Vienna Acoustics - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 49 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 969
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Oratorio låter fint
    God taletydelighet, masse dynamikk og den spiller dypt.
    The Poetry er perverst stor og uhyggelig dyr. Kassevolumet er større pr element enn hos The Music. Legger ved et bilde som illustrasjon. Cden ser nesten ut som et frimerke. 8)
    Vienna Acoustics-stoor-poetry-jpg

Shit, Den er stor. Får nok holde øynene oppe for en Oratorio. Men det hadde jo vært gøy med en poetry da!

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått begge mine Haydn Grand..

Tidligere har jeg brukt Sonus Faber Concertino, høyttalere som er lettere kresne på forsterker. Etter fem forsterkere innom på under to måneder (takk Gud for AVtorget) skjønte jeg det ville være bedre å bytte høyttalere enn å finne noe jeg likte med Sonus'ene..

Fikk sjokk da jeg koblet opp Haydn Grand. Sonus Faber har et meget bredt/dypt lydbilde, men det finnes ikke noe som kan kalles bass.. Med Vienna'ene var det nesten så jeg måtte lete etter basselement nummer to, disse har MYE mer og mye lenger ned. Nå er de jo ikke innspilt, men allerede nå synes jeg de går Concertino en lang gang. Greit nok, med rett musikk, mye luft og rett forsterker spiller Sonus Faber strålende, men jeg har nå funnet en ny favoritt. Har to uker ferie i mai hvor jeg er alene hjemme på dagtid, regner med at det blir endel lytting når den tid kommer

Og jeg kan bekrefte det mange har sagt før meg: Roksan + Vienna = Gull!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte komboen Roksan Kandy K2 og Vienna BBG her om dagen hos en skap-audiofil, og må si det låt sykt bra! Skikkelig snert i bassen, virkelig engasjerende lyd, driv, dynamikk. Ren og skjær musikalitet!

Merkelig at Roksan ikke får mer oppmerksomhet igrunn.

Hjemme-alene-tid er som julaften hver gang!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok kjøp av Mozart.

Testet og nylig med rørforsterker (MA KT-88, 2010mod) og musikken lød enda bedre en første gangen med Rotel.
    Detaljene bare trillet lett utav høytalerne. Alt var bare så svinbra at eg lurer på om det er verdt å betale masse mer for andre høytalere, eneste måtte vere med større elementer og mer lydtrøkk.
    Denne gangen på lyttertesten en hel dag i Bergen, var disse best og i klassen 20-30.000, men denne gangen brukte eg rørforsterkeren på alt.
    B&W CM9 overrasket med svinbra kraft og trøkk og var klart best utenom Vienna.
    Men Vienna er best denne gangen også. :razz: :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Blir nok kjøp av Mozart.

Testet og nylig med rørforsterker (MA KT-88, 2010mod) og musikken lød enda bedre en første gangen med Rotel.
    Detaljene bare trillet lett utav høytalerne. Alt var bare så svinbra at eg lurer på om det er verdt å betale masse mer for andre høytalere, eneste måtte vere med større elementer og mer lydtrøkk.
    Denne gangen på lyttertesten en hel dag i Bergen, var disse best og i klassen 20-30.000, men denne gangen brukte eg rørforsterkeren på alt.
    B&W CM9 overrasket med svinbra kraft og trøkk og var klart best utenom Vienna.
    Men Vienna er best denne gangen også. :razz: :-D
    Akkurat fått mozart grand i hus. Byttet ut Dali IKON 6 og må si jeg er helt slått ut over forskjellen. De går kjellerdypt. Genialt for meg som ikke har plass til sub. Gleder meg til de blir ennå mer innspillt.

I stedet for å dytte musikken på deg trekker de deg heller inn i musikken. Må si jeg liker det.

Gjør nok skam på disse med NAD elektronikken min, men klager ikke på det ennå

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med finfine høyttalere!
    Hvilken finish endte du opp med?
    Bilder er obligatorisk
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Gratulerer med finfine høyttalere!
    Hvilken finish endte du opp med?
    Bilder er obligatorisk
    Takk for det. Bilder kommer

Ende opp med cherry finnish. Som forøvrig er mørkere enn de fleste bilder på nettet skulle tilsi. Siden dette er ekte trevært kan det godt tenkes det finnes en del variasjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotte HT. Her kommer du til å få mange timer med god lytting. Blir aldrig lyttetrøtt med disse nei! Ser frem mot bilder.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med Krell eller Bladelius erfaring på Vienna, helst Mozart?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Volund
    Akkurat fått mozart grand i hus. Byttet ut Dali IKON 6 og må si jeg er helt slått ut over forskjellen. De går kjellerdypt. Genialt for meg som ikke har plass til sub. Gleder meg til de blir ennå mer innspillt.

I stedet for å dytte musikken på deg trekker de deg heller inn i musikken. Må si jeg liker det.

Gjør nok skam på disse med NAD elektronikken min, men klager ikke på det ennå
    Grattis masse!! veldig god beskrivelse i nest siste setning.
    Riktig beskrivelse. :razz:
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis masse!! veldig god beskrivelse i nest siste setning.
    Riktig beskrivelse. :razz:
    Støtter dette fullt ut. Vienna har en meget god tendens til å lage høyttalere som lar deg plukke ut og spillere mange flere plater enn du hadde tenkt deg. Og nyter musikk.....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Støtter dette fullt ut. Vienna har en meget god tendens til å lage høyttalere som lar deg plukke ut og spillere mange flere plater enn du hadde tenkt deg. Og nyter musikk.....
    Var i butikken å testet mozart med rørforsterkeren min. (Music Angel 2010 mod)
    Du og du.. det blir flott å vere heime etter kjøp av disse. :-P
    Gleder meg som en unge..hehe.. En på jobb fikk ikke sove da han sku hente BMWen han hadde kjøpt..men eg har kjøpt en M5 en gang og vet eg får sove mindre nå som eg skal hente Vienna.. :razz: ;-)
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har lagt ut mine Beethoven Concert Grand for salg, siden de blir for store i stuen vår ( se side 13 i denne tråden) og jeg lurer på å kjøpe Haydn Grand i stedet for.

Disse skal brukes sammen med en Electrocompaniet ECI-5 og Goldenote tube cd spiller.

Er det noen som har erfaring VA og Electrocompaniet her inne?

og gjerne erfaringer med Haydn grand

på forhånd takk

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder av mine nye Mozart Grand i cherry kommer snart...

Lurer litt på hvordan dere har plassert tilsvarende høytalere i rommet? Har mine 40ish cm fra bakvegg og litt toe-in og synes de kanskje er noe buldrete i bassen. Med buldrete mener jeg i overkant mye og noe utight. Har prøvd med sokk i nederste bassport (Kjøpt brukt uten det som følger med som kan puttes inn der ), men da gikk litt for mye av bassen bort. Slik jeg ser det kan buldringen skyldes flere ting-,

1. Ikke ferdig innspilt HT
    2. Uvant med så mye bass da forrige HT var noe bassfattig
    3. Feil plassering av HT (har vanskelig for å trekke de mer ut og må i så fall ekperimentere med å tette igjen en eller begge refleksporter)
    4. Feil lyttposisjon. Sitter noe nærme bakvegg og merker at det blir noe bedre ved å lene seg fremover men fortsatt litt boomy.
    5. For lite effekt i forsterker. Har nad C355bee som 2x80 watt og vistnok strømsterk. Skal klare 2 x 220 W i 4 ohm (dynamisk effekt - IHF).
    6. Forsterkeren trøkker litt for mye i bånn. Dette kan kanskje fikses med litt tweaking av bass settingen, men aller helst en noe mer nøytral forsterker.

Har sett litt på forsterkere og vurdere å teste Mozart Grand mot
    - Roksan K2
    - Cambridge 840A v2
    - Noen tips?

Alle erfaringer, tips og råd mottas med takk.

EDIT: Lagt inn spm om forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par bilder av mine Mozart Grand i cherry

Vedlegg 65788

Vedlegg 65789

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent! Gratulerer!
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder av mine nye Mozart Grand i cherry kommer snart...

Lurer litt på hvordan dere har plassert tilsvarende høytalere i rommet? Har mine 40ish cm fra bakvegg og litt toe-in og synes de kanskje er noe buldrete i bassen. Med buldrete mener jeg i overkant mye og noe utight. Har prøvd med sokk i nederste bassport (Kjøpt brukt uten det som følger med som kan puttes inn der ), men da gikk litt for mye av bassen bort. Slik jeg ser det kan buldringen skyldes flere ting-,

1. Ikke ferdig innspilt HT
    2. Uvant med så mye bass da forrige HT var noe bassfattig
    3. Feil plassering av HT (har vanskelig for å trekke de mer ut og må i så fall ekperimentere med å tette igjen en eller begge refleksporter)
    4. Feil lyttposisjon. Sitter noe nærme bakvegg og merker at det blir noe bedre ved å lene seg fremover men fortsatt litt boomy.
    5. For lite effekt i forsterker. Har nad C355bee som 2x80 watt og vistnok strømsterk. Skal klare 2 x 220 W i 4 ohm (dynamisk effekt - IHF).
    6. Forsterkeren trøkker litt for mye i bånn. Dette kan kanskje fikses med litt tweaking av bass settingen, men aller helst en noe mer nøytral forsterker.

Har sett litt på forsterkere og vurdere å teste Mozart Grand mot
    - Roksan K2
    - Cambridge 840A v2
    - Noen tips?

Alle erfaringer, tips og råd mottas med takk.

EDIT: Lagt inn spm om forsterkere.
    Nå har vel mange anbefalt Roksan til Mozart, så det er jo verdt å prøve...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Nå har vel mange anbefalt Roksan til Mozart, så det er jo verdt å prøve...
    Takk for tipset, ligger i listen over planlagte innkjøp...

Virker som om de blir stadig mer tighte i bassen med innspilling. Hadde en lyttesesjon der jeg dro de lang ut på gulvet og det hjalp mye mer enn jeg egentlig skulle ønske. Vi får se hvordan de blir når de er ferdig innspilt, men jeg er stygt redd for at jeg har en stue som ikke takler bakovervendte bassporter.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, ligger i listen over planlagte innkjøp...

Virker som om de blir stadig mer tighte i bassen med innspilling. Hadde en lyttesesjon der jeg dro de lang ut på gulvet og det hjalp mye mer enn jeg egentlig skulle ønske. Vi får se hvordan de blir når de er ferdig innspilt, men jeg er stygt redd for at jeg har en stue som ikke takler bakovervendte bassporter.
    Kan jo bytte i mine Triangle Altea EX, dei har i fronten.
    :wink: hehehe..men tipper du ikkje ville byttet med 10.000 i mellom legg heller hehehe... ikkje da at eg vil heller.
    Så får dra meg innover til byn i neste mnd å kjøpe et par

Grattis med nydelige høytalere.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bytte i mine Triangle Altea EX, dei har i fronten.
    :wink: hehehe..men tipper du ikkje ville byttet med 10.000 i mellom legg heller hehehe... ikkje da at eg vil heller.
    Så får dra meg innover til byn i neste mnd å kjøpe et par

Grattis med nydelige høytalere.
    Vi får se hvordan de blir ferdig innspilt. Synes bassen blir litt tightere for hver dag som går. Ikke umulig at de får ut på brukten hvis stuen min ikke kan spille på lag med dem.

Side 22 av 49 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •