Vienna Acoustics - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 49 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 969
    Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hei igjen. Dere som har vienna. Sitter å kikker på ny forst og cd som skal drive hayden se. Har tittet på Hegel H100 og Hegel CDP2A mk2. Har hørt at dette skal være god match. Har dere noen andre forslag. Skal helst ikke koste så mye mere enn Hegel.
    Dette lurer jeg også på. Hva er den beste matchen til VA? Hvem receivere passe best? Siden det blir dette på meg først, så effekt senere.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haydn er jo ikke megasvær, hva med Hegel H70 og HD10?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En utbredt misforståelse å tro at små stativhøyttalere ikke trenger så mye krefter. Ofte kan det være stikk motsatt, da de som oftest er mer tungdrevne og trenger litt krefter før de våkner til liv. De har jo som kjent et ganske mye mindre kabinett de får drahjelp av.

Jeg kan trygt anbefale deg en titt på den kritikerroste Roksan Kandy K2 integrerte. Til "kun" 9990,- er den et kupp og tåler sammenligning med langt dyrere forsterkere. At den også har vist seg å være en kremmatch med Vienna sine høyttalere er en ekstra bonus.

Les mer på Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Jeg kan jo også anbefale K2 utifra bruk på Monitor Audio, meget, meget god.

Er meget spent på ankomsten torsdag-fredag utifra ditt skryt av komboen VA+Roksan..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Haydn er jo ikke megasvær, hva med Hegel H70 og HD10?
    Hayden se er faktisk ganske tungdreven. 87db og effekt tålighet 50-190w. Skal se på deres forslag. Tusen takk for det.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Dette lurer jeg også på. Hva er den beste matchen til VA? Hvem receivere passe best? Siden det blir dette på meg først, så effekt senere.

Jeg bruker pioneer sc-lx81 på vienna bbg. Jeg er kjempefornøyd med lyden og trykket det klarer å produsere. Absolutt noe å se på. Nå blir det vell 82 ikke 81, du bør se på.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Dere som har vienna. Sitter å kikker på ny forst og cd som skal drive hayden se. Har tittet på Hegel H100 og Hegel CDP2A mk2. Har hørt at dette skal være god match. Har dere noen andre forslag. Skal helst ikke koste så mye mere enn Hegel.
    Som tidligere nevnt i denne tråden bruker far H200 til sine Haydn. Låter knall. Han ble i sin tid frarådet å bruke H100 (uten at vi prøvde noen gang), da flere hevdet at denne er for liten (?).

Jeg for min del bruker vincent sp993, som heller ikke er blottet for krefter.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    En utbredt misforståelse å tro at små stativhøyttalere ikke trenger så mye krefter. Ofte kan det være stikk motsatt, da de som oftest er mer tungdrevne og trenger litt krefter før de våkner til liv. De har jo som kjent et ganske mye mindre kabinett de får drahjelp av.

Jeg kan trygt anbefale deg en titt på den kritikerroste Roksan Kandy K2 integrerte. Til "kun" 9990,- er den et kupp og tåler sammenligning med langt dyrere forsterkere. At den også har vist seg å være en kremmatch med Vienna sine høyttalere er en ekstra bonus.

Les mer på Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter...
    Da har vi jo tips vis ikke den eg har er noe.
    Hvordan spiller den? går det an å samenligne mot et annet merke, tenker da på lyden?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Som tidligere nevnt i denne tråden bruker far H200 til sine Haydn. Låter knall. Han ble i sin tid frarådet å bruke H100 (uten at vi prøvde noen gang), da flere hevdet at denne er for liten (?).

Jeg for min del bruker vincent sp993, som heller ikke er blottet for krefter.
    Har også hørt at di skal ha godt med power. Hvordan blir vincent på vienna? Blir det litt mye av det gode. Har vell fått for meg at vincent er ganske varm i lydkarakter. Det samme kan vell sies om vienna. Blir dette veldig mye av det gode?

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt at di skal ha godt med power. Hvordan blir vincent på vienna? Blir det litt mye av det gode. Har vell fått for meg at vincent er ganske varm i lydkarakter. Det samme kan vell sies om vienna. Blir dette veldig mye av det gode?
    For å være ærlig er ikke jeg HELT i mål med min kombo (Primare og Vincent) mtp dybde/bunn. Men nøyaktig hva det skyldes, vet jeg ikke. En del kan nok tilskrives rommet. Men ettersom jeg skal flytte om ikke lenge, gidder jeg ikke begynne å sjekke/gjøre tiltak nå.

Isolert sett har jeg god erfaring med den Vincentforsterkeren, men kan ikke råde deg til noe annet enn å sjekke selv.!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem receivere er en god match med VA? Regner med at det bli effekt a la hegel senere på front, så hovedsakelig noe til å drive hayden nå i første omgang.

Tror dere Onkyo 807 er en god match?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken VA-modell tenker du å kjøpe? Fra Mozart og oppover er det greit å ikke kjøpe en receiver som er for lystklingende. Hvis det er Bach eller Haydn du lukter på kan forsterkeren være litt lysere i toppen siden de har en annen og noe mer tilbakelent diskant enn resten av familien.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hvilken VA-modell tenker du å kjøpe? Fra Mozart og oppover er det greit å ikke kjøpe en receiver som er for lystklingende. Hvis det er Bach eller Haydn du lukter på kan forsterkeren være litt lysere i toppen siden de har en annen og noe mer tilbakelent diskant enn resten av familien.
    Iførste omgang blir det nok hayden siden økonomien ikke strekker til mer. Problemet er da hvilken receiver som skal drive disse. Ha snust en del på Onkyo 807 siden den er så fint priset om dagen.

Senere bli det nok mg eller bbg, mest trolig mozart. Krever disse mye effekt? Vet jo at receiver ikke er optimalt uansett, men om den kunne drive de greit i en del måneder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Hayden på en Sony Str-Da2400ES som forsåvidt er mindre kraftig enn 807 og det funker helt strålende på musikk, så jeg tror du kommer til å ha nok kraft der sålenge du ikke har et helt 7.1 system som tapper reciveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B£NNY
    Jeg kjører Hayden på en Sony Str-Da2400ES som forsåvidt er mindre kraftig enn 807 og det funker helt strålende på musikk, så jeg tror du kommer til å ha nok kraft der sålenge du ikke har et helt 7.1 system som tapper reciveren.
    Alt er rellativt. Skal du ha full kontroll på Hayden og få maks lydmessig ut av den, bør du minst ha 120w på hver ht. Da snakker vi strømsterke watt ikke moro watt. Leste en test av di hvor di brukte 500W på hver ht uten problem. Testen http://www.viennaacoustics.at/review...and0511_DK.pdf )

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remil
    har vært i kontakt med interconnect en stund nå(har dem som levrandør).

på onsdag så ringte jeg å sa jeg hadde tid til å ta en tur igår
    jeg og en kamerat kom bort ved halv ett tiden å jeg sa til samboer at jeg ville være hjemme i 3tida, da regner jeg ca 1.5timer på å kjøre dvs.1time til lytting.

først litt ot om jeg får be

begynte med å høre på PSB imageine T
    å disse var det jo bra lyd i tenkte jeg!
    han på interconnect sto bare bak å smilte å lo, og sa at han skulle la meg være i fred når vi hadde koblet opp vienna.

må si jeg ble ganske skuffa når jeg fikk se bach grand, for de var langt i fra så store å kraftige som jeg har trudd
    i utgangs punktet var det nye "bakhøytalere" jeg var ute etter, så etter vi var ferdige med å høre på psb koblet vi opp Haydn før bach.

disse sto i ett rom tisvarende en "bra lydmessig" stue på de org.vienna stativene.
    musikk som alt ble testet på og utstyr:

cd-spiller nad m5
    en yamaha stereo forsterker med retro look(husker ikke mod betegnelse)
    monster kabler

musikk

dire straits
    queen
    mariah carey
    noe disney
    jay-z
    sara brightman
    celine dion
    g-dep(rap)
    amy whinehouse (frank)
    må si jeg var noe skeptisk til ett tidligere utsagn fra en i tråden om at høytalerne kan brukes til alt av musikk.

koblet opp Haydn å amy blei satt på først, dæven tenkte jeg hvem er det som synger? å så utrolig detaljert rolig pent bra med bass åpent osv ( beste beskrivelsen jeg kommer på må være at jeg syntes høytalerne er utrolig korselige, men nå er ikke jeg beste person til å forklere hva jeg føler)

satt bare å måpte å hvor i allverden kommer all lyden fra? ut av de små høytalerne der?
    gikk til og med noen ganger bort for å forsikre meg om at subwoofern ikke sto på å kødda med meg, men det gjorde den ikke.
    han fra interconnect gikk ut å lot utstyret stå igjen til oss.
    så jeg gikk bort å byttet til en cd med queen på
    aldri har jeg hørt på musikk før tenkte jeg, for dette var bare så utrolig behagelig å ga meg en helt sinsyk følelse.
    ble endel bytting mellom de 3cdene jeg hadde med for lytte intrykk, høytalerne hadde aldri NOE problem med å gi meg det jeg ønsker uansett musikk typen.

jeg gikk bort å slo av, hentet Bach grand og koblet dem opp.
    satt selvfølgelig med store forventninger etter å ha hørt Haydn.
    å dæven for en lyd! dette er noe av det sykeste utifra pris å størrelse jeg har hørt! dette låt jo laaangt over mine forventninger, av disse små høytalerne? hvor kommer lyden fra? etter dette har jeg ikke giddi å gått ned i kinoen å hørt på mine pioneer sh-520. så jeg får vel bare strengt tatt klare meg uten "lyd" frem til mine Haydn grand i rosewood kommer i februar

historien ender med salg av sansyneligvis 2par haydn og ett par gulvstående, veit ikke helt enda hvem, pga rom strl de ender i, og den ene timen jeg hadde satt av til lytting blei til 3og en halv time lytting, hørte vel på alle 3cdene ca 3ganger hver. ett stort spørsmål jeg stilte meg selv når jeg koblet ut å var på vei hjem igjen.

hvorfor har ikke alle vienna?

kan fort komme med noen høytalere jeg har hørt nylig, b&w cm7, cm9, kef iq9/iq90, xq40.
    yamaha soavo, cav fi-ex. audio pro bluediamond v3(?).
    dali ikon 8. diverse klipcsh.
    DOG på forskjellig elektronikk!!

jeg beklager langt inlegg, å evt.skrivefeiler og at jeg desverre ikke er best til å formulere meg å skrive lange inlegg, men føler at det er nytting lesing for folk som snuser på dette merket.

mvh
    Remi
    Kor stor forskjell synst du det var mellom cm7 og Bach Grand?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Kor stor forskjell synst du det var mellom cm7 og Bach Grand?
    Dette lurer jeg og på! Dette er relativt like ht på mange måter ettersom jeg har forstått.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Dette lurer jeg og på! Dette er relativt like ht på mange måter ettersom jeg har forstått.
    I forrige nr av hjemmekino testes de begge to, og Bach kom best ut. Der ble det konkludert med at CM 9 gir mer for pengene enn CM 7. Har selv såvidt hørt CM 9, og det var ikke noe som fikk meg til å ville ha de fremfor Mozart som jeg endte opp med...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    I forrige nr av hjemmekino testes de begge to, og Bach kom best ut. Der ble det konkludert med at CM 9 gir mer for pengene enn CM 7. Har selv såvidt hørt CM 9, og det var ikke noe som fikk meg til å ville ha de fremfor Mozart som jeg endte opp med...
    Jeg å hørte på cm 9 før jeg gikk til innkjøp av vienna. Det var ingenting jeg synesvar bedre på cm9 enn vienna. Men dette er veldig opp til pesonen som hører. Helt sikket andre som mener motsatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et lite eksperiment i dag morges. Prøvde Vienna BBG og Vienna Hayden SE se på samme stereo oppsett. Fikk en liten opplevelse. Hayden er en del skarpere i toppen enn BBG. Mulig jeg må gå for en forsterker som heller litt mot det varme i lydsignaturen. Tror kansje Hegel blir litt for nøytral i klangen. Hvordan er Roksan K2 i klangen? Merket også hvor tungdreven Hayden er i forhold til BBG

Side 15 av 49 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •