Vienna Acoustics - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 49 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 969
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Dette er også en god match synes jeg. Har hørt denne komb i noen tester.
    Classe' er også en god match. Doxa skal prøves snart.
    Skulle hatt en sånn liker knapp her
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes sammenlikningstesten til nopita er interessant lesestoff. Det som kan være fordel med en høyttaler som er mer tilbakelent er om man har en del cder med dårlig produksjon, da blir det mer behagelig å høre på. Jeg er ikke kjent med musikken som ble testet, men er det noen av de sporene som har dårlig produksjon?

Jeg f.esk har prøvd forskjellig musikk på mentor 6, og det tok helt av med musikk med bra produksjon, men når produksjonen på cdene var dårlig, så ble det ikke så behagelig å høre på.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg beklage til de som føer seg støtt av dette, men jeg er dessverre litt lat, og der var mange sider å tråle seg gjennom. Så bekalger om dette har vært oppe før... ops:

Hvordan er Primare på VA? Andre integrerte forsterkere til ca 10-30 lapper (nypris) som passer VA's klangbilde?
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du strekke det opp til 30K nypris så sjekk ut Musical fidelity. En A5 burde sitte som ett skudd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Først vil jeg beklage til de som føer seg støtt av dette, men jeg er dessverre litt lat, og der var mange sider å tråle seg gjennom. Så bekalger om dette har vært oppe før... ops:

Hvordan er Primare på VA? Andre integrerte forsterkere til ca 10-30 lapper (nypris) som passer VA's klangbilde?
    Primare skal være en veldig god match med VA.

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Kan du strekke det opp til 30K nypris så sjekk ut Musical fidelity. En A5 burde sitte som ett skudd.
    Skal se jeg går på nok en økonomisk smell.
    Dere trenger ikke lede meg ut i uføre, det klarer jeg godt nok selv!!

Men denne og Primare er notert, takk skal ha!!
    Della
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Den nye M6 fikk jo meget bra omtale i Lyd & Bilde.

Musical Fidelity M6i Dual Mono Integrated Amplifier

Regner med det ikke er Die Musik du skal bruke den på?

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,

Nei, skal ikke bruke Primare eller noe annet på Die Musik.
    Holder faktisk på å selge hele anlegget mitt og begynne på nytt. Jeg fikk det rett og slett ikke til å stemme med stuen og layouten, så jeg går til det drastiske steget å nedgradere anleggt for å få et "hjem", ikke et konsertlokale.

Jeg må vente til jeg blir voksen og kjøper en enebolig på Vigrestad før jeg skal opp i tilsvarende anlegg igjen, og da blir det dedikert lytterom.

Beklager, dette var nok en OT..

Derfor jeg er interisert i integrerte forsterkere i prisleien rundt 20 lapper som passer VA.

Har fått tips om
    • Densen
      Primare
      Musical fidelity
      Bladelius
      Classe

Det er også vesentlig for meg at den har by-pass funksjon slik at jeg kan bruke den i et noe originalt surround-oppsett..
    Della

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Den nye M6 fikk jo meget bra omtale i Lyd & Bilde.

Musical Fidelity M6i Dual Mono Integrated Amplifier

Regner med det ikke er Die Musik du skal bruke den på?
    Jeg kjøpte Mozart Grand etter å ha hørt de på M6. Det var rett og slett skikkelig kult. Hadde store ambisjoner om å låne med meg diverse høytalere hjem for å teste, men endte opp med å kjøpe de uten å ha testet dem hjemme først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har prøvd både Bach Grand og Mozart Grand, er forskjellen stor? Vurderer fortsatt en oppgradering, men har tenkt mest på BBG, sånn at det virkelig blir en oppgradering, men om forskjellen er stor på Bach og Mozart, så må jeg også vurdere den muligheten. Jeg er økonomisk avhengig av å kjøpe brukt og det ligger oftere mozart til mer reduserte priser her og på bruktbørsen.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Noen her som har prøvd både Bach Grand og Mozart Grand, er forskjellen stor? Vurderer fortsatt en oppgradering, men har tenkt mest på BBG, sånn at det virkelig blir en oppgradering, men om forskjellen er stor på Bach og Mozart, så må jeg også vurdere den muligheten. Jeg er økonomisk avhengig av å kjøpe brukt og det ligger oftere mozart til mer reduserte priser her og på bruktbørsen.
    Jeg har ikke selv hatt Mozart Grand, kun Bach Grand, men har hatt en grei sammenligning mellom BG og MG i butikk. Bassresponsen i MG er jevnere og mer detaljert enn BG samt at diskanten er mer oppløst. Lydbildet henger mer sammen hos MG og virker mer usminket enn hos BG. Jeg ville gått for MG hvis økonomien tillater det
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg har ikke hørt Bach Grand, men har selv Mozart Grand (og er strålende fornøyd). Jeg forsto det slik på selgeren i butikken jeg lyttet på MG før kjøp, at de ikke pleide ha BG inne. Årsaken var at den ikke utmerket seg spesielt i forhold til andre høyttalere med samme pris. MG derimot kan hamle opp med langt dyrere saker og er antakelig et bedre kjøp i sin prisklasse, enn BG er i sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du nevner over er nok bare et eksempel på at selger ønsker at du kjøper en så dyr høyttaler som mulig.

Bach Grand delte førsteplassen med B&W (om jeg ikke husker feil) i en stor høyttalertest under 15K i bladet Hjemmekino nummer 11/2009 og 12/2009 (test med 2 deler).

Bach Grand kommer forresten i sin 3. generasjon i løpet av året, i likhet med Haydn og Mozart Grand.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, for all del, men han hadde dyrere ting enn det også å prakke på meg om det var det om å gjøre. Er uansett storfornøyd med Mozart og anbefaler denne høyttaleren på det varmeste.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke skrive innlegg... må ikke.... MÅ IKKE...!

Ah, drit samme..

Javel?

Hva skjer så nå?

Jeg har jaffal hentet denne i dag:

Vienna Acoustics-dsc00153-jpg

Vienna Acoustics-dsc00154-jpg

Nærmere bestemt:

Vienna Acoustics-dsc00151-jpg

Men for å være HELT sikker:

Vienna Acoustics-dsc00152-jpg

Aaah, har ikke hatt høytalere siden de gamle Haydn forsvant ut døren 6. mai, og som ble lagt for salg samme dag som nyheten om denne utgaven...:

Vienna Acoustics-dsc00155-jpg

Nå gjenstår timevis med momentjustering på boltene. Her skal det krysstrekkes, vet jeg.
    Tenker også jeg må etterstramme etter de første kilometerne, eh, timene... 8)

Nu venter innspilling.!

Bare sørgelig at jeg er opptatt resten av dagen. Meeen, tenker jeg lar høytalerne stå på med lavt volum :-)

Edit: Og om noen lurte så er det seff Kari Bremnes som tar jomfruen på disse - Fantastisk allerede, låten: Hurtigrute :-) Og så videre.
    Tipper Toto følger på. Deretter Eve st. Jones fra skiven Chill'n Jazz, som kom i posten i dag

Metallica gidder jeg ikke prøve før de har spilt litt.

Ha en fortsatt fin dag!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten kan jeg legge til at jeg har skiftet forsterker.

Copland CTA-405 kom i hus for en tid tilbake.
    Skal komme tilbake med et lite referat om komboen når høytalerne har spilt seg inn. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk

Ah, drit samme..

Javel?

Hva skjer så nå?

Jeg har jaffal hentet denne i dag:

Vienna Acoustics-dsc00153-jpg

Vienna Acoustics-dsc00154-jpg

Nærmere bestemt:

Vienna Acoustics-dsc00151-jpg

Men for å være HELT sikker:

Vienna Acoustics-dsc00152-jpg

Aaah, har ikke hatt høytalere siden de gamle Haydn forsvant ut døren 6. mai, og som ble lagt for salg samme dag som nyheten om denne utgaven...:

Vienna Acoustics-dsc00155-jpg

Nå gjenstår timevis med momentjustering på boltene. Her skal det krysstrekkes, vet jeg.

Nu venter innspilling.!

Bare sørgelig at jeg er opptatt resten av dagen. Meeen, tenker jeg lar høytalerne stå på med lavt volum :-)

Edit: Og om noen lurte så er det seff Kari Bremnes som tar jomfruen på disse - Fantastisk allerede, låten: Hurtigrute :-) Og så videre.
    Tipper Toto følger på. Deretter Eve st. Jones fra skiven Chill'n Jazz, som kom i posten i dag

Ha en fortsatt fin dag!

Lytteinntrykk er et must, siden dette er en serie som mange har lurt på. Inkludert meg.
    Har hatt haydn SE som jeg dessverre måtte selge.
    Men det blir nye vienna i stuen vet jeg , men ikke helt vilken serie/moddel!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, regner med det blir lytting i morgen. Når det gjelder haydn er vel den lik som SE i oppbygging, så den kjenner du vel?
    Men blir nå uansett et lite referat.:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite referat etter lyttestest av gammel mot ny moddel:
    X3MHC - Nyheter

Tredje generasjon av Mozart Grand er nå på lager i enkelte utførelser. Ordinær utsalgspris er kr. 21 995,- for utførelsene i svart pianolakk og kirsebærtrefinér, og kr. 23 995,- for hvit pianolakk og rosentrefinér.

I tillegg til ytterligere forbedringer av delefilter og elementdesign, så er det nederste 6" X3P basselementet nå av typen Spider-Cone. Resultatet av disse endringene er enda høyere oppløsning, større dynamikk og kraftigere bass.

Utålmodige etter å få sjekket hvor hørbare forbedringene ville være, så hadde vi forhåndsbestilt et par til ett av våre demorom. Etter en del timer med innspilling, så kunne finlyttingen begynne.

I direkte A/B-testing, så er det ingen tvil om at Symphony Edition (SE) representerer en oppgradering i forhold til utgående modell. Lydkvaliteten er betydelig forbedret, samtidig som lydsignaturen til Mozart Grand er bevart. Mozart Grand SE er en behagelig høyttaler å lytte til og den er laget for å passe bra med mye forskjellig utstyr og ulike typer musikk. Men for å hente ut det aller beste fra høyttalerne, så trengs det en passe kraftig forsterker. Dette er uansett å anbefale for å sikre lavest mulig forvrengning når volumet skrues opp, og det er akkurat det du får lyst til å gjøre når du hører denne høyttaleren i aksjon. I vår test benyttet vi en Densen Beat 150 med stor suksess.

Her skal det hverfall inn en ny Mozart grand i stuen om ikke lenge.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk

Ah, drit samme..

Nu venter innspilling.!

Ha en fortsatt fin dag!
    Steike, rett og slett rålekkert
    Hvordan låter de uinnspilt?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Side 37 av 49 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •