Vienna Acoustics - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 49 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 969
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et dumt spørsmål, men er høyttalerne innspilte? De trenger ca 100 timer før de låter som de skal. Leonard Cohen låt som en konfirmant i stemmeskiftet de første timene på mine Haydn Grand.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer firmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Et dumt spørsmål, men er høyttalerne innspilte? De trenger ca 100 timer før de låter som de skal. Leonard Cohen låt som en konfirmant i stemmeskiftet de første timene på mine Haydn Grand.
    Du spør ikke dumt. Da jeg har kjøpt disse brukt er det vanskelig å si. LG'n er ny - signalkablene er nye - Rega'ene har stått ubrukt i 4 år(!), og høyttalerkablene er billlig. Jeg legger ikke så mye i første inntrykket selv, da setup'et ikke er optimalt enda.

Men du sier noe - det er noe som mangler; det hele virker en smule kjølig. Er glad i varme... kanskje rør ville vært tingen?

Update:
    Må jo si at Dance with a Stranger live og ..the great October sound høres unektelig bra ut. Men har en følelse av at lyden kommer "gjennom et laken" - som om dybde og bredde blir en smule tilsløret.. jeg klarer ikke helt å sette ord på det. Jeg hadde nok høye forventninger - men som sagt, det har jeg i alle fall til de nye kablene! Da bør lyden bli bra

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av firmit
    Du spør ikke dumt. Da jeg har kjøpt disse brukt er det vanskelig å si. LG'n er ny - signalkablene er nye - Rega'ene har stått ubrukt i 4 år(!), og høyttalerkablene er billlig. Jeg legger ikke så mye i første inntrykket selv, da setup'et ikke er optimalt enda.

Men du sier noe - det er noe som mangler; det hele virker en smule kjølig. Er glad i varme... kanskje rør ville vært tingen?

Update:
    Må jo si at Dance with a Stranger live og ..the great October sound høres unektelig bra ut. Men har en følelse av at lyden kommer "gjennom et laken" - som om dybde og bredde blir en smule tilsløret.. jeg klarer ikke helt å sette ord på det. Jeg hadde nok høye forventninger - men som sagt, det har jeg i alle fall til de nye kablene! Da bør lyden bli bra
    Nå. Har det blitt noe forbedring? Har selv haydn se og klarer ikke helt se di samme problemene. Synes både di går dypt og har god har god detalje på lyden. Men jeg har også merket meg at di er litt kaldere i musikkstilen enn sine storebrødre. Tror ett effektrinn som heller litt mot det varme, hadde gjort susen. Har selv sett på parasound. Skal ha en prøve på dette denne helgen eller neste.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte i Clapton i går. Knusk tørr innspilling i utgangspunktet. Men klart og fint. Så fikk Buble prøve seg i dag. De går dypt! Jeg er overrasket. Vil nok klare meg fint med disse.

Fikk en fornemmelse i går av at elektronikken trengte å bli "varmet" opp - de har tross alt stått ubrukt i 3+ år. Det hjalp også ha de på en stund selvom jeg legger merke til en aldri så liten durring i fra det ene trinnet som kommer og går litt i syklus.

Henter kablene i morra. Lest at de er varme i utgangspunktet, og dette tror jeg er fint for mitt oppsett. More to come.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde meg inn i Vienna Acoustic gjengen, da jeg igår kjøpte ett par Mozart Grand og bestilte en Maestro Grand senter. Må berømme X3mhc.no og Alan for servicen, og muligheten for å få ht tilsendt for testing før kjøp (kan være fordi Cybervision hadde disse til test før meg, og istedenfor å sende de tilbake så sendte ham de til meg).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Får vel melde meg inn i Vienna Acoustic gjengen, da jeg igår kjøpte ett par Mozart Grand og bestilte en Maestro Grand senter. Må berømme X3mhc.no og Alan for servicen, og muligheten for å få ht tilsendt for testing før kjøp (kan være fordi Cybervision hadde disse til test før meg, og istedenfor å sende de tilbake så sendte ham de til meg).
    Da må mann jo bare gratulerer..:-D Her får du herlige ht. Er det i sort utførelse?. Må jo selvsagt be om bilder.. Lytteinntrykk??? Hva skal du bruke av elektronik på disse. Ville nok gått mot noe som har en litt varmere signatur..

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Da må mann jo bare gratulerer..:-D Her får du herlige ht. Er det i sort utførelse?. Må jo selvsagt be om bilder.. Lytteinntrykk??? Hva skal du bruke av elektronik på disse. Ville nok gått mot noe som har en litt varmere signatur..
    Takk for gratulasjon! De er i sort pianolakk ja (fint med en klåfingret hyper 2 åring i hus). Elektronikken som de skal brukes på står i signaturen, men venter på en UMC-1 fra Emotiva. Kablene er fra Better Cables. Skal bytte ut spikesene med Soundcare bein. Bilder skal jeg se om jeg kan ordne. Kommer til å lage en egen tråd for min stuekino når senteren er på plass.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var og hørte på Beethoven Grand på Sunfire/Parasound elekronikk før jeg mottok mine for testing, og jeg synes det låter bedre hos meg enn det gjorde på BG. Det oppsettet synes ble for varmt og uengasjerende. Jeg er vant med Klipsch RF-82, men synes ikke jeg har mistet så mye dynamikk. Samtidig kommer en del instrumenter og lyder tydeligere fram enn det det gjorde med Klipsch. Har litt igjen før de er ferdig innstilt. Bikkjen til Roger er ikke der den skal være enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var og hørte på Beethoven Grand på Sunfire/Parasound elekronikk før jeg mottok mine for testing, og jeg synes det låter bedre hos meg enn det gjorde på BG. Det oppsettet synes ble for varmt og uengasjerende. Jeg er vant med Klipsch RF-82, men synes ikke jeg har mistet så mye dynamikk. Samtidig kommer en del instrumenter og lyder tydeligere fram enn det det gjorde med Klipsch. Har litt igjen før de er ferdig innstilt. Bikkjen til Roger er ikke der den skal være enda.

Jepp. Regner med at beethoven grand og parasound ble for mye av det gode, men haydn er mye lysere i spillestilen enn sine storebrødre. Merket det da jeg koblet opp både bcg og haydn se i stuen hjemme på samme elektronik. Men må jo ta en test av parasound da. På begge oppsettene.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hvilken plate da? Det må ha vært mange år før Woodstock;-)
    Og for å bli kvitt et slikt problem, må man vel bytte plate og det har vel ikke noe med innspillingstid å gjøre. Hø:-)

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen forslag til spikes alà Soundcare sine med M10 gjenger? Helst i samme prisklasse også (ca kr 398.- for 4 stk inkl frakt), ikke i Viablue TRI Absorber`s prisklasse (kr 750.- + frakt for 4 stk)!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    På hvilken plate da? Det må ha vært mange år før Woodstock;-)
    Og for å bli kvitt et slikt problem, må man vel bytte plate og det har vel ikke noe med innspillingstid å gjøre. Hø:-)
    Hehehe
    Du har helt rett, må ha vært plata han ga ut som konfirmant. Den kan ikke anbefales.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen forslag til spikes alà Soundcare sine med M10 gjenger? Helst i samme prisklasse også (ca kr 398.- for 4 stk inkl frakt), ikke i Viablue TRI Absorber`s prisklasse (kr 750.- + frakt for 4 stk)!
    Hva med å finne overganger fra M10 til M8 eller M6?
    Noe ala dette?
    SB Touch

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å finne overganger fra M10 til M8 eller M6?
    Noe ala dette?
    Der er du nok litt på bærtur. Det du linker til er reperasjonsinnsatser for ødelagte gjenger og ikke overganger...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Der er du nok litt på bærtur. Det du linker til er reperasjonsinnsatser for ødelagte gjenger og ikke overganger...
    Jepp, jeg vet. Skulle skrevet at det var en illustrasjon av konseptet og ikke brukbare deler. Fant ikke de korrekte delene i farta.
    SB Touch

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en e-post til Soundcare samtidig som jeg postet her igår. Fikk svar rimelig kjapt (til og med på e-posten som jeg sendte rundt kl 22.30, der jeg spurte om de kunne sende meg en e-post når overgangene var klar). De holder på med en overgang ifra M6 til M10, og den skal være klar om en 3 ukers tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt en moen timer prøvelytting med BCG og Parasound A21. Må si, slettes ingen dårlig match. Synes ikke det ble for mye av det gode, på noen måte. Her tror jeg rommet spiller mye inn. Jeg og bror ble sittende noen timer å lytte. Prøvde: Robbie Williams, Sarah Brightman, Sting og en sammle plate fra Haydn som jeg fikk med da jeg kjøpte Vienna Haydn Se. Blir flere timer i kveld, med flere lytteinntrykk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått mine kabler. Og sløret fra de el-cheep'o kablene jeg hadde er vekk! Mine forventninger ble funnet i kablene. Kanskje jeg med tiden går et steg opp i signal kabler, men inntil videre er jeg meget fornøyd.

Chord Epic twin terminert HT-kabler
    Chord Chorus 3 digital kabel (fra LG-LB390 til DacMagic)
    Chord Cobra 3 (Dac til Pre)
    Bertram Quatrohelix (pre til monotrinn)

Vet ikke om kabler trenger "brennetid"? Uansett, så syntes jeg at forbedringen var momentan! Bare det å oppleve at DAC'n og de nye kablene virket, gjør forsvarer kjøpet. Har nemlig analogt utifra LG'n for BD filmer. Kan enkelt bytte for å høre forskjell. Selvsagt skal det være forskjell her, og det er artig å høre det!

Det hele lyder varmere og klarere. Den knusktørre diskanten er erstattet med en frisk topp som gjengir symbaler og strykere med glans. Bassen har fått en mer kontant og presis gjengivelse. Det hele er antakelig en kombinasjon av at DAC'n er i bruk, kablene er på plass, og at en liten omrokkering av komponentene. Innbilte meg faktisk at det hjalp å lytte til rådet i manuallen til Rega om å ha pre-amp på korrekt side av strømforsyningen i monoblokkene. Det å fjerne digital dekoderen så laaangt vekk som mulig følte jeg også ga mening!

I det hele tatt - mine VA Haydn Grand spiller så pent nå at jeg er en svoren tilhenger!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av firmit
    Da har jeg fått mine kabler. Og sløret fra de el-cheep'o kablene jeg hadde er vekk! Mine forventninger ble funnet i kablene. Kanskje jeg med tiden går et steg opp i signal kabler, men inntil videre er jeg meget fornøyd.

Chord Epic twin terminert HT-kabler
    Chord Chorus 3 digital kabel (fra LG-LB390 til DacMagic)
    Chord Cobra 3 (Dac til Pre)
    Bertram Quatrohelix (pre til monotrinn)

Vet ikke om kabler trenger "brennetid"? Uansett, så syntes jeg at forbedringen var momentan! Bare det å oppleve at DAC'n og de nye kablene virket, gjør forsvarer kjøpet. Har nemlig analogt utifra LG'n for BD filmer. Kan enkelt bytte for å høre forskjell. Selvsagt skal det være forskjell her, og det er artig å høre det!

Det hele lyder varmere og klarere. Den knusktørre diskanten er erstattet med en frisk topp som gjengir symbaler og strykere med glans. Bassen har fått en mer kontant og presis gjengivelse. Det hele er antakelig en kombinasjon av at DAC'n er i bruk, kablene er på plass, og at en liten omrokkering av komponentene. Innbilte meg faktisk at det hjalp å lytte til rådet i manuallen til Rega om å ha pre-amp på korrekt side av strømforsyningen i monoblokkene. Det å fjerne digital dekoderen så laaangt vekk som mulig følte jeg også ga mening!

I det hele tatt - mine VA Haydn Grand spiller så pent nå at jeg er en svoren tilhenger!
    Dette med å spille inn kabler har eg liten tru på, for ikke merket forskjell hos meg.
    Med Chord er bra, har selv dei. :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Noen her som har har hørt "gamle" Beethoven og vet forskjellen på denne og Beethoven Concert Grand ?
    Og hva en Beethoven fra 04-05 kan være verdt ?

Side 19 av 49 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •