Vienna Acoustics - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 49 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 969
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vienna Mozart Grand til Film?

Hvordan er Vienna Mozart til film?

Ser det blir mye diskutert med tanke på Stereo. men eg er ute etter 2 gode filmhøyttalere..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Di vill være veldig gode. Har selv modelen over som jeg bruker 50/50 film/musikk. Trykker faktisk mere enn elementene vill tilsi. Hadde også en demo på mozart grand, da jeg kjøpte mine. Knall lyd i di også.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

vurderer å se litt på Mozart Grand og ikkje minst høre..og evnt kjøpe når skattepengene kommer :-)
    Men noen som vet om dei fungerer på rør-forsterker?
    Har en MA på 2x30/2x65watt.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Takker. Jeg har blitt imponert over Mozart Grand og Bethoven Concert Grand, og da er da litt nysjerrig på Mahler. Ser at mellomtonen får litt kritikk.
    Du bør iallefall ta en lytt. Kritikken går vel mest på at de ikke er veldig åpne. Jeg har ikke hørt Mahler, men Strauss, som skal være relativt like. Mellomtonene er fantastiske på grove stemmer, bassen er fantastisk og rask hvis du klarer å unngå boom. Det er mye bra med Vienna.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei.

Jeg vurdeer sterkt å gå til innkjøp av VA høyttalere nå om dagen, og fikk i dag høre mozart grand på Stereofil.

Jeg syntes de låt veldig bra, og overraskende dypt. Det eneste problemet var at de stresset en del(Elementene), samtidig som jeg syntes volumet ikke var særlig høyt. Jeg lurer defor på om det vil være en ide å gå opp på bbg for mer trykk? Jeg solgte nettopp unna klipsch rf83, så det er mulig jeg er litt bortskjemt med tanke på dynamikk og trykk. Jeg syntes bassen forsåvidt var akseptabel nok, og diskanten var høy nok for min del, men ville hatt mer trykk i mellombass og mellomtonen.

Er det noe særlig mer trykk i bbg? Eller må man opp på bcg og 3x7"?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Hei hei.

Jeg vurdeer sterkt å gå til innkjøp av VA høyttalere nå om dagen, og fikk i dag høre mozart grand på Stereofil.

Jeg syntes de låt veldig bra, og overraskende dypt. Det eneste problemet var at de stresset en del(Elementene), samtidig som jeg syntes volumet ikke var særlig høyt. Jeg lurer defor på om det vil være en ide å gå opp på bbg for mer trykk? Jeg solgte nettopp unna klipsch rf83, så det er mulig jeg er litt bortskjemt med tanke på dynamikk og trykk. Jeg syntes bassen forsåvidt var akseptabel nok, og diskanten var høy nok for min del, men ville hatt mer trykk i mellombass og mellomtonen.

Hei. Har selv bbg som jeg bruker i hjemmekinoen min. Synes de trykker veldig bra. Har testet både bbg og mozart grand, og det er ganske stor forskjell på disse. Det har nok med at i bbg bruker di, di egenutviklede spidercones i basselementene. Disse brukes ikke mozartene..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da sitter jeg å har den første lytteopplevelsene med Vienna Acoustics Haydn Grand Special Edition. Først må jeg bare si at finishen på Vienna er av veldig høy kaliber, men disse har en enda høyere klasse enn bbg mine. Ved første trykk på play, hører jeg med en gang, at her har di ikke spart på mye. Kommer tilbake med flere lytteopplevelser og bilder. Må få inn seriøse stativer først.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hei. Har selv bbg som jeg bruker i hjemmekinoen min. Synes de trykker veldig bra. Har testet både bbg og mozart grand, og det er ganske stor forskjell på disse. Det har nok med at i bbg bruker di, di egenutviklede spidercones i basselementene. Disse brukes ikke mozartene..
    Ok, da er det mulig jeg må spare litt lengre fo å gå opp på bbg.

Puslet litt med elementene og merket at spidercones var mye stivere.
    Er egentlig elementene 6"? Syntes de så utrolig små ut i fohold til Klipsch sine 6,5", mer lik 5,25". Selgeren på stereofil sa de var 5,25" og ser fler på forumet sier det. Vet det står 6" på hjemmesiden dems, de bare så veldig små ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er det mulig jeg må spare litt lengre fo å gå opp på bbg.

Puslet litt med elementene og merket at spidercones var mye stivere.
    Er egentlig elementene 6"? Syntes de så utrolig små ut i fohold til Klipsch sine 6,5", mer lik 5,25". Selgeren på stereofil sa de var 5,25" og ser fler på forumet sier det. Vet det står 6" på hjemmesiden dems, de bare så veldig små ut.
    Da jeg måler på ringen holder den 6". Men jeg er ikke sikker på hvordan vienna måler jeg.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg måler på ringen holder den 6". Men jeg er ikke sikker på hvordan vienna måler jeg.
    Hehe,ok. Da sier vi 6"=) Bare vet det er noen som ikke måler fra enden av opphenget, men helt ytterst med rammen som skruene er festet i.

Tror jeg må spare til bbg. For en utrolig finish og pen lyd i de jeg hørte på(mozart). De låt noe likt Nautilus 804 syntes jeg, bare med litt lite trykk. Så da må jeg opp på bbg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,ok. Da sier vi 6"=) Bare vet det er noen som ikke måler fra enden av opphenget, men helt ytterst med rammen som skruene er festet i.

Tror jeg må spare til bbg. For en utrolig finish og pen lyd i de jeg hørte på(mozart). De låt noe likt Nautilus 804 syntes jeg, bare med litt lite trykk. Så da må jeg opp på bbg.
    Da får du deg en meget god ht. Bare å glede seg til mange timer med deilig lytting. Har du tenkt på hvilken finish du ønsker?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får du deg en meget god ht. Bare å glede seg til mange timer med deilig lytting. Har du tenkt på hvilken finish du ønsker?
    Syntes den ser fin ut i den rød/brune, rosewood? Jeg har ikke sett den i noe annet enn pianolakk, som nå ligger på en god andre plass. Tror jeg må få sett rosewood(finishen) før jeg bestemme meg. Har du sett den finishen? Ser det i så fall bra ut?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei.

Syns du dei spilte bedre en rf83? Skal til byn å sjekke ut på torsdagen..max 20.000 ca tenkte eg
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville bare si at jeg har fullt vienna oppsett og er kjempefornøyd. bbg i front, mg senter og waltz bak. Bruker anlegget mest faktisk til hjemmekino. Jeg liker lyden veldig godt. Klar og detaljrikt. når jeg spiller musikk så kobler jeg ut subben og spiller kun med bbg. masse bass der. Forutenom lyden så ser jo disse høyt kjempefine ut. Slanke og høye med fin finish. Selv har jeg black gloss.
    Jeg tror nok du vil bli godt fornøyd med kjøpet.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Syns du dei spilte bedre en rf83? Skal til byn å sjekke ut på torsdagen..max 20.000 ca tenkte eg
    Veldig mye bedre enn rf 83! Det skulle vel egentlig bare mangle når en ht med to 6" koster det samme som en med tre 8". Du får mer kvalitet på lyden.

Det skal jo også nevnes at det er to veldig forskjellige ht. Vienna kan jo ikke måle seg i det hele tatt på dynamikk og de svetter før rf 83 har startet.

Jeg syntes ikke rf83 spilte dårlig som hifi høyttaler, men jeg savnet alltid noe kontra mer "hifi" riktige høyttalere. Det ble for skarpt til tider, og det ble litt feil her og der på ting de ikke taklet.

For meg som bor i leilighet og spiller mest rolig musikk, passer ikke rf83 så veldig bra, men det er en kjempe ht på mange måter!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mye bedre enn rf 83! Det skulle vel egentlig bare mangle når en ht med to 6" koster det samme som en med tre 8". Du får mer kvalitet på lyden.

Det skal jo også nevnes at det er to veldig forskjellige ht. Vienna kan jo ikke måle seg i det hele tatt på dynamikk og de svetter før rf 83 har startet.

Jeg syntes ikke rf83 spilte dårlig som hifi høyttaler, men jeg savnet alltid noe kontra mer "hifi" riktige høyttalere. Det ble for skarpt til tider, og det ble litt feil her og der på ting de ikke taklet.

For meg som bor i leilighet og spiller mest rolig musikk, passer ikke rf83 så veldig bra, men det er en kjempe ht på mange måter!
    Ja, oki..vil nok tru eg leter mer i retning av vienna, vis dei berre spiller bass og da?? og ikkje berre litt..det må liksom stå i stil heile lydbildet.
    Skal ivertfall inn til byn (bergen) i morgen å sjekke dei ut.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja, oki..vil nok tru eg leter mer i retning av vienna, vis dei berre spiller bass og da?? og ikkje berre litt..det må liksom stå i stil heile lydbildet.
    Skal ivertfall inn til byn (bergen) i morgen å sjekke dei ut.
    At di spiller bass kan jeg love deg. Bare å glede seg til kjempe opplevelse.
    Er det noen spesiell ht du har sett på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, etter noen timer med lytteopplevelse, kan jeg vell bare konstattere at det var et helt riktig valg jeg gjorde, da jeg byttet ut usher med disse i stuen. Synes disse var enda mere oppløst enn bbg. Nå må jeg bare få kjøpt meg Hegel effekt og cd.
    Spiller nå bare på en pioneer PdX-Z9. Merker jo at disse trenger mere effekt.
    Men det spiller overraskende bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kenneth!

hvordan er lyden på haydn vs haydn se?
    har mulighet til å velge begge men veit ikke hvem av dem jeg vil ha(walnøtt fargen var litt lys).

hvem pioneer forsterker er det du har der?
    har selv pioneer, men har ikke hørt pio på vienna, pioneeren min vil være pre i fremtida så da er det vel den som "farger" lyden å ikke effekt rec en.?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Vill nok si at det er enda bedre lyd i se. Det er tross alt en jubileums HT. Det skal vist lages bare 500 stk av denne. Brukes spider cone. Helt sikker forbedret delefilter og diskant. Sikkert gjort noe med kassen også. Men for all del, du vill bli lykkelig med en hayden også.

Bruker pioneer sclx 81 med doxa effekt på vienna bbg i kino. Bruker pioneer pdx-z9 på hayden se i stua. Denne skal byttes ut. Med skal du bruke effekt i fremtiden vill denne farge lyden vill jeg tro. Det siste trinnet før ht, vet du.

Side 12 av 49 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •