Vienna Acoustics - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 49 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 969
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei Kenneth

Hvilken Bladelius hørte du på Mozart Grand/Vienna generelt? Tror det blir litt i overkant prismessig uansett, men det er den minste modellen som er aktuelt i så fall for meg. Tyr, hvis jeg ikke husker feil. Ser den har fått meget gode tester.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt thorIII. Men Tyr er en meget god forsterker, men ikke så strømsterk som thor. Lydsignaturen er jo den samme. Ta deg en tur til norskaudioteknikk og lån med deg en hjem på demo. Pleier å være en smal sak dette.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke butikker i Norge selger Vienna?

Tonart gjordet det om jeg ikke husker feil.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei noen som vet forskjellen på Strauss vs Concert Grand?
    Strauss har mer til felles med Mahler enn den har med Grand-serien (se neste innlegg). Hovedforkjellen mellom Strauss og Mahler er at sistnevnte er bedre i toppen og litt mer massiv i bunnen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja,riktig. Det høres da lovendes ut.
    Kan du trekke frem ting den gjer bedre en Mozart og evnt mindre bra?
    Det tok dessverre litt tid før jeg fikk tid til å svare på denne... Håper dette hjelper deg litt på vei.

Mahler er mye mer massiv i lydbildet enn f.eks. Mozart. Dette kommer spesielt til uttrykk i bassen, hvor den har mye mer trykk. Med rett plassering og rett rom kan man klare 20hz (-3dB) med Mahler. Det er det faktisk mange høytalere (inkluder ekte high-end konstruksjoner) som ikke klarer dette. Med Mozart kommer du ikke i nærheten.

Det som ofte blir trukket frem her på forumet er at mellomtonen i høytaleren er litt slank. Dette er jeg ikke enig i, men forstår at noen kan fortrekke en annen lydsignatur. Det finnes høytalere hvor mellomtonen stikker seg mer frem. Det som karakteriserer mellomtonen i Mahler er at den er meget homogen. Et av hovedfokusene med konstruksjonen er å unngå deling i de frekvensene som er mest kritiske for gjengivelsen av stemmer og klassiske instrumenter. I tillegg har den en myk, men oppløst diskant. Ikke hyperdetaljert, men den mangler ikke noe. Lydmessig minner diskanten mye om det man finner i de mindre Vienna'ene. Jeg tror det er på dette området Mahler og Mozart kommer nærmest hverandre i ytelse.

Mahler er også på mange måter unik når man ser på hvilke elementer som er benyttet. Dette er elementer man gjerne kan finne igjen på høytalere som er vesentlig dyrere. Dette gjelder både bassene (Eton) og mellomtonene (Scan-Speak).

Ulempen med konstruksjonen er at den er plasskrevende og vanskeligere å få til å fungere i rommet. Plassering i nærheten av hjørner er ikke en god idé. Den trenger litt avstand, spesielt til bakveggen.

Personlig er jeg stor fan av Vienna Acoustics høytalere og har hatt flere selv. Jeg synes for eksempler at Hayden Grand er ypperlig. Jeg synes også at Vienna Acoustics har lykkes bra med prinsippet "mer av der samme" når man går oppover i modellene. Slik ser jeg også på forskjellen mellom Grand-serien og Mahler.

Ellers vil jeg anbefale Steroephile sin test dersom du er nysgjerrig på Mahler. Det står også en del interessant om Mahler i Knut Vadseth sin test av Vienna Acoustics The Music fra Fidelity sin omtale av disse for ca. 1,5 år siden.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hvilke butikker i Norge selger Vienna?

Tonart gjordet det om jeg ikke husker feil.
    Det er flere som selger høytalere fra Vienna. Send en e-post til importøren Interconnect (www.interconnect.no), så kan de sikkert henvise deg til nærmeste forhandler.

Edit; Nå fungerer lenken.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det er flere som selger høytalere fra Vienna. Send en e-post til importøren Interconnect (www.interconnect.no), så kan de sikkert henvise deg til nærmeste forhandler.
    Ok, takk for svar, men linken virker ikke.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar, men linken virker ikke.
    Hei. Nå fungerer lenken i teksten over. av en eller annen grunn var den formatert feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    resonans-web.no selger vienna

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Vienna er ett veldig spennende merke og har litt lyst til å prøve det neste gang jeg skal kjøpe nye HT.
    Di som er intresange er Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand, jeg vet ikke om noen butikker i nærheten som selger Vienna (Oslo-Drammen) sånn at jeg kan få hørt på det.

Noen som vet åssen disse vil spille på McIntosh?

Åssen spiller disse Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand?

Har dem god bass og kan spille greit høyt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at X3MHC - HiFi & Hjemmekino som ligger i asker selger vienna. Han har også demo av disse. Har selv vienna the kiss og bor ikke langt fra drammen om du skal være inntresert å høre disse? Tror vienna og McIntoch kan være en god match. Ta kontakt med alan hos x3mhc så regner jeg med at du blir fornøyd. Han har forresten topp moddelen The Music på demo der også. Artig å få med seg en slik drømmeHT da mann først skal ha en demo. Lykke til.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Vet at X3MHC - HiFi & Hjemmekino som ligger i asker selger vienna. Han har også demo av disse. Har selv vienna the kiss og bor ikke langt fra drammen om du skal være inntresert å høre disse? Tror vienna og McIntoch kan være en god match. Ta kontakt med alan hos x3mhc så regner jeg med at du blir fornøyd. Han har forresten topp moddelen The Music på demo der også. Artig å få med seg en slik drømmeHT da mann først skal ha en demo. Lykke til.
    Ok. Tusen takk for info. Jeg vet ikke helt hvor denne butikken akkuratt står, men når jeg søker adressen til butikken på gulesider så ser det ut som at butikken ligger langt oppi skauen. Stemmer dette?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Tusen takk for info. Jeg vet ikke helt hvor denne butikken akkuratt står, men når jeg søker adressen til butikken på gulesider så ser det ut som at butikken ligger langt oppi skauen. Stemmer dette?
    Er vel mer nettbutikk som han driver hjemme hos seg selv.
    Men han pleier å ha en del produkter til demo hjemme.
    Kanskje den mest seriøse aktøren jeg har hatt kontakt med.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ligger langt utti skauen ca 15 min fra asker sentrum. Ville absolutt tatt kontakt med han. En meget seriøs aktør.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Ja det ligger langt utti skauen ca 15 min fra asker sentrum. Ville absolutt tatt kontakt med han. En meget seriøs aktør.
    Jeg skal til han neste uke å få høre på disse Viennaene og jeg gleder meg.
    Han svarer ofte på mail og bare det er ett stort pluss.
    Etter veibeskivelse på gule sider tar det bare 11 minutter å komme seg til han fra meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter veibeskivelse på gule sider tar det bare 11 minutter å komme seg til han fra meg.
    Så bra. Bare å glede seg til å høre en av verdens beste HT. En meget hyggelig mann.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er genuint interessert HoPPe`S
    Jeg har vært hos ham og det er litt kronglete til å være så sentralt, men makan til service og hyggelig kar skal du lete lenge etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes vienna ble litt daft i forhold til psb'en synchrony one.. som jeg kjøpte istedenfor ....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Vienna er ett veldig spennende merke og har litt lyst til å prøve det neste gang jeg skal kjøpe nye HT.
    Di som er intresange er Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand, jeg vet ikke om noen butikker i nærheten som selger Vienna (Oslo-Drammen) sånn at jeg kan få hørt på det.

Noen som vet åssen disse vil spille på McIntosh?

Åssen spiller disse Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand?

Har dem god bass og kan spille greit høyt?

interconnect.no de ligger i bærum og har agenturet på vienna du kan ta kontakt med de og booke en demo.
    ellers så har jeg direkte kontakt med selgerne på interconnect om det skulle være noe

Side 30 av 49 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •