeg nevnte er fra front av høytaller til bakvegg, blir ca det samme som du kan få til.

Concert Grand er ikke oppgradert på mange år, mulig det kommer en ny snart siden Mozart fikk en SE oppgradering. Concert Grand holder seg i pris, fordi de også holder seg i kvalitet. Rett før jeg kjøpte mine, så var det en som solgte sine for 20 tusen hvis jeg ikke husker feil. Ikke noe problem at de er verdt det, så lenge bruker ikke har ramponert dem. Det er bare å sjekke over front dekselene, om de er pene. Disse sitter så hardt at jeg aldri kommer til å ta dem av igjen.

Maestro senteren må du nok kjøpe ny, vil tro de sjeldent dukker opp brukt, skjer det så betal det selger ønsker. Den er helt fantastisk. Trodde RC-64 var den råeste i prisklassen og nedover (under 10.000,-). Viennaen er vel i ny pris ca 500,- billigere enn RC-64 var i sin tid. Og den spiller mange ganger bedre, både detaljer og bass.

Ah.. ser den kan misforståes.. Men saken er at volumet nå for tida, blir lavt pga lille jenta her i huset.. Så da er det mer et spørsmål om kvalitet på hva som spilles, ikke om det kan ha en syk SPL
    Ellers takk for svar
    Nå skal en bekjent sjekke litt priser i DK så skal jeg se hvordan det står seg der!

Kult forresten med avstand, jeg trodde de burde stå 80-100 cm fra bakpart!Hmm, da mangler jeg bare forsterker kraft evt..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får melde meg inn her egentlig, hvis posten.dk og posten Norge klarer "brasene" så er en Maestro center og to Waltz grand på vei i posten idag..

Tenkte å kjøre Waltzene som fronter,før jeg evt selger oppsett mitt, for å se om jeg liker det jeg hører. Etter hva jeg leser vil signaturen være "vienna" så gleder meg stort til å høre litt musikk på disse!

Noen som har noen tanker om hva som ville fungert best av to Sunfire HRS12 eller to SVS SB12 sammen da med Mozart grand som fronter?

MVH Johan

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Får melde meg inn her egentlig, hvis posten.dk og posten Norge klarer "brasene" så er en Maestro center og to Waltz grand på vei i posten idag..

Tenkte å kjøre Waltzene som fronter,før jeg evt selger oppsett mitt, for å se om jeg liker det jeg hører. Etter hva jeg leser vil signaturen være "vienna" så gleder meg stort til å høre litt musikk på disse!

Noen som har noen tanker om hva som ville fungert best av to Sunfire HRS12 eller to SVS SB12 sammen da med Mozart grand som fronter?
    Har du mottatt høyttalerne? Er spent på inntrykket ditt av dem

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15
    Har du mottatt høyttalerne? Er spent på inntrykket ditt av dem
    Forhåpentligvis så kommer mine mozart grand inatt med danskebåten

Maestro og grand waltz ble selvfølgelig stoppet i tolla, men må ordne det imorra så HÅPER jeg det kommer innen torsdag da jeg reiser på jobb

Sub har jeg funnet da, foreløpig en sunfire hrs 12, har ikke fått prøvd den ordentlig enda, men spørs om ikke det holder med enegntlig, gud BEDRE å den spiller!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så herved er jeg vel EGENTLIG medlem i klubben med : Mozart Grand som fronter, Maestro Grand center og Waltz Grand som bak..
    I pianolakk!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir et nydelig oppsett det Kjedelig at det blei stoppa i tollen. Angående nok effekt så tror jeg muligens det kan bli litt lite med LX-81. Til normal bruk funker det sikkert nok veldig bra Merker det på mine Mozart, at når jeg vil dra på litt så blir det for spakt. Dem er meget strømkrevende. Jeg bruker en Nad C370.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15
    Blir et nydelig oppsett det Kjedelig at det blei stoppa i tollen. Angående nok effekt så tror jeg muligens det kan bli litt lite med LX-81. Til normal bruk funker det sikkert nok veldig bra Merker det på mine Mozart, at når jeg vil dra på litt så blir det for spakt. Dem er meget strømkrevende. Jeg bruker en Nad C370.
    Håper det holder med Pioneeren en stund jaffal, om jeg skal ha eget rom etterhvert så får det bli en effekt etterhvert!

Har troa på vienna, må isåfall selge krem klipsch oppsettet mitt men alt tid sin tid og nå er det lite behov for enorm SPL og dynamikk i kinoen

Hvordan synes du selv det spiller?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren holder helt sikkert en god stund Jeg synes at Mozartene spiller utrolig fint og er aldri travle uansett hva musikk som blir spilt. Har hatt mine i snart 2 år, og kunne omtrent ikke vært mer fornøyd. Det eneste jeg til tider har savnet er mer bass/trøkk, men det kommer av at jeg før hadde cerwin vega dc-15 Nå som subwooferen er på plass føler jeg at det nærmer seg det optimale(for mine ører). Planen videre er å skifte ut Naden med en receiver, pluss en senterhøyttaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Håper det holder med Pioneeren en stund jaffal, om jeg skal ha eget rom etterhvert så får det bli en effekt etterhvert!

Har troa på vienna, må isåfall selge krem klipsch oppsettet mitt men alt tid sin tid og nå er det lite behov for enorm SPL og dynamikk i kinoen

Hvordan synes du selv det spiller?

Gratulerer med flotte HT.
    Tror nok du kommer til å få mange behagelige timer med dette oppsettet.

Pioneer lx81 vill nok levere helt greit med krefter til ditt bruk.
    Pioneer og Vienna er også en veldig god komb!

Side 40 av 49 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •