Vienna Acoustics - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 49 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 969
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Anfield har vel prøvd Naim på Vienna, mener jeg å huske. Kan jo høre med han, mener han ikke fikk frem det helt store gliset. Det ligger noen tråder om forsterker til Mozart både her og på sentralen, sjekk de.
    Ja hører med han. Takk for tipset.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer Mendez sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, hør med vinglepetter nr.2!

Som et litet adendum:
    En som bytter anlegg oftere enn sokker, kan umulig rekke å spille inn høyttalere engang, og nødvendigvis ikke finne optimal synergi mellom ulike komponenter. :twisted:

Både Roksan og Naim funker bra på Vienna, ellers variasjoner mht kilde feks under lytteseanser, hvilkt kan gi forsjellige eller avikende lytteinntrykk.

Hør selv!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mendez

Som et litet adendum:
    En som bytter anlegg oftere enn sokker, kan umulig rekke å spille inn høyttalere engang, og nødvendigvis ikke finne optimal synergi mellom ulike komponenter. :twisted:

Både Roksan og Naim funker bra på Vienna, ellers variasjoner mht kilde feks under lytteseanser, hvilkt kan gi forsjellige eller avikende lytteinntrykk.

Hør selv!
    Jepp sant.
    Hvem er nr 1? Eg? :-) Gjør meg ingenting.

Abrahamsen er det noe?
    Var en av "guruane" inne her som tipset om det
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som et litet adendum:

Hør selv!
    Antar at dette var et sleivspark til meg, og jeg svarer derfor. Siden jeg førte Vienna (og også Naim, Roksan m.fl. andre merker) når jeg drev butikk, så har jeg mer enn nok erfaring til å uttale meg om hva den høyttaleren passer med og ikke. Dessuten, hva jeg gjør med byttinger og testing av utstyr, er og blir min egen sak. Er en litt erfaren og rutinert er det ikke slik at en må sitte med utstyret i x antall måneder for å "legitimt" kunne utgi sin erfaring med hvordan utstyr låter. Tvert i mot. er en rutinert nok finner en ofte ut av dette etter relativt kort tid.

Veien blir til mens en går, du har din fremgangsmåte og jeg og andre har sine. Hvem er du til å fortelle meg hvordan jeg skal gjøre ting, og selv hevde at jeg bytter anlegg "oftere enn sokker...."?

Jeg antar at det fremdeles er gjeldende som hovedregel at en bør teste ut utstyret i eget rom for å kunne uttale seg? Det er hva jeg gjør, og ofte blir det helbom. Men det er i hvert fall riktigere som uttalelsesgrunnlag enn å gå på allverdens butikkdemoer og bruke det som sannhetsgehalt. Så går en på noen smeller og bomkjøp; men det er verdt hver krone spør du meg.....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Antar at dette var et sleivspark til meg, og jeg svarer derfor. Siden jeg førte Vienna (og også Naim, Roksan m.fl. andre merker) når jeg drev butikk, så har jeg mer enn nok erfaring til å uttale meg om hva den høyttaleren passer med og ikke. Dessuten, hva jeg gjør med byttinger og testing av utstyr, er og blir min egen sak. Er en litt erfaren og rutinert er det ikke slik at en må sitte med utstyret i x antall måneder for å "legitimt" kunne utgi sin erfaring med hvordan utstyr låter. Tvert i mot. er en rutinert nok finner en ofte ut av dette etter relativt kort tid.

Veien blir til mens en går, du har din fremgangsmåte og jeg og andre har sine. Hvem er du til å fortelle meg hvordan jeg skal gjøre ting, og selv hevde at jeg bytter anlegg "oftere enn sokker...."?

Jeg antar at det fremdeles er gjeldende som hovedregel at en bør teste ut utstyret i eget rom for å kunne uttale seg? Det er hva jeg gjør, og ofte blir det helbom. Men det er i hvert fall riktigere som uttalelsesgrunnlag enn å gå på allverdens butikkdemoer og bruke det som sannhetsgehalt. Så går en på noen smeller og bomkjøp; men det er verdt hver krone spør du meg.....
    +1

===============
    Roksan, er det noe en kan få låne/kjøpe i Bergen, eller?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk nettbutikken til Sound Planet (Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter...). Holder nå til i Stavanger. Du har jo 14 dagers retturrett på netthandel, rimelig risikofritt spør du meg.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her tar vi oss selv svært høytidelig skjønner jeg!
    Det var selvfølgelig ikke helt alvorlig ment.
    Men siden du tar deg selv så nær av det, så treffer jeg antagelig et ømt punkt.

Angående hvem jeg er til å fortelle deg noe som helst: dette går begge veier!
    Derav min reaksjon på anbefalingen om å spørre deg!

Hva du mener er meg totalt likegyldig, og kanskje spesiellt sett i lys av at du selv drev butikk.
    Mang en ignorant av rang har drevet hifisjappe, det tror jeg mange her inne kan underskrive!

Min bakgrunn eller hvilket referansegrunnlag jeg har, vet du absolutt ingenting om, så hold tunga rett i munnen før du avslører deg selv for mye.

Forøvrig takk for ditt bidrag!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk nettbutikken til Sound Planet (Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter...). Holder nå til i Stavanger. Du har jo 14 dagers retturrett på netthandel, rimelig risikofritt spør du meg.
    Takk, sendt en mail til dei. Men må først selge Hegel.

Frank
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som et litet adendum:

Hør selv!
    Joda er vel snart innspilte disse høyttalerne nå.. uansett prøve mer høyttalerplasseringer siden det er en ny del av stua nå, med like forhold på begge høyttalere.
    Lika å skifte ut litt eg.. :-D Ha det på ubegrenset lån hadde vert greiast,så kunne en berre sparket det ut gjennom dørene vis det ikke passet..
    Neida.. Men hva syns du er best av dei to merka da? Bare så jeg får litt flere synspunkter.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tar vi oss selv svært høytidelig skjønner jeg!
    Det var selvfølgelig ikke helt alvorlig ment.
    Men siden du tar deg selv så nær av det, så treffer jeg antagelig et ømt punkt.

Angående hvem jeg er til å fortelle deg noe som helst: dette går begge veier!
    Derav min reaksjon på anbefalingen om å spørre deg!

Hva du mener er meg totalt likegyldig, og kanskje spesiellt sett i lys av at du selv drev butikk.
    Mang en ignorant av rang har drevet hifisjappe, det tror jeg mange her inne kan underskrive!

Min bakgrunn eller hvilket referansegrunnlag jeg har, vet du absolutt ingenting om, så hold tunga rett i munnen før du avslører deg selv for mye.

Forøvrig takk for ditt bidrag!
    Denne tråden fortjener bedre enn av vi to skal hakke på hverandre her, men jeg skal besvare noe. Jeg er hverken selvhøytidelig eller ignorant, det mener jeg det finnes nok av eksempler på av på det akkurat motsatte her på forumet. Jeg har ikke tall på hvor mange PMer med tusen spørsmål jeg har fått opp igjennom og jeg har besvart her eneste en. Med utgangspunkt i at "dette er min erfaring, og du må høre selv".

Du kjenner vistnok meg selv bedre enn jeg gjør selv? Om du har lagt merke til at jeg har kjøpt og solgt en del utstyr i løpet av det siste halve året, så mener jeg bestemt at det ikke diskvalifiserer meg til å uttale meg om et høyttalermarke jeg kjenner meget godt.

Hva du måtte mene om meg eller andre som har drevet butikk, vel det gir jeg egentlig blanke i. Hele ideen bak innlegget mitt var at jeg du mener at jeg ikke kvalifiserer til å gi råd om hvilke elektronikkprodukter som passer med Vienna fordi jeg har hatt mye utstyr inn og ut av mitt lytterom. Det mener jeg er feil, og reagerte som jeg gjorde.

Vi er forskjellige. Alle mann. Og moralen er fremdeles; hør gjerne på hva andre mener, men test ut i eget rom og finn ut for deg selv. Selv om noen da kanskje vil oppfatte deg som vinglete og ute av stand til å komme med vettuge opplysninger.....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers vil jeg si at når noen har hatt mye utstyr inn og ut, kvalifiserer det mye for å uttale seg i motsetning til at noen ikke har hatt det, som igjen kvalifiserer det lite til å uttale seg, mener jeg.
    8)
    Jeg er en av dei som har "plaget" Anfield med spørsmål om utstyr.
    Ser på svara hans som en utrolig snill mann som kan dele sine erfaringer med diverse utstyr, så f.eks jeg slipper å kjøpe og bytte i titalls år uten å finne noe som er knall til mine Vienna.
    Anfield minner da om vår kjere Kjell B som også var utrulig snill på den måten. Bare se hvor mange nye hifi folk han har dratt igang med sin MA.
    Noe f.eks butikkene burde vert glade for. 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden fortjener bedre enn av vi to skal hakke på hverandre her, men jeg skal besvare noe. Jeg er hverken selvhøytidelig eller ignorant, det mener jeg det finnes nok av eksempler på av på det akkurat motsatte her på forumet. Jeg har ikke tall på hvor mange PMer med tusen spørsmål jeg har fått opp igjennom og jeg har besvart her eneste en. Med utgangspunkt i at "dette er min erfaring, og du må høre selv".

Du kjenner vistnok meg selv bedre enn jeg gjør selv? Om du har lagt merke til at jeg har kjøpt og solgt en del utstyr i løpet av det siste halve året, så mener jeg bestemt at det ikke diskvalifiserer meg til å uttale meg om et høyttalermarke jeg kjenner meget godt.

Hva du måtte mene om meg eller andre som har drevet butikk, vel det gir jeg egentlig blanke i. Hele ideen bak innlegget mitt var at jeg du mener at jeg ikke kvalifiserer til å gi råd om hvilke elektronikkprodukter som passer med Vienna fordi jeg har hatt mye utstyr inn og ut av mitt lytterom. Det mener jeg er feil, og reagerte som jeg gjorde.

Vi er forskjellige. Alle mann. Og moralen er fremdeles; hør gjerne på hva andre mener, men test ut i eget rom og finn ut for deg selv. Selv om noen da kanskje vil oppfatte deg som vinglete og ute av stand til å komme med vettuge opplysninger.....
    My thoughts exactly! Derimot klarer ikke du å unnvære å fortsette, hvordan du fremstår for galleriet er tydeligvis viktigere tross alt.
    Selvhøytidlig absolutt! Med tanke på at det var humoristisk ment fra min side.
    Har jeg sagt det diskvalifiserer deg?
    Jeg bare påpekte på en humoristisk måte dine mange impulskjøp, og frekvent bytte av utstyr.

Alternativt har du utviklet en adiction til "beundring" og "hifiguru-status" og begynt å tro det selv.
    Men vi vet bedre ikkesant!? Det skader ikke AV-Forum eller bransjen å låne deg utstyr på løpende bånd,
    slik at du kan skrive om det i endeløse tråder her inne feks.

Hvis du virkelig hadde gitt blanke i hva andre mener ville du ikke reagert slik.

Jeg er nok ikke alene i å mene en ting eller to om hifisjapper og de som jobber der. Med din bakgrunn: Hva du mener om dette er det virkelige uinteressante!
    Jeg tillater meg å minne om at du ikke driver hifisjappe lenger, selv om du tydeligvis preges av mentaliteten og den "eksklusive" gutteklubben fortsatt!

Du avslutter med det samme jeg anbefalte Lovemusikk!
    Da er vi ihvertfall enige om noe!

Moderator: Rydd gjerne opp i tråden!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vel. Da sier vi det....

Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Anfield minner da om vår kjere Kjell B som også var utrulig snill på den måten. Bare se hvor mange nye hifi folk han har dratt igang med sin MA.
    Noe f.eks butikkene burde vert glade for. 8)
    Kjell B var jo en bruker som kunne tråkke på mange som ikke var enig med ham, både på dette forumet og på HFS, men det skinte veldig igjennom at han hadde stor erfaring og kunnskap rundt akkurat gamle rørforsterkere og PU´er. Det at han ikke var den store brobyggeren med ditto "forum-kotyme" får så være, det var sjelden rolig når han engasjerte seg i tråder. Dessverre kom jo nyheten nylig om at Kjell B avled i kun en alder av såvidt passerte 63 år, og således setter det jo disse "kjeklingene" i denne tråden i et annet perspektiv, det finnes tross alt viktigere ting enn HIFI.

Så, tilbake til anbefalinger til Vienna Mozart. Jeg har tidligere sagt at jeg har forsøkt Naim på Mozart uten det store hell, for min egen del ble det litt for "snilt" i toppregisteret. Der synes jeg Roksan Kandy K2 var bedre, og hadde mer oppløsning i diskantområdet uten å miste det drivet nederst som Naim også har i bøtter og lass. Etter hva jeg har lest om Musical Innovation (R.M. sine produkter) så kan det godt tenkes at disse også vil være en meget god match med Vienna. Jeg har også en mistanke om at Rega kan være en god match med Mozart, men jeg påpeker at jeg ikke har hørt hverken Rega eller MI med de aktuelle høyttalerne.

Lykke til!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først, en støtte til Anfield som jeg opplever som en troverdig rådgiver basert på hans egen erfaring med utskiftninger, hans bransjeerfaring og hans engasjement i Hjemmekino. Har også handlet med han og fått råd om komponenter, med største velvilje.

Så til Lovemusikk: Jeg endte opp med en Bladelius Thor II til mine,til fordel for en Krell KAV 400xi, og er godt fornøyd med det. Vet at Renaissance Audio ved Støletorget skulle ta inn en Bladelius Thor III, vil tro at den kan sparke liv i Mozartene dine. Verdt å sjekke, Roald hjelper deg sikkert.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vel. Da sier vi det....

Kjell B var jo en bruker som kunne tråkke på mange som ikke var enig med ham, både på dette forumet og på HFS, men det skinte veldig igjennom at han hadde stor erfaring og kunnskap rundt akkurat gamle rørforsterkere og PU´er. Det at han ikke var den store brobyggeren med ditto "forum-kotyme" får så være, det var sjelden rolig når han engasjerte seg i tråder. Dessverre kom jo nyheten nylig om at Kjell B avled i kun en alder av såvidt passerte 63 år, og således setter det jo disse "kjeklingene" i denne tråden i et annet perspektiv, det finnes tross alt viktigere ting enn HIFI.

Så, tilbake til anbefalinger til Vienna Mozart. Jeg har tidligere sagt at jeg har forsøkt Naim på Mozart uten det store hell, for min egen del ble det litt for "snilt" i toppregisteret. Der synes jeg Roksan Kandy K2 var bedre, og hadde mer oppløsning i diskantområdet uten å miste det drivet nederst som Naim også har i bøtter og lass. Etter hva jeg har lest om Musical Innovation (R.M. sine produkter) så kan det godt tenkes at disse også vil være en meget god match med Vienna. Jeg har også en mistanke om at Rega kan være en god match med Mozart, men jeg påpeker at jeg ikke har hørt hverken Rega eller MI med de aktuelle høyttalerne.

Lykke til!
    Takker masse for at du gidder skrive om svake og sterke (sikkert smak og behag) sider med disse forskjellige forsterkerene.
    Det hjelper mye på evnt valg av elektronikk.

regner med CD spiller i samme merke da?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Først, en støtte til Anfield som jeg opplever som en troverdig rådgiver basert på hans egen erfaring med utskiftninger, hans bransjeerfaring og hans engasjement i Hjemmekino. Har også handlet med han og fått råd om komponenter, med største velvilje.

Så til Lovemusikk: Jeg endte opp med en Bladelius Thor II til mine,til fordel for en Krell KAV 400xi, og er godt fornøyd med det. Vet at Renaissance Audio ved Støletorget skulle ta inn en Bladelius Thor III, vil tro at den kan sparke liv i Mozartene dine. Verdt å sjekke, Roald hjelper deg sikkert.
    Ja det er jo og et spennende merke, og når Roald og kan skaffe blir det og tilgjengelig. Innbiller meg at det kan låte litt likt på Hegel,eller tar jeg feil?
    Har du og testet naim og roksan på vienna?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid vært "svak" for synergieffekter ved å holde både kilde og forsterkeri innen samme familie. Nå som CD-spilleren kanskje er på hell og streaming/DAC er den nye løsningen, så kan det ofte være litt vanskeligere å få til i praksis, men prinsippet opplever jeg som like viktig. Både Roksan Kandy K2 CDP og forsterker fås jo også brukt i prisklassen rundt 5-6k, og da er det jo ikke umulig å få igjen pengene sine om det ikke skulle oppleves som helklaff i egen heim.

JD; Bladelius har jeg ikke selv testet ut, men det virker å være en god vei å gå til Vienna. Husker fremdeles hvor forbauset jeg ble over hva Tyr leverte når jeg testet denne. Fantastisk forsterker. Denne fåes vel til rundt 10k i et heldig øyeblikk på bruktbørsen? Thor MKII må en vel enda noen lapper høyere for å få tak i?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovemusikk: Angående Kjell B
    bidro han til å verve "nye hififolk" eller folk som har sett lyset, og ikke lenger tror på svadaen hifibransjen serverer?

En mer moderne og kraftig rørforsterker slik som Ayon Triton burde du vurdere, da med passende kilde og selvfølgelig varmtlydende rør!

Lykke til!

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Marantz pre og Dynamic Precision effekt på mine VA BBG. Kraftfull og dynamisk kombinasjon i mine ører.
    Har prøvd Onkyo, Arcam og Parasound pre'er, men Marantz fikk endelig audiens hos meg.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovemusikk: Angående Kjell B
    bidro han til å verve "nye hififolk" eller folk som har sett lyset, og ikke lenger tror på svadaen hifibransjen serverer?

En mer moderne og kraftig rørforsterker slik som Ayon Triton burde du vurdere, da med passende kilde og selvfølgelig varmtlydende rør!

Lykke til!
    Nye ja..inkludert meg, ene og alene pga MAen. Uten den hadde ikke jeg giddet å bli frelst da det er dyr hobby.
    Men nå da jeg er frelst på hifi får det igrunn koste littegrann.
    Dette igjen gjør at butikker i Norge tener mye mer pga MAen.

Ayon utgår!
    Den låter ikke bra, men typisk tynn lyd har jeg lest. Da er mitt Hegel oppsett bedre.
    Poenget er og at jeg ser etter eit transistor, pga unger og slikt. Dei kan få bruke det, men ikke rørforsterkeren min. (MA, den er jeg glad i )
    Takk
    Høyttalere:

Side 32 av 49 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •