Vienna Acoustics - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 49 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 969
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Til pegpisk : Flott at noen gidder å engasjere seg i å svare så lange,flotte utfyllende svar/innlegg.Altfor mange korte svar uten noen begrunnelse.
    Til Volund : Selv byttet jeg nettopp høyttalere.Solgte den ene effektforsterken og gamblet på at receiveren skulle gjøre jobben alene.Den er 7x140,men målt til ca 185 (tror jeg).Skuffelsen var enorm (var velig lite bass av de og med slank lydkarakter) og jeg savnet de gamle høyttalerene (B&W 803N) og effektforsterkeren.Jeg hadde en Musical Innovation 2x150 w liggende som jeg har lånt av en butikk siden den andre effektforsterkeren er til reperasjon.FOR ET LØFT det ble.Nå er jeg helt hekta på høyttalerene og det er de jeg har vært mest fornøyd med noen gang.Spiller musikk i timesvis nå og storkoser med med de nye høyttalerene.Angrer ikke 1 sek på høyttalerbyttet.Prøv med en annen forsterker før du bytter er mitt råd.
    Takk for alle gode tilbakemeldinger. Blir nok test av ny forsterker før høytalerbytte. Tenkte jeg skulle prøve å finne en ekstremt rytmefast forsterker for å se om det strammer det opp nok. Så får jeg heller prøve noe midt i mellom hvis det skulle bli for mye av det gode. Tror jeg kommer til å satse på å få lånt med meg en Lyngdorf SDAI 2175 i løpet av de nærmeste ukene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Primare til Vienna acoustics?

Noen som har erfaringer med primare og Vienna acoustics? Særlig interessert i Mozart Grand og Primare I30.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Volund
    Noen som har erfaringer med primare og Vienna acoustics? Særlig interessert i Mozart Grand og Primare I30.

Hei Volund,

Jada, det er det. Jeg bruker primare pre 30 + a31.2 effekt på mine beethoven concert grand. Nydelig signatur på den pakken. Som sidekommentar kan jeg nevne at jeg først savnet litt mer definisjon i lyden, men at savnet ble borte straks jeg satte opp med balansert xlr mellom kilde (hegel dac) og pre30 og mellom pre30 og A31.2 (husk å bruke xlr på kilden også). (men dette er kanskje noe som kun gjelder mine modeller...)...uansett kan det være et tips å bruke balansert inn på primare kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maximilian
    Hei Volund,

Jada, det er det. Jeg bruker primare pre 30 + a31.2 effekt på mine beethoven concert grand. Nydelig signatur på den pakken. Som sidekommentar kan jeg nevne at jeg først savnet litt mer definisjon i lyden, men at savnet ble borte straks jeg satte opp med balansert xlr mellom kilde (hegel dac) og pre30 og mellom pre30 og A31.2 (husk å bruke xlr på kilden også). (men dette er kanskje noe som kun gjelder mine modeller...)...uansett kan det være et tips å bruke balansert inn på primare kanskje?
    Takk for tips, planlegger å låne en I30 av en kamerat av meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vienna acoustics, grill or no grill?

Ettersom vienna er eneste merke jeg kjenner til som anbefaler å benytte grille lurte jeg på om folk bruker dem eller ikke.

Personlig synes jeg lyden blir bedre med grill. Synes stereoperspektivet er bedre med grill.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom vienna er eneste merke jeg kjenner til som anbefaler å benytte grille lurte jeg på om folk bruker dem eller ikke.

Personlig synes jeg lyden blir bedre med grill. Synes stereoperspektivet er bedre med grill.
    Kanskje du har for mye reflekser? Ka veit eg..
    Å neidu..uten her.. :grin: Men helt greit med og..et merke der du overleve med syns eg. Men det må av for seriøs lytting. :grin:
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grille grille grille, grille grille grill, grille grille grille :-)

Jeg har mine stort sett på, men ved finlytting tar jeg klærne av! Men om det har noen praktisk betydning, vet jeg ikke. Men det hjelper for nevrosene.

Jeg har ikke blindtestet med og uten grill for å si det sånn 8)

Note to self: ta også av egne klær ved neste lytting

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje skrive noen ord på Hegel kontra rørforsterker MA 2010 modell (oppgraderte smårør, GE og Telefunken-alternativ 1) på Mozart.

Egentlig ikkje så store forskjeller på dei to forsterkerene. (men litt ja)
    MAen spiller vel litt mykere bass, men ikkje så store forskjellen, da Hegel kan vere myk og lett, når den får beskjed om det. 8)
    Hegel har vel mer kontroll antar eg, da oppgitt effekt ligge på flere gangers MA.
    Bassen foretrekkes av Hegel stort sett, da den er stor og tung når det trengs.
    Mellomtone foretrekkes tja..begge
    Diskant foretrekkes tja begge her og.. Hegel virker mer dempet i diskanten enn MAen men begge spiller flott.

Rognlien skrev i en test i 2006 at Hegelen han testet var bedre enn hans Krell :-D

Så begge er flott på sin måte.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad M3 og mozart grand?

Ser det ligger en Nad M3 ute på brukten. Noen som har vært innom den i sin søken etter forsterker til Vienna Acoustics?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cyrus + BCG

Hei,

I juli utgaven av Hi-Fi Choice testes et oppsett bestående av Cyrus forsterkere, transport og dac sammen med Beethoven Concert Grand. Pakken fikk veldig gode kritikker (desverre finnes ikke artikkelen online). Jeg ser også at Cyrus nå skriver på egne hjemmesider følgende: "

"Our highest performing CD Player (CD XT SE+) provides the purest CD performance possible. Partnered with our DAC XP (pre-amplifier) and two Mono X power amplifiers you have a stunning sounding system. RRP approximately £7,000

Tip: Take a listen to this system with Beethoven Concert Grand or Beethoven Baby Grand speakers from Vienna Acoustics. Visit www.va-speakers.co.uk"

Cyrus Audio

Tilsvarende henvisninger til va finnes for andre cyrus kombinasjoner. (det er mulig det er felles distribusjonsinteresser inne i bildet, men likevel...)

Cyrus produkter får strålende kritikker hele tiden av britisk presse, men ser ut til å utebli i Norge. Har selv kun hørt en eldre Cyrus forsterker sammen med bokhøyttalere av ukjent merke, noe som var ganske livlig.

Jeg har aldri hørt dem sammen med VA, noen her som har erfaring med disse sammen med VA?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tips, men må dessverre innse at Vienna Mozart Grand ikke helt var høytaler for meg og mitt lytterom.

Hvis noen har lyst på et skambillig par i cherry sjekk ut: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=67501&cat=12.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tips, men må dessverre innse at Vienna Mozart Grand ikke helt var høytaler for meg og mitt lytterom.

Hvis noen har lyst på et skambillig par i cherry sjekk ut: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=67501&cat=12.
    Hva har du i kikkerten nå?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hva har du i kikkerten nå?
    System Audio Mantra 60 eller Tannoy Revolutions Signature DC6T. Førstnevnte spiller bra selv nær bakvegg og den andre burde gjøre det siden bassporten er foran.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio Mantra 60 eller Tannoy Revolutions Signature DC6T. Førstnevnte spiller bra selv nær bakvegg og den andre burde gjøre det siden bassporten er foran.
    Høres ikke dumt ut det. Lykke til med jakten på godlyden!
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frekvenskurve på Mozart

Noen som har en slik?
    Ikke lett å finne..
    svar fra impotøren:

Har hatt en prat med vår produktansvarlig for Vienna, og vi har dessverre ikke noen info over frekvenskurve og impedansgang for Vienna høyttalerne.

Er ikke sikker på om vi får den infoen fra de heller, men skal undersøke med Vienna og komme tilbake til deg dersom vi får noe.

Har du forresten sett denne?

http://interconnect.no/files/dokumen...V02_WEB150.pdf

Når det gjelder elektronikk, så bruker vi en Yamaha AS-2000 forsterker med tilhørende CD spiller i vårt demo oppsett.

Men det er jo selvsagt veldig individuelt hva som spiller best, alt etter øret som hører, og hvilken musikk en hører mest på osv.

Vil da anbefale å ta en runde med en butikk som har Mozart i demo, og høre på litt forskjellig elektronikk der.

Vet ikke hvor du har kjøpt dine, men på vestsida av landet er det Bergen Musikk Handel og Resonans Lyd & Bilde i Stavanger som har Vienna i butikken.
    Høyttalere:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo Vienna i lang tid sagt at det viktigste for dem er ikke å lage en høyttaler som måler mest mulig riktig, men som gir den lydsignaturen som Mr. Gansterers ører mener de skal ha (litt lettvint sagt). Er jo flere andre konstruktører som tenker slik, Derek Gilligan hos Kudos Audio gjør det samme. Og de låter også meget bra....

Så; dersom det låter bra, er det ikke da uvesentlig hvordan det måler?

Uansett så tror jeg vel kanskje at det finnes et eller annet magasin som sikkert har testet og målt frekvensgangen til Mozart?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Nå har jo Vienna i lang tid sagt at det viktigste for dem er ikke å lage en høyttaler som måler mest mulig riktig, men som gir den lydsignaturen som Mr. Gansterers ører mener de skal ha (litt lettvint sagt). Er jo flere andre konstruktører som tenker slik, Derek Gilligan hos Kudos Audio gjør det samme. Og de låter også meget bra....

Så; dersom det låter bra, er det ikke da uvesentlig hvordan det måler?

Uansett så tror jeg vel kanskje at det finnes et eller annet magasin som sikkert har testet og målt frekvensgangen til Mozart?
    Jo spiller ingen rolle..men vert artig å sett den, da eg har en rørforsterker som driver dei ganske greit. Og så har eg lest flere plasser at dei er litt tungdrevet.
    Seff spiller Hegel tyngre i bassen. Men er jo på flere ganger effekten.
    Så bare for moro hadde det vert kjekt å få sett kurven.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Vienna Acoustic

Jeg stilte spørsmålet om frekvenskurven og her er svaret:

============================
    Dear Frank,

Thank you very much for your email. We do not have prepared frequency plots of our products. What we do have are the basic frequency response figures listed based on our testing at 3meters. This we believe is more realist than the typical 1meter on access, summed driver tests done by most publication. If what you are looking for is impedance information, this I can help with. The Mozart Grand has a minimum impedance of 5.2 Ohm at 160Hz.

Thank you again and happy listening.

Best regards,
    Kevin

Kevin Wolff
    International Sales Director
    Vienna Acoustics GmbH
    A-1230 Wien, Rysergasse 60
    t: +43 1 88 96 815/f: +43 1 88 96 599
    Vienna Acoustics - high end speakers and loudspeakers for your home theatre
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Jeg stilte spørsmålet om frekvenskurven og her er svaret:

============================
    Dear Frank,

Thank you very much for your email. We do not have prepared frequency plots of our products. What we do have are the basic frequency response figures listed based on our testing at 3meters. This we believe is more realist than the typical 1meter on access, summed driver tests done by most publication. If what you are looking for is impedance information, this I can help with. The Mozart Grand has a minimum impedance of 5.2 Ohm at 160Hz.

Thank you again and happy listening.

Best regards,
    Kevin

Kevin Wolff
    International Sales Director
    Vienna Acoustics GmbH
    A-1230 Wien, Rysergasse 60
    t: +43 1 88 96 815/f: +43 1 88 96 599
    Vienna Acoustics - high end speakers and loudspeakers for your home theatre
    Concert Grand ble målt til 87 db følsomhet og min impedans på 2,8 ohm.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Concert Grand ble målt til 87 db følsomhet og min impedans på 2,8 ohm.
    litt forskjell der ja.. 8)
    Høyttalere:

Side 25 av 49 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •