Vienna Acoustics - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 49 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 969
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tomkve
    Nå har mine Vienna Acoustics Beethoven Concert grand kommet i hus.

De er utrolig lekre å se, og t.o.m samboer er fornøyd c,")

Tom
    Gratulerer med utrolig lekre og velspillende høyttalere! Rosentrefinishen er helt utrolig!
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så veldig bra ut den finishen. dama maser fælt på om mine bcg kan byttes i hvit utførelse istedenfor sort, men har klart å holde det skjult at de kan skaffes i flere farger

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har mine Vienna Acoustics Beethoven Concert grand kommet i hus.

De er utrolig lekre å se, og t.o.m samboer er fornøyd c,")

Tom
    Må jo bare si velkommen i klubben. Drit flotte ht. For å si det på pent norsk.
    Bare å glede seg til mange, mange timer med bahagelig lytting.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

tusen takk for tilbakemeldingene

De er flotte å høre på, og en kjempe oppgradering fra mine gml Patos Lyric 302.

Morsomt å høre på musikk i helgen

Var litt spent på hvordan Yamaha rx 3900 driver disse, men det fungerer flott hjemme i den forholdsvis lille stuen vår.

men den kan hende det kommer en effekt forsterker engang, men ikke ennå.

Tom

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme som jeg har tenkt, har en yamaha z7 på samme høytalere nå, med tiden kommer nok en effektforsterker men enn så lenge har jeg slått meg til ro med det jeg har

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestilt en effektforsterker til Yamaharx-v3900, og valget falt på CODA
    Pm Audio

Må bare si ifra at prisen er redusert til 19990,-

Tror dette blir knall.

Tom

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestilt en effektforsterker til Yamaharx-v3900, og valget falt på CODA
    Pm Audio

Må bare si ifra at prisen er redusert til 19990,-

Tror dette blir knall.

Tom
    Den ser jo spennende ut.
    Gleder meg til jeg får den nye kinoen opperativ. Savner å bare sitte å høre musikk på et stille rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med hvordan Vienna låter med Cyrus forsterkere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

har vært i kontakt med interconnect en stund nå(har dem som levrandør).

på onsdag så ringte jeg å sa jeg hadde tid til å ta en tur igår
    jeg og en kamerat kom bort ved halv ett tiden å jeg sa til samboer at jeg ville være hjemme i 3tida, da regner jeg ca 1.5timer på å kjøre dvs.1time til lytting.

først litt ot om jeg får be

begynte med å høre på PSB imageine T
    å disse var det jo bra lyd i tenkte jeg!
    han på interconnect sto bare bak å smilte å lo, og sa at han skulle la meg være i fred når vi hadde koblet opp vienna.

må si jeg ble ganske skuffa når jeg fikk se bach grand, for de var langt i fra så store å kraftige som jeg har trudd
    i utgangs punktet var det nye "bakhøytalere" jeg var ute etter, så etter vi var ferdige med å høre på psb koblet vi opp Haydn før bach.

disse sto i ett rom tisvarende en "bra lydmessig" stue på de org.vienna stativene.
    musikk som alt ble testet på og utstyr:

cd-spiller nad m5
    en yamaha stereo forsterker med retro look(husker ikke mod betegnelse)
    monster kabler

musikk

dire straits
    queen
    mariah carey
    noe disney
    jay-z
    sara brightman
    celine dion
    g-dep(rap)
    amy whinehouse (frank)
    må si jeg var noe skeptisk til ett tidligere utsagn fra en i tråden om at høytalerne kan brukes til alt av musikk.

koblet opp Haydn å amy blei satt på først, dæven tenkte jeg hvem er det som synger? å så utrolig detaljert rolig pent bra med bass åpent osv ( beste beskrivelsen jeg kommer på må være at jeg syntes høytalerne er utrolig korselige, men nå er ikke jeg beste person til å forklere hva jeg føler)

satt bare å måpte å hvor i allverden kommer all lyden fra? ut av de små høytalerne der?
    gikk til og med noen ganger bort for å forsikre meg om at subwoofern ikke sto på å kødda med meg, men det gjorde den ikke.
    han fra interconnect gikk ut å lot utstyret stå igjen til oss.
    så jeg gikk bort å byttet til en cd med queen på
    aldri har jeg hørt på musikk før tenkte jeg, for dette var bare så utrolig behagelig å ga meg en helt sinsyk følelse.
    ble endel bytting mellom de 3cdene jeg hadde med for lytte intrykk, høytalerne hadde aldri NOE problem med å gi meg det jeg ønsker uansett musikk typen.

jeg gikk bort å slo av, hentet Bach grand og koblet dem opp.
    satt selvfølgelig med store forventninger etter å ha hørt Haydn.
    å dæven for en lyd! dette er noe av det sykeste utifra pris å størrelse jeg har hørt! dette låt jo laaangt over mine forventninger, av disse små høytalerne? hvor kommer lyden fra? etter dette har jeg ikke giddi å gått ned i kinoen å hørt på mine pioneer sh-520. så jeg får vel bare strengt tatt klare meg uten "lyd" frem til mine Haydn grand i rosewood kommer i februar

historien ender med salg av sansyneligvis 2par haydn og ett par gulvstående, veit ikke helt enda hvem, pga rom strl de ender i, og den ene timen jeg hadde satt av til lytting blei til 3og en halv time lytting, hørte vel på alle 3cdene ca 3ganger hver. ett stort spørsmål jeg stilte meg selv når jeg koblet ut å var på vei hjem igjen.

hvorfor har ikke alle vienna?

kan fort komme med noen høytalere jeg har hørt nylig, b&w cm7, cm9, kef iq9/iq90, xq40.
    yamaha soavo, cav fi-ex. audio pro bluediamond v3(?).
    dali ikon 8. diverse klipcsh.
    DOG på forskjellig elektronikk!!

jeg beklager langt inlegg, å evt.skrivefeiler og at jeg desverre ikke er best til å formulere meg å skrive lange inlegg, men føler at det er nytting lesing for folk som snuser på dette merket.

mvh
    Remi

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remil
    har vært i kontakt med interconnect en stund nå(har dem som levrandør).

på onsdag så ringte jeg å sa jeg hadde tid til å ta en tur igår
    jeg og en kamerat kom bort ved halv ett tiden å jeg sa til samboer at jeg ville være hjemme i 3tida, da regner jeg ca 1.5timer på å kjøre dvs.1time til lytting.

først litt ot om jeg får be

begynte med å høre på PSB imageine T
    å disse var det jo bra lyd i tenkte jeg!
    han på interconnect sto bare bak å smilte å lo, og sa at han skulle la meg være i fred når vi hadde koblet opp vienna.

må si jeg ble ganske skuffa når jeg fikk se bach grand, for de var langt i fra så store å kraftige som jeg har trudd
    i utgangs punktet var det nye "bakhøytalere" jeg var ute etter, så etter vi var ferdige med å høre på psb koblet vi opp Haydn før bach.

disse sto i ett rom tisvarende en "bra lydmessig" stue på de org.vienna stativene.
    musikk som alt ble testet på og utstyr:

cd-spiller nad m5
    en yamaha stereo forsterker med retro look(husker ikke mod betegnelse)
    monster kabler

musikk

dire straits
    queen
    mariah carey
    noe disney
    jay-z
    sara brightman
    celine dion
    g-dep(rap)
    amy whinehouse (frank)
    må si jeg var noe skeptisk til ett tidligere utsagn fra en i tråden om at høytalerne kan brukes til alt av musikk.

koblet opp Haydn å amy blei satt på først, dæven tenkte jeg hvem er det som synger? å så utrolig detaljert rolig pent bra med bass åpent osv ( beste beskrivelsen jeg kommer på må være at jeg syntes høytalerne er utrolig korselige, men nå er ikke jeg beste person til å forklere hva jeg føler)

satt bare å måpte å hvor i allverden kommer all lyden fra? ut av de små høytalerne der?
    gikk til og med noen ganger bort for å forsikre meg om at subwoofern ikke sto på å kødda med meg, men det gjorde den ikke.
    han fra interconnect gikk ut å lot utstyret stå igjen til oss.
    så jeg gikk bort å byttet til en cd med queen på
    aldri har jeg hørt på musikk før tenkte jeg, for dette var bare så utrolig behagelig å ga meg en helt sinsyk følelse.
    ble endel bytting mellom de 3cdene jeg hadde med for lytte intrykk, høytalerne hadde aldri NOE problem med å gi meg det jeg ønsker uansett musikk typen.

jeg gikk bort å slo av, hentet Bach grand og koblet dem opp.
    satt selvfølgelig med store forventninger etter å ha hørt Haydn.
    å dæven for en lyd! dette er noe av det sykeste utifra pris å størrelse jeg har hørt! dette låt jo laaangt over mine forventninger, av disse små høytalerne? hvor kommer lyden fra? etter dette har jeg ikke giddi å gått ned i kinoen å hørt på mine pioneer sh-520. så jeg får vel bare strengt tatt klare meg uten "lyd" frem til mine Haydn grand i rosewood kommer i februar

historien ender med salg av sansyneligvis 2par haydn og ett par gulvstående, veit ikke helt enda hvem, pga rom strl de ender i, og den ene timen jeg hadde satt av til lytting blei til 3og en halv time lytting, hørte vel på alle 3cdene ca 3ganger hver. ett stort spørsmål jeg stilte meg selv når jeg koblet ut å var på vei hjem igjen.

hvorfor har ikke alle vienna?

kan fort komme med noen høytalere jeg har hørt nylig, b&w cm7, cm9, kef iq9/iq90, xq40.
    yamaha soavo, cav fi-ex. audio pro bluediamond v3(?).
    dali ikon 8. diverse klipcsh.
    DOG på forskjellig elektronikk!!

jeg beklager langt inlegg, å evt.skrivefeiler og at jeg desverre ikke er best til å formulere meg å skrive lange inlegg, men føler at det er nytting lesing for folk som snuser på dette merket.

mvh
    Remi
    Du har jo et flott innlegg, så dette er ikke noe å beklage for. Kan vell si at det var akkurat det samme inntrykk jeg fikk da jeg hørte Vienna første gang. Gratulerer med flotte ht og velkommen i klubben. Det er bare å glede seg til timer med nydelig lytteopplevelse..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det.

gjenstår bare å skaffe effektrinn nå
    står mellom rotel og emotiva.
    har lx71 fra før.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt beskrevet, Remil. Og helt i tråd med mine egne opplevelser med Vienna. Du hørte ikke på Mozart også da? Det er helt sykt hvor dypt de går mtp bestykningen. Et levende bevis på hva kabinettkonstruksjon har å si for lydgjengivelse.... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de hadde desverre ikke mozart på lytte rommet.

mozart er den modellen som er interessant, eller ett hakk opp til, bach blir litt liten føler jeg, men alt kommer ann på rom størrelsen, jeg måtte flytte bach ca 60cm fra bakvegg med noe toe-in for å få vekk "booming" som jeg opplevde ved noen sanger. ca 15kvmt rom tipper jeg, med akustikk plate på hele mitre del av bakvegg, pluss en på hver side av rummet in mot bakvegg.

edit:
    et levende bevis på hva kabinettkonstruksjon har å si ja

jobbet for noen år siden med pa, jbl og Eaw, rettere sakt 850riggen til eaw å den er ikke akurat liten.
    blir noe rart når all den lyden kommer fra lille Haydn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Vienna Haydn Grand, og en flott STR-DA2400ES. Men jeg mistenker at jeg gjerne kunne gitt disse to litt mer. Jeg skal utvide med to Jamo C401 bak i tillegg til mitt par med Haydn foran, for å få en 4.0 surround i første omgang.

Ville denne fikset biffen eller vil den muligens til og med ødelegge litt lydkvalitet?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=57947&cat=11

Classic No. 8.0 b

Eller denne som er langtifra like kraftig men da dyrere og ny?

Velkommen til Mono AS

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de effektene der har jeg ikke vært borti før, men om jeg skulle velge ville jeg falt på den siste.
    jeg veit ikke lyd signaturen på de overnevnte. selv ville jeg holdt meg til effekt med varm åpen lyd, jeg er veldig var for skarp diskant.

litt mer usikkker på jamo sammen med vienna. ville kanskje spart litt til å kjøpt waltz grand å ha bak i såfall, de er ikke veldig dyre heller.
    ca 6tusen

edit: så dette var stk pris. endel dyrere da desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har samme erfaring mtp hvor overraskende bra vienna er.

Jeg var og hørte på Beethoven Baby Grand her i Asia i dag. Helt enig med dere, dette er noe helt annet enn det meste i samme prisklasse. Jeg tok meg i at jeg satt og koste meg med musikken, lo litt og smilte der jeg satt. Jeg hørte liksom ikke på disse høyttalerne, men på musikken de spilte!!! Jeg hadde akkurat vært og hørt på Monitor Audio PL 200, som, når rett skal sies, var koblet opp med underdimensjonert elektronikk tror jeg.....men siden jeg hadde så mye mer moro med viennaene, er det ingen tvil hvilke høyttalere som imponerte mest (særlig også fordi pl 200 er i klassen over prismessig)

Jeg fikk også høre "Die Musik" på samme sted forrige dagen.....ble helt rørt der jeg stod bakerst i lokalet mens Die Musik spilte "Money for Nothing" av Dire Straits.....så synd det må bli en fjern drøm! Men baby grand kan bli realitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må være sinnsykt å høre "money for nothing" på die musik...
    synd dette ikke er en realitet for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hører noe merkelig med mine høytalere. Når det er mye bass, for eskempel på filmmusikk, der det er mye mørke instrumenter, og de går dypt, eller elektronisk musikk på mørke segmenter av sangene, så lager selve høytaleren lyd. Det virker som at når elementet til bassen jobber mye, så lager den friksjon som lager lyd. Dette gjelder begge høytalerne. En hvislelyd som blir høyere om det er mer bass. Dette gjelder kun de nedre elementene, altså bassen. Det kan også være små "boblelyder" av og til. Men dette skjer kun av og til, jeg kan godt høre gjennom sanger uten at dette skjer, men på andre sanger så er det veldig framtredende. Det kan godt overdøve bassen om den er dyp og lav. Hva har skjedd? Jeg har vel ikke sprengt mine nye Vienna Haydn allerede? Jeg har aldri spillt utrolig høyt, med Sony har jeg nesten aldri tatt høyere enn 0, da denne går fra - til 0, også i +. Med Onkyoen spilte jeg sjelden veldig høyt over tid uansett.

Vil dette gå vekk med et effekttrinn da det kanskje er pga forsterkeren ikke er helt kraftig nok eller?

For eksempel på Massive Attack sin Angel hører jeg dette på og spesielt etter veldig mange bass/trommeslag!?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B£NNY
    Jeg har hører noe merkelig med mine høytalere. Når det er mye bass, for eskempel på filmmusikk, der det er mye mørke instrumenter, og de går dypt, eller elektronisk musikk på mørke segmenter av sangene, så lager selve høytaleren lyd. Det virker som at når elementet til bassen jobber mye, så lager den friksjon som lager lyd. Dette gjelder begge høytalerne. En hvislelyd som blir høyere om det er mer bass. Dette gjelder kun de nedre elementene, altså bassen. Det kan også være små "boblelyder" av og til. Men dette skjer kun av og til, jeg kan godt høre gjennom sanger uten at dette skjer, men på andre sanger så er det veldig framtredende. Det kan godt overdøve bassen om den er dyp og lav. Hva har skjedd? Jeg har vel ikke sprengt mine nye Vienna Haydn allerede? Jeg har aldri spillt utrolig høyt, med Sony har jeg nesten aldri tatt høyere enn 0, da denne går fra - til 0, også i +. Med Onkyoen spilte jeg sjelden veldig høyt over tid uansett.

Vil dette gå vekk med et effekttrinn da det kanskje er pga forsterkeren ikke er helt kraftig nok eller?

For eksempel på Massive Attack sin Angel hører jeg dette på og spesielt etter veldig mange bass/trommeslag!?
    Skru ned før du virkelig gjør skade. Når du hører slike lyder burde alle varsellampene begynne å lyse. Det er tross alt snakk om to små 5" elementer som definitivt ikke laget for dypbass. Sub er tingen
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet andre føtter på Vienna enn de originale? Tenker selvfølgelig på gulvstående...

Side 10 av 49 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •