Vienna Acoustics - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 49 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 969
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

JD; Bladelius har jeg ikke selv testet ut, men det virker å være en god vei å gå til Vienna. Husker fremdeles hvor forbauset jeg ble over hva Tyr leverte når jeg testet denne. Fantastisk forsterker. Denne fåes vel til rundt 10k i et heldig øyeblikk på bruktbørsen? Thor MKII må en vel enda noen lapper høyere for å få tak i?
    Jeg syns Thor II gir mye for pengene brukt, fikk min for 12500,- Den er luftig, kraftig med et stort lydbilde som jeg syns kler Mozartene bedre enn Krell KAV 400xi, som heller ikke var dårlig, langt ifra. Tror at Thor III vil fungere som juling!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Jeg syns Thor II gir mye for pengene brukt, fikk min for 12500,- Den er luftig, kraftig med et stort lydbilde som jeg syns kler Mozartene bedre enn Krell KAV 400xi, som heller ikke var dårlig, langt ifra. Tror at Thor III vil fungere som juling!
    Ja okai.. intressant.

Sendt mail til musikkmagasinet om lån av Naim og (palladium stativ for morro skyld).
    Så får vi se hva dei sier. Fruen og unger skal til svigers i helgen så har fritt hus :smile:
    Må sende en mail til Roald og da om han har noe kjekt inne.. :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du Lovemusikk..........en forsterker til nesten 50 laken Ayon Triton,
    og du mener den låter tynt pga noe du har lest????:roll:
    Låter ikke mye tynt i mine ører......riktignok ikke hørt på Vienna men....
    Fjernkontroll, pre-out, prosessor-ingang, hodetelefon utg. osv, er rimelig familievennlig det da.

Enig i at Bladelius virker dritbra på Vienna forresten!!!
    Stålkontroll!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at vi kom på feil fot pga en feiltolket spøk. I så fall er det å beklage, jeg så ikke den spøken. Det er dog masse folk som gjerne kritiserer en dersom en forsøker mye forskjellig utstyr, og en stiller seg lett for hugg når en offentliggjør det hele på et forum slik som her. Vel, ferdig med det...

Er dog helt på linje med Mendez angående Ayon Triton. Den låter definitivt ikke tynt, og Triton på Mozart er en av de aller beste kombinasjonene jeg har hørt. Luftig, enormt detaljering og holografi med en fantastisk mellomtone. Hadde faktiskt glemt den kombinasjonen, bragte tilbake minner....

Newcomer K.S sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par Beethoven Baby Grand, som jeg har prøvd litt forskjellige forsterkere på.

Begynte med en Pioneer lx60 surround reciver - men skjønte kjapt at det ikke var veien å gå.

Gikk over til stereo, og første forsterker ble en NAD M3. Bra mellomtone, men kanskje litt kjedelig? Eiefølelsen var heller ingen høydare. Uansett, en bra forsterker som ikke ga MEG noe særlig i MITT oppsett.

Neste ut ble en Krell S-300i. Da begynte det å ligne noe. Herlig driv, mye muskler - men kanskje litt lite "hjerne" ? Følte jeg manglet litt magi..mulig dårlig match? Kjempe eieglede. Alt med Krell er tyngde!!

Sitter nå med en Bladelius Thor mk2, som parret med Bladelius Freja SACD spiller, gjør det meste riktig. Dette var første gangen jeg opplevde skikkelig luftighet og lettbent magi fra mine Vienna Acoustic. Dèt, blandet med slam og skikkelig trykk i bunn, har gjort Bladelius stående.

Just my 2 cent - lytterom, personlige preferanser etc spiller selvfølgelig STOR rolle.

Kenneth

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Mulig at vi kom på feil fot pga en feiltolket spøk. I så fall er det å beklage, jeg så ikke den spøken. Det er dog masse folk som gjerne kritiserer en dersom en forsøker mye forskjellig utstyr, og en stiller seg lett for hugg når en offentliggjør det hele på et forum slik som her. Vel, ferdig med det...

Er dog helt på linje med Mendez angående Ayon Triton. Den låter definitivt ikke tynt, og Triton på Mozart er en av de aller beste kombinasjonene jeg har hørt. Luftig, enormt detaljering og holografi med en fantastisk mellomtone. Hadde faktiskt glemt den kombinasjonen, bragte tilbake minner....
    jamen..jamen..svarte..sku jo ha transistor jeg da.. :wink:
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladelius
    Då har vi jo fått en kraftig input til. Og det er jo bra.
    Høyttalere:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Bladelius
    Då har vi jo fått en kraftig input til. Og det er jo bra.
    Ligger en Thor II på sentralen nå, til en grei pris. Du risikerer ikke annet en fraktkostnaden ved å prøve den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass labs Aleph på Vienna er bankers!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass labs Aleph på Vienna er bankers!
    Kan ikke slå feil!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer on topic.
    kenneth_andersens gamle Haydn Grand SE kom meg i hende via en bergenser for en måndeds tid siden. Siden jeg har hatt HG var jeg spent på om HG SE bød på store oppgraderinger. Delefilteret skal være endret og bass/mellomtoneelementet er annerledes. Mine første inntrykk av HG SE er gode. Diskanten virker litt mer frampå enn på de gamle, noe jeg synes er positivt. I bunn er det kanskje litt mer mat helt i bunn, men det kan jeg ikke si for sikkert. Audiohukommelsen er ikke så god. Får se om jeg får tid til en sammenligning mellom HG SE og HG. Har tilgang på mitt gamle par HG så en shootout er ikke umulig. Finishen er selvfølgelig i beste Viennakvalitet og de matcher mine SF Extrema godt.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Litt mer on topic.
    kenneth_andersens gamle Haydn Grand SE kom meg i hende via en bergenser for en måndeds tid siden. Siden jeg har hatt HG var jeg spent på om HG SE bød på store oppgraderinger. Delefilteret skal være endret og bass/mellomtoneelementet er annerledes. Mine første inntrykk av HG SE er gode. Diskanten virker litt mer frampå enn på de gamle, noe jeg synes er positivt. I bunn er det kanskje litt mer mat helt i bunn, men det kan jeg ikke si for sikkert. Audiohukommelsen er ikke så god. Får se om jeg får tid til en sammenligning mellom HG SE og HG. Har tilgang på mitt gamle par HG så en shootout er ikke umulig. Finishen er selvfølgelig i beste Viennakvalitet og de matcher mine SF Extrema godt.
    Så det var der di ble av! Meget gode Ht som jeg virkelig savner.Men da ikke lommeboka strekker til, blir det slik av å til:sad:
    Er også helt enig med deg ang diskanten.
    Blir nok at par vienna av en slags sort som kommer til å erstatte disse bare lommeboka tilsier så.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her jeg slettet endel innlegg som er fullstendig irrelevante for denne tråden som omhandler Vienna.
    Vennligst vært voksne nok til ikke å ta disse kranglene på forumet gutter, og ha litt mer respekt for hverandre så går diskusjonen i en mye hyggeligere tone
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da her jeg slettet endel innlegg som er fullstendig irrelevante for denne tråden som omhandler Vienna.
    Vennligst vært voksne nok til ikke å ta disse kranglene på forumet gutter, og ha litt mer respekt for hverandre så går diskusjonen i en mye hyggeligere tone
    Fyda, hvor skal vi da få ut frustrasjonen vår

Noen som har litt bred erfaring med hvilken elektronikk som passer med The Music? Har vært stille om denne synes jeg. Altfor stille. Ingen som har fått lyttet til den?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovemusikk.
    Jeg testet min Hegel H200 som pre på min Parasound effekt.Det var en vanvittig kombo.Aldri skarpt,aldri kjedelig.Prøvd MYE utstyr og den komboen gruser alt.
    Det eneste minuset (utenom prisen for å beholde) var at H200 pre-delen var litt "svak" så utenom Infected Mushroom og lignende kunne jeg makse volumkontrollen uten problemer.Dette tviler jeg på du vil oppleve med ren Hegel pre.
    Mange forslag til deg nå,men jeg hadde testet en effekt med litt mer muskler i bunnen før jeg hadde solgt alt du har og kanskje sitte med en følelse av å ha skjegget i postkassa.Jeg mener:du har jo i andre innlegg ønsket deg mer trykk.F.eks Naim som du ønsker er sikkert dritbra,men matcher neppe Hegel-en når du også ønsker mer trykk.
    Kjøp deg en sub du,så blir du sikkert fornøyd :-)
    Din Hegel pre har ikke home theater input ?

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Har vært stille om denne synes jeg. Altfor stille. Ingen som har fått lyttet til den?
    Jepp, fantastisk dynamisk høytaler!
    Har hørt den litt, og da på en en eldre (førstegenereasjons?) integrert Tact.
    Meget bra! Men dette var i et rom fullt av klang, så det fulle potensialet er jeg nok ikke hørt nei. Dessverre....
    Men jeg får jo høre den mer, så kanskje jeg kan rapportere mer senere.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Jepp, fantastisk dynamisk høytaler!
    Har hørt den litt, og da på en en eldre (førstegenereasjons?) integrert Tact.
    Meget bra! Men dette var i et rom fullt av klang, så det fulle potensialet er jeg nok ikke hørt nei. Dessverre....
    Men jeg får jo høre den mer, så kanskje jeg kan rapportere mer senere.
    Nå ble jeg virkelig nysgjerrig! Gleder meg til fortsettelsen
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja, jeg også :-)

Det er ikke så ofte jeg er på besøk på de kanter, men planen er at når rommet er litt mer dempet, skal vi ha en lyttesession.
    Meeen, altså ikke med det aller første..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Fyda, hvor skal vi da få ut frustrasjonen vår

Noen som har litt bred erfaring med hvilken elektronikk som passer med The Music? Har vært stille om denne synes jeg. Altfor stille. Ingen som har fått lyttet til den?
    Vet at Alan hos x3mhc har di som demo ht nå. Tror han prøver hegel og naim som elekronik. Han snakket også om å kjøre noen demo kvelder på disse med litt forskjellig elektronik.
    DA vet jeg hvor jeg skal på demo kveld.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Lovemusikk.
    Jeg testet min Hegel H200 som pre på min Parasound effekt.Det var en vanvittig kombo.Aldri skarpt,aldri kjedelig.Prøvd MYE utstyr og den komboen gruser alt.
    Det eneste minuset (utenom prisen for å beholde) var at H200 pre-delen var litt "svak" så utenom Infected Mushroom og lignende kunne jeg makse volumkontrollen uten problemer.Dette tviler jeg på du vil oppleve med ren Hegel pre.
    Mange forslag til deg nå,men jeg hadde testet en effekt med litt mer muskler i bunnen før jeg hadde solgt alt du har og kanskje sitte med en følelse av å ha skjegget i postkassa.Jeg mener:du har jo i andre innlegg ønsket deg mer trykk.F.eks Naim som du ønsker er sikkert dritbra,men matcher neppe Hegel-en når du også ønsker mer trykk.
    Kjøp deg en sub du,så blir du sikkert fornøyd :-)
    Din Hegel pre har ikke home theater input ?
    Ikke som jeg har sett nei 8)
    Ja det kan godt hende at sub er tingen.
    Nå har jeg ommøblert folkens, så skal lytte mye i helga. Anlegget er i motsatt ende av stuen og høyttalerne har fått like arbeidsvilkår. Sitteposisjonen er snudd og trukket ca halvmeteren mot høyttalerne.
    Bare lyttet litt på en barnefilm/familiefilm i gårkveld på lavt volum og den kraftige lavbassen er nå dempet men kan skyte skyte til med en helt annen kvalitet la jeg merke til.
    Så kanskje jeg skal dempe sytingen min til helgen er ferdig og jeg får lyttet en del til denne nye posisjonen.
    Og få låne noe av musikkmagasinet i helgen,vis dei ikke skal ha så mye peng, se kopi av mail:
    ==========
    Ikke noe problem å deponere på palladium stativ/gulv eller evt. noe Naim.
    Den beste måten å deponere på er å skrive en handlekontokontrakt som vi så river når du leverer inn varene igjen.

Hvis du bare har Laguna i helgen, kan det tenkes at det vil være spennende å låne med seg Naim nait XS II kanskje med ekstern powersupply og P17b
    ===========
    Ellers så fikk jeg grådig lyst å låne med meg gulvhøyttalerne i same serie senere i sommer.
    Men kan ikke bli nå, har romskipet stående på verksted å venter på deler så da må det bli senere.
    Høyttalere:

Side 33 av 49 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •