Vienna Acoustics - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 49 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 969
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    :-D
    Bare å overbevise min fru om at den skråstillingen er knall :-)

Men blir ikke helt nå, må jo først kose meg med Mozart, men ser fremover, tenker mer trøkk og sånt, for har botna Mozart med H2A :-) selv om eg enda kunne tenkt meg å spilt høyere.. er vel trøkket fra bilstereo i alle år som er eit savn.. :-)

H4 ja.. kjem sikkert det og en gang..
    Mahler er jo lækre..

Men ellers, låter dei?
    Du har ikke vurdert å kjøpe inn en subb som kan avlaste Ht får di laveste hz. Merker selv at jeg kan spille betraktelig høtyere om jeg deler av The Kiss ht og sender di lavsete hz ned til subb.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Bare å overbevise min fru om at den skråstillingen er knall :-)

Men blir ikke helt nå, må jo først kose meg med Mozart, men ser fremover, tenker mer trøkk og sånt, for har botna Mozart med H2A :-) selv om eg enda kunne tenkt meg å spilt høyere.. er vel trøkket fra bilstereo i alle år som er eit savn.. :-)

H4 ja.. kjem sikkert det og en gang..
    Mahler er jo lækre..

Men ellers, låter dei?
    "Botna Mozart med H2A" og vil ha "mer trøkk og sånt" sier du? Og kunne tenkt deg å spilt høyere?
    Tror kanskje du har misforstått litt?

Høyere er slett ikke det samme som bedre, om du måtte tro det.
    Faktum er at du når spiller med lydtrykk over 85-90dB, så vil ørenes evne til å oppfatte detaljer og nyanser i musikken reduseres.
    Men det spiller kanskje mindre rolle for deg?

I så måte kommer du neppe særlig lenger med et par Mahler-høyttalere.
    Er det kun lydtrykk du er ute etter - det virker i alle fall slik - så bør du heller gå for en eller annen variant av Cerwin Vega.

La gå at Mahler kan gi deg litt mer "trøkk" nedover i registeret, takket være en litt mer solid høyttalerbestykning i bassområdet.
    Ellers er det min personlige oppfatning at Mahler har en noe "tynn" mellomtone, faktisk også i forhold til Mozart Grand.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel 15-serie på VA Mozart Grand?

Ser at Ludomann benytter 15-serien til Rotel på Mozart i en kommentar bakover i tråden her. Kan du beskrive disse Rotelkomponentene litt? Hvordan låter de? Type lydsignatur?

Jeg har i dag en Densen beat 100 på mine Mozarter og det låter fint, men den er sliten nå og en utskiftning er kanskje på sin plass. Jeg er fornøyd med lydbildet i dag, men det kunne være moro å heve kvaliteteten enda noen hakk, få mer ut av høyttalerne mao. Litt bedre kontroll i bassen hadde gjort seg.

Nevnte Rotel-serie appellerer hvertfall i design, men det er jo lyden som teller mest da. Forslag og kommentarer mottas med takk.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    "Botna Mozart med H2A" og vil ha "mer trøkk og sånt" sier du? Og kunne tenkt deg å spilt høyere?
    Tror kanskje du har misforstått litt?

Høyere er slett ikke det samme som bedre, om du måtte tro det.
    Faktum er at du når spiller med lydtrykk over 85-90dB, så vil ørenes evne til å oppfatte detaljer og nyanser i musikken reduseres.
    Men det spiller kanskje mindre rolle for deg?

I så måte kommer du neppe særlig lenger med et par Mahler-høyttalere.
    Er det kun lydtrykk du er ute etter - det virker i alle fall slik - så bør du heller gå for en eller annen variant av Cerwin Vega.

La gå at Mahler kan gi deg litt mer "trøkk" nedover i registeret, takket være en litt mer solid høyttalerbestykning i bassområdet.
    Ellers er det min personlige oppfatning at Mahler har en noe "tynn" mellomtone, faktisk også i forhold til Mozart Grand.
    Sub da?

Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Du har ikke vurdert å kjøpe inn en subb som kan avlaste Ht får di laveste hz. Merker selv at jeg kan spille betraktelig høtyere om jeg deler av The Kiss ht og sender di lavsete hz ned til subb.
    Tja..kanskje.. Men hva merke da? Isåfall vil eg ha både i pose og sekk, men hvem vil ikke ha det?
    Alså mest mulig hi-end og knall på film

=======================
    Alså eg skal ikke få taket på huset til å lette, det ville vert umulig vis eg og ikkje skal fire på lydkvalitet.
    Spiller greit no og med tanke på trøkk..men av og til,skjelden gang ville eg skru litt over kl 1/2 10 på volumet og da..kan dei botne.. Og spar meg for kommentarer som CW..Det er kun noe eg kunne levd med under party og sånt. Forøvrig har mc klubben her noen som er gode til å vere CW..står eit skilt nede på dei om Spesial Edition, uten at eg veit noe om det merket. Aldrig sett den typen høyttaler. Men ivertfall dei mangler trøkk i øvre bass, det bør stå i stil.

Men vis Mahler er litt tynn i mellomtonen er vel det ikke noe vei å gå heller?
    Hva med flere element? Tenker serien over? Eller er det bortkastet?

Andre med erfaring på Mahler?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub da?
    En godt integrert sub vil i de aller fleste tilfellene være et positivt bidrag.

Alså eg skal ikke få taket på huset til å lette, det ville vert umulig vis eg og ikkje skal fire på lydkvalitet.
    Spiller greit no og med tanke på trøkk..men av og til,skjelden gang ville eg skru litt over kl 1/2 10 på volumet og da..kan dei botne.. Og spar meg for kommentarer som CW..
    "CV-kommentarer" er vel strengt tatt en konsekvens av hvordan du selv beskriver dine opplevelser og ønsker?
    Når du "botner" elementene i en høyttaler, går jo uvilkårlig tankene i retning av at du kanskje spiller uforsvarlig høyt?
    Ved lydtrykk på 85 til 95dB, som representerer normale lyttenivåer, skal en høyttaler slett ikke bunne. Medmindre man bruker en elendig forsterker til å drive dem?
    Tar for gitt at du da bruker din Hegel H2A som effekt, og den bør under fornuftige driftsforhold, ha god nok kontroll på elementene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    En godt integrert sub vil i de aller fleste tilfellene være et positivt bidrag.

"CV-kommentarer" er vel strengt tatt en konsekvens av hvordan du selv beskriver dine opplevelser og ønsker?
    Når du "botner" elementene i en høyttaler, går jo uvilkårlig tankene i retning av at du kanskje spiller uforsvarlig høyt?
    Ved lydtrykk på 85 til 95dB, som representerer normale lyttenivåer, skal en høyttaler slett ikke bunne. Medmindre man bruker en elendig forsterker til å drive dem?
    Tar for gitt at du da bruker din Hegel H2A som effekt, og den bør under fornuftige driftsforhold, ha god nok kontroll på elementene.
    Var med Hegel ja.. men seff ja var jo litt høyt,legger ikke skjul på det.. (ca halv ti/ti på volumknappen) Kontroll...hmm var vel fordi forsterkeren var for stor på det volumet tenker eg..arrester meg vis eg t ar feil. :-D
    Med rørforsterkeren går det fint,den går "tom" til slutt.
    Er egentlig ikke noe problem sånn sett.. Men skjelden gang, så sitter en å lytter og testet noen melodier og øker volumet enda litt til siden det spiller så bra og vil høre enda mer med enda høyere volum..jaja.. Men pga det lurte eg jo på om Mahler vil kunne spille høyere og med mer trøkk og evnt like bra,men vis en må "fire" på noe som f.eks slank mellomtone i forhold til resten av lyden så utgår jo det. Eg leiker meg litt med tankene om større elementer for å få eit enda mer fysisk trøkk og ha mest mulig hi-end lyd vis eg kan forklare det på den måten.
    Ved å bruke rørforsterkeren føler eg ikke behovet for ekstra volum,det spiller liksom høyt nok..mulig det ligger i hodet mitt der men er vel en mer koseforsterker..hehe.. Håper du skjønner hvor eg vil hen..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er vesentlige forskjeller mellom Mahler og Mozart. Jeg har eid ett par Mahler selv og har mange erfaringer med Mozart. Mahler oppfører seg som en stor høytaler og er vanskeligere å plassere, men i min øyne er den bedre på alle områder. Vi snakker da om Mahler MK2 (det er lenge siden jeg har hørt en MK1).

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg mener det er vesentlige forskjeller mellom Mahler og Mozart. Jeg har eid ett par Mahler selv og har mange erfaringer med Mozart. Mahler oppfører seg som en stor høytaler og er vanskeligere å plassere, men i min øyne er den bedre på alle områder. Vi snakker da om Mahler MK2 (det er lenge siden jeg har hørt en MK1).
    Ja,riktig. Det høres da lovendes ut.
    Kan du trekke frem ting den gjer bedre en Mozart og evnt mindre bra?
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei dere

Har Mozart Grand selv og vurderer forsterker. Primare i30 er til bra pris på Soundgarden om dagen (bør vel kjappe seg for å rekke halv pris salg på denne), men jeg har også sans for Rotel og da for å kjøre en todelt løsning med pre og effektforsterker (1580 pre og 1552 effekt feks).

Andre løsninger er selvsagt også aktuelt, men hva sier dere om Primare og Rotel i denne sammenhengen?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna
    Har Mozart Grand selv og vurderer forsterker. Primare i30 er til bra pris på Soundgarden om dagen (bør vel kjappe seg for å rekke halv pris salg på denne), men jeg har også sans for Rotel og da for å kjøre en todelt løsning med pre og effektforsterker (1580 pre og 1552 effekt feks).

Andre løsninger er selvsagt også aktuelt, men hva sier dere om Primare og Rotel i denne sammenhengen?
    Rotel er helt greit, men jeg tror jeg ville slått til på den Primare-forsterkeren. Hadde det tilbudet vært tilgjengelig for noen mnd siden når jeg skulle handle til samme høyttalere, hadde jeg lett slått til. Jeg endte opp med en Krell KAV 400xi, som jeg syns fungerer meget bra.

Er brukt et alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har på en måte aldri hatt helt fot for Primare, uten å vite skikkelig hvorfor. Sikkert fordommer osv, men jeg har hørt inntrykk av at de låter litt lyst.

Hørte på et Rotelsett i går og jeg må si det ga et godt inntrykk. Prosessen fortsetter. Brukt kan være aktuelt, men tenkte det kunne være moro med nytt og da. Tenker langsiktig også, og da er det greit med noe som ikke begynner å skrante med det første...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Bladelius eller Parasound? Tror de vil kunne fungere bra på Mozartene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal høre på Parasound også, i samme butikk som jeg hørte Rotel, men jeg fikk inntrykk av at de låt litt anderledes enn hva jeg er ute etter nå, og kanskje litt dyrere med tanke på å matche samme styrke som Rotel (?). Skal høre på med åpne ører.

Bladelius kjenner jeg veldig lite til. Vet ikke hvor jeg eventuelt kan få hørt det/kjøpt det. Takk for påminnelsen. Skal sjekke litt på nett.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna
    Skal høre på Parasound også, i samme butikk som jeg hørte Rotel, men jeg fikk inntrykk av at de låt litt anderledes enn hva jeg er ute etter nå, og kanskje litt dyrere med tanke på å matche samme styrke som Rotel (?). Skal høre på med åpne ører.

Bladelius kjenner jeg veldig lite til. Vet ikke hvor jeg eventuelt kan få hørt det/kjøpt det. Takk for påminnelsen. Skal sjekke litt på nett.
    Bladelius Tyr og Thor får du hos Norsk Audioteknikk i Oslo:

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Transparent, Dynaudio, Kimber, Parasound, Plinius, Bergmann

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Transparent, Dynaudio, Kimber, Parasound, Plinius, Bergmann

Hør med Morten om pris, han har gjerne litt å gå på.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei noen som vet forskjellen på Strauss vs Concert Grand?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hva med en Bladelius eller Parasound? Tror de vil kunne fungere bra på Mozartene.
    Av disse ville jeg nok valgt bladelius. Har hørt begge på vienna og synes parasound blir en del feitere enn bladelius. bladelius er også mere åpen i toppen. Parasound er får all del veldig bra på vienna, men med bladelius får du mye mere attack og enda mere åpenhet. Men her står det jo litt på hva du er villig til å punge ut med. Har du mulighet går du får bladelius thorIII.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei noen som vet forskjellen på Strauss vs Concert Grand?
    Du kan jo lese litt om straus herhttp://www.audioreview.com/mfr/vienna-acoustics/floorstanding-speakers/strauss/PRD_327480_1594crx.aspx

Og consert grand kan du lese om her:http://www.interconnect.no/files/dok...V03_WEB150.pdf

Da er det bare å sammeligne fakta.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Du kan jo lese litt om straus herhttp://www.audioreview.com/mfr/vienna-acoustics/floorstanding-speakers/strauss/PRD_327480_1594crx.aspx

Og consert grand kan du lese om her:http://www.interconnect.no/files/dok...V03_WEB150.pdf

Da er det bare å sammeligne fakta.
    Tenker på lyd forskjellen ikke utseende eller vekt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenke og kjøpe vienna først.. hørte dem på super nait ampen =<3 electrocompaniet = </3 meen er en del smak og behag... ble for lyst på elcomp men på naim ble det god trykk for den prisklassen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub da?

Tja..kanskje.. Men hva merke da? Isåfall vil eg ha både i pose og sekk, men hvem vil ikke ha det?
    Alså mest mulig hi-end og knall på film

=======================
    Spiller greit no og med tanke på trøkk..men av og til,skjelden gang ville eg skru litt over kl 1/2 10 på volumet og da..kan dei botne.. Og spar meg for kommentarer som CW..Det er kun noe eg kunne levd med under party og sånt. Forøvrig har mc klubben her noen som er gode til å vere CW..står eit skilt nede på dei om Spesial Edition, uten at eg veit noe om det merket. Aldrig sett den typen høyttaler. Men ivertfall dei mangler trøkk i øvre bass, det bør stå i stil.

Men vis Mahler er litt tynn i mellomtonen er vel det ikke noe vei å gå heller?
    Hva med flere element? Tenker serien over? Eller er det bortkastet?

Ang subb, har jeg selv Fathom f113 og har hatt f110. Synes disse er meget, meget bra. Litt som du sier, pose og sekk. Di leverer skikkelig trøkk under film og er veldig lettbente under musikk. Har vell ikke helt å forrakte utseende heller.

Side 29 av 49 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •