Vienna Acoustics - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 969
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Har du fått prøvd den forsterkeren din enda?
    Har skjønt at du ikke er fornøyd! Hva mangler? Hvordan type musik spiller du mye av?
    Tror kansje at dine ht ligger rundt 12-15k.
    Oki..
    Nei, og bør vel prøve den først.
    Ikke fått den i posten enda. Ligger på Postsentralen i Bergen og lagt der siden kl 06.27 Fredag.
    Snakket med posten på butikken,og dei hadde nesten ikke fått noe post fra byn,så vet ikke hva dei baler med.

Mangler ja.. trøkk i mellombassen, vil ha mer "slam" og trøkk i f.eks slagverket. Så difor lurer jeg på å selge..men slett ikke sikker.
    Spiller alt jeg.

Ellers skal jeg kjøpe en Burmester Rondo 992 cd spiller uti juni, og prøve ilag med roksan, i tilleg til hegel cdp2a jeg har i dag.
    Burmesteren blir her, og Hegel's cd skal selges.

Så blir jo litt spennende utover våren.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Oki..
    Nei, og bør vel prøve den først.
    Ikke fått den i posten enda. Ligger på Postsentralen i Bergen og lagt der siden kl 06.27 Fredag.
    Snakket med posten på butikken,og dei hadde nesten ikke fått noe post fra byn,så vet ikke hva dei baler med.

Mangler ja.. trøkk i mellombassen, vil ha mer "slam" og trøkk i f.eks slagverket. Så difor lurer jeg på å selge..men slett ikke sikker.
    Spiller alt jeg.

Ellers skal jeg kjøpe en Burmester Rondo 992 cd spiller uti juni, og prøve ilag med roksan, i tilleg til hegel cdp2a jeg har i dag.
    Burmesteren blir her, og Hegel's cd skal selges.

Så blir jo litt spennende utover våren.
    Vet akkurat hva du mener. Matching med riktig elektronik er alfa og omega. Alan som jeg kjøper mitt utstyr av, brukte topp moddelene til hegel til 100k og hadde akkurat samme problemer som du nevner. Han har gått over til Classe med stort hell. Han hadde også test med densen som var mye mere vellykket enn hegel oppsettet.
    Som du vet bruker jeg selv bare LX83 daglig, men synes ikke det mangler mye på akkurat det problemet du nevner.
    Føler at jeg må ha effekt, grunnet enda bedre kontroll og enda bedre oppløsning i toppen.
    Blir vell kansje test av Doxa, Lyngdorf, og vis lommeboka tillsier det Plinius P10.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet akkurat hva du mener. Matching med riktig elektronik er alfa og omega. Alan som jeg kjøper mitt utstyr av, brukte topp moddelene til hegel til 100k og hadde akkurat samme problemer som du nevner. Han har gått over til Classe med stort hell. Han hadde også test med densen som var mye mere vellykket enn hegel oppsettet.
    Som du vet bruker jeg selv bare LX83 daglig, men synes ikke det mangler mye på akkurat det problemet du nevner.
    Føler at jeg må ha effekt, grunnet enda bedre kontroll og enda bedre oppløsning i toppen.
    Blir vell kansje test av Doxa, Lyngdorf, og vis lommeboka tillsier det Plinius P10.
    Jepp Matching er viktig. En skulle vert synsk så hadde det jo blitt enkelt.
    Men en får prøve,prøve og prøve.
    Tror du jeg hadde fått det bedre å gå opp i større høyttalere innen samme merke, ala bethoven?
    Den pioneeren din, knall bra eller? Tenkt litt i baner på kino igjen, ivertfall ha en mulighet til det.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Regner med at du får et sted mellom 20k og 25k. Det er hvertfall det jeg har fått for mine par. Hva tenker du skal erstatte BCGene? Tunge, gulvstående høyttalere er vel det tryggeste du kan ha med små barn i huset. Aluminiumsgrillen på BCG er også veldig god beskyttelse for elementene fra små barnefingre siden den har diffusoren i midten av grillen. Eneste problemet kan bli at ungen putter ting inn i bassrefleksen. Jeg kjøpte et par fra en småbarnsfar og fant en sprettball i bassrefleksen.

Takker for svar. Synes 25 000 er en fair pris egentlig, men må først bestemme meg for hva jeg gjør.

Enig at aluminiumsrammen er bra etc. Men er egentlig mest redd for at pjokken skal velte dem. Men det er sikkert ganske utopisk. Langt fra ferdig pønsket, men det KAN bli bokhyllehøyttaler (ikke på stativ) i en mellomperiode. Elac 244 er et alternativ. Vi får se.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haydn

Jeg hadde besøk i går av kriped og han hadde med drillen sin.

Så nå har jeg endelig fått hull i stativene mine, slik at Haydn grand kan boltes fast.
    Jeg hadde seff kjøpt M8 - 30 mm uten å måle hullet. Skulle ha kjøpt 20 mm, så jeg må bytte dem.

Uansett, det er ganske vanskelig å borre 2 hull slik at høytaleren står 100% korrekt på stativet, men til tross for at vi bare hadde meterstokk som målemiddel gjorde kriped en upåklagelig jobb.

Løsningen ble å lage hullene 8,5mm slik jeg har den lille slakken som trengs for å få det helt rett!

Skal legge ut noen bilder senere :-)

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått kjøpt nye bolter.

Her er noen bilder fra mobilen:

Stativ med hull:
    Vienna Acoustics-oversidehull-jpg

Stativ underside, ferdig boltet:
    Vienna Acoustics-boltclose-jpg

Det er HELT umulig å ta bilder av høytaleren (hvite) når man er avhengig av blitz, dessverre. Men når jeg sitter i sofaen kan jeg akkurat se hodet på innerste bolt.
    Dette ville nok vært mindre fremtredene om jeg hadde valgt tradisjonelt 6-kanthode, som er lavere. Men til gjengjeld er tradisjonelt hode også mye styggere.
    Tror ikke noen uvitende kommer til å legge merke til bolten egentlig.

Mellom høytaler og stativ ligger noen mm med gummi.
    Når jeg skrudde til dukket selvfølgelig spørsmålet opp:
    Hvor hardt skal jeg stramme?
    Siden Vienna ikke oppgir noe spesielt moment (hallo??!), skrudde jeg til dem satt sånn passe.
    Gummien gir jo etter, og jeg ser ikke noe poeng med stramme slik at den ødelegges.

Hører jeg forskjell på fastskrudde eller løse stativer??
    Aner ikke, lyttet ikke før jeg monterte, og ville uansett ha glemt det til jeg var ferdig med montering.Men nå sitter dem i allefall fast.
    Lyden er jeg strålende fornøyd med om dagen!

Og nå kan jeg kose meg i årevis med momentnøkkel og se om jeg hører forskjell på ulike stadier :shock:

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, momentnøkkellytting er en undervurdert hobby
    Det er vel bare å stramme til så det knaker i høyttalerne og så en kvart omdreining ekstra for sikkerhetsskyld? :roll:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble dessverr ikke denne testen noe av!
    Men om det skulle være noen flere/andre som kunne tenke seg å høre en av verdens beste ht så vet jeg at det er anledning til dette da det er satt opp lyttedemoer hos x3mhc ved et par datoer.
    Jeg skal selv 2 april og håper det er flere som hiver seg på!
    Se link for mere info: X3MHC - Invitasjon til demo 01/11
    Noen som har vært å lyttet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Mer info om de nye SE-versjonene finner dere her:
    Mozart Grand SE
    http://www.bm.rs/Vienna%20Acoustics/...Grand%20SE.pdf

Haydn Grand SE
    http://www.bm.rs/Vienna%20Acoustics/...20Broshure.pdf
    Spesifikasjonene på HG SE er kliss lik Haydn Grand Special Edition. Eneste forskjell er finishen.

Det kommer også noen spennende in-wall-høyttalere som går inn under den nye Strausserien. De originale Strauss-høyttalerne er for lengst ute av produksjon, så de har resirkulert navnet.
    http://www.bm.rs/Vienna%20Acoustics/...s%20Series.pdf
    Sendte en e-post til VA for å undersøke om det finnes en oppgradering av eksisterende VA MG til den nye modellen.. Svaret kom her

Dear Thomas,

Thank you very much for your email and your purchase of a pair of our Mozart Grands. We are very pleased to hear you are happy with them.

Currently we do not have any plans of offering an upgrade kit. It is possible that part of the upgrade we done with minor crossover modifications and the replacement of the bottom woofer. However, this will not complete the full upgrade. It is my recommendation that you enjoy the Mozart Grand as they are. While the new model has some improvements, they do not negate that great performance quality of the original model.

Best regards,
    Kevin

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjønt det sånn at di nye moddelene blir ikke tatt inn eller prissatt, før lageret til importør er solgt ut av di gamle mod..
    Dette selv om di kommer i salg i utlandet.:sad:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei i et lite svakt øyeblikk så fant jeg ut at jeg kansje skulle bytte ut mine Monitor Audio GS20 med ett par Vienna mozart grand. Det viste seg raskt at Monitorene ikke ville gi fra seg plassen uten en real kamp!!

jeg brukte min egenkomponerte referanse cd, som er en blanding av mark knopfler, erik clapton, ane brun, kariii brææææmnææss, infekted mushroom og noen andre gitar sanger.

Først hørte jeg igjennom hele cden på MAene og syntes dette var meget bra.

Jeg pakket opp viennane og skrudde disse sammen, så flyttet jeg vekk MAene og koblet til Viennane, og hadde store forventninger, men det ble ikke den store åpenbaringen som jeg først trodde at det skulle bli. Første intrykk ved tilkobling var at jeg hadde skrudd ned volumet hvertfall -4db, enda jeg hadde på samme volum som da jeg spilte med MAene. Det skal sies at vienna går på 4ohm og MA på 6ohm.

Dette var ikke det store nederlaget, jeg valgte bare å skru opp volumet til det nivået jeg hadde på MAene. (stakars den lille Abrahamsen fikk kjørt seg denne dagen) Jeg satte på samme cd og hørte igjennom denne en gang til. Lydbilde forskjellene som umiddelbart åpnet seg var at det er mørkere klang signatur i mozartene enn i gs20ene, men til tider så var stemmen til kari bremnes mer tilstede i rommet mens musikken hørtes mer rolig ut i bakgrunnen. Enkelte av gitar strofene i mark knopfler sine sanger var også mer behagelige å høre på. mens stemmen hans var ganske likt gjengitt i begge høytalere.

Jeg bestemte meg for å sette begge høytalerne ved siden av hverandre, og høre igjennom en og en sang for så og bytte til den andre høytaleren for å umiddelbart høre forskjellene.

sangen jeg valgte å granske nærmere er mark knopflers - skate away.
    i starten av sangen er det pianospill med gitar klimting og her hører du virkelig forskjell på hvordan høytalererne leverer i toppen. Mozarten var mørkere og mer tilbakelent og du kunne ikke like godt høre alle detaljene i pianospillet sammen med gitaren. Hvis jeg hørte på MAene kunne jeg høre fingeren til mark knopfler gli over strengene mens han skiftet grep, noe som var litt mer vanskelig å få med seg på mozartene. Ma er kjent for å være litt lyse i toppen, "energiske" er ofte ordet som går igjen, men her kom dette virkelig til sin gode rett. Når jeg byttet hyppig mellom høytalerene så kunne jeg fokusere på enkelte ting i sangen som jeg fant at MA fikk frem bedre enn Mozart.

Jeg satte også bygge kvalitet opp i mot hverandre og eier glede, begge høytalerene kommer i doble pappesker, men MA har en mer ekslusiv boks med monterings sett og vater. Mozartene kom rett ut av esken med umbrako og spikes i en isopor form i en pappeske, noe mozartene scoret på var at de kom med et par bomulls hansker som man skal ha på seg når man håndterer høytalerene. Rent bortsett fra dette så veier MA høytalerene mer og føles mer solid ut, en helstøpt fot mens mozartene hadde en todelt fot. MA har mulighet for bi wire mens mozartene kun kommer med single wire.

Konklusjonen min var derfor at siden jeg ikke hadde tenkt til å bytte ut elektroniken min, så beholdt jeg MAene som er "lettere" å drive med Abrahamsen V2.0. og at jeg syntes klangen i MAene låt beder enn den litt mørke klangen mozartene har. Jeg tviler ikke et sekund på at mozartene hadde spillt vel så godt som MA med annen elektronikk, feks hegel eller vincent, sist nevnte er litt lys i toppen og ville nok passet mozartene meget bra tror jeg. Abrahamsen på disse viste seg å være en miss match i mine ører.

Vedlegg 77865

Vedlegg 77866

Vedlegg 77867

Vedlegg 77868

Vedlegg 77869

Vedlegg 77870

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    Hei i et lite svakt øyeblikk så fant jeg ut at jeg kansje skulle bytte ut mine Monitor Audio GS20 med ett par Vienna mozart grand. Det viste seg raskt at Monitorene ikke ville gi fra seg plassen uten en real kamp!!

jeg brukte min egenkomponerte referanse cd, som er en blanding av mark knopfler, erik clapton, ane brun, kariii brææææmnææss, infekted mushroom og noen andre gitar sanger.

Først hørte jeg igjennom hele cden på MAene og syntes dette var meget bra.

Jeg pakket opp viennane og skrudde disse sammen, så flyttet jeg vekk MAene og koblet til Viennane, og hadde store forventninger, men det ble ikke den store åpenbaringen som jeg først trodde at det skulle bli. Første intrykk ved tilkobling var at jeg hadde skrudd ned volumet hvertfall -4db, enda jeg hadde på samme volum som da jeg spilte med MAene. Det skal sies at vienna går på 4ohm og MA på 6ohm.

Dette var ikke det store nederlaget, jeg valgte bare å skru opp volumet til det nivået jeg hadde på MAene. (stakars den lille Abrahamsen fikk kjørt seg denne dagen) Jeg satte på samme cd og hørte igjennom denne en gang til. Lydbilde forskjellene som umiddelbart åpnet seg var at det er mørkere klang signatur i mozartene enn i gs20ene, men til tider så var stemmen til kari bremnes mer tilstede i rommet mens musikken hørtes mer rolig ut i bakgrunnen. Enkelte av gitar strofene i mark knopfler sine sanger var også mer behagelige å høre på. mens stemmen hans var ganske likt gjengitt i begge høytalere.

Jeg bestemte meg for å sette begge høytalerne ved siden av hverandre, og høre igjennom en og en sang for så og bytte til den andre høytaleren for å umiddelbart høre forskjellene.

sangen jeg valgte å granske nærmere er mark knopflers - skate away.
    i starten av sangen er det pianospill med gitar klimting og her hører du virkelig forskjell på hvordan høytalererne leverer i toppen. Mozarten var mørkere og mer tilbakelent og du kunne ikke like godt høre alle detaljene i pianospillet sammen med gitaren. Hvis jeg hørte på MAene kunne jeg høre fingeren til mark knopfler gli over strengene mens han skiftet grep, noe som var litt mer vanskelig å få med seg på mozartene. Ma er kjent for å være litt lyse i toppen, "energiske" er ofte ordet som går igjen, men her kom dette virkelig til sin gode rett. Når jeg byttet hyppig mellom høytalerene så kunne jeg fokusere på enkelte ting i sangen som jeg fant at MA fikk frem bedre enn Mozart.

Jeg satte også bygge kvalitet opp i mot hverandre og eier glede, begge høytalerene kommer i doble pappesker, men MA har en mer ekslusiv boks med monterings sett og vater. Mozartene kom rett ut av esken med umbrako og spikes i en isopor form i en pappeske, noe mozartene scoret på var at de kom med et par bomulls hansker som man skal ha på seg når man håndterer høytalerene. Rent bortsett fra dette så veier MA høytalerene mer og føles mer solid ut, en helstøpt fot mens mozartene hadde en todelt fot. MA har mulighet for bi wire mens mozartene kun kommer med single wire.

Konklusjonen min var derfor at siden jeg ikke hadde tenkt til å bytte ut elektroniken min, så beholdt jeg MAene som er "lettere" å drive med Abrahamsen V2.0. og at jeg syntes klangen i MAene låt beder enn den litt mørke klangen mozartene har. Jeg tviler ikke et sekund på at mozartene hadde spillt vel så godt som MA med annen elektronikk, feks hegel eller vincent, sist nevnte er litt lys i toppen og ville nok passet mozartene meget bra tror jeg. Abrahamsen på disse viste seg å være en miss match i mine ører.

Vedlegg 77865

Vedlegg 77866

Vedlegg 77867

Vedlegg 77868

Vedlegg 77869

Vedlegg 77870
    Hvis det var nye Vienna ht, så burde du vel gi de noen timer før du sammenligner, de trenger jo litt innspilling før de yter maks.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hvis det var nye Vienna ht, så burde du vel gi de noen timer før du sammenligner, de trenger jo litt innspilling før de yter maks.

det var et par demo høytalere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vienna er nok ikke for alle. Dette er jo veldig individielt. Og klart elektronik har mye å si. Abrahamsen er jo også noe varm/tilbakelent i signaturen.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vienna er nok ikke for alle. Dette er jo veldig individielt. Og klart elektronik har mye å si. Abrahamsen er jo også noe varm/tilbakelent i signaturen.
    Enig der. Har selv gått fra detaljert gjengivelse, til en mer helhetlig fremstilling av musikken. Ut fra hva jeg har hørt om Abrahamsen, tror jeg vel heller ikke at det er den perfekte match til Vienna, kan nok bli en litt vel bred pensel, ja.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel og erfaring at dei trenger en bedre og dyrere? forsterker for å brilljere?
    Spilte bedre med Hegel her ivertfall. :-D Men trenger jo ikke bety det da..
    Blir vel varm signatur + varm signatur= for varmt?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve Naim NAC112 og NAP150 vis ikke selger ombestemmer seg til i morgen kveld.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektronikk til Vienna

Hei dere

Har noen av dere prøvd Densen på Viennaene deres? Jeg har Mozart Grand og bruker beat 100 med stort hell. Denne er litt beskjeden riktig nok, men etter sammenlikninger både av høyttalere og elektronikk har jeg funnet ut at Densen lydsignaturen er en svært god match med Vienna.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna
    Hei dere

Har noen av dere prøvd Densen på Viennaene deres? Jeg har Mozart Grand og bruker beat 100 med stort hell. Denne er litt beskjeden riktig nok, men etter sammenlikninger både av høyttalere og elektronikk har jeg funnet ut at Densen lydsignaturen er en svært god match med Vienna.
    Hei.
    Nei ikke fått testet. Bur på vestlandet og må da evnt kjøpe først.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna
    Hei dere

Dette er også en god match synes jeg. Har hørt denne komb i noen tester.
    Classe' er også en god match. Doxa skal prøves snart.

Side 36 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •