Vienna Acoustics - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 49 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 969
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Steike, rett og slett rålekkert
    Hvordan låter de uinnspilt?
    Vel, jeg må innrømme at dem låter overraskende bra uinnspilt. Nå har jeg ikke satt meg ned for å lytte, men hørt mens jeg har gjort andre ting (rydde etc), men flere ganger i går kveld stoppet jeg opp og stusset over at det låt så bra!

Jeg kan jo i denne sammenheng nevne at da de gamle Haydn var nye, så var det slettes ikke kjekt å høre på de første timene, særskilt i bassen. Men slik er det ikke med symphony.
    Faktisk spekulerte jeg litt i om de hadde vært testet av noen andre tidligere, og dermed (delvis) innspilt.
    Ikke at det hadde gjort noe, for det beste er å få dem til å yte 100% så fort som mulig.
    Men jeg slo uansett den tanken fra meg, det var en ny eske jeg åpnet

Dette forteller jo meg uansett at det er forskjell på ny og gammel modell.

Et problem er det likevel at jeg nå har et ganske annet rom enn da de gamle var nye. I tillegg har jeg ny forsterker. Altså blir det egentlig ikke sammenlignbart.
    Det er også et problem å huske hvordan de gamle låt når det er 20 dager siden jeg gav dem fra meg. Signaturen er grei, men detaljene er vanskelig (hvis jeg skal være realistisk).
    Så egentlig har jeg bestemt meg for å ikke prøve å sammenligne ny og gammel for mye, for det blir ikke helt troverdig.
    Men klart, enkelte passasjer, refreng, introer, osv er nok brent inn i hjernen :-)

Alternativt kan jeg ta dem opp til Juice på et senere tidspunkt for A/B testing. Men da må dem spille litt til først.

Skal uansett prøve Leonard Cohen når jeg kommer hjem.

Og i alle tilfeller er jeg allerede minst like glad i de nye som jeg var i de gamle :-)

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekre høytalere ja. Gratulerer

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Et lite referat etter lyttestest av gammel mot ny moddel:Her skal det hverfall inn en ny Mozart grand i stuen om ikke lenge.
    Hvor skal du gjøre av The Kiss da? Tror du ikke Grand SE det blir en (liten) nedtur i forhold?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ pegpisk
    Jeg gleder meg stort til fortsettelsen
    Hvis høyttalerne låter bra uinnspilte regner jeg med at de vil låte knall etter 100 timer
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Hvor skal du gjøre av The Kiss da? Tror du ikke Grand SE det blir en (liten) nedtur i forhold?
    The Kiss står sikkert plantet i kinoen. Det skal inn nye ht i stuen. Hadde nok blitt en skikkelig nedtur ja!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder fra Vienna Acoustics sin stand under High End messen i Munchen

AVforum var nede i Munchen under High End messen fra 19 til 22 mai, Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 31.05.11 . Her kommer noen inntrykk og bilder fra Vienna Acoustics sin stand.

Vienna hadde en stille stand i år. De hadde endel nyheter og vise fram, de har nye Bach og Haydn modell, her er det kommet nye elementer og delefiltret har fått en oppgradering. De presenterte også et helt nytt produkt for Vienna, In-wall. Når Vienna skulle lage en in-wall høyttaler fantes det ikke noe kompromiss, lyden måtte bli BRA. Vienna har bruk masser av tid på å komme fram til sin konstruksjon og har virkelig laget en flott og solid in-wall. Den er i helt aluminiums kabinett, meget gode feste haker og solide terminaler. Det ryktes også at de vil komme med en in-ciling høyttaler i løpe av 2011/12.

Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11-_mg_3336-jpg

Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11-_mg_3344-jpg

Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11-_mg_3341-jpg

Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11-_mg_3357-jpg

Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11-_mg_3354-jpg

Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11-_mg_3362-jpg

Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11-_mg_3361-jpg

Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11-_mg_3348-jpg

Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11-_mg_3349-jpg

Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11-_mg_3352-jpg

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan bekrefte hvilke millimeter størrelse spiksene til Beethoven Concert Grand har? Er det M10?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Noen som kan bekrefte hvilke millimeter størrelse spiksene til Beethoven Concert Grand har? Er det M10?
    Hvis det er samme foten som på Mozart Grand så er det M10.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ud til at der også er kommet en ny basenhed i Mozart Grand.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akuratt bestilt Beethoven Concert Grand.

Det går banan plugger i høytaller terminalen?

Hva anbefaler dere av plassering i forhold til bakvegg og side vegg?
    Har vel egentlig ikke så mye valg når det gjelder plassering, men får de litt ut fra bakvegg hvis jeg vil, selv om den ene får mere sidevegg enn den andre uansett.

Hva anbefales det av vinkling av disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva anbefaler dere av plassering i forhold til bakvegg og side vegg?
    Har vel egentlig ikke så mye valg når det gjelder plassering, men får de litt ut fra bakvegg hvis jeg vil, selv om den ene får mere sidevegg enn den andre uansett.

Hva anbefales det av vinkling av disse?
    Dette kommer veldig ann på rommet og sitte posisjon. Hvis du vinkler di inn mot senter, vill di oppleve at lyden blir mere "kald" enn om du ikke vinkler di inn.
    Hvis di skal brukes til musikk anbefaler jeg vinkling, om hovedsakelig film mindre vinkling.
    Jo større avstand du klarer å ha til frontvegg jo fastere og raskere blir bass responsen.
    Siden det er forskjellig avstand til sidevegg, kan mann kompansere dette med demping av veggen på siden av ht.
    Lykke til.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer!
    Høyttalerterminalene tar bananplugger.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thuekay
    Det ser ud til at der også er kommet en ny basenhed i Mozart Grand.
    Spennende! Du har tilfeldigvis ikke en link til bilder?
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Spennende! Du har tilfeldigvis ikke en link til bilder?
    De som ses højere oppe, har i hvert fald en anden basenhed end mine Mozart Grand.
    8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Feilpost
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thuekay
    De som ses højere oppe, har i hvert fald en anden basenhed end mine Mozart Grand.
    8)
    Beklager, en liten språkmisforståelse fra min side. Trodde du mente beina til høyttalerne, ikke basselementet. Jepp, du har rett i at basselementene er nye, det samme gjelder delefilteret.
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt Concert Grand i ett par uker. Er meget meget fornøyd med kjøpet. Var en stor kvalitetsmessig oppgradering fra Klipsch RF-63, selv om det ikke er noen dårlig høytaller.

Merket ganske fort at Klipsch RC64 ikke helt passet sammen med VA høytallerene i front. Nok også mye takke være innstillings problemer. (Mer om det senere).

Tok avgjørelsen og bestilte Meastro senteren, og fikk den samme dag
    Satte på samme testspor som dagen før, tittel sekvensen til filmen "Wild Things" på BD (PCM 5.1). Denne har fantastisk musikk. Og med Meastro så satt hele lydbildet i front sammen igjen. Har også lagt merke til stillheten som er kommet i front bildet. Det er liksom urovekkende stille i forhold til med Klipsch. Selv om jeg liksom aldri opplevde støy fra dem. Dialogene er klarere, og full pakke. Trodde Klipsch RC64 var en av de beste senterene i prisklassen, men Meastro er vel som jeg husker 1000,- billigere og gruser RC64 i kvalitet. Moro

Som nevnt tidligere så har jeg litt innstillings vanskeligheter. Som normalt så kjørte jeg romkorrektsjonen i min Marantz AV8003 forforsterker (Audyssey) Her fikk jeg før beskjed om at den ene front høytalleren hadde snudd polaritet, prøvde å snu, og fikk beskjed om at begge var hadde det. Satte det normalt igjen, som er korrekt. Kjørte igjennom. Høyrefront ble helt borte i lydbildet, all lyd kom fra venstre. Venstre høytaller har mer rom rundt seg enn høyre. Noe jeg merker at bassen fra høyre er litt mer svulstig enn venstre, pga hjørne plassering.

Har nå dratt de 98 cm ut fra vegg (Målt fra front av høytaller). Det hjalp litt på svulstigheten, men har ikke fått testet skikkelig enda.

Det blir nok å droppe romkorrektsjonen, noe som egentlig ikke gjøre noe, da forsterkeren min ikke kan legge på EQ osv på HD lyd. Men venter nå på å få igjen dB måleren min for å få satt volumene riktig. Så kan jeg få testet skikkelig med film.

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv fan av Vienna og har stor sans for Concert Grand, men etter å ha hørt disse på både Hegel, Parasound og Xindak så føler jeg ikke dette er en høyttaler som kler et surroundoppsett? Spiller de ikke litt for lavt til å gi de store lydeffektene i en film?
    Jeg bare lurer

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil etter min mening. Spiller lavt? Om du regner følsomhet? Da kompenserer du lav følsomhet med økt kraft eller volum. Verre er det ikke. De er fremdeles effektive nok til å spille høyt, mer enn høyt nok for det aller meste.

Vienna egner seg meget godt til et filmoppsett, og kan by på dynamikk når det trengs. Men ikke i en slik grad som Klipsch RF-serie byr på.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt de kan spille er jo opp til hver enkelt. Det virker som folk tidvis spiller skremmende høyt. Selv så er jeg ute etter god lydkvalitet på ett mer normalt nivå for å slippe å plage naboer. Noe VA gjør bedre enn Klipsch. For mine høye lydnivåer så holder VA mer enn godt nok. Dessuten er Rotel RMB-1575 mer en kraftig nok for kontroll og lydnivå virker det som foreløpig.

Side 38 av 49 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •