Vienna Acoustics - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 49 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 969
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Roksan Kandy K2 er forholdsvis nøytral, med en liten dragning mot det mørke. Oppleves som godt med krefter, dyp og kontrollert i bassområdet med en brilliant mellomtonegjengivelse. Har en oppløst diskant, men aldri pågående. Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne. K2 til kr 9990,- er et kupp, og en meget god match med Vienna sine høyttalere. Første gang jeg koblet opp denne kombinasjonen hadde jeg aldri forventet at Vienna skulle "kle" K2, men så feil kan man ta. En må prøve selv før en feller en dom.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Roksan Kandy K2 er forholdsvis nøytral, med en liten dragning mot det mørke. Oppleves som godt med krefter, dyp og kontrollert i bassområdet med en brilliant mellomtonegjengivelse. Har en oppløst diskant, men aldri pågående. Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne. K2 til kr 9990,- er et kupp, og en meget god match med Vienna sine høyttalere. Første gang jeg koblet opp denne kombinasjonen hadde jeg aldri forventet at Vienna skulle "kle" K2, men så feil kan man ta. En må prøve selv før en feller en dom.
    Det er jo flott. Hvilken vienna var det du prøvde den på? For som jeg skrev, Hayden se er en del mere "pågående" enn sine større brødre. Der er til Hayden jeg ser etter forsterker til nå. Da er det mulig det må prøves Roksan.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i høytalerskiftemodus for tiden og har fattet interesse for Va Mozart Grand.

Hvilken fordeler/ulemper har den iforhold til mine Klipsch RF-82? Skal drives av Emotiva XPA-5.

Setter pris på tilbakemeldinger.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Jeg er i høytalerskiftemodus for tiden og har fattet interesse for Va Mozart Grand.

Hvilken fordeler/ulemper har den iforhold til mine Klipsch RF-82? Skal drives av Emotiva XPA-5.

Etter mine lytting (og damas) av diverse mange høytalere i Bergen inkl Klipsch så hadde eg hørt at dei sku vere litt tilbaketrukket, (men vant testen i lyd og bilde på musikk men var og knall på kino, nest best med marginal margin(serien under))

Men eg vil sei etter å ha hørt dei at alle høytalere er litt frempå, mens mozart Grand er svinbra. Blir kjøp på meg til sommeren ivertfall.

Alt vi hørte på var oppsatt på dyre merker, som Hegel,Electrocompaniet, McIntosh osv.
    Vienna hørte vi på rimeligare Rotel :razz: og høytalerne var innen pris kr 20.000 på dei fleste + noen opp til 70.000 (Klipsch og sonus faber til 70.000)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69

Hei. Kan ikke si hvordan di er i forhold til dine. Men kan si hva jeg synes er di positive sidene med vienna. Utrolig finisch, veldig behagelig og varm i toppen, blir aldrig lyttetrøtt av di, rimelig bra med punch til størrelse, flott holografikk og et stort lyttebilde. Detaljert og oppløst. Hvordan dette blir i forhold til di gamle, må du nesten ta standpunkt til selv, siden mine og dine preferanser er forskjellig.
    Men jeg er ganske sikker på at det ville være en god match med Emotiva.
    Lykke til med valget.:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hei. Kan ikke si hvordan di er i forhold til dine. Men kan si hva jeg synes er di positive sidene med vienna. Utrolig finisch, veldig behagelig og varm i toppen, blir aldrig lyttetrøtt av di, rimelig bra med punch til størrelse, flott holografikk og et stort lyttebilde. Detaljert og oppløst. Hvordan dette blir i forhold til di gamle, må du nesten ta standpunkt til selv, siden mine og dine preferanser er forskjellig.
    Men jeg er ganske sikker på at det ville være en god match med Emotiva.
    Lykke til med valget.:
    Alt er jo relativt. Klipsch vil gi deg mer trøkk, dynamikk og liv i lyden, dog med fare for skarp topp ved feilmatching. Mozart er litt rundere i bassen enn mye annet jeg har hatt i hus (samme rom/oppsett). Laidback i lyden og for meg litt kjedelige, men jeg liker lyden nøytral og litt mer detaljert. Flotte å se på, meget godt skrudd sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Alt er jo relativt. Klipsch vil gi deg mer trøkk, dynamikk og liv i lyden, dog med fare for skarp topp ved feilmatching. Mozart er litt rundere i bassen enn mye annet jeg har hatt i hus (samme rom/oppsett). Laidback i lyden og for meg litt kjedelige, men jeg liker lyden nøytral og litt mer detaljert. Flotte å se på, meget godt skrudd sammen.
    Som jeg skrev. Kan ikke si noe om klipch. Men kunne fortelle hva jeg synes om vienna. Det kan jo hende han opplever den på en helt annen måte. Dette må han ta standpunkt til selv. Altså høre på di selv.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev. Kan ikke si noe om klipch. Men kunne fortelle hva jeg synes om vienna. Det kan jo hende han opplever den på en helt annen måte. Dette må han ta standpunkt til selv. Altså høre på di selv.
    Selvfølgelig, det ligger jo til grunn uansett, men når det spørres må en jo selv svare og selv om lyd oppleves forskjellig vil jo de fleste oppleve forskjellene som like i forhold til hverandre. Det gir jo et visst pekepinn på hva han kan forvente i forhold til Klipsch?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig, det ligger jo til grunn uansett, men når det spørres må en jo selv svare og selv om lyd oppleves forskjellig vil jo de fleste oppleve forskjellene som like i forhold til hverandre. Det gir jo et visst pekepinn på hva han kan forvente i forhold til Klipsch?
    Det er klart. Fikk forresten et tips at du hadde prøvd Roksan k2 med vienna uten hell. Hvordan var dette?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart. Fikk forresten et tips at du hadde prøvd Roksan k2 med vienna uten hell. Hvordan var dette?
    Hell og hell. Mye bra og for mange er de sikkert supre, jeg synes de er litt runde i lyden nederst, for laidback i mellomtonen. Kler nok mye musikk bra, men jeg savner litt detaljer og liv utifra MIN smak. I et mindre dempet rom kan det godt være de kommer mer til sin rett med hos meg ble de litt kjedelig.

Flott finish og høy kvalitet på drivere og alt, men ikke helt min smak. Jeg liker lyder mer nyansert, tydeligere anslag og "rasp".

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Roksan heller mot det mørke, kan det sikkert bli for mye av det gode for enkelte.

Jeg har parret mine med elektronikk som spiller veldig oppløst og detaljert, og som er en antydning lystklingende, med en fast bass. Meget god match i mine ører.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roksan er i følge Anfield en meget god match. Småvarm, men nokså nøytral. Jeg føler je har godt belegg for å mene noe da jeg har hatt Monitor RX8, Dynavoice M65 og Mozart Grand i eksakt samme oppsett og RX8 vil jeg si yter bedre på svært mange områder. Det er min ærlige mening og jeg synes Mozart er en god høyttaler. Hva man oppfatter som "fast bass" osv osv... defineres jo utifra ens egne erfaringer.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger.

Jeg har ikke opplevd at RF-82 har blitt skrikende i toppen på de effektene jeg har prøvd dem på (Rotel, Midgard og Emotiva). Jeg har en mulighet å få hørt Beethoven Baby Grand på Sunfire effekt (til helgen kanskje), men det ligger ett veldig godt tilbud på Mozart og Beethoven på Hifisentralen, så jeg er redd det må handles kjapt hvis en skal få benytte seg av det.

Vienna er jo selvfølgelig en flott og waf vennlig ht i forhold til Klipsch, og det var vel også ett ønske fra fruen at nye ht var mindre dominerende enn RF-82 siden anlegget står på stuen (selv om hun ikke lenger ser SVS PC-Ultraen som står ved siden av høyre front).

Musikksmaken er stort sett rock og tyngre rock, samt film og tv serier vil bli avspillt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de prisene er det mye for pengene, helt klart. Dog ville jeg sjekket nøye ut årsaken til såpass lav pris. Jeg blir fort skeptisk når nye saker skal selges så rimelig.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de prisene er det mye for pengene, helt klart. Dog ville jeg sjekket nøye ut årsaken til såpass lav pris. Jeg blir fort skeptisk når nye saker skal selges så rimelig.
    Skeptisk av natur jeg også. Ting som er for gode til å være sant er som regel det.

Han har også Haydn Grand og senterhøytalere, men begrenset utvalg i forhold til fargesammensetninger. Ikke senter i rosentre og ikke Beethoven Grand i svart. Så hvis det var forsøk på svindel så ville han vel sagt at han hadde det jeg ville ha, for å få en rask handel ut av det.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til person eller noe, men jeg ville vært skeptisk til å forhåndsbetale eller oppkrav på dem. Hvis du kan møte og se varen før betaling så er jo det absolutt det beste. Jeg ville også sjekket ut opphavet til varene (at de er fra norsk importør interconnect) og hvordan han har fått hånd i så mange uåpnede produkter som skal selges med så tilsynelatende stort tap.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roksan er i følge Anfield en meget god match. Småvarm, men nokså nøytral. Jeg føler je har godt belegg for å mene noe da jeg har hatt Monitor RX8, Dynavoice M65 og Mozart Grand i eksakt samme oppsett og RX8 vil jeg si yter bedre på svært mange områder. Det er min ærlige mening og jeg synes Mozart er en god høyttaler. Hva man oppfatter som "fast bass" osv osv... defineres jo utifra ens egne erfaringer.
    Jeg må understreke at Roksan best kan beskrives som nøytral, med en strålende mellomtone, luftighet og dybde som også er mye av grunnen til hvorfor dette merket kan kombineres med et meget stort utvalg av høyttalere uten fare for mismatch. Dersom kombinasjonen med høyttalere er "i overkant mørk" så er det neppe forsterkerens "skyld". K2 byr på masse driv, rytme og engasjement, lignende det Naim gjør, men K2 er ikke så "sær" på matching av høyttalere som Naim.

Nå skal det sies at godeste hr Cybervision her har, så lenge jeg har fulgt med på skribleriene hans, hatt en forkjærlighet for høyttalere som (for noen) kan være litt for mye av det gode, jfr det han skriver om Monitor Audio (og ikke noe galt i det). For meg blir disse for skarpe og pågående, spesielt i diskantområdet. Dette er det beste beviset for at en kun må stole på egne ører, og ta anbefalinger fra både selgere og andre brukere kun som råd, og ikke fasit.

Kombinasjonen Roksan Kandy K2 og Vienna Mozart vet jeg nå om totalt 6 stykker som har, der 1 ikke har vært overbevist om resultatet av matchen. Ettersom jeg vet sitter de andre i dag med denne kombinasjonen, og etter sigende lykkelige sådan. Kun en liten pekepinn.... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at godeste hr Cybervision her har, så lenge jeg har fulgt med på skribleriene hans, hatt en forkjærlighet for høyttalere som (for noen) kan være litt for mye av det gode, jfr det han skriver om Monitor Audio (og ikke noe galt i det). For meg blir disse for skarpe og pågående, spesielt i diskantområdet. Dette er det beste beviset for at en kun må stole på egne ører, og ta anbefalinger fra både selgere og andre brukere kun som råd, og ikke fasit.
    Helt klart at det kommer litt an på ens smak. Monitorene er ikke pågående, RX vil jeg beskrive som ganske så nøytrale. Jeg liker høyttalerne nøytrale og åpne som f.eks. Gallo Ref 3.1 som er svært nøytral - midt i blinken. Mozartene er klart farget i sammenlikningen, det tror jeg du også er enig i - og jeg tviler ikke på at mange er ute etter slik lyd, men jeg liker en høyttaler som er mer tro mot kildematerialet i enda større grad selv om det til syvende og sist nok gjør at dårlige innspillinger faller gjennom oftere.

Uansett så har jeg jo sagt at det spilte bra, men mangler litt i bass og mellomtone for min smak, men at det for andre sikkert er supert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe vondt ment her, kun for å forsøke å belyse det hele litt. Klart at Vienna Mozart er på den mørke siden, poenget mitt var å understreke at Roksan Kandy K2 ikke er den første premiss-setteren for den mørke signaturen, det bunner mer i høyttaleren.

Du mener at Monitor Audio er nøytrale, jeg mener at de heller over på den lyse siden og bør matches forsiktig. Nok et poeng med å stole på egne ører.... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe vondt ment her, kun for å forsøke å belyse det hele litt. Klart at Vienna Mozart er på den mørke siden, poenget mitt var å understreke at Roksan Kandy K2 ikke er den første premiss-setteren for den mørke signaturen, det bunner mer i høyttaleren.

Du mener at Monitor Audio er nøytrale, jeg mener at de heller over på den lyse siden og bør matches forsiktig. Nok et poeng med å stole på egne ører.... ;-)
    Ikke meningen å kuppe tråd, eller noen viktig kjepphest, men har du hørt RX-serien? De nye er langt mer glatte og nøytrale i toppen jf. tidligere Monitor og da blir det litt feil å trekke inn hele stallen når jeg sammenlignet med en modell.

Men, nok om det, kos dere med Vienna.

Side 16 av 49 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •