Vienna Acoustics - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 49 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 969
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får vel melde min adkomst i denne klubben med mine Strauss. En meget morsom og intr høyttaler. Sliter med å finne effekt amp til den. Den trenger godt med strøm.

Er det noen som kan ha noen tips? Preampen er en Musical Fidelity cdpre24 godt oppgradert. Og jeg koser meg med musikk i 2 kanaler, og er altetende på musikk biten, men med en hovedvekt på rock og metall.

Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben!

Har selv prøvd en del utsyr på Vienna og synes: Pass Labs-Classe-Krell-Naim-Hegel-Primare-Roksan er veldig gode kombinasjoner til Vienna.
    Rekefølgen er også den jeg synes er best match. Pass_etc,etc.
    Selv bruker jeg i dag Pass Labs x150.5 på The Kiss. Dette er absolutt den beste matchen jeg har hatt hjemme.
    Det viktigste synes jeg, er at mann bruker forsterker som er mest mulig nøytral siden Vienna kan bli litt for laidback med en forsterker som er for varm i klangen.
    Lykke til med valg av forsterker! :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Velkommen i klubben!

Har selv prøvd en del utsyr på Vienna og synes: Pass Labs-Classe-Krell-Naim-Hegel-Primare-Roksan er veldig gode kombinasjoner til Vienna.
    Rekefølgen er også den jeg synes er best match. Pass_etc,etc.
    Selv bruker jeg i dag Pass Labs x150.5 på The Kiss. Dette er absolutt den beste matchen jeg har hatt hjemme.
    Det viktigste synes jeg, er at mann bruker forsterker som er mest mulig nøytral siden Vienna kan bli litt for laidback med en forsterker som er for varm i klangen.
    Lykke til med valg av forsterker! :-D
    Jeg er enig i at Vienna kan høres litt myke ut. Men jeg kan sitte i timesvis å kose meg med musikk uten å bli lyttetrett. Er bare uvant å ha såpass mye trøkk i en ht. Som samtidig spiller pent.

Hegel passer, men jeg synes ikke den hadde god nok kontroll når jeg skulle guffe på. Men det var den lille H1mk4. Pass Labs Classe Krell og Naim har jeg aldri hett i egne oppsett. Går og vurderer et par Vincent SP995 til min MF Preamp.

Men skal holde øynene åpne for pass.

Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Jeg er enig i at Vienna kan høres litt myke ut. Men jeg kan sitte i timesvis å kose meg med musikk uten å bli lyttetrett. Er bare uvant å ha såpass mye trøkk i en ht. Som samtidig spiller pent.

Hegel passer, men jeg synes ikke den hadde god nok kontroll når jeg skulle guffe på. Men det var den lille H1mk4. Pass Labs Classe Krell og Naim har jeg aldri hett i egne oppsett. Går og vurderer et par Vincent SP995 til min MF Preamp.

Men skal holde øynene åpne for pass.

Mvh Peter
    Ja. Mann skal virkelig gjøre noe galt om mann skal bli lyttetrett med Vienna. Vincent har jeg aldrig hørt på Vienna, men det kan jo hende det blir en god komb?
    Du får følge med her og på hifisentralen.no så kommer du nok over noen godsaker!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladelius bør du også vurdere, mange fornøyde med den komboen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladelius og VA Strauss? Hmm. Kanskje jeg må ta en telefon til NAT....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har erfaringer med Vincent på VA?

Jeg er nå straks på tur inn i klubben med BBG og Maestro til 21k fra brukten.
    Skal flytte 130 mil fra kalde nord til våte Bergen i løpet av måneden, så jeg må dessverre smøre meg med tålmodighet før jeg får herlighetene.

Har to Vincent SA-T100 og Rotel RC-1082 pre, som jeg med stort hell har brukt på mine Klipsch RF-7 i et halvt års tid nå. De spilte helt sykt dypt og med en enorm punch på RF-7-ene, så kraft burde overraskende nok ikke være noe problem. Fra det jeg har lest, og hørt med egne ører, så har SA-T100 en god del trykk på lavbassen. Jeg er muligens redd det skal bli for mye av det gode på VA-ene. Klipschene innehar selvsagt andre musikalske kvaliteter enn bare bass og trykk, men jeg fikk de aldri til å funke skikkelig, spesielt på moderate lydnivå.
    Kan være rommet, forsterkervalg, eller ørene mine som bare syntes de ble alt for skarpe. Uansett er jeg lei lydbildet de serverte, og gleder meg som en unge til en litt mer voksen oppgradering.

Noen fortryggende ord, og positive erfaringer vil gjøre ventetiden litt enklere for min del. hehe.

Hvis dette ikke er tilfellet er jeg ikke redd for å prøve andre merker, selvom Vincentene er utrolig flotte å se på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hugolor
    Er det ingen som har erfaringer med Vincent på VA?

Jeg er nå straks på tur inn i klubben med BBG og Maestro til 21k fra brukten.
    Skal flytte 130 mil fra kalde nord til våte Bergen i løpet av måneden, så jeg må dessverre smøre meg med tålmodighet før jeg får herlighetene.

Har to Vincent SA-T100 og Rotel RC-1082 pre, som jeg med stort hell har brukt på mine Klipsch RF-7 i et halvt års tid nå. De spilte helt sykt dypt og med en enorm punch på RF-7-ene, så kraft burde overraskende nok ikke være noe problem. Fra det jeg har lest, og hørt med egne ører, så har SA-T100 en god del trykk på lavbassen. Jeg er muligens redd det skal bli for mye av det gode på VA-ene. Klipschene innehar selvsagt andre musikalske kvaliteter enn bare bass og trykk, men jeg fikk de aldri til å funke skikkelig, spesielt på moderate lydnivå.
    Kan være rommet, forsterkervalg, eller ørene mine som bare syntes de ble alt for skarpe. Uansett er jeg lei lydbildet de serverte, og gleder meg som en unge til en litt mer voksen oppgradering.

Noen fortryggende ord, og positive erfaringer vil gjøre ventetiden litt enklere for min del. hehe.

Hvis dette ikke er tilfellet er jeg ikke redd for å prøve andre merker, selvom Vincentene er utrolig flotte å se på.
    Det er jo bare en måte å få testet det på. Prøve:-D .
    Har ikke hørt komboen selv, og hvis det er som du sier at di er ganske fyldige er det kansje ikke en heldig match. Men det kan jo fortsatt være at du liker det.
    Det er tross alt dine ører som skal lytte til dette.
    Blir det helt krasj, er det bare å legge di ut for salg. Tror ikke Vincent er vanskelig å bli kvitt. Spesielt ved disse årstider som nærmer seg.
    Lykke til. Da du finner den rette forsterkeren til denne Ht, er jeg helt sikker på at du kommer til å bli storfornøyd.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da enda jeg opp med en Audionet amp IV til mine Strauss. Jeg er sinnsykt spent på den komboen. Audionet skal vere dønn ærlig, presiss og med bøtter av kraft.

Jeg har den ikke i hus enda, men forventer at den kommer i hus iløpet av neste uke. Dette er verre enn å vente på julenissen på julaften.

Tenkte å legge opp noen bilder av oppsettet når alt er på plass.

Men her er et par ivertfall. på bildet er de plassert i et midlertidig rom. Står mye mere riktig nå.

Men dere får i vertfall et lite inntrykk av hvor flotte de er å se på.

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Va sine høyttalere ser jo virkelig fine ut.
    Selv må jeg bare få prøvd et par mozart grand her hjemme. En høyttaler i mine øyne som er lett å få inn i en familie stue. Lurer på hvordan de låter på mine emotiva upa-1? Det er vel bare en måte å finne ut av
    Theatro er også en senter som hadde passet perfekt inn i tv benken, men litt usikker på om denne blir litt liten ifht frontene.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort innpå her, ser på nye høyttalere. Har Kef iQ90 i dag og jeg vil gjerne beholde de gode egenskapene på diskant og mellomtonen (jeg liker ihvertfall de to delene veldig godt på Kef'ene ), men jeg ønsker mer bass, både volum og dybde.

Lurer litt på både Bach Grand og Mozart Grand, finnes det en butikk hvor jeg kan høre på dem i Vestfold/Telemark området? Hvor stor forskjell er det på de to bortsett fra prisen?

Jeg har en Onkyo TX-NR808 som jeg har tenkt og beholde en stund til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mg

Hei
    Kjenner ikke Kef så godt, men noe sier meg at de kanskje har en noe mer fremtredende mellomtone enn hva man finner hos Vienna. Jeg kjøpte Mozart Grand for vel to år siden og er kjempefornøyd. Hørte på Monitor Audio til samme pris, men de hadde en altfor fremtredende mellomtone og det bidro bare til at ikke all musikk låt troverdig. Vienna har et noe tilbakelent lydbilde, men er desto bedre som lyttehøyttaler over tid. Den gjengir musikken fantastisk klart og tydelig, og alle instrumenter og typer musikk gjengis troverdig. Da jeg lyttet til Mozart Grand før jeg kjøpte, sa forhandler at den gir mer for pengene (er mer imponerende til prisen osv) enn Bach Grand. De tok derfor ikke inn Bach Grand til vanlig. Mozart har ord på seg for å ha egenskaper som man stort sett ikke finner i prisklassen.

Jeg bruker Densen elektronikk på mine Vienna og det låter meget meget bra.

Lykke til i valget!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Kort innpå her, ser på nye høyttalere. Har Kef iQ90 i dag og jeg vil gjerne beholde de gode egenskapene på diskant og mellomtonen (jeg liker ihvertfall de to delene veldig godt på Kef'ene ), men jeg ønsker mer bass, både volum og dybde.

Lurer litt på både Bach Grand og Mozart Grand, finnes det en butikk hvor jeg kan høre på dem i Vestfold/Telemark området? Hvor stor forskjell er det på de to bortsett fra prisen?

Jeg har en Onkyo TX-NR808 som jeg har tenkt og beholde en stund til.
    Hei.
    X3MHC - HiFi & Hjemmekino
    Han har holder til i buskerud. Et meget seriøst firma, med noe av det bedre kundebehandling som jeg har vært borti. Bør ha mange Ht inne for demo.
    Av di to moddelene ville jeg helt klart gått for mozart da denne har en helt annen tynge i bunnen enn Bach.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu

Jeg kom over iq90 på en Hegelkombinasjon når jeg prøvelyttet etter nye høytalere. Etter å ha hørt på System Audio Mantra, B&W CM9 og Dali Mentor 6 trodde jeg at klassen 15000-20000 kroner rett og slett ikke var noe for meg, siden IQ90 appelerte mye mer - selv om det ifølge selgeren var en "dårligere" høytaler.

Ett par dager senere hørte jeg Mozart Grand på Musical Fidelity M6i og så meg aldri tilbake. Det var et eller annet med punchen og klarheten som gjorde det for meg. Kjøpte høytaleren en dag senere

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vienna Acoustics Mozart Grand SE vant gruppetesten i Hjemmekino. De ble målt opp i mot Elac FS 247, Monitor Audio Gold GX200, Mythos STS Super Tower, Audiovector Si3 Super, System Audio Ranger Master, Dali Mentor 6, Swans RM600F, B&W CM9.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte VA Mozart Grand og en NAD 365BEE i høst.
    Jeg er veldig fornøyd.

Jeg husker når jeg skulle kjøpe fant jeg ikke mange som hadde noe å si om denne kombinasjonen, men det funket for meg. Jeg er glad for valget mitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir virkelig spennede å se/høre den nye serien fra vienna. Med en del godsaker fra klimt serie i designet til Consert Grand serien, tror jeg dette blir en meget bra serie.
    Den nye Beethoven Imperial Grand bruker en forenklet 5” versjon av Viennas egenutviklede koaksialelement, samt superdiskanten fra Die Musik, kombinert med tre 7-tommers Spidercone basselementer, laget av Scanspeak etter Gansterers spesifikasjoner.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også spent på disse. Mellomtonen er meeeeget bra på The Kiss i hvert fall. Får de den til like bra med en 5" som på Kiss/Music, så er disse jo meget aktuelle for mange.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Også spent på disse. Mellomtonen er meeeeget bra på The Kiss i hvert fall. Får de den til like bra med en 5" som på Kiss/Music, så er disse jo meget aktuelle for mange.
    Har selv The kiss her hjemme og di er meget gode ja.
    Til vokal og akustisk musik tror jeg det er få ht som er veldig mye bedre.
    Lekre er di jo også!

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooh, ny serie?
    Ny stativ modell?

Blir MEGET spennende å se hvem som blir først til å få lyttet til denne? (nei, det blir nok ikke meg.) Og ikke minst, hva tilbakemeldingene blir!

Ser L&B har hørt at gulvmodellen vil havne rundt 70K, lurer på hvor stativmodellen vil havne..!!

Ny Vienna-høyttaler | Lyd & Bilde

Jeg har jo egentlig funnet min perfekte kombo, jaffal (i alle fall) i dette rommet, men viktig å holde døren åpen :-)

Side 39 av 49 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •