Vienna Acoustics - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 49 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 969
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Skru ned før du virkelig gjør skade. Når du hører slike lyder burde alle varsellampene begynne å lyse. Det er tross alt snakk om to små 5" elementer som definitivt ikke laget for dypbass. Sub er tingen
    Er jo det de gjør. Problemet er jo at denne lyden kommer selv på svært lavt volum, da bare lavere. Jeg har vel ikke klart å sprenge disse allerede?

De går jo ned til 42 hz, da er de jo laget for 42 hz, eller er det bare på lavt lavt volum? Trodde de spillte det de kunne, så lenge forsterkeren ikke blir stillt veldig høyt, noe jeg ikke har gjort.
    Så jeg trenger en sub og i tillegg til og effekttrinn. Det blir mye penger det Kanskje nye elementer og hvis de er sprengt.. Uffda

Da stiller jeg høytalerne til størrelsen small istedefor large bare for å ikke gjøre mer skade.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde dette problemet på noen jmlab ht jeg hadde. Lyden kom på noen frekvenser om jeg spilte høyt eller lavt. Dette viste seg å være delefilteret som var gått. Hvis jeg har tolket deg rett? Er det ellementet som lager lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden kommer på lave frekvenser, der bassen jobber mye. Si trommeslag i bassdrevne sanger, som Massive Attack med Angel, MIA med Paper Planes osv. Det virker som at det er bevegelsen på elementet som lager lyd, da det er en hvislelyd, som kommer da man kan faktisk se at basselementet jobber kjapt. Og ja, det er elementet som lager lyd. Eller, lyden kommer iallefall fra jobbingen til bass-elementet, da den jobber mye.

Om du har tolket meg rett vet ikke jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B£NNY
    Lyden kommer på lave frekvenser, der bassen jobber mye. Si trommeslag i bassdrevne sanger, som Massive Attack med Angel, MIA med Paper Planes osv. Det virker som at det er bevegelsen på elementet som lager lyd, da det er en hvislelyd, som kommer da man kan faktisk se at basselementet jobber kjapt. Og ja, det er elementet som lager lyd. Eller, lyden kommer iallefall fra jobbingen til bass-elementet, da den jobber mye.

Om du har tolket meg rett vet ikke jeg.
    Det er ikke en lyd fra porten bak. Det har jeg opplevd flere ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Er det noen som har testet andre føtter på Vienna enn de originale? Tenker selvfølgelig på gulvstående...

Jeg har ett sett Motzart Grand og ett sett Beethoven Concert grand der alle føttene er byttet med Soundcare Superspikes. Dette fungerer meget bra, synes at det strammet opp bassen betraktelig. I tillegg slipper du å tenke på å ødelegge gulvet. Problemet er at de ikke blir leverte med samme gjenger som basen på høyttalerene, så jeg måtte borre ut gjengene og sette inn M10 innsatser. Dette var litt arbeid, men det er umulig å se at det ikke er originalmonterte spikes.

Sånn ellers bruker jeg Cary Cinema 11a preamp og Cinema 5 forsterker, noe som fungerer meget bra. Hadde tidligere en Pioneer VSA-AX10ai, men den synes jeg ble litt for liten til å få skikkelig kinovolum. Lydkvaliteten på musikk er selvsagt i en annen liga på Cary-settet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Det er ikke en lyd fra porten bak. Det har jeg opplevd flere ganger.
    Slår du fast at det ikke er en lyd fra porten (?) bak, eller spør du om det ikke kanskje er akkurat det? Er ikke helt med her. Jeg har prøvd å få denne lyden på film, men den kommer ikke med det merkelig nok. Mikrofonen til kameraet mitt klarer vel ikke å filtrere vekk bassen. Det kan hende at lyden stammer fra lengre inn i høytaleren, det vet ikke jeg. Høytaleren lager bassen, men med denne bi-lyden.

And what to do?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slår du fast at det ikke er en lyd fra porten (?) bak, eller spør du om det ikke kanskje er akkurat det? Er ikke helt med her. Jeg har prøvd å få denne lyden på film, men den kommer ikke med det merkelig nok. Mikrofonen til kameraet mitt klarer vel ikke å filtrere vekk bassen. Det kan hende at lyden stammer fra lengre inn i høytaleren, det vet ikke jeg. Høytaleren lager bassen, men med denne bi-lyden.

And what to do?
    Beklager, det var VELDIG dårlig norsk. JA det var et spm. Lyden kommer vell ikke fra porten bak??? Har fått noen lyder fra porten noen ganger. Kan det være at det lekker litt rundt elementet??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har vurdert tanken og kjøpe meg ett anlegg som kun skal være stereo som da kun vill fungere som lytte høytaler.

valget har falt på Vienna Acoustic Mozart Grand. jeg har også sett på og testa a-s2000 fra yamaha sammen med lille-broderen Bach Grand, noe som var rett og slett fantastisk. hvordan vill a-s2000 klare seg med Mozart Grand som da er større? har vurdert tanken på og ta ibruk effektforsterker itillegg, men veit ikke om a-s2000 har preout eller hvilken som vill passe.
    så det jeg er ute etter av info er da, hvilken effektforsterker jeg burde gå for, som fungerer bra sammen med forsterkeren og høytalerne? konkrete velg helst.

som cd spiller blir det cd-s2000.

kan rørforsterker være tingen kansje? gjerne konkrete valg som dere veit vill bli bra

håper på svar fra folk som har vært borti disse komponentene fra før, og som gjør at jeg slipper og bli mer usikker en det jeg allerde er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian86
    jeg har vurdert tanken og kjøpe meg ett anlegg som kun skal være stereo som da kun vill fungere som lytte høytaler.

valget har falt på Vienna Acoustic Mozart Grand. jeg har også sett på og testa a-s2000 fra yamaha sammen med lille-broderen Bach Grand, noe som var rett og slett fantastisk. hvordan vill a-s2000 klare seg med Mozart Grand som da er større? har vurdert tanken på og ta ibruk effektforsterker itillegg, men veit ikke om a-s2000 har preout eller hvilken som vill passe.
    så det jeg er ute etter av info er da, hvilken effektforsterker jeg burde gå for, som fungerer bra sammen med forsterkeren og høytalerne? konkrete velg helst.

som cd spiller blir det cd-s2000.

kan rørforsterker være tingen kansje? gjerne konkrete valg som dere veit vill bli bra

håper på svar fra folk som har vært borti disse komponentene fra før, og som gjør at jeg slipper og bli mer usikker en det jeg allerde er.
    Hei. Gratulerer med flott valg.
    Tror nok at yamaha vill virke flott på disse også, men det er bedre med for mye, enn for lite effekt.
    Det er pre-outpå den.
    Har selv en gammelt Doxa effekt. Det virker veldig bra.
    Parasound effekt. Hegel effekt. Marantz effekt. Har prøvd alle disse, de var alle god match.
    Men dette blir jo litt opp til øret som hører. Det er sikkert mange fler. Ta kontakt med Alan på denne adressen, så har nok han mange flere tips til deg.X3MHC - Kundeservice

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

And what to do?
    Ta med deg høyttalerne på jobb så Erlend eller Lars kan ta en titt på de. Der kan du også teste de på annen elektronikk. Det er mitt tips
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ragwo og Kenneth, nå har jeg går gjennom alle kabler, koblet alle av og "spikket" nye ender, satt de opp igjen. Og det virker som at det er borte nå. Merkelig. Men jeg kan ikke sette opp volumet nå, da det sover en vegg i vegg. Skal sjekke litt høyere i morgen, så får jeg heller ta de med på jobb som du sier.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe problemet er løst.
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ragwo og Kenneth, nå har jeg går gjennom alle kabler, koblet alle av og "spikket" nye ender, satt de opp igjen. Og det virker som at det er borte nå. Merkelig. Men jeg kan ikke sette opp volumet nå, da det sover en vegg i vegg. Skal sjekke litt høyere i morgen, så får jeg heller ta de med på jobb som du sier.
    Nå. Har du blitt noe klokere? Får håpe det ordnet seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update:
    Når jeg kjører samme sang fra pcen så er det faktisk ikke denne ødeleggende hvislingen som tar knekken på denne sangen. Her er forskjellen stor! Men lyden blir litt grumsete der og om jeg skrur opp lyden litt. Men det er vel fordi at så store mengder bass krever mer enn det forsterkeren klarer å gi regner jeg med, så da spiller jeg ikke så høyt.

Jeg hører bittelitt av denne lyden fortsatt på Kwoon - The Beast, da dette det er her en lyd som går ekstremt dypt. Alt i alt, når jeg spiller musikk fra pcen, så er det mye bedre.. Men fortsatt så mener jeg at noe kanskje ikke er helt som det skal.

Det står hos ps3'en at om reciveren ikke støtter alle formater man velger, så kan høytalerne bli ødelagt. Nå skal 2400es ha støtte for alt så jeg anser ikke det for å være problemet.

Jeg fant en måte å få vekk skurringen på, jeg hadde valgt bitmapping til 1, jeg tok den av. Samtidig så valgte jeg outputfrekvens til 44,1/88.2/176,4 khz. Da gikk skurringen på bass i en stor grad vekk, så og si helt vekk på angel selv på høyt volum.

Nå skjedde det noe merkelig, nå får jeg inn nrk uten å tilkoblet antennekabel? What? Har tven innebygget antenne for trådløse signaler? Det viste jeg faktisk ikke!

Fant denne siden som viser at PS3'en vistnok ikke liker recivere. Merkelig

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om det er et par eiere av Mahler her. Er det siste versjon dere har? En det noen som har lyttet til de nyeste Mahler høyttalerne og kan si litt hvordan de låter sammenlignet med andre høyttalere i tilsvarende prisklasse (70K).
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Virker som om det er et par eiere av Mahler her. Er det siste versjon dere har? En det noen som har lyttet til de nyeste Mahler høyttalerne og kan si litt hvordan de låter sammenlignet med andre høyttalere i tilsvarende prisklasse (70K).
    Jeg har siste versjon av Mahler og er strålende fornøyd Jeg har dessverre ikke mye sammenligningsgrunnlag med andre høyttalere til 70k, men til for eksempel 31k som et par på torget koster nå, er de et kupp Holder du til i Bergen kan du gjerne komme innom for en kopp kaffe og en lytt hvis du er nysgjerrig på hvordan de låter.
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Jeg har siste versjon av Mahler og er strålende fornøyd Jeg har dessverre ikke mye sammenligningsgrunnlag med andre høyttalere til 70k, men til for eksempel 31k som et par på torget koster nå, er de et kupp Holder du til i Bergen kan du gjerne komme innom for en kopp kaffe og en lytt hvis du er nysgjerrig på hvordan de låter.
    Takker. Jeg har blitt imponert over Mozart Grand og Bethoven Concert Grand, og da er da litt nysjerrig på Mahler. Ser at mellomtonen får litt kritikk. Var ikke klar over at det lå et par på brukten. Og jeg holder til Bergen også. Takk for tilbudet, men tar kanskje kontakt med selger her i første omgang. Er strengt tatt ikke i kjøpemodus helt enda, men vi får se. Til 31k er det nok et kupp, men budsjettet mitt er større.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Jeg har blitt imponert over Mozart Grand og Bethoven Concert Grand, og da er da litt nysjerrig på Mahler. Ser at mellomtonen får litt kritikk. Var ikke klar over at det lå et par på brukten. Og jeg holder til Bergen også. Takk for tilbudet, men tar kanskje kontakt med selger her i første omgang. Er strengt tatt ikke i kjøpemodus helt enda, men vi får se. Til 31k er det nok et kupp, men budsjettet mitt er større.
    Ikke for å virke spydig, men skjønner ikke helt hvordan du tenker. (budsjettet mitt er større). Hadde jeg fått mulighet for å kjøpe ht for halvpris, hadde jeg nok ikke bekymret meg for at jeg hadde et større budsjett. Bruk resten av pengen på et annet komponent. Ny effekt? Ny spiller. Etc. Dette er jo selvfølgelig mine tanker om det. Men lykke til med innkjøp av nye HT.;-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Ikke for å virke spydig, men skjønner ikke helt hvordan du tenker. (budsjettet mitt er større). Hadde jeg fått mulighet for å kjøpe ht for halvpris, hadde jeg nok ikke bekymret meg for at jeg hadde et større budsjett. Bruk resten av pengen på et annet komponent. Ny effekt? Ny spiller. Etc. Dette er jo selvfølgelig mine tanker om det. Men lykke til med innkjøp av nye HT.;-)
    Du har et poeng der. Det var litt klumsete skrevet av meg. Jeg tenkte vel i de baner at dersom den ikke er en spesielt god til 70k sammenlignet med andre høyttalere (som noen har indikert), så vil det være bedre for meg å kjøpe noe annet. Vi får se. Det er mange høyttalere som skal vurderes.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et poeng der. Det var litt klumsete skrevet av meg. Jeg tenkte vel i de baner at dersom den ikke er en spesielt god til 70k sammenlignet med andre høyttalere (som noen har indikert), så vil det være bedre for meg å kjøpe noe annet. Vi får se. Det er mange høyttalere som skal vurderes.

Jepp. Det er en skikkelig jungel der ute!;-)
    Har du sett på vienna, The kiss. Ta kontakt med alan her:X3MHC - Komponenter
    Du får garantert et flott tilbud. Lykke til

Side 11 av 49 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •